ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سی ان ان: روابط اسرائیل با اروپا تخت فشار جنگ غزه و لبنان است اروپا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این شبکه خبری در این خصوص نوشت: رهبران اروپایی با اقداماتی از جمله درخواست برای توقف کامل فروش سلاح به (رژیم) اسرائیل تا تحریم وزیران راست افراطی کابینه در تل آویو و مذاکره بین اعضای اتحادیه اروپا در زمینه بازنگری در توافق مشارکت اسرائیل با این اتحادیه، تلاش می کنند از اهرم فشار خود علیهنخست وزیر این رژیم برای مذاکره درباره آتش بس استفاده کنند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
به نوشته سی ان ان، آنچه که انگیزه بیشتری را برای فشار بر رژیم اسرائیل ایجاد کرده است حملات ارتش صهیونیستی به مقر نیروهای صلح بان سازمان ملل در جنوب لبنان است که همچنین میزبان سربازان اروپایی است.
هیو لوات کارشناس ارشد برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای روابط خارجی اروپا مستقر در برلین، به سی ان ان گفت: روابط (رژیم) اسرائیل با اتحادیه اروپا در مقطع کنونی تحت فشار بی سابقه ای قرار دارد.
این گزارش افزود: مواضع اتحادیه اروپا نسبت به آنچه اروپایی ها بعد از حمله 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) در ابراز حمایت تزلزل ناپذیر از رژیم اسرائیل ابراز داشتند، تغییر کرده است.
به نوشته این رسانه، با ادامه اقدامات تلافی جویانه (رژیم) اسرائیل علیه حماس که به گفته منتقدان به «جنگی همیشگی» تبدیل شد و بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه باعث شهادت بیش از 42 هزار نفر در این منطقه شد، کشورهای اروپایی تلاش کردند از اسرائیل فاصله بگیرند.
به گفته کارشناسان، افزایش انتقادها از رژیم اسرائیل در حالیست که واشنگتن ظاهرا نتوانسته یا نخواسته فشار زیادی بر این رژیم در چند هفته باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) بر این رژیم وارد کند.
لوات گفت: دولت های غربی دستکم از دیپلماسی آمریکا در یک سال گذشته ناامید شده اند و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا احساس می کنند که آمریکا باید اقدامات بیشتری را برای «تعدیل یا محدود کردن اقدامات اسرائیلی ها» بکار می بست.
سی ان ان افزود: پایان هفته گذشته، دولت بایدن نامه ای به رژیم اسرائیل ارسال کرد و از آن خواست تا ظرف 30 روز آینده برای بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه اقدام کند و در غیر این صورت خطر نقض قوانین آمریکا در مورد کمک های نظامی خارجی وجود خواهد داشت.
جوزپ بورل ، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه در انتقادی پنهان گفت که ممکن است افراد زیادی تا آن زمان کشته شوند.
لوات کارشناس شورای روابط خارجی اروپا گفت: روابط اتحادیه اروپا و اسرائیل در وهله نخست به دلیل حملات تل آویو به غزه تحت فشار قرار گرفت. بسیاری از دولت های اروپایی از جمله حامیان اسرائیل بر این باورند که این حملات نامتناسب و متناقض با قوانین بین المللی بوده است.
وی افزود، از دیدگاه بسیاری از کشورهای اروپایی، عملیات زمینی (رژیم) اسرائیل علیه حزب الله در جنوب لبنان اوضاع را به سمت بی ثباتی بیشتر سوق داد.
هنگامی که (رژیم) اسرائیل به نیروهای صلحبان در جنوب لبنان حمله کرد رویکرد اروپایی ها در انتقاد از این رژیم به سطح جدیدی رسید. نیروهای یونیفل از سال 1978 در آنجا مستقر بوده و از 50 کشور، از جمله نیروهای اسپانیا، ایرلند، ایتالیا و فرانسه تشکیل شده اند.
سی ان ان نوشت: اختلافات دیپلماتیک بین (رژیم) اسرائیل و برخی از رهبران اروپایی این هفته آشکار شد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، امانوئل مکرون ، رئیس جمهوری فرانسه، در اظهاراتی که با واکنش تند (رژیم) اسرائیل روبرو شد، در جلسه کابینه روز سه شنبه گفت: نتانیاهو نباید فراموش کند که با تصمیم سازمان ملل ایجاد شده است. اشاره مکرون به قطعنامه 181 سازمان ملل متحد معروف به طرح تقسیم بود که راه را برای ایجاد اسرائیل در سال 1948 هموار کرد.
مکرون پیشتر خواستار تعلیق کامل فروش سلاح به این رژیم در جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که در تامین سلاح های مورد نیاز این رژیم دخالتی نداشته است.
جورجیا ملونی ، نخست وزیر ایتالیا نیز اقدامات (رژیم) اسرائیل در لبنان، از جمله حمله نظامی به پایگاه صلحبانان سازمان ملل را که حدود 1100 سرباز ایتالیایی در آن مستقر هستند، محکوم کرد.
بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI)، ایتالیا سومین تامین کننده تسلیحات رژیم اسرائیل است که بالگرد و اسلحه را در اختیار این رژیم قرار می دهد.
خبرگزاری دولتی ایتالیا نیز روز سه شنبه به نقل از ملونی مدعی شد: با این حال، پس از آغاز جنگ در غزه، ایتالیا کلیه مجوزهای صادراتی جدید را به حالت تعلیق درآورد و هرگونه توافقنامه امضا شده پس از 7 اکتبر را لغو کرد.
سی ان ان افزود، رهبران ایرلند و اسپانیا شدیدترین انتقادها را از (رژیم) اسرائیل داشته اند. این دو کشور از که از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا توافقنامه مشارکت با اسرائیل را بازنگری کند و گفته اند تل آویو در جنگ غزه، بند حقوق بشر توافق تجاری را نقض می‌کند. هفته گذشته، بورل گفت که این موضوع در شورای روابط خارجی مورد بحث قرار خواهد گرفت، زیرا «شواهد کافی» برای بحث درباره آن وجود دارد.
مدیر برنامه روابط رژیم صهیونیستی و اروپا در اندیشکده میتویم در سرزمین های اشغالی گفت: تغییر توافق مشارکت به تل آویو آسیب می زند به ویژه اگر مسائل تجاری تحت تاثیر قرار بگیرد.
اروپا بزرگترین شریک تجاری تل آویو است و تجارت بین دو طرف در سال 2022 در مجموع 50.7 میلیارد دلار (46.8 میلیارد یورو) بوده است.
سی ان ان در ادامه گزارش خود آورده است: کی یر استارمر ، نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت که دولتش به دنبال تحریم هایی علیه ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی (رژیم) اسرائیل است.
دیوید کامرون که تا ژوئیه در دولت قبلی وزیر امور خارجه انگلیس بود، روز چهارشنبه به اسکای نیوز گفت که قصد داشت این دو وزیر را در دوران ریاست جمهوری خود تحریم کند، با این هدف که به رژیم اسرائیل نشان دهد در حالی که لندن از حق دفاع تل آویو از خود حمایت می کند اما ما « از شما می خواهیم که از قوانین بشردوستانه پیروی کنید»
سی ان ان نوشت: کارشناسان می گویند که اتحادیه اروپا یک بلوک همگن نیست، اما اعضای آن درجات مختلفی از انتقاد از اسرائیل را ابراز کرده اند.
این رسانه افزود: وقتی صحبت از (رژیم) اسرائیل به میان می آید، آلمان اغلب یک استثناء در سیاست اروپاست. برلین پس از ایالات متحده، دومین تامین کننده تسلیحات تل آویو است و تا سال 2023 حدود 30 درصد از تسلیحات این رژیم را تامین می کرد.
روز چهارشنبه، خبرگزاری آلمان «دی پی آ» گزارش داد که در هشت هفته گذشته، دولت آلمان تجهیزات نظامی و تجهیزات نظامی را تایید کرده است. صادرات مهمات از سوی آلمان به رژیم اسرائیل به ارزش 31 میلیون یورو (33.7 میلیون دلار). بوده که این بیش از دو برابر بیشتر از بقیه سال است.
اولاف شولتس صدر اعظم آلمان اعلام کرده که کشورش به تامین سلاح رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.
جهان اروپا 0 نفر برچسب‌ها اتحادیه اروپا لبنان غزه رژیم صهیونیستی

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1237838/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه فعالیت شبکه المنار بعد از حمله رژیم صهیونیستی به یکی از ساختمان‌های آن

اولین استاندار عرب در دولت پزشکیان/ آقامیری رفت، بهنام‌جو آمد

بررسی بیانیه ضدایرانی اتحادیه اروپا/ توهمات اروپایی

اسلواکی: غرب مسئول عدم برقراری صلح در اوکراین است

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا در مولداوی

مارکو روزه: تماس با یورگن کلوپ پیش از رویارویی با لیورپول؟ قطعا این کار را نمی‌کنم

اعتراضات هزاران نفر در حمایت از فلسطینیان در اروپا /درگیری پلیس با حامیان فلسطین در انگلیس

شکست تازه برای خودروساز آلمانی/ فراخوان 700 هزار خودرو در چین

نطق طوفانی سیدحسن خمینی علیه روسیه و چین

اعتراض سیدحسن خمینی به موضعگیری روسیه و چین درموضوع جزایر سه‌گانه

اظهارات قابل تامل سیدحسن خمینی علیه روسیه و چین

اعتراض سیدحسن خمینی به موضع روسیه و چین درمورد جزایر سه‌گانه

بکارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیرمجاز جرم است

جانشین فراجا: به‌کارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیرمجاز جرم است

به‌کارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیرمجاز جرم است

ثروتمندترین فرد هر قاره را بشناسید (موشن گرافیک)

مردم؛ گمشده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تصاویر/ دیدنی های امروز

دلیل اصلی افزایش قیمت سکه و طلا چیست؟

نبیه بری: آمریکا تمایل دارد پیش از انتخابات در لبنان آتش‌بس شود

رئیس پارلمان لبنان: آمریکا تمایل دارد پیش از میهن تجارتات در لبنان آتش‌بس شود

رونمایی از مجسمه هادی چوپان در آمریکا+فیلم

توضیحات «محرمانه» آمریکا درباره لو رفتن اسناد مرتبط با ایران

نتانیاهو: بر اساس منافع خود عمل می‌کنیم

ترامپ: نتانیاهو نظر من را درباره نحوه پاسخ به ایران بپرسید؛ گفتم که هر کاری لازم است، انجام بده

نصف واردات ایران تحت رصد غرب

رئیس پارلمان لبنان: آمریکا تمایل دارد پیش از انتخابات در لبنان آتش‌بس شود

برگزاری بیش از 270 برنامه فرهنگی در کرمانشاه به مناسبت 13 آبان

پنهانکارترین جنگنده آمریکا شکار شد

سندهای محرمانه آمریکایی درباره حملات رژیم صهیونیستی به ایران فاش شد

این کشور میزبان بیشترین ایرانی‌هاست

توضیحات «محرمانه» آمریکا درباره لو رفتن اسناد مرتبط به حمله اسرائیل به ایران

ایرانی ها بیشتر به کدام کشور مهاجرت می کنند؟

انصارالله: آمریکا درز اطلاعات در مورد حمله به حدیده را آغاز کرده است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عنوان آشپز در مک‌دونالد کار می‌کند + ویدیو

یمن: اگر آمریکا به الحدیده حمله کند، جهنم ویتنام صرفا پیک‌نیک خواهد بود

هشدار سخت یمن به آمریکا/ حملات صنعا تا زمان توقف حملات اسرائیل به غزه و لبنان ادامه خواهد داشت

ادعاهای جدید ترامپ درباره خاورمیانه+ فیلم

اسناد فوق محرمانه آمریکا درباره تدارک اسراییل برای حمله به ایران را کدام کانال تلگرامی منتشر کرد؟

مقام یمنی: یمن برای نظامیان آمریکایی جهنم خواهد شد

یمن آمریکا را تهدید کرد

ماجرای حمله تاریخی به محل سکونت نخست وزیر اسرائیل

قانون حجاب و عفاف از دیروز تا امروز

تعلیقِ ابدی؟

کنشگری دیپلماتیک ایران در ارتباط با مصر سازنده اما دیر‌هنگام بود

کشته شدن 3 فرمانده ارتش اسرائیل و چند افسر در شمال غزه

نفوذی پهپادی حزب‌الله به حیفا؛ حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت

مجوز فعالیت العربیه عربستان در الجزایر لغو شد

ترامپ: ویرانی بسیاری در خاورمیانه به علت تشدید تنش وجود دارد

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دشمن صهیونیست