ایرانیان جهان

آخرين مطالب

◄ درک تفاوت بین ETCS و ERTMS در حمل و نقل ریلی اروپا اروپا

◄ درک تفاوت بین ETCS و ERTMS در حمل و نقل ریلی اروپا
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - تین نیوز |
صنعت راه آهن به شدت به سیستم های سیگنالینگ و کنترل پیشرفته برای اطمینان از عملیات ایمن و کارآمد متکی است. از جمله برجسته ترین سیستم ها می توان به ETCS (سیستم کنترل قطار اروپایی) و ERTMS (سیستم مدیریت ترافیک ریلی اروپا) اشاره کرد که اغلب با هم ذکر می شوند اما نقش های متفاوتی را ایفا می کنند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
در این نوشتار، تمایز بین این دو را روشن خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که هر کدام چگونه به زیرساخت های راه آهن مدرن کمک می کنند.
تفاوت های کلیدی بین ETCS و ERTMS
• ETCS (سیستم کنترل قطار اروپایی) به طور خاص با کنترل قطار و تضمین عملکرد ایمن قطارها سر و کار دارد. این در درجه اول شامل تجهیزات داخل کابین و سیستم سیگنال دهی کنار مسیر برای کنترل قطار می شود و اطمینان حاصل می کند که قطارها از روش های عملیاتی ایمن وبر اساس اطلاعات بلادرنگ(آنلاین) در مورد شرایط مسیر، محدودیت های سرعت و سایر پارامترها پیروی می کنند.
ERTMS (سیستم مدیریت ترافیک ریلی اروپا) بر مدیریت کل ترافیک شبکه ریلی متمرکز است و هماهنگی، ارتباطات و کارایی عملیاتی بهتری را ممکن می سازد. این یک سیستم جامع است ،که شامل ETCS است و همچنین سیستم های مدیریت ترافیک و ارتباطات را در خود جای داده است.
ETCS چیست؟
ETCS یک سیستم سیگنال دهی و کنترل است که برای اطمینان از عملکرد ایمن قطارها در سراسر شبکه های ریلی اروپا طراحی شده است. در درجه اول بر کنترل و نظارت قطار متمرکز است و هدف آن حفظ ارتباط مداوم بین قطار و مرکز کنترل است. این سیستم تضمین می کند که قطارها به طور مداوم نظارت می شوند و سرعت و موقعیت آنها بر اساس داده های زمان واقعی کنترل می شود.
این سیستم با ارسال سیگنال ها به قطار از طریق تجهیزات کنار مسیر کار می کند. این سیگنال‌ها اطلاعاتی در مورد محدودیت‌ های سرعت، مسافت تا ایستگاه یا سیگنال بعدی و خطرات احتمالی را ارائه می‌کنند و اطمینان می‌دهند که راننده قطار راهنمایی‌های به‌روز(]پ دیت) در مورد عملکرد قطار دریافت می‌کند. ETCS جزء جدایی ناپذیر پذیرش سیستم‌های ریلی قابل استفاده در سراسر کشورهای اروپایی است که امکان سفر یکپارچه بین کشورها با پروتکل‌های سیگنالینگ مختلف را فراهم می‌کند.
ETCS در سطوح مختلف از سطح 0 تا سطح 2 توسعه یافته است که از نظر عملکرد و نوع ارتباط مورد استفاده متفاوت است.
سطح 0 برای قطارهای مجهز به ETCS در خطوط غیر ETCS اعمال می شود. در این حالت، سیستم ETCS نصب شده در سرعت قطار بر اساس ورودی دستی راننده نظارت می کند، اما اطلاعات حرکتی را از زیرساخت ETCS کنار مسیر دریافت نمی کند. این سیستم فقط نظارت اولیه بر سرعت را اعمال می کند و قطار تحت قوانین سیگنالینگ ملی یا معمولی کار می کند. سطح 0 اغلب هنگام انتقال از بخش های غیر ETCS به بخش های مجهز به ETCS استفاده می شود.
سطح 1 شامل نظارت مستمر بر حرکت قطار است. این بدان معناست که رایانه داخلی باید به طور مداوم حداکثر سرعت مجاز را کنترل کند و منحنی ترمز را تا جایی که قطار مجاز به حرکت است محاسبه کند، که به عنوان اجازه حرکت شناخته می شود. در این حالت ارتباط غیر پیوسته است.
سطح 2 شامل ارتباط دائمی بین قطار و کنار مسیر است. این سطح، ارتباطات مداوم داده را معرفی می کند که امکان به روز رسانی در زمان واقعی و کنترل دقیق تر حرکت قطار را فراهم می کند. سیستم ETCS داخلی اجازه حرکت و سایر اطلاعات حیاتی را مستقیماً از زیرساخت های کنار مسیر دریافت می کند و اطمینان می دهد که قطار عملکردی ایمن و کارآمد دارد.
یک سطح دیگری وجود دارد. سطح STM، که برای قطارهایی اعمال می‌شود که تحت سیستم‌های کنترل قطار ملی قدیمی کار می‌کند ،در حالی که هنوز از سیستم داخلی ETCS استفاده می‌کند.
ERTMS چیست؟
ERTMS یک چارچوب گسترده تر است که سیستم های متعددی را برای مدیریت و کنترل ترافیک راه آهن در بر می گیرد. این سیستم توسط اتحادیه اروپا به عنوان استانداردی برای ایجاد زیرساخت ریلی قابل همکاری در سراسر اروپا پذیرفته شد.
ERTMS از زیر سیستم های زیر تشکیل شده است:
1. ETCS: سیستم حفاظت خودکار قطار که تضمین می کند قطار از سرعت و مسافت ایمن تجاوز نمی کند و اطلاعات مربوطه را برای پشتیبانی از رانندگان قطار ارائه می دهد.
2. RMR (رادیو سیار راه آهن): یک سیستم ارتباطی اختصاصی برای خدمات صوتی و داده ای. این شامل GSM-R (سیستم جهانی برای ارتباطات سیار - راه آهن) و FRMCS (سیستم ارتباطات سیار راه آهن ) برای ارتباطات، پشتیبانی از عملیات راه آهن است.
3. ATO (عملیات خودکار قطار): عملیات قطار را تا درجه اتوماسیون 2 (GoA2) خودکار می کند، وظایفی مانند راه اندازی و توقف قطار را انجام می دهد در حالی که برای عملکردهای ایمنی خود به ETCS متکی است.
در حالی که ETCS بر کنترل قطار متمرکز است، ERTMS قصد دارد یک سیستم راه آهن واحد ایجاد کند که هم کنترل قطار و هم مدیریت ترافیک را بهبود بخشد. ERTMS مشخصات سیگنالینگ، ارتباطات و مدیریت ترافیک را تعریف می کند که امکان عملیات ایمن تر و کارآمدتر را در سراسر اروپا فراهم می کند. و اینطور در نظر گرفته شده است که جایگزین چندین سیستم سیگنالینگ ملی در حال حاضر و باعث کاهش پیچیدگی و افزایش قابلیت همکاری شبکه راه آهن اروپا شود.
نتیجه گیری
به طور خلاصه، در حالی که ETCS و ERTMS به هم مرتبط هستند، نقش های متمایزی را ایفا می کنند. ETCS بر کنترل قطار تمرکز دارد و از عملیات ایمن برای قطارها اطمینان می دهد، در حالی که ERTMS یک چارچوب یکپارچه برای مدیریت ترافیک ریلی، سیگنالینگ و ارتباطات ارائه می دهد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1362428/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام جام‌ها و افتخارات کریستیانو رونالدو از سال 2003 تا 2025؛ از لیگ قهرمانان اروپا تا توپ طلا و قهرمانی یورو

ارمنستان در مسیر اروپایی شدن

ترک‌استریم رکورد زد

دربی مرسی‌ساید؛ آسمان سرخ، درّه‌های آبی

ادامه وابستگی اروپا به گاز روسیه؛ ترک‌استریم رکورد زد

چین بدلِ بی‌ ام‌ و را هم ساخت!

بحران مسکن چین را غافلگیر کرد/ اژدهای زرد گرفتار در گرداب بدهی 160 میلیارد دلاری

عبدی: اندونزی رقیب خیلی سختی است/ می‌خواهیم با جام از چین به ایران برگردیم

عبدی: اندونزی رقیب خیلی سختی است

عبدی: این نسل تیم ملی را می‌سازد

واکنش عجیب طالبان به قاچاق زعفران از ایران

حماس: تهدیدات آمریکا و اسرائیل را نمی‌پذیریم

حماس باید همه «گروگان‎‌ها» را آزاد کند

اولین تماس تلفنی ترامپ-پوتین/تاکید بر توقف درگیری در اوکراین

پزشکیان: بعد از این همه جنایت، ادعا می‌کنند که به دنبال مذاکره هستند؛ این رفتارها هیچ معنایی جز فریبکاری ندارد/ از ما می‌خواهند گفت‌وگو کنیم، در همان حال، اقتصاد ما را تحریم می‌کنند/ ایران نباید خود را وابسته به غرب بداند؛ دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست

رؤسای جمهور روسیه و آمریکا درباره ایران رایزنی کردند!

زنی که با بشار اسد دیدار کرده بود مدیر اطلاعات ملی آمریکا شد

ایروانی: ایران بر تمامیت ارضی سوریه تأکید می‌کند/ایران ادعاهای یک‌جانبه آمریکا را رد می‌کند

اولین مهره حذف شده در دولت پزشکیان چه کسی خواهد بود؟ / باقی اصلاح طلبان هم واقعیت آمریکا را درک می‌کنند!

پزشکیان: وابسته به غرب نیستیم/ دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست

ترامپ و پوتین تلفنی گفت‌و‌گو کردند/ توافق برای دیدار

جزییات گفتگوی تلفنی پوتین با ترامپ/ خاورمیانه و برنامه هسته‌ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت

وزیر دفاع آمریکا: عضویت اوکراین در ناتو ممکن نیست

با شاهزاده نامیدن، کسی شاه نمی‌شود!

خانه ژوزف چشم پزشک لبنانی! قسمت 18 سفرنامه مهاجرانی

سراب مذاکره با ترامپ‌

اما و اگر انتصابات در مشاغل حساس

لیست سیاه FATF؛ بانک‌های چین و عراق با تجار ایرانی کار نمی‌کنند

مصر و اردن بر لزوم آغاز فوری بازسازی غزه تاکید کردند

ترامپ پس از گفتگو با پوتین: برای آغاز فوری مذاکرات درباره اوکراین توافق کردیم

پس از پوتین، ترامپ با زلنسکی گفتگو کرد

پاسخ به طرح ترامپ توسط معلمی که همه خانواده اش را در بمباران غزه از دست داد

کشورهای عربی در شورای امنیت: اسرائیل از خاک سوریه خارج شود

سازمان ملل به تماس تلفنی پوتین و ترامپ واکنش نشان داد

زلنسکی: ترامپ مرا از جزئیات تماس تلفنی خود با پوتین مطلع کرد

ارتش اسرائیل نیروهای ذخیره خود را فراخواند

قیمت طلا و ارز نزولی شد؛ تحلیلی از وضعیت بازار در روزی که گذشت

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس: حکم خروج کروز از ایران‌خودرو قطعی است

بزرگترین بدهکاران بانکی از کجا وام می‌گیرند؟

فساد سیب در زمین دولت؛ تحلیلی بر عوامل افزایش قیمت سیب‌زمینی

عضو سابق شورای عالی بورس: اثر نرخ بهره در بورس خنثی شده است

رئیس‌جمهور عراق از مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه خبر داد

‎شناسایی و اعمال قانون با سرشبکه‌های اصلی قاچاق کالا/ اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی

داغ شدن هشتگ «استیضاح همتی» در فضای مجازی

توقیف کالاهای قاچاق میلیاردی در بوشهر

عکس زیرخاکی از ضرغامی، فریبرز عرب‌نیا و سیامک اطلسی

طرح جدید اتحادیه اروپا برای استفاده از مواد شکافت‌پذیر اورانیوم

ترکیه و رویای دسترسی به گاز ترکمنستان

متلک نیش‌دار وزارت حکومت طالبان به مقام ایرانی بر سر یک محصول خوشنام!

خط و نشان و نقشه جدید دونالد ترامپ درباره غزه