نقش کلیدی روابط عمومیها در تبیین موفقیتهای اقتصادی کشور
اخبار ایران
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: وظیفه روابط عمومیها این است که از طریق مکانیسمهای مختلف و ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی و فضای مجازی، زحمتهای سربازان بخش اقتصادی کشور را به بهترین شکل منعکس کنند.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، دوشنبه (اول اردیبهشت) در ارتباط تصویری با سیونهمین نشست تخصصی، آموزشی رؤسای روابط عمومی صنعت گاز کشور در شهر جم، بر اهمیت عملکرد مؤثر روابط عمومیها در انعکاس دستاوردهای صنعت گاز گفت: اگر زحمتهای سربازان بخش اقتصادی کشور بهدرستی دیده شود، معجزهای بزرگ بهشمار میآید، وظیفه روابط عمومیها این است که با توجه به اقدامهای انجامشده، از طریق مکانیسمهای مختلف و ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی و فضای مجازی، این اقدامها را به بهترین شکل منعکس کنند.
وی با بیان اینکه اهمیت روابط عمومی فراتر از یک حلقه ارتباطی بین کارکنان و مدیر یا سازمان و بیرون سازمان است و باید متناسب با شرایط محیطی واکنش مناسب و اقدامهای پیشگیرانه و پیشبینانه داشته باشد، اظهار کرد: یک روابط عمومی خوب نهتنها باید عکسالعمل مناسب به مشکلات نشان دهد، بلکه باید مشکلات را در محیط شناسایی و با مدیریت آن، مسئله را به معضل و چالش برای سازمان تبدیل نکند.
معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای عملکرد سازمانی ادامه داد: 99 درصد موفقیت در حوزه آموزش، وابسته به محتوای آموزشی و کیفیت برگزاری دورههاست و زیرساخت تنها یک درصد کار است. در زمان کرونا، 70 درصد آموزش کشور به آموزش غیرحضوری تبدیل شد و فرصت بزرگی برای توسعه آموزشهای صنعت گاز ایجاد کرد. هر مقدار زیرساخت فراهم شود، اگر استاد انتخابشده درست نباشد یا نیازسنجی دقیق انجام نشود، نتیجه مطلوب حاصل نمیشود. دورههای آموزشی باید دقیق، درست، بهموقع و متناسب با نیاز صنعت باشند.
توکلی با قدردانی از تلاشهای کارکنان شرکت ملی گاز ایران، نقش روابط عمومی را فراتر از یک واسطه دانست و عنوان کرد: انعکاس درست این تلاشها از طریق روابط عمومیها اهمیت فراوانی دارد؛ از این رو روابط عمومی باید با استفاده از ابزارهای نوین و توجه به شرایط جنگ ترکیبی، نقش کلیدی خود را در معرفی و تبیین موفقیتهای اقتصادی کشور ایفا کند.
پویش «2 درجه کمتر»؛ نقطه عطفی در مصرف بهینه گاز
سیدحسن موسوی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران نیز در این نشست با بیان اینکه روابط عمومیها، طلایهداران اطلاعرسانی در شرکت هستند، اظهار کرد: سنجش اثربخشی اقدامهای اطلاعرسانی و فرهنگسازی مصرف بهینه گاز طبیعی در زمستان 1403، وضع روشنی را به ما نشان داد. بر اساس نظر جامعه ایران، پویش «2 درجه کمتر» با ابتکار مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و حمایت وزیر نفت و رئیسجمهوری، نقطه عطفی در مصرف بهینه گاز در زمستان 1403 بوده است و بیش از 73 درصد افراد در نظرسنجی اعلام کردند که این پویش را بهخوبی درک کرده و با این پیشنهاد همراه شدند.
وی با اشاره به اهمیت بهرهگیری از ابزارهای نوین اطلاعرسانی و فرهنگسازی تصریح کرد: رسانه ملی و شبکههای اجتماعی نقش تعیینکنندهای در ترویج مصرف بهینه گاز ایفا کردند. ما از این ظرفیت با روشهای نوین در سالهای پیش رو بهره خواهیم برد و باید از ابزارهای نوین روابط عمومی برای پیشبرد امور استفاده کنیم.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1417547/