ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پورمحمدی: مشارکت بالا در انتخابات به رفع تحریم کمک می‌کند/ ارقام تحریم را باید بفهیم اروپا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه -6 تیرماه- در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: اگر برای انتخابات نیاییم آیا اتفاق خوبی می‌افتد، اجازه ندهید دیگران بر احساسات، عواطف، افکار ما تسلط پیدا کنند، با حسن ظن و اعتماد با توکل بر خدا در انتخابات شرکت کنید.
فضای اجتماعی باید اشباع شود پورمحمدی درباره دیدار با کنشگران فضای مجازی، گفت: افراد از گروه‌های مختلف حاضر شدند و حتی برخی اعلام کردند که به او رای نمی‌دهیم، اما جلسه برای آنها خیلی جذاب بود. 
نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: باید فضای اجتماعی را اشباع کنیم، آگاهی عمومی را بالا ببریم و اجازه دهیم گفت‌وگوهای جدی بین دوستان و مخالفان انجام شود. 
وی درباره عدم سفرهای استانی با خنده گفت: دوستان من از قبل آماده بودند و زنبیل‌های خود را از 15 تا 20 سال پیش گذاشته بودند، برخی دوره‌های قبل نامزد بودند و به تازگی برخی در مجلس شورای اسلامی نامزد بودند و همه شرایط فراهم بود. 
پورمحمدی تصریح کرد: حادثه شهادت آیت الله رئیسی غیرمترقبه بود، همه غافلگیر شدم؛ حس کردم وظیفه دارم در این مرحله حاضر شوم و آمادگی قبلی نداشتم، اما 30 برنامه برای استان‌ها آماده کردم، اما گفتند دیر شده و پخش هم نشد.
انتخابات یعنی همبستگی و اقتدار ملی پورمحمدی اظهارداشت: من ابتدا می‌خواهم به ملت ایران بگویم، نظام به خصوص رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که حقوق مردم استیفا شود، انتخابات حق مردم است، تعیین رئیس جمهور، تعیین مدیرعالی باید سر وقت و طبق قانون انجام شود و تاکید داشتند طی 50 روز انتخابات انجام شود و این نکته مهمی است. 
وی افزود: دست‌اندرکاران هم خیلی زحمت کشیدند و من هم زمانی وزیر کشور بودم و می‌دانم چه کار سنگینی است و این ایام دیدیم که رسانه‌ها چه‌قدر تلاش می‌کنند و من صمیمانه تشکر می‌کنم 
نامزد ریاست جمهوری خطاب به مردم گفت: جدا از اینکه به چه کسی رای می دهید مشارکت شما و حضور شما در انتخابات مهم است. انتخابات یعنی همبستگی ملی، اقتدار ملی، یعنی ما آمده‌ایم سرنوشت خود را خودمان انتخاب کنیم و به دیگران اجازه ندهیم در امور کشور دخالت کنند. 
مشارکت بالا به رفع تحریم و حل مشکلات کمک می‌کند پورمحمدی تاکید کرد: اگر مشارکت بالا رفت در مقابل دشمنان، تحریم‌ها، تهدیدها با قوت بیشتری مشکلات را حل کنیم و رئیس جمهوری که با رای بیشتر رای می‌آورد می‌تواند راحت‌تر مشکلات مردم را برطرف کند. 
پورمحمدی اظهارداشت: برخی می‌گویند حضور ما چه تاثیری دارد، سوال من این است اگر حاضر نشویم چه اتفاقی می‌افتد؟ و می‌توانید به نامزدی که به نظر شما نزدیک است و انتخاب کنید و اجازه ندهیم دیگران بر افکار، احساسات و عقاید ما تسلط کنند. 
وی بیان کرد: روز انتخابات برای سرنوشت ما بسیار تعیین کننده است و با احساس مسئولیت و توکل بر خدا و حسن ظن بر اینکه این انتخابات برکات زیادی برای کشور دارد شرکت کنیم.
رئیس جمهوری باید قدرت فهم مناسبات بین المللی را داشته باشد پورمحمدی درباره ویژگی رئیس جمهور در سیاست خارجی گفت: هم اکنون کشور ما درشرایط حساسی قرار دارد، رئیس جمهور ابتدا روابط خارجی و مناسبات قدرت بفهمد، داد و ستدهای بین المللی بشناسد، نمی‌گویم یک دیپلمات باشد یا در مذاکرات زیادی حضور داشته باشد، اما اگر با اینها بیگانه باشد از تاثیرگذاری عقب است و ناچار است به افراد دست دوم و سوم واگذار کند و این مساله مهمی است. 
وی بیان کرد: آمریکا، چین، روسیه، اروپا در منطقه ما به ویژه دز کشور ما، دخیل هستند ومنافعی دارند، احساس نگرانی می‌کنند زیرا ما در منافع، امنیت و روابط آنها تاثیرگذار هستیم؛ بنابراین ما باید بدانیم چین چه خواسته‌ای از ما دارد آیا چین و روسیه سیاست خود را با ما تنظیم می‌کنند؟ اینطور نیست؛ ما به این کشورها روابط نزدیکی داریم اما اینطور نیست که همه سیاست ما با چین،‌روسیه و حتی کشورهای منطقه مشترک باشد. 
نامزد ریاست جمهوری افزود: اگرچه ما با اروپا فاصله داریم اما منافع مشترک داریم و می‌توانیم با تعامل و تعادل روابط حتی با آمریکا، روسیه، چین، غرب، منطقه، آسیا و آفریقا منافع خود را تنظیم کنیم و رئیس جمهور باید قدرت فهم این مناسبات را داشته باشد و تیمی که انتخاب می‌کند بازیگران قوی باشند و لحظه‌ها را بررسی کنند. 
وی تصریح کرد: اگر تیم قدرتمند و رئیس جمهور قدرتمند باشد، توان فهم و قدرت مدیریت خوبی داشته باشد می‌تواند گام‌های بلندی برای منافع کشور برای دفاع از حقوق ملت ایران بردارد و اگر این فرصت به من داده شود گام‌های بلندی در جهت منافع ملی برمی‌دارم.
تحریم را کوچک ندانیم پورمحمدی با بیان اینکه تحریم موضوع جدی است، افزود: تحریم را نباید کوچک بدانیم، باید با عدد و رقم تحریم را بدانیم و اینکه روزانه چه آسیبی به ما می‌زند و ادامه آن چه خسارتی دارد و نباید اینها را کنار بگذاریم و نباید خود را در تله تحریم بگذاریم. 
نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: ساده‌انگاری تحریم درست نیست، در رفع تحریم باید تمام قدرت خود را بسیج کنیم و معتقدم برجام بخشی از منافع ما را تامین کرده است، اما باید این بخش کوچک را نیز پیگیری کنیم و مناسبات و مذاکرات دیگر را آغاز کنیم. ما دیپلمات‌های قوی و بازیگران خوبی در گذشته و هم اکنون داریم و مدیر باید از این ظرفیت استفاده کند. 
وی بیان کرد: سیاست خارجی در شورای عالی امنیت ملی رقم می‌خورد و رهبری درایت و حمایت می‌کند، رئیس جمهور باید این فضا را جمع کند و راهنمایی‌های لازم را از رهبری اخذ کند و در داخل نیز تحریم را خنثی‌سازی کند.
سه برابر سرانه مصرف در اروپا، انرژی استفاده می‌کنیم پورمحمدی ادامه داد: در 10تا 15 سال گذشته اقداماتی انجام دادیم که اگر اقتصاد ما خوب بود و مشکلی نداشتیم نباید برخی کارها را انجام می‌دادیم. برای مثال گرانترین کالای جهان انرژی است و ما حداقل سه برابر مصرف انرژی در اروپا استفاده می‌کنیم. 
وی گفت: برای توزیع منابع انرژی در جامعه باید طرح رفاه مانند اروپا باشد، همان مقداری که در اروپا مصرف می‌شود به صورت رایگان بین مردم توزیع کنیم حداقل 60 میلیارد دلار می‌شود، در حالی امروز 130 میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم و می‌توانیم با یک حرکت بسیار دشوار این میزان مصرف را مدیریت کنیم.
این گزارش در حال تکمیل است...
سیاست احزاب و تشکل‌ها 0 نفر

ایرانیان جهان

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1154280/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر حزب‌الله را گروهی تروریستی نمی‌نامیم

بازگشت اتحادیه عرب به آغوش حزب‌الله لبنان

انفجار در ژاپن با 5 کشته و 20 نفر زخمی

اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد

محکومیت شدید تصمیم تل‌آویو از سوی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا طرح شهرک‌سازی‌های جدید اسرائیل را به شدت محکوم کرد

محکومیت شدید تصمیم تل‌آویو برای گسترش شهرک‌سازی‌ها از سوی اتحادیه اروپا

محکومیت شدید تصمیم تل‌آویو برای گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری از سوی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا شهرک‌سازی اسرائیل را محکوم کرد

تقویت روح همزیستی مسالمت‌آمیز، ایجاد یک نظم بین‌المللی عادلانه و متوازن

بازگشت پناهجویان افغانستانی از پاکستان به وطنشان

پیروزی نهایی آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکا

نظر سنجی سی ان ان در باره مناظره ترامپ و بایدن

بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود

حادثه وحشتناک وسط یک زمین فوتبال در آمریکا (فیلم)

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: طرح گالانت در مورد پسا جنگ، توهمی بیش نیست

راز بزرگ ستاره برزیلی رئال مادرید در کوپا آمریکا فاش شد

تولید و تقاضای نفت آمریکا در ماه آوریل افزایش یافت

افشای تلاش آمریکا برای خرابکاری در ساخت خطوط نورد استریم2

ثمره تعامل ترکیه با FATF

خطری که جامعه و ثبات آن را تهدید می‌کند

«شاباک»: شهرک‌سازی جدید به ضرر اسرائیل است

سرکوب تجمع ضد رژیم صهیونیستی در نیویورک

افزایش اندک قیمت ها در بازار طلا و سکه؛ دلار ثابت ماند

فوری : فروش همستر کمبت در صرافی تبدیل با قیمت دلخواه

رواج دریافت کمیسیون غیرقانونی در بازار اجاره

معرفی کامل بهترین سواحل آنتالیا

پزشکیان: اشتغال و تولید بدون سرمایه‌گذاری ممکن نیست؛ می‌توان به هر نفر 10میلیون تومان یارانه داد

احتکار 40 میلیارد ریال لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق درخمینی شهر

ظرفیت 3 برابر شدن حجم تجارت با همسایگان را داریم

اتحادیه عرب حزب‌ الله لبنان را جزو لیست سیاه نمی‌داند

انفجار در مرکز ژاپن/ 5 نفر کشته و 20 تَن زخمی شدند

گای شی ناگائوکا ؛ مشهورترین سیبیلو ژاپن! (+عکس)

وقوع انفجار در مرکز ژاپن

انفجار در مرکز ژاپن یک کشته و پنج زخمی بر جای گذاشت

سفر نمایندگان سازمان ملل به دوحه

اقدام جنجالی همسر ترامپ؛ ملانیا کجاست؟!

تانک‌های جدید آبرامز آمریکا به لهستان رسید

پلی به گذشته؛ گل زیبای رونالدو نازاریو به بولیوی / کوپا آمریکا 1997

مهم‌ترین واکنش‌ها به مناظره ترامپ و بایدن

تلاش آمریکا برای جلوگیری از جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی

یک انتخاب متفاوت

بانک‌ها درگیر سوداگری مسکن شده‌اند

اتحادیه عرب، حزب‌الله لبنان را جزو لیست سیاه نمی‌داند

فریدون مجلسی، دیپلمات سابق: نه فقط نفت، هیچ چیز نمی‌توانیم بفروشیم!

وزیر علوم عراق: 100 هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند

نگاهی به دیدگاه‌های اقتصادی پزشکیان برای ورود به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

کدام برند تلفن همراه قیمت اقتصادی‌تری دارد

نگاهی به دیدگاه‌ های اقتصادی پزشکیان برای ورود به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

◄ مروری بر متن سیاست‌ های کلی توسعه دریا محور