ایرانیان جهان

آخرين مطالب

شورای امنیت اسراییل را ملزم به خروج نیروهای نظامی خود از غزه کند خاورمیانه‌

شورای امنیت اسراییل را ملزم به خروج نیروهای نظامی خود از غزه کند
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه کشورمان امروز در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت ملل متحد در خصوص «وضعیت خاورمیانه، شامل مسأله فلسطین» به سخنرانی پرداخت.
بر اساس این گزارش متن این سخنرانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آقای رئیس،
از فدراسیون روسیه برای برگزاری به موقع این نشست تشکر کنم.
آقای رئیس، خانم‌ها و آقایان؛
در طی 285 روز گذشته، رژیم اشغالگر اسرائیل جنایات گسترده بین‌المللی در غزه مرتکب شده است. این رژیم اشغالگر با راه اندازی کمپین وحشت و ترور به کشتار عامدانه مردم بی دفاع غزه بویژه زنان و کودکان ادامه داده است.
همچنان در این کمپین مرگبار، هر ساعت حدود 20 نفر کشته و مجروح می‌شود. این رژیم بیش از 80% مناطق مسکونی غزه و تمامی زیرساخت‌ها، از جمله بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها، مراکز آموزشی و اماکن تاریخی را نابود کرده است. این رژیم با مسدود کردن مسیرهای کمک رسانی، به طور وحشیانه از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند. حملات و بمباران اردوگاه‌های پناهندگان در رفح و حمله به افراد آواره و بی پناه در خان یونس تنها نمونه‌های از این جنایات اخیر غیرانسانی توسط این رژیم تروریستی است.
با وجود محکومیت جهانی نسل‌کشی و جنایت جنگی رژیم اسرائیل در غزه و درخواست یک‌صدا و واحد جامعه بین المللی برای پایان فوری نسل کشی و کشتار مردم غزه، برقراری آتش‌بس دائمی و ارسال کمک‌های انسانی، که در چهار قطعنامه سازمان ملل، بیانیه‌های متعدد سازمان‌های بین‌المللی، سه قرار موقت دیوان بین‌المللی دادگستری و اعتراضات گسترده منعکس شده است، رژیم اشغالگر صهیونیستی مصون از هر مجازاتی همچنان به جنایات وحشیانه خود علیه فلسطین ادامه می‌دهد.
آقای رئیس، حضار محترم؛
اخیراً، رهبران جنگ‌طلب این رژیم به این توهم دچار شده‌اند که گسترش جنگ به لبنان می‌تواند آن‌ها را از باتلاق غزه رهایی ببخشد. این خیالی باطل و یک اشتباه محاسباتی خطرناک است و اوضاعِ پیشاپیش آشفتهِ این منطقه حساس را از کنترل خارج خواهد ساخت. در این جلسه و از همین تریبون، مایلم قویاً در مورد هرگونه ماجراجویی این رژیم قانون‌شکن و پیامدهای آن اخطار دهم. بدون تردید هرگونه تهاجم به لبنان، به عنوان کشور مستقل عضو سازمان ملل، از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ قاطع و پشیمان کننده جامعه بین المللی، ملت‌های منطقه و گروه‌های مقاومت مواجه خواهد شد. بدیهی است مسئولیت آمریکا به عنوان متحد راهبردی و حامی اصلی رژیم در منطقه در قبال هرگونه تجاوز احتمالی رژیم به لبنان قابل انکار نیست.
آقای رئیس؛
حمایت اخیر کشورهای منطقه از مقاومت فلسطین، ریشه در جنایات غیرانسانی رژیم اسرائیل در غزه دارد که از سال 1948 تاکنون ادامه داشته است. تحولات و مقاومت غزه و کرانه باختری در نه ماه گذشته بار دیگر ثابت کرد، از بین بردن مقاومت فلسطین و حماس، به عنوان یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغالگری و تجاوز، توهمی بیش نیست. حمایتِ همه ملل منطقه و آزادی‌خواهان جهان از مقاومت ستودنی ملت فلسطین نیز ثابت کرد که این ملت در تحقق این حق ذاتی خود تحت حقوق بین‌الملل اصلاً تنها نیست. اسرائیل یک دولت مشروع نیست، فقط یک رژیم اشغالگر است و گذشت زمان نیز هرگز به رژیم اشغالگر مشروعیت نمی بخشد، چرا که بر مبنای اصول شناخته شده حقوق بین الملل، وضعیت اشغال یک سرزمین موقتی است حتی اگر دهه‌ها به‌طول انجامد.
آقای رئیس؛
تنها راه بازگرداندن صلح، پایان فوری، کامل و دائمی به اشغال گری، تجاوز و جنایات رژیم است. شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت دستیابی به این هدف را بر عهده دارد، اما متأسفانه تاکنون در مواجهه با اقدامات این رژیم ناکام بوده و عدم اقدام و انفعال آن در طول قریب به 80 سال گذشته، رژیم اسرائیل را در ارتکاب جنایات بیشتر علیه مردم مظلوم فلسطین گستاخ‌تر کرده است.
ما به شدت خواستار رفع و اصلاح اشتباهات تاریخی شورای امنیت در مورد حقوق ملت فلسطین و انجام وظایف قانونی، سیاسی و انسانی شورای امنیت، به ویژه توسط اعضای دائم شورای امنیت هستیم. در این میان مسئولیت آمریکا سنگین‌تر است. زیرا این کشور با حدود 50 وتو و حمایت گسترده از رژیم اسرائیل، نه تنها در این ناکامی بزرگ شورا نقش داشته، بلکه شریک اصلی در ارتکاب جنایات و تجاوزات این رژیم بدنام و جنایت پیشه از طریق ارائه پشتیبانی کامل مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی بوده است؛ لذا ادعای آمریکا برای پیشبرد صلح و ثبات در منطقه و تلاش میانجی گرانه برای برقراری آتش بس رفتاری ریاکارانه است.
آقای رئیس؛
جمهوری اسلامی ایران مجدداً درخواست خود برای اتخاذ اقدام قاطع از سوی شورای امنیت را تکرار می‌کند.
ما از شورای امنیت می‌خواهیم تا بر اساس وظایفش ذیل منشور ملل متحد، اقدامات ضروری و اجرایی، از جمله از طریق تصویب یک قطعنامه جامع و الزام آور تحت فصل هفتم منشور ملل متحد، اتخاذ کرده و رژیم اسرائیل را مجبور نماید تا به طور کامل، بی‌قید و شرط و فوری نسل کشی و جنایت جنگی علیه غزه را متوقف کند، آتش بس دائم در غزه را اجرا و اجازه بازگشایی کامل و بدون قید و شرط کلیه گذرگاه‌های مرزی جهت دسترسی و ارسال سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه را بدهد.
شورای امنیت همچنین باید رژیم اسرائیل را ملزم کند تا به طور فوری، کامل و بدون قید و شرط، نیروهای نظامی و امنیتی خود را از غزه خارج، نسبت به رفع محاصره غزه، توقف کوچ اجباری مردم، توقف اقدامات غیرقانونی شهرک سازی، و پرداخت فوری و کامل غرامت تمامی خسارات وارده به مردم، زیرساخت‌ها، اماکن مسکونی و نظایر آن در غزه و سایر سرزمین‌های فلسطین اقدام نماید تا شرایط برای بازسازی سریع غزه فراهم گردد. این رژیم همچنین باید از تمامی اراضی اشغالی فلسطین، سوریه و لبنان عقب‌نشینی کرده و از هرگونه حمله نظامی به لبنان یا دیگر کشورهای منطقه خودداری نماید. بعلاوه، جامعه و نهادهای ذیصلاح بین المللی باید زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و سایر سرزمین‌های فلسطین را فراهم نمایند.
جمهوری اسلامی ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه، در تثبیت صلح و امنیت پایدار و از جمله مبارزه با تروریسم است. در مقابل، رژیم اسرائیل عامل اصلی و ناامنی منطقه‌ای بوده و فعالیت‌های شرورانه این رژیم همواره تهدید جدی علیه صلح و امنیت منطقه و جهانی می‌باشد. ذات و ماهیت رژیم اشغالگر اسرائیل مبتنی بر تجاوز، اشغال، ترور و نسل‌کشی است. این رژیم و نخست وزیر بدنام آنکه دادگاه کیفری بین المللی برای او به اتهام جنایات جنگی درخواست حکم بازداشت کرده است، همواره تلاش کرده تا با توسل به کمپین دروغ و اطلاعات نادرست دیگران را متهم کند. شورای امنیت باید رژیم سرکش و یاغی اسرائیل را مهار و به ریشه جنگ و نسل کشی در غزه و ناامنی در منطقه را پایان دهد.
آقای رئیس و هیأت‌های محترم،
جمهوری اسلامی ایران بر حق غیرقابل انکار ملت‌های منطقه، از جمله ملت فلسطین، برای دفاع و مقاومت در برابر اشغال و تجاوز تاکید می‌کند. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که راه‌حل جامع، عادلانه و پایدار مسئله فلسطین تنها با پایان دادن به اشغال تمامی اراضی فلسطینی، اجازه دادن به مردم فلسطین برای تحقق حق تعیین سرنوشت خود از طریق انجام همه پرسی از میان همه ساکنین اصلی فلسطین و ایجاد یک دولت مستقل و یکپارچه فلسطین ممکن است. این تنها راه عملی برای ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا است.
از توجه شما سپاسگزارم.
کد خبر 6169528

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1165462/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه حمایت‌های گسترده تسلیحاتی آلمان از اسرائیل

واکنش جو بایدن به ترور سنوار

نقطه ضعف بزرگ سامانه آمریکایی تاد در اسرائیل

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: عدم توازن در توزیع منابع موجب افزایش شکاف طبقاتی می‌شود

نقش آمریکایی‌ها در تشدید تنش‌های منطقه‌ای

DRIFE در دبی، به برنامه‌های توزیع و فروش محصولات برای استفاده عمومی فراهم می‌کند.

گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره ترور رهبر سیاسی حماس

18 فرد، شرکت و کشتی به بهانه ارتباط با انصارالله یمن از سوی آمریکا تحریم شدند

بلینکن: ایالات متحده در کنار اسرائیل می ایستد

ایران به اروپا در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس هشدار داد

راز رفتن رونالدو به النصر فاش شد | رصد روز

سفر بلینکن به خاورمیانه طی روزهای آتی

واکنش جهانی به ترور یحیی سنوار

گفتگوی وزاری خارجه قطر و آمریکا بعد از ادعای ترور السنوار

پنتاگون در پی ادعای تل آویو درباره ترور سنوار : ما مشارکت نداشتیم/ اعتراف بایدن به همکاری

افزایش قیمت بنزین از رگ گردن نزدیکتر می شود

«ابلهان» با بیانیه اتحادیه اروپا درباره جزایر ایران گول می‌خورند! +عکس

اتهام‌زنی شورای اروپا درباره ایران

کنایه ترامپ به زلنسکی/ یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌هایی است که دیده‌ام

سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه

اگر رهبر معظم انقلاب نبود ایران به کشوری همچون لیبی تبدیل می شد

ادعای اتحادیه اروپا و اعراب خلیج فارس درباره جزایر سه گانه ایران

نگاهی به میزان مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + نقشه

ترامپ:مهاجران، حیوانات خانگی را می‌خورند!

اندیشکده غربی: ایران دشمن شماره یک آمریکا نیست

تـــرمـــــز فراریان مالیاتی کشیده می‌شود

رژیم صهیونیستی وابسته به کمک‌های نظامی غرب است

تورم امسال به این شرط بیشتر از 30 درصد نمی‌شود/ دولت از افزایش درآمد‌های تورم‌زای خود به خصوص در بخش بنزین و کالا‌های اساسی بپرهیزد

بلینکن: آمریکا پس از سنوار می‌کوشد به جنگ غزه پایان دهد

هریس بالاخره مسیر خود را مشخص کرد

امام چگونه آیت‌الله حکیم را تایید کرد؟

محسن رضایی: اگر جلوی اسرائیل گرفته نشود، به ریاض ‌و عراق هم حمله می‌کند

رنگ سال 2025 چه رنگی است؟

برای تعلیق یکجانبه تجارت با «اسرائیل» منتظر اروپا نمی‌مانیم

متکی در اتحادیه بین‌المجالس: توصیه می‌کنم در سخن گفتن با ملت ایران جانب ادب را رعایت کنید و در سمت درست تاریخ بایستید

جمع بندی اخبار مهم در 26 مهر ماه 1403 | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

سردار سلامی: وعده صادق 2 یک هشدار بود

هریس در واکنش به ادعای ترور سنوار: باید به جنگ غزه پایان دهیم

واکنش کاملا هریس به ترور یحیی سنوار توسط اسرائیل

ایران و آمریکا در حال مذاکره اند؟

ادعای وزارت خارجه آمریکا؛ سنوار مخالف آتش بس بود!

باید به جنگ غزه پایان دهیم

پنتاگون در پی ادعای رژیم صهیونیستی درباره ترور سنوار : ما مشارکت نداشتیم

سرمربی جدید سامورایی‌ها

هشدار ایران به اروپا در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس

نماد ایران در نمایشگاه بین‌المللی اروپایی | بازآفرینی شکوه تخت جمشید در قلب اروپا+ویدئو

ادعای دوست رونالدو؛ او حاضر بود به سلتیک برود!

‍ «هماهنگی بزرگ علیه حاکمیت ملّی ایران» نوشته دکتر حمید احمدی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران | احتمال تکرار تجربه‌ی جنگ کانال سوئز در 1956

تایپه: چین در حال آماده‌سازی حمله به تایوان است

تحریم جدید آمریکا به بهانه ارتباط با انصارالله یمن