ایرانیان جهان

آخرين مطالب

DRIFE در دبی، به برنامه‌های توزیع و فروش محصولات برای استفاده عمومی فراهم می‌کند. آسیا و اقیانوسیه

DRIFE در دبی، به برنامه‌های توزیع و فروش محصولات برای استفاده عمومی فراهم می‌کند.
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - DRIFE در دبی، به برنامه‌های توزیع و فروش محصولات برای استفاده عمومی فراهم می‌کند.
با وجود گذشت 14 سال از ایجاد تکنولوژی بلاک چین، استفاده گسترده از آن هنوز تا حدودی محدود بوده است. به همین دلیل، DRIFE تصمیم گرفته است که با راه اندازی اولین پلتفرم غیرمتمرکز سواری-هیلینگ خود در دبی، امارات متحده عربی، برنامه های کاربردی مبتنی بر بلاک چین را به دسترس عموم قرار دهد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

ایرانیان جهان

DRIFE، که بر پایه بلاک‌چین Sui تولید شده است، با انجام آزمایشی خود در دبی به راه اندازی پرداخت. اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک‌چین برای سرویس وانت رهنمایی در اواخر سال گذشته، دو سال پس از شروع فعالیت خود در هند، مجوز خود را دریافت کردند.
Cryptopolitan یک مصاحبه با فردوش شیخ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت DRIFE داشت تا درباره رشد این شرکت در منطقه MENA و کاربرد بلاکچین بیشتری بدانند، یک فناوری حیاتی برای صنایع تجاری.

ایرانیان جهان

به گفته فردوش، همه چیز از سفر اوبر به فرودگاهی در هند آغاز شد. همانطور که او شرح می‌دهد، او همیشه از تاکسی‌ها برای حمل و نقل خود استفاده می‌کرد، از زمانی که برای تحصیل به دهلی نقل مکان کرد و سپس در بنگلور به عنوان یک تحلیلگر مالی مشغول بود. با این حال، یک شب نصفه رانندگی به فرودگاه همه چیز را تغییر داد.
در همان زمانی که غروب در حال فرو رفتن بود، راننده اتومبیل اشتراکی اوبر از مسافر خود خواسته بود که سفر را لغو کند و به او گفته بود که با هزینه کمتری او را مقصد مورد نظر خواهد برد. پس از پرسیدن دلیل این درخواست، متوجه شد که اتومبیل اشتراکی اوبر 35 درصد از هزینه سفر را به عنوان پورسانت دریافت می کند و پس از کسر هزینه های مربوطه، کمتر از 50 درصد سود روی هر سفر تحویل می گیرد.
در یک زمان، فردی به نام فردوش تصمیم گرفت یک برنامه جدید راه‌اندازی کند که پرداختی منصفانه واجد شرایط به رانندگان ارائه دهد و همچنین از طریق ارائه خدمات با شفافیت و کیفیت، به آن‌ها خدماتی بی‌نظیر ارائه کند.
میلیارد کاربر بعدی از پروژه های کریپتو نمی آیند DRIFE با ارائه یک رابطه شفاف‌تر، منصفانه‌تر و مستقیم‌تر بین راننده و راننده، به دنبال ادغام بلاک چین به طور یکپارچه در زندگی مردم است. فیردوش توضیح می‌دهد: یکی از مشکلات اصلی بلاک چین، فقدان پایگاه کاربر گسترده است. بیشتر پروژه‌های بلاک‌چین به‌جای بخش‌هایی مانند حمل‌ونقل و سایر بخش‌ها، به سمت ارز‌های رمزنگاری شده هستند. پذیرش میلیارد کاربر بعدی از پروژه‌های رمزنگاری یا معاملاتی نیست، بلکه از برنامه‌های روزانه واقعی است که مصرف‌کننده حتی از این فناوری آگاه نیست.
DRIFE به تدافع اختیاری برای سواران و رانندگان متمرکز است که به آنها امکان می دهد برای خدمات حرکت انتخاب شده خود، هزینه و مسافت مسیر مورد نظر خود را مشخص کنند. این سرویس با مدل دیجیتال مرکزی کنونی که شرکت‌های مانند Ubers و Lyft ارائه می دهند، تفاوت چشمگیری دارد.
در روز بعد، او توضیح می‌دهد که راننده به جای اینکه سکو به عنوان پورسانت بگیرد که گاهی تا 45% می‌رسد، او را انتخاب می‌کند و بر اساس لیاقتش پاداش می‌گیرد.
با توجه به گفته فرد مذکور، جامعه کریپتو و تکنولوژی بلاکچین باعث پیچیده شدن صنعت شده است و مردم را مجبور به آموزش نحوه ایجاد کیف پول و درک فن آوری بلاکچین کرده است. او اعتقاد دارد که بیاید یک راه آسان برای کاربران معمولی برای ورود به این عرصه فراهم شود.
DRIFE در دبی پخش می‌شود DRIFE در حال حاضر در مرحله آزمایشی خود در دبی با حضور 1000 راننده است و به زودی قرار است که به طور کامل در سراسر دبی به خدمت برسد.
شاید دنبال کردن این اخبار برای شما مفید باشد: اخبار ارز دیجیتال اخبار بیت کوین اخبار اتریوم
فردوش به یادآوری می‌کند که رانندگان امارات متحده عربی که قبلاً در سامانه DRIFE ثبت‌نام کرده‌اند، از تجربه خوشحالی برخوردارند زیرا پولی که باید دریافت کنند، به آنها تسلیم می‌شود. او تأکید می‌کند که در حال حاضر نمی‌تواند استنتاجات کلی بکشد چرا که DRIFE هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، ولی باور دارد که راننده خرسند معادل یک مسافر خوشحال است.
او توجه کرده است که تفاوت بین سوارکاران در هند و امارات متحده عربی وجود دارد. در امارات، سوارکاران بیشتر به مشارکت در زندگی این رانندگان اهمیت می‌دهند. زیرا بیشتر از ساکنان دبی، مهاجرانی هستند که برای تأمین هزینه‌های خانواده‌شان در خانه کار می‌کنند. در حالی که سوارکاران در هند بیشتر به هزینه سواری و پس‌انداز توجه می‌کنند.
ساخت برنامه های حمل و نقل بلاک چین دشوار است هر چند تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا فناوری بلاک‌چین به صنعت حمل‌ونقل وارد شود، اما برخی موانع برای این ورود وجود دارد. بخصوص به دلیل پیچیدگی بخش حمل‌ونقل و وجود ارتباطات چندجانبه در آن، این ورود با چالش‌هایی روبروست.
به گفته فردوش، برنامه‌های سواری از جمله پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا صرافی‌های رمزنگاری، برنامه‌های کاربردی ساده‌ای نیستند. این برنامه‌ها به ادغام دو طرف، یعنی راننده و سوار، و همچنین به خدمات موقعیت مکانی و یک سیستم هماهنگی بین این دو نیاز دارند.
به گفته DRIFE، در حوزه تبادلات رمزارزها، بایدن برنامه‌های سواری بلاکچین Web3 با شرکت‌هایی چون Uber، Lyft و Careem رقابت می‌کنند، در حالی که صرافی‌های رمزارز فقط با همتایان خود به رقابت می‌پردازند.
او توضیح می‌دهد که وقتی ما در رقابت با اوبر هستیم، ایجاد یک برنامه واقعی هم مطرح است.
رانندگان DRIFE لذت می‌برند از ایمنی سفرها، زیرا تمامی آنها دارای تأیید KYC هستند و از طریق تأیید هویت و وسیله نقلیه، اطمینان حاصل می‌کنند که سفرهایشان ایمن انجام خواهد شد.
DRIFE برای ادغام استیبل کوین های تنظیم شده AED به دلیل اینکه بانک مرکزی امارات متحده عربی اخیراً ضوابط مربوط به استیبل کوین‌های AED را اعلام کرده است که می‌توان از آن برای پرداخت محصولات و خدمات در داخل کشور استفاده نمود، DRIFE تصمیم گرفته است استیبل کوین AED را به عنوان یک روش پرداخت معتبر در سیستم خود به کار گیرد.
شیخ توضیح می‌دهد که با استفاده از یک استیبل کوین AED تنظیم شده در برنامه DRIFE ، ما قصد داریم استفاده از استیبل کوین‌ها را در اقتصاد خرده‌فروشی فراهم کنیم. این اقدام همچنین باعث حل مشکل کمیسیون‌های کارت اعتباری می‌شود که گاهاً تا 3.5٪ می‌رسد و زمان تسویه حساب نیز روزها طول می‌کشد.
او باور دارد که این موضوع در هنگام اجرا و در زمان اجرا، ارزش بسیاری خواهد داشت؛ زیرا این امکان را فراهم می کند که پرداخت ها فوراً تسویه شود و به طرز چشمگیری اقتصادی تر شود، به ویژه در یک پلتفرم غیر متمرکز.
برنامه های توسعه آینده برون از امارات متحده عربی و شهرهای هند، DRIFE به دنبال گسترش فعالیت‌های خود و کسب مجوز در عربستان سعودی به منظور بهره‌برداری از بازار بزرگ و پررونق آن در حال فعالیت است.
فردوش اعلام کرد: «در حال کاوش در عربستان هستیم و در زمانی که در دبی هستیم، برنامه داریم تا تا پایان سال جاری تعداد راننده‌های خود را از 1000 به 5000 نفر افزایش دهیم.
DRIFE همچنین استراتژی‌هایی را برای گسترش فعالیت‌های خود به بازارهای بین‌المللی، مخصوصاً بازار اروپا، مدنظر دارد.
منبع: cryptopolitan.com
بیشتر بخوانید
ارز دیجیتال چیست؟ | عملکرد و ویژگی های ارز دیجیتال کیف پول‌ دیجیتالی چیست؟ صرافی غیر متمرکز چیست ؟ | معرفی بهترین صرافی های غیرمتمرکز ماینینگ یا استخراج چیست؟ | منظور از استخراج ارز دیجیتال چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1235615/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه حمایت‌های گسترده تسلیحاتی آلمان از اسرائیل

واکنش جو بایدن به ترور سنوار

نقطه ضعف بزرگ سامانه آمریکایی تاد در اسرائیل

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: عدم توازن در توزیع منابع موجب افزایش شکاف طبقاتی می‌شود

نقش آمریکایی‌ها در تشدید تنش‌های منطقه‌ای

DRIFE در دبی، به برنامه‌های توزیع و فروش محصولات برای استفاده عمومی فراهم می‌کند.

گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره ترور رهبر سیاسی حماس

18 فرد، شرکت و کشتی به بهانه ارتباط با انصارالله یمن از سوی آمریکا تحریم شدند

بلینکن: ایالات متحده در کنار اسرائیل می ایستد

ایران به اروپا در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس هشدار داد

راز رفتن رونالدو به النصر فاش شد | رصد روز

سفر بلینکن به خاورمیانه طی روزهای آتی

واکنش جهانی به ترور یحیی سنوار

گفتگوی وزاری خارجه قطر و آمریکا بعد از ادعای ترور السنوار

پنتاگون در پی ادعای تل آویو درباره ترور سنوار : ما مشارکت نداشتیم/ اعتراف بایدن به همکاری

افزایش قیمت بنزین از رگ گردن نزدیکتر می شود

«ابلهان» با بیانیه اتحادیه اروپا درباره جزایر ایران گول می‌خورند! +عکس

اتهام‌زنی شورای اروپا درباره ایران

کنایه ترامپ به زلنسکی/ یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌هایی است که دیده‌ام

سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه

اگر رهبر معظم انقلاب نبود ایران به کشوری همچون لیبی تبدیل می شد

ادعای اتحادیه اروپا و اعراب خلیج فارس درباره جزایر سه گانه ایران

نگاهی به میزان مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + نقشه

ترامپ:مهاجران، حیوانات خانگی را می‌خورند!

اندیشکده غربی: ایران دشمن شماره یک آمریکا نیست

تـــرمـــــز فراریان مالیاتی کشیده می‌شود

رژیم صهیونیستی وابسته به کمک‌های نظامی غرب است

تورم امسال به این شرط بیشتر از 30 درصد نمی‌شود/ دولت از افزایش درآمد‌های تورم‌زای خود به خصوص در بخش بنزین و کالا‌های اساسی بپرهیزد

بلینکن: آمریکا پس از سنوار می‌کوشد به جنگ غزه پایان دهد

هریس بالاخره مسیر خود را مشخص کرد

امام چگونه آیت‌الله حکیم را تایید کرد؟

محسن رضایی: اگر جلوی اسرائیل گرفته نشود، به ریاض ‌و عراق هم حمله می‌کند

رنگ سال 2025 چه رنگی است؟

برای تعلیق یکجانبه تجارت با «اسرائیل» منتظر اروپا نمی‌مانیم

متکی در اتحادیه بین‌المجالس: توصیه می‌کنم در سخن گفتن با ملت ایران جانب ادب را رعایت کنید و در سمت درست تاریخ بایستید

جمع بندی اخبار مهم در 26 مهر ماه 1403 | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

سردار سلامی: وعده صادق 2 یک هشدار بود

هریس در واکنش به ادعای ترور سنوار: باید به جنگ غزه پایان دهیم

واکنش کاملا هریس به ترور یحیی سنوار توسط اسرائیل

ایران و آمریکا در حال مذاکره اند؟

ادعای وزارت خارجه آمریکا؛ سنوار مخالف آتش بس بود!

باید به جنگ غزه پایان دهیم

پنتاگون در پی ادعای رژیم صهیونیستی درباره ترور سنوار : ما مشارکت نداشتیم

سرمربی جدید سامورایی‌ها

هشدار ایران به اروپا در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس

نماد ایران در نمایشگاه بین‌المللی اروپایی | بازآفرینی شکوه تخت جمشید در قلب اروپا+ویدئو

ادعای دوست رونالدو؛ او حاضر بود به سلتیک برود!

‍ «هماهنگی بزرگ علیه حاکمیت ملّی ایران» نوشته دکتر حمید احمدی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران | احتمال تکرار تجربه‌ی جنگ کانال سوئز در 1956

تایپه: چین در حال آماده‌سازی حمله به تایوان است

تحریم جدید آمریکا به بهانه ارتباط با انصارالله یمن