ایرانیان جهان

آخرين مطالب

اباذری: روز عجیبی مقابل ژاپن داشتیم/ رزومه هروی مشخص است آسیا و اقیانوسیه

اباذری: روز عجیبی مقابل ژاپن داشتیم/ رزومه هروی مشخص است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان -

ایرانیان جهان

صالح اباذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص کسب مدال طلا در بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: خدا را شکر شرایط بدنی خوبی داشتم و همه چیز خوب پیش رفت.
در این مسابقات داوری‌ها نیز خوب بود و فقط تیم ما از عدم حضور در رویدادهای تدارکاتی لطمه خورد. این موضوع واقعاً تاثیرگذار بود. در کاراته پارامترهایی وجود دارد که در لحظه تغییر می‌کند و ممکن است در یک مسابقه توانایی شما از حریف بیشتر باشد، اما بازی گره بخورد و در ثانیه آخر نتیجه را واگذار کنید.
می‌توانستیم سه، چهار مدال طلا بگیریم
وی افزود: اتفاقی که در فینال برای بهنام دهقان‌زاده و مهدی خدابخشی افتاد. بدشانسی و عدم حضور در مسابقات باعث شد که ما نتوانیم مدال‌های خوشرنگ‌تری در این مسابقات کسب کنیم. بعد از یک مدتی دور از تاتامی، فشار و استرس مسابقات هر چقدر هم که تجربه داشته باشید، غالب می‌شود. به هر حال فدراسیون، مردم و جامعه کاراته انتظاراتی دارند که تاثیر خود را می‌گذارد ولی با این حال می‌توانسیتم سه، چهار مدال طلا کسب کنیم.
یکی از بهترین داوری‌ها را شاهد بودم
قهرمان کاراته آسیا در خصوص اینکه چه اقداماتی انجام داد که این فشار روی عملکرد او تاثیر نگذارد، گفت: در یک سال گذشته در چهار مرحله لیگ جهانی شرکت کردم که خیلی کمک کرد. شاید اگر فاصله مسابقاتم بیشتر بود، عملکرد من نیز سنگین می‌شد. حضور در لیگ‌های جهانی خیلی در عملکردم تاثیر مثبت داشت و توانستم راحت بازی کنم. همانطور که قبل از المپیک توکیو، نه تنها من بلکه همه بچه‌ها به مرحله‌ای رسیده بودند که می‌دانستند بالای سکو هستند و فقط رنگ مدال‌شان تغییر می‌کند.
اباذری تاکید کرد: در آن مقطع ما به اعتماد به نفس خوبی رسیده بودیم و در هر مسابقه موفق به کسب مدال‌های زیادی می‌شدیم. البته داوری کاراته مقداری سلیقه‌ای است، اما در این دوره یکی از معدود مسابقاتی بود که نقصی ندیدم که بخواهند حق کسی را بخورند. اگر اشتباهی صورت گرفت نیز به خاطر طبیعت ورزش است و قطعاً این بار نیز اشتباهاتی صورت گرفت، ولی در کل داوری عالی بود و به نظرم یکی از بهترین داوری‌هایی بود که دیده بودم.
در مقابل ژاپن روز عجیبی داشتیم
وی در خصوص شکست نزدیک 3 بر 2 تیم کومیته کشورمان مقابل ژاپن و عدم صعود به دیدار نهایی گفت: واقعاً باید در مقابل ژاپن 3 بر صفر برنده می‌شدیم. هر سه بازی که بچه‌ها باختند را جلو بودند و واقعاً روز عجیبی بود.
شکست‌ تیم‌های بزرگ در ورزش اتفاق عادی است
دارنده دو مدال طلای آسیا در خصوص اینکه تیم کومیته تیمی کشورمان در مسابقات جام‌جهانی اسپانیا دوباره می‌تواند اقتدار خود را نشان بدهد، گفت: شک نکنید؛ تیم ما خدا را شکر خیلی خوب است. یکی از معدود تیم‌هایی هستیم که این همه سنگین‌ وزن دارد. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی اندازه ما سنگین وزن داشته باشد و همه کشورها مشکل وزن دارند. شاید دو، سه کشور در وزن‌های بالای کامل باشند، اما ما از وزن 75 کیلوگرم به بالا کامل هستیم.
اباذری ادامه داد: سایر تیم‌ها از اوزان 67 کیلوگرم نیز استفاده می‌کنند و فکر نمی‌کنم یکی، دو وزن آزاد بیشتر داشته باشند و این یک امتیاز مثبت برای ما است. البته در ورزش شکست تیم‌های بزرگ اتفاق عادی است. همین ژاپن که در مسابقات این دوره شش فینالیست داشت، سه، چهار سال پیش که پوست اندازی کرد، موفق نشد فینالیست داشته باشد. در مسابقات 2021 قزاقستان، اصلاً ژاپن موفق به کسب مدال طلا نشد.
در مسابقات تدارکاتی شرکت نکنیم، لطمه خواهیم خورد
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به پیشرفت رقبا و پوست اندازی ژاپن، در صورت عدم حضور دوباره در مسابقات تدارکاتی کاراته ما عقب نخواهد افتاد، گفت: اگر در مسابقات تدارکاتی شرکت نکنیم، لطمه خواهیم خورد و این دیگر به اینکه چقدر بازیکن و کادر فنی خوب داشته باشیم نیز ارتباط نخواهد داشت. جدا از اینکه حضور در مسابقه به بالا رفتن سطح فنی و اعتماد به نفس بازیکن کمک می‌کند، عدم حضور در مسابقات نیز باعث خواهد شد که داوران شناختی از بازیکن نداشته باشند. بارها دیدم که تکنیک‌های خیلی از بازیکنان امتیاز نداشته است، اما چون در مسابقات مختلف در چشم داوران بارها آن تکنیک را اجرا کردند، موفق به گرفتن پرچم و امتیاز می‌شوند.

ایرانیان جهان

رزومه شهرام هروی مشخص و نیاز به تعریف ندارد
قهرمان کاراته آسیا در خصوص عملکرد شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته گفت: رزومه شهرام هروی مشخص است و نیازی به تعریف ندارد. سه بار تیم ملی قهرمان جهان و چهار بار قهرمان آسیا به صورت پشت سر هم شده است. مدال طلای المپیک، موفقیت در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی بخشی دیگر از افتخاراتی است که کاراته ایران با هروی کسب کرده است. نمی‌توانیم تمام تقصیرات را گردن کادرفنی بیاندازیم؛ چرا که بسیاری از اتفاقات به مربی ربطی نداشته است. عدم حضور در مسابقات جهانی امارات و عدم حضور در برخی مسابقات به خاطر کرونا و مسائل دیگر دست به دست هم داد و لطمه بزرگی به تیم زد.
اباذری تاکید کرد: به نظر من زمان می‌برد تا این تیم دوباره برگردد. هیچ تیمی را نمی‌توانید پیدا کنید که 10 سال مقتدرانه بازی کرده باشد و بالا و پایین نداشته باشد. من طرفدار بارسلونا هستم و این تیم بین سال‌های 2008 تا 2016 در اوج بود و بهترین بازی‌ها را انجام می‌داد اما در این چند ساله دچار افت شده است و رفته رفته در حال بازگشت به دوران خوب خود با بازیکنان جدید است. قطعاً این شرایط برای همه تیم‌ها اتفاق می‌افتد و در ورزش حرفه‌ای نمی‌توانید تیمی را پیدا کند که بدون افت باشد و همه تیم‌ها بالا و پایین دارند. عدم حضور در مسابقات و شرایط مناسب اردوها دست به دست هم داده است تا این اتفاقات بیفتد.
رقابت با سجاد گنج‌زاده به من انگیزه داد
وی در خصوص تاثیر رقابت بین او و گنج‌زاده که در طی این سال‌ها گفت: همیشه اوزان سنگین مدعی داشته است و در کاراته نیز هیچ چیزی مشخص نیست و شاید یک نفر امسال فیکس باشد و سال بعد در ترکیب قرار نگیرد. قطعاً زمانی که حریفان خوبی در وزن خود داشته باشید، کیفیت همه نفرات بالا می‌رود. در وزن آزاد، ایران همیشه مدعی قهرمان جهان و آسیا داشته است و امیدوارم یک روزی این شرایط در همه اوزان اتفاق بیفتد و رقابت سنگین باشد.
ملی‌پوش کاراته کشورمان افزود:بازیکن در رقابت سنگین تلاش می‌کند عملکرد بهتری داشته باشد و طبیعتاً نتایج خوبی نیز می‌گیرد. قطعاً حضور سجاد به من نیز کمک کرد و انگیزه داد تا بتوانم با او رقابت کنم. یکی از اتفاقات مثبت برای من حضور سجاد بود و سالیان سال کسی نمی‌توانست با او رقابت کند. موضوعی که باعث شد تا این انگیزه را داشته باشم با او رقابت و مسابقه بدهم و حتی جایش را بگیرم که به من خیلی کمک کرد.
تلاش می‌کنم وزن آزاد را همیشه برای ایران نگه دارم
اباذری در خصوص برنامه‌های خود برای کسب مدال طلای جهان گفت: تمام تلاش خود را می‌کنم که بتوانیم وزن آزاد را همیشه برای ایران نگه داریم. حضور در رتبه‌های بالای رنکینگ ملاک نیست و ما باید در مسابقات شرکت کنیم تا بتوانیم جایگاه خود را حفظ و ارتقا بدهیم. در زمان المپیک توکیو از ده نفر برتر، سه بازیکن ایرانی بود. بارها نیز من نفر یک تا سه رنکینگ بودم و حتی در فینال‌های لیگ جهانی با سجاد مسابقه دادم.
زمانی اسم ایران به جان رقبا ترس می‌انداخت
وی با اشاره به عملکرد قدرتمند کاراته ایران در لیگ‌های جهانی سالیان گذشته گفت: زمانی که ما به صورت مستمر در لیگ‌های جهانی شرکت می‌کردیم، اسم ایران به جان رقبا ترس می‌انداخت. امیدوارم باز هم بتوانیم در مسابقات شرکت کنیم و فدراسیون از بازیکنان حمایت کند. هزینه حضور در مسابقات خیلی بالا است و بازیکنان نمی‌توانند خودشان هزینه کنند. سال گذشته با هزینه شخصی در مسابقات شرکت کردم، اما اذیت کننده است. با زحمت و هزینه شخصی به مسابقه می‌روید و با کسب مدال در رنکینگ صعود می‌کنید، اما با عدم حضور در چند مسابقه دوباره افت می‌کنید.
ملی‌پوش کاراته ایران در پایان در خصوص اینکه فدراسیون برنامه‌ای برای حضور در لیگ‌های جهانی دارد، تاکید کرد: خدا را شکر نیکوخصلت مدیر سازمان تیم‌های ملی از زمان حضور در این مسئولیت برنامه‌ریزی انجام داده است و امیدواریم قدم به قدم در مسابقات شرکت کنیم. اگر می‌خواهیم به دوران خوب خود بازگردیم نیاز به برنامه‌ریزی داریم. وقتی در مسابقات حضور داشته باشید دیگر کشورهای ضعیف را هم دست کم نمی‌گیرد. در قهرمانی آسیا این دوره در وزن 68+ بانوان، ورزشکاری از نپال که حتی اسمش را نشنیده بودم موفق به شکست دارنده مدال برنز المپیک و چند مدال طلای آسیا و لیگ جهانی از قزاقستان شد. تمام کشورها در حال حاضر زنگ خطر هستند و با یک اشتباه ساده امکان دارد که حذف شوید.
/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1217461/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خواسته ممنوعه گردشگران عرب از هتل های مشهد!

ایشیبا با رای گیری پارلمان رسما نخست وزیر ژاپن شد

تصویری از هاشمی رفسنجانی با لباس اسپورت در ژاپن

عکس | تصویری که کمتر دیده‌اید؛ هاشمی رفسنجانی با لباس اسپرت در ژاپن

طارمی و احمد عباسی؛ نامزدهای ایران در بهترین‌های فوتبال آسیا

بازگشت طارمی به ترکیب اصلی اینترمیلان

برتری 3-2 منچستریونایتد مقابل یوونتوس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا (1997/10/1)

هوش مصنوعی می تواند رشد را افزایش دهد و اروپا را رقابتی تر کند

آندرس اینیستا از فوتبال خداحافظی می‌کند

نگاه منچستریونایتد به اینزاگی با وجود امنیت موقت تن هاخ

آنها که وجهه انقلاب گرفته و بخاطر حمله اسرائیل به لبنان به پزشکیان حمله می کنند ساده لوحند

خون به ناحق ریخته شده شهدای مقاومت موجب تسریع در نابودی اسراییل می‌شود

مقاومت فرسایشی، اسراییل را از پای در می‌آورد

دیدنی های امروز؛ از گسترش جنگ به لبنان تا روز ملی چین

واکاوی میزان حمایت ایران و دیگر کشورهای جهان از گندمکاران + نمودار

آغاز گشت‌زنی‌های مشترک ناوهای چین و روسیه در اقیانوس آرام

استعفای یکی از اعضای کلیدی پروژه بلاک چین کاردانو

4 کشته و 6 مفقود بر اثر غرق شدن قایق در ننگرهار افغانستان

قیمت امروز خودرو‌های داخلی (10 مهر 1403) | دنا پلاس 898 میلیون تومان شد

خط لوله تاپی در مسیر احیا؟

ماشاریپوف: نکونام اسطوره فوتبال ایران است!

تمرین استقلال بازهم تعطیل شد

اعمال قانون 2113 خودروی حادثه ساز در مشهد| 45 خودرو متخلف توقیف شدند (10 مهر 1403)

دشمن شناسی | رهبر انقلاب: اگر غفلت کردیم، غارت خواهیم شد

حقوق بشر کشورهای غربی دروغ محض تاریخ است

زمان انتظار برای مراجعه به پزشک عمومی در آمریکا چقدر است؟

نصرالله چگونه معادلات غرب را به‌هم ریخت

«مارک روته» دبیرکل جدید ناتو شد

بحران کمبود پهپادهای نظامی در آمریکا برای مقابله با چین

اعلام آمادگی جهاد در اجتماع لبیک یا خامنه‌ای / فرمانده منتظر فرمانیم + فیلم و عکس

حمله عجیب کیهان به روحانی و ظریف پس از شهادت سید حسن نصرالله

حمله کیهان به پزشکیان: رئیس‌جمهور آمریکا خِرفت و کودن است؛ آن وقت عده‌ای چنین شیطان‌هایی را برادر نامیدند!

افشای نقش امریکا در ترور دبیر کل حزب الله لبنان

بلینکن مخالفان آمریکا را تجدیدنظرطلب خواند

«مادورو» پروژه آمریکا و اسرائیل برای استعمار خاورمیانه را رد کرد

ایران در زمره 6 مسیر اول مهاجرت در دنیا؛ چه تعداد مهاجر افغانستانی در کشور داریم؟

پرچم آمریکا و اسرائیل در آتش خشم دانش‌آموزان بوشهری

کره شمالی استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی را محکوم کرد

ویدیو / غافلگیر شدن جنگنده F-16 آمریکا حین رهگیری بمب‌افکن استراتژیک نیروی هوایی روسیه!

استارلینک به کمک قربانیان توفان گرمسیری «هلن» رفت

امریکا از دلار به عنوان یک سلاح موثر جنگی استفاده می‌کند

روته رسما دبیرکل ناتو شد

اختلال مخابراتی که صدها هزار گوشی را در آمریکا از کار انداخت

امیدی به مجامع حقوق بشری ساخته کشور‌های سلطه گر وجود ندارد

پیام نتانیاهو و احتمال حمله اسرائیل به ایران

قیمت دلار و یورو در صرافی‌ها امروز سه‌شنبه 10 مهر 1403

نماینده بهشهر: دستان رژیم صهیونسیتی و آمریکا به خون مظلومان غزه، لبنان و یمن آلوده است

ای‌بی‌سی نیوز: تلاش دولت «بایدن» برای آتش‌بس در لبنان و غزه به بن‌بست خورد

امیدی به مجامع حقوق بشری وجود ندارد

مسئولان در استخدام کلمات دقت کنند/ مسئله ما و آمریکا و اسرائیل با گفتمان حل نمی شود