ایرانیان جهان

آخرين مطالب

واشنگتن شریک جنایات رژیم اشغالگر است ایالات متحده آمریکا

واشنگتن شریک جنایات رژیم اشغالگر است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان ها اظهار داشت: اگر انسان طرف خدای متعال را گرفت و تقوای الهی پیشه کرد و پروای الهی در وجودش بود؛ خداوند متعال موانع را برمی‌دارد و بن بست‌هایی که به حسب ظاهر در مسیر او ایجاد شده بود را باز می کند.
وی ادامه داد: انسان به یک باره می بینید که دیگر اصلا بن بستی نیست و راه باز شده است. «یجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا» خدای متعال آن «رزق و نیازی» را که انسان به خاطر آن می خواست از مسیر خدا و بندگی او فاصله بگیرد، تأمین می کند. این نکته اول بود که بیان شد.
حجت الاسلام غروی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه ابراز داشت: واشنگتن نه‌تنها حکم یک حامی، بلکه حکم شریک عملیاتی جنایات رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا را دارد، بنابراین نیروهای اشغالگر آمریکایی در غرب آسیا، لازم است در فهرست انتقام گروه‌های مقاومت (در خونخواهی شهید سیدحسن نصرالله) قرار گیرند.
وی بیان داشت: فراموش نکنیم که بمب‌های به‌کار رفته در جنایت ضاحیه جنوبی، جملگی ساخت آمریکا بوده و در جریان جنگ غزه در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته‌اند، این موارد کنار سایر کمک‌های اطلاعاتی و مستشاری آمریکا به رژیم صهیونیستی به‌خوبی نشان می‌دهد که این رژیم بدون کمک‌های نظامی و امنیتی آمریکا و اروپا و همچنین بدون پشتیبانی‌های سیاسی و بین‌المللی آن، قادر به اداره یک جنگ یک‌ساله نیست و قطعا آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شریک درجه‌اول و مستقیم جنایات رژیم‌اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی در منطقه هستند.
حجت الاسلام غروی تاکید کرد: وقتی دو پیام اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تحولات لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله را بازخوانی می‌کنیم، می‌بینیم ناظر به سه محور اساسی برای کنش‌های آینده جبهه مقاومت است: محور اول: تبیین جنایت، خوی درندگی و وقاحت رژیم صهیونیستی و در عین حال، سردرگمی، انفعال و بیچارگی این غده سرطانی.
محور دوم: انسجام ساختار مقاومت لبنان و سازمان حزب الله
محور سوم: نحوه پاسخ و مواجهه در خصوص جنایت‌های رژیم در لبنان و بخصوص جنایت شهادت سیدحسن نصرالله نیز مباشرهً بر عهده حزب الله لبنان خواهد بود، اما جبهه مقاومت از این پاسخ و مواجهه حمایت کامل و سرتاسری خواهد کرد.
وی تاکید کرد: جنگ‌ها همواره مبتنی بر راهبردها است و تمام ظرفیت‌های جبهه‌ها باید مصروف به تحقق این راهبرد شود. راهبرد جبهه مقاومت که بحمدالله امروز به شبکه مقاومت تبدیل شده است، اِعمال چالش جنگ فرسایشی به رژیم صهیونیستی و نابودی تدریجی این غده سرطانی است. در متن این راهبرد کلان شبکه مقاومت، راهبرد حزب الله لبنان است که بارها توسط شهید نصرالله تبیین شده و مبتنی بر رفع امنیت از سرزمین‌های اشغالی بخصوص شهرک‌های شمالی و استمرار مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از اسرائیل است.
حجت الاسلام غروی افزود: الحق و الانصاف برای «مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مُدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه» تصور هر عاقبتی بجز شهادت، تصوری نادرست بود.
وی ادامه داد: بحمدالله نظام با سه عنصر «شجاعت»، «معنویت» و «عقلانیت» در دهه‌های مختلف توانسته است، قطرات مقاومت اسلامی را به دریای خروشان تبدیل کند. جمهوری اسلامی به اذن الهی توانست از فرصت تاریخی طوفان الاقصی استفاده کند و ظرف این یک سال، طرح خود را ده‌ها سال پیش‌ ببرد و رژیم صهیونیستی را گرفتار مهلک‌ترین چالش یعنی جنگ فرسایشی و پدافندی آن‌هم نه بر سر مشروعیت که بلکه بر سر حفظ موجودیت و امنیت کرده است. راهبرد جبهه مقاومت این است که غده سرطانی اسرائیلی که به تدریج بوجود آمده، به تدریج هم از بین رفتنی است نه دفعهً. لذا روند جنگ طبق برنامه بحمدالله در حال پیش رفتن است.
وی مقاومت مردم لبنان با پرچمداری حزب الله را مورد توجه قرار داد و گفت: مقاومت حزب الله و پیروزی‌های افتخارآفرین آن ثابت کرد که اولا تنها راه رهائی، جنگ و مقاومت مسلحانه علیه اسرائیل است؛ ثانیا این راه قطعا به پیروزی خواهد انجامید و عملا نیز انتفاضه اسلامی ملت فلسطین، با الهام از حزب‌الله و تأثیرپذیری از مقاومت اسلامی لبنان برافروخته گردید و جهان اسلام نیز درستیِ بی‌بدیلِ این راهِ روشن را مشاهده کرد و باور کرد «الجهاد هو البدیل، حزب الله هو الدلیل».
وی به نقش مستقیم آمریکا در ترور سیدِ شهید مقاومت اشاره کرد و گفت: نقش مستقیم آمریکا در ترور شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل فقید مقاومت لبنان واضح است.
وی خاطر نشان کرد: این نقش‌آفرینی در دو بُعد سیاسی و عملیاتی صورت گرفته است. در بُعد سیاسی- شاهد ظاهرسازی‌های هدفمند و مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا درخصوص لزوم انعقاد آتش‌بس 21‌روزه در لبنان بودیم.
حجت الاسلام غروی گفت: به‌عبارت بهتر، اصرار غرب بر آتش‌بس 21‌روزه و نفی این راهکار توسط نتانیاهو، یک نقشه از پیش تعیین‌شده با عاملیت مثلث تروریسم در جهان (آمریکا، اروپا، صهیونیسم) بوده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1221631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بی وای دی ، غول خودروسازی چین رکورد زد

پیوستن اوباما به کارزار انتخاباتی هریس

حمله دوباره جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

وعده صادق 2 بزرگترین حمله ایران علیه رژیم منحوس صهیونیستی بود

بایدن: اگر من جای اسرائیلی‌ها بودم، به جایگزین دیگری برای حمله به تأسیسات نفتی ایران فکر می‌کردم

فایننشنال تایمز: بدون حمایت امریکا، حمله هوایی اسرائیل به تأسیسات ایران بسیار پرخطر خواهد بود | حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران؛ عملیاتی با 3 چالش اساسی

باراک اوباما به کارزار انتخاباتی کامالا هریس پیوست

حماه دوباره جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (14 مهر 1403)

بایدن: اسراییل هنوز درباره پاسخ به ایران تصمیم نگرفته است

حمله توپخانه‌ای آمریکا به دیرالزور سوریه

فیلم/ لاریجانی: فرماندهی شرارت‌ها در منطقه دست آمریکا است

حمله توپخانه‌ای آمریکا به دو روستای سوریه

اسرائیل، پایگاه آمریکا برای ناامن‌کردن خاورمیانه است

این‌بار هم نوسانات هیجانی ارز مانند دفعات قبل مهار می‌شود

آثار سیاسی و اقتصادی خطبه دوم مقام معظم رهبری که به زبان عربی ایراد شد بسیار پردامنه خواهد بود

ایران توانایی نگران کننده برای هدف قرار دادن اسراییل دارد

اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در دست بررسی است

لاریجانی: فرماندهی شرارت‌ ها در منطقه دست آمریکا است

غافلگیری در بازار کار آمریکا/ آمار استخدام صعودی شد؛ نرخ بیکاری نزولی

آیا درگیری‌ها بین ایران و اسرائیل گسترش می‌یابد؟

وقوع انفجار در پایگاه نظامیان آمریکا در دیر الزور

قیمت نفت در فاز صعودی!

برپایی اولین تجمع ضدصهیونیستی گرجی‌ها در مقابل سفارت آمریکا

فوری؛ عقب نشینی اسرائیل در برابر ایران | ترس نتانیاهو از زبان بایدن

حمله دوباره آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

فوری | انفجار در پایگاه آمریکا در شرق سوریه

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

ابوعبیده: ادامه تجاوزها به خسارت و شکست بیشتر دشمن منجر می‌شود

واکنش سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام به حمایت مقاومت عراق از فلسطین

مناظره دو دیپلمات پیشین ایران و آمریکا: خصومت 44 ساله ایران ـ آمریکا باید پایان یابد!

آمریکا: در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ایران هستیم (13 مهر 1403)

هر کسی که می‌خواهد در هرسمتی منصوب شود، باید برنامه‌های خودش را ارائه دهد

نامه بیش از 80 سازمان و گروه مدنی به بایدن: نه به جنگ با ایران که برخلاف منافع ملی آمریکاست و نتانیاهو آمریکا را به آن سوق می‌دهد

انفجار در پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه

بزرگداشت سید حسن نصرالله با حضور مقامات و اقشار مختلف عراق در بغداد برگزار شد

کسب و کارهای خُرد و چالش مالیات

برنابئو این تیم را بیدار می‌کند؟ ترکیب احتمالی رئال مادرید مقابل ویارئال

شوخی عجیب تاتنهام با ستاره خود؛ او رونالدوی تیم ماست!

بیانیه هشدارآمیز اتحادیه آلبا در واکنش به بمباران لبنان توسط اسراییل

انویدیا تنها چیزی است که بین اقتصاد جهانی و رکود ایستاده است

چین 5 فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی را ساقط کرد

شمار مبتلایان به آبله میمون در آفریقا از 34 هزار نفر گذشت

انگلیس حاکمیت بر 67 جزیره را واگذار کرد / اجاره 99 ساله پایگاه نظامی امریکا

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای مداخله تهران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

استعفاهای گسترده در سرویس مخفی آمریکا

آمریکا اسرائیل را به گسترش درگیری‌ها تشویق می‌کند

واشنگتن شریک جنایات رژیم اشغالگر است

اتحادیه آلبا تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان را محکوم کرد

جلسه مهم داماد ترامپ با بن سلمان درباره تل‌آویو