ایرانیان جهان

آخرين مطالب

ادعای وال استریت ژورنال/ عصبانیت کاخ سفید از بی‌اطلاعی از برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران ایالات متحده آمریکا

ادعای وال استریت ژورنال/ عصبانیت کاخ سفید از بی‌اطلاعی از برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - اطلاعیه سه‌شنبه 17 مهر سازمان تأمین اجتماعی درباره پرداخت حقوق ها | صدور احکام متناسب‌سازی و پرداخت علی‌الحساب حقوق بازنشستگان | واریزی اضافه علی الحساب 1/000/000 بحساب حقوق بازنشستگان
یک رسانه آمریکایی در گزارشی با ادعای این که مقامات آمریکایی از اقدامات اخیر اسرائیل در منطقه غافلگیر شده‌اند، گفت که آن‌ها از بی‌اطلاعی از برنامه این رژیم برای پاسخ احتمالی به حمله موشکی ایران در هفته گذشته، ناراضی و عصبانی هستند.
روزنامه وال‌استریت ژورنال با انتشار این مطلب در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی از این که بارها به واسطه اقدامات نظامی اسرائیل در غزه و لبنان غافلگیر شده‌اند، ناراضی و عصبانی هستند و به دنبال جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها هستند. برخی امیدوار بودند که آمریکا در سفر برنامه‌ریزی‌شده «یوآف گالانت» وزیر جنگ اسرائیل به واشنگتن برای دیدار با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون، اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنند، اما پنتاگون اعلام کرده که گالانت سفر چهارشنبه خود را به تعویق انداخته است.
ادعاها درباره غافلگیر شدن مقامات آمریکایی با اقدامات متجاوزانه اسرائیل در منطقه در حالی مطرح می‌شود که رهبران مقاومت منطقه و مقامات ایران گفته‌اند این اقدامات با چراغ سبز متحد اصلی این رژیم انجام می‌شود که بیشترین حمایت‌های مالی، نظامی و دیپلماتیک را به آن ارائه می‌کند.
وال‌استریت ژورنال نوشت: یک مقام اسرائیلی گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با در جریان بودن برنامه‌ریزی‌ برای عملیات علیه ایران، از عازم شدن گالانت به آمریکا روز سه‌شنبه، جلوگیری کرد. مقامات آمریکایی می‌گویند هنوز اطلاعی درباره زمان این حمله یا اهداف احتمالی آن ندارند.
مقامات آمریکایی گفتند پس از ترور و به شهادت رساندن شهید نصرالله در حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان، آستین در تماسی تلفنی با مطلع شدن از این موضوع گفت: «ببخشید، چه گفتید؟». به گفته آن‌ها، طی تماس دومی در همان روز، آستین از گالانت پرسیده بود با توجه به هشدار ندادن از قبل، آیا رژیم صهیونیستی «به‌تنهایی» آماده دفاع از خود است؟
به گفته مقامات دفاعی، آستین از این ناراضی و عصبانی بود که آمریکا زمان کافی برای برای استقرار نیروهای خود در موضع دفاع از اراضی اشغالی یا حفاظت از نظامیان آمریکایی در نزدیکی آن منطقه نداشته است.
با توجه به این که اسرائیل وعده داده است حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی را پاسخ خواهد داد، مقامات آمریکایی امیدوارند که این بار، بیش از قبل از حمله‌ای مطلع باشند که منجر به مداخله گسترده‌تر ارتش آمریکا خواهد شد.
در این مطلب آمده است: اسرائیل گاهی در طی سال گذشته، به توصیه‌های آمریکا عمل کرده است. آمریکا به دنبال برنامه‌ سنجیده‌تری برای پاکسازی رفح در جنوب غزه بود که باعث شد اسرائیل عملیات‌های خود را در آن‌جا محدود کند. آمریکا همچنین اسرائیل را قانع کرد که بر اساس اطلاعات ناقصی که چند روز پس از عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه اراضی اشغالی در 7 اکتبر می‌رسید، به حزب‌الله لبنان حمله نکند.
«اریک کوریلا» فرمانده سنتکام که مسئول عملیات‌های آمریکا در غرب آسیا است به اراضی اشغالی سفر کرده و یکشنبه، با گالانت و فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی دیدار کرد تا درباره حمله به تاسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران هشدار دهد.
گالانت و آستین طی یک سال گذشته، حتی چند بار در هفته باهم تماس تلفنی داشته‌اند و به طور کلی، ارتباطشان خوب است. گفته می‌شود که گالانت بیش از دیگر مقامات رژیم صهیونیستی نگرانی‌های آمریکا را درباره اقدامات این رژیم در جنگ غزه مورد توجه قرار می‌دهد.
در این گزارش آمده است: اما مقامات آمریکایی نگفته‌اند که اسرائیل تضمینی درباره مطلع ساختن حملات مورد انتظار علیه ایران دریافت کرده است و در عوض، به مکالمات مکرر بین مقامات ارشد طرفین اشاره کرده‌اند. «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون، سه‌شنبه، گفت که آستین و گالانت بیش از 80 بار طی سال گذشته گفت‌وگو کرده‌اند.
مقامات آمریکایی گفتند انتظار می‌رفت در دیداری که قرار بود چهارشنبه انجام شود، گالانت جزئیاتی درباره برنامه حمله را، از اهداف آن ارائه کند.
برخی مقامات در واشنگتن امیدوارند اسرائیل برنامه خود را اعلام خواهد کرد تا به آمریکا پیش از هرگونه اقدامی هشدار دهد. یک منبع مطلع گفت که گالانت و آستین قرار بود در دیدار چهارشنبه، درباره اهداف رژیم صهیونیستی در لبنان نیز گفت‌وگو کنند. یک مقام ارائیلی نیز گفت: « نمی‌توانند درباره بعضی چیزها پشت تلفن صحبت کنند.»
پنتاگون طی سال گذشته، حضور نظامیان و جنگ‌افزارهای خود را در منطقه به بهانه دفاع از اراضی اشغالی و منافع آمریکا تقویت کرده است. در حال حاضر، دو ناو هواپیمابر، کشتی تهاجمی آبی‌خاکی، ناوشکن‌ها و اسکاداران‌های اضافی جنگنده‌ها در نزدیکی اراضی اشغالی مستقر شده‌اند.
وال‌ استریت ژورنال در پایان نوشت: حملات اسرائیل ممکن است پیامدهایی برای رویکردهای انتخاباتی واشنگتن با وجود در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در 5 نوامبر 2024 داشته باشد. قیمت نفت، هفته گذشته، پس از آن که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که مقامات آمریکایی در حال بررسی پشتیبانی حمله اسرائیل علیه تاسیسات نفتی ایران هستند، قیمت نفت افزایش یافت. یک روز بعد، رئیس‌جمهور بایدن در یک نشست خبری کاخ سفید گفت که اسرائیل باید از حمله به تاسیسات نفتی ایران خودداری کند./ایسنا

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1226597/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مانچینی عرب‌ها را به خط کرد؛ دعوت از بازیکن 20 ساله به تیم فوتبال عربستان

عدم اعتبار پاسپورت های تمدید شده افغانستان در دانمارک

اوچا خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

عکس های عجیب زنان با طالبان

استاندار: مرزهای سیستان و بلوچستان باید دروازه واردات و صادرات شوند

ایران و روسیه در تلاش برای انجام توطئه های ترور و خرابکاری در بریتانیا هستند!

ویدیو/ طوفان «میلتون» جنوب شرقی آمریکا را زیرو رو می‌کند

نگران تعمیق روابط تهران و مسکو هستیم

ایده توقف کمک به اوکراین ترامپ برای حمایت از پوتین

واکاوی دلایل تغییر رویکردهای هسته‌ای و نظامی روسیه

فرار مردم فلوریدای آمریکا از طوفان «میلتون» + فیلم

بایدن:ایده توقف کمک به اوکراین ترامپ برای حمایت از پوتین است

فیلم/فرار مردم فلوریدای آمریکا از طوفان «میلتون»

سی‌ان‌ان: چالش بزرگ دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات آمریکا شکاف داخلی است

بایدن: ایده توقف کمک به اوکراین ترامپ برای حمایت از پوتین است

آمریکا: نگران روابط تهران و مسکو هستیم

طوفان «میلتون» در راه فلوریدا | بزرگترین تخلیه مردمی تاریخ آمریکا

(ویدئو) رسایی: پزشکیان قبل از آنکه پرونده به قوه قضاییه برود «ظریف» را برکنار کند، فرزند ظریف تابعیت آمریکا دارد

رایزنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا

آمریکا: نگران تعمیق روابط تهران و مسکو هستیم

رایزنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بایدن

بایدن با نتانیاهو تماس گرفت

نماینده تهران: اتحادیه پوشاک از نصب پرچم آمریکا بر روی لباس‌ها جلوگیری کند

روسیه: آمریکا مانع اقدام شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه است

شکست تل‌آویو در جنگ نرم

مناظره‌های خارجی درباره غزه؛ همه هستند جز ایرانی‌ها

تونس نتونست!

گسترده‌ترین حمله موشکی حزب‌الله به منطقه «صفد» از آغاز جنگ غزه

ترور فرمانده گردان‌های الاقصی و 3 مبارز دیگر در نابلس

شهادت 4 جوان فلسطینی توسط «یگان گیلاس» ارتش صهیونیستی

تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو پس از چندین هفته

تصاویری از حمله موشکی بی‌سابقه حزب‌الله به اسرائیل

وزیر کار: سازمان تامین اجتماعی همواره باید نگران وضعیت اقتصادی باشد

سرمربی فلسطین: باید مثل بازی کره جنوبی باشیم

خبر خوش برای گندمکاران؛ 50 همت اوراق مشارکت برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران

شرکت‌های بزرگ سرمایه گذار در کردستان حمایت می‌شوند

آقامحمدی: نظام اعتباری جایگزین نظام پولی شود

انتشار 50 همت اوراق مشارکت برای پرداخت مطالبات گندمکاران

1268 پرونده در پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی تشکیل یافت

همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه

نگاه مدیریت شهری در تهران به توسعه گردشگری درست است/ شهرداری به سمت تثبیت اقدامات حرکت کند

سمنان رتبه سوم کشور را به لحاظ رشد اقتصادی کسب کرد

1268 پرونده در پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی تشکیل شد

مختومقلی فراغی؛ میراث مشترک فرهنگی ایران و ترکمنستان

انتشار 50 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران

از هلدینگ و شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در کردستان حمایت می‌کنیم

قالیباف: سفر به تاجیکستان فرصتی برای پیگیری سیاست قطعی ایران در ارتباط با همسایگان است

قالیباف: سفر به تاجیکستان فرصتی برای افزایش فشار جهانی به رژیم صهیونیستی است

اوربان: اتحادیه اروپا باید گسترش یابد

آلیسون 6 هفته خانه‌نشین شد | اخبار ورزشی