ایرانیان جهان

آخرين مطالب

حمایت مجلس انگلیس از کشتار مردم توسط اسرائیل خاورمیانه‌

حمایت مجلس انگلیس از کشتار مردم توسط اسرائیل
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - صفحه اقتصاد -
به مناسبت سالگرد حمله جنبش مقاومت فلسطین حماس به اسراییل در هفتم اکتبر که در واکنش به سال‌ها محاصره و کشتار مردم در غزه انجام شد، مجلس انگلیس نشستی ویژه برگزار کرد که در آن سران و نمایندگان احزاب بزرگ انگلیس، مطابق معمول، برای حمایت از اسرائیل، صف کشیدند و البته، حمله به ایران را نیز فراموش نکردند بدون هیچ اشاره‌ای به اقدامات تروریستی اسراییل علیه ایران.
"
کایر استارمر، رهبر حزب کارگر و نخست وزیر انگلیس گفت: «در حالی که خاورمیانه در آستانه جنگ است و تهدید یک جنگ منطقه‌ای وجود دارد، رژیم ایران حمله به اسرائیل را برگزید. همه نمایندگان این مجلس در محکومیت این حمله با من موافقند. ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر خشونت ایران، دفاع می‌کنیم که حقی مطابق قوانین بین الملل است. اقدام ایران، دفاعی نبود بلکه خشونتی بود که در واکنش به مرگ یک رهبر تروریست اجرا شد و نقش مخرب ایران را در منطقه، آشکار کرد. ایران به حماس برای حملات 7 اکتبر کمک کرد، حزب الله را تجهیز کرد تا بتواند در یک سال گذشته، با شلیک راکت، 60 هزار اسرائیلی را از شمال آن کشور براند و با حمایت از حوثی ها، حملات مستقیم به اسرائیل و کشتیرانی بین المللی را ادامه دهد.»
نخست وزیر پیشین انگلیس و رهبر حزب محافظه کار که عملکرد و مواضعش سبب شد سنگین‌ترین شکست تاریخ این حزب در انتخابات تیرماه امسال به نام او به ثبت برسد تلاش کرده خود را حامی‌تر نسبت به رژیم اسراییل نشان دهد.
ریشی سوناک، رهبر حزب محافظه کار و رئیس دولت سایه گفت: «اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند، رهبران حزب الله را بکشد و امنیت شهروندانش را تامین کند و ما باید از اسرائیل برای دستیابی به این اهدافش، حمایت کنیم.»
استفن فلین رهبر نمایندگان حزب ملی اسکاتلند سومین حزب بزرگ انگلستان یا بریتانیا نیز ضمن همراهی با دو حزب عمده، نگران مشارکت مستقیم این کشور در اقدام اسراییل علیه ایران است. او گفت: «من با اعضای این مجلس درباره اقدامات مخرب ایران موافقم. با این حال آیا نخست وزیر تضمین می‌دهد که بریتانیا از هر گونه شرکت این کشور، اعم از نیروی نظامی، امکانات یا پایگاه نظامی، در واکنش اسرائیل به آن حمله نفرت انگیز (ایران)، خودداری کند؟ »
پاسخ این نماینده مجلس در اظهارات اد دیوی، رهبر حزب لیبرال دموکرات‌ها چهارمین حزب بزرگ انگلیس نهفته است که گفت: نیرو‌های نظامی بریتانیا به درستی به اسرائیل کمک کرده اند تا حملات ایران را خنثی کند... بیایید عله ایران و متحدانش، از حزب الله تا حوثی ها، شدیدتر اقدام کنیم. آیا نخست وزیر، بالاخره سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار خواهد داد؟»
برغم ارکستر هماهنگ رهبران احزاب عمده و هواداران صهیونیسم، شماری از نمایندگان مستقل، و صلح طلب نظر‌های دیگری ابراز کردند.
زارا سلطانا نماینده مستقل مجلس گفت: «همزمان با نسل کشی اسرائیل در غزه، خشونت هایش در کرانه باختری و اشغال لبنان، ایا نخست وزیر معتقد است حق دفاع اسرئیل از خود، این شمار کشته را موجه می‌سازد که براساس براورد پزشکان آمریکایی که در غزه کار کرده اند، اکنون از 118 هزار قربانی فراتر رفته و در لبنان نیز بیش از دو هزار نفر را به کام مرگ کشانده است؟ آیا نخست وزیر اقدامی اخلاقی و قانونی را برای پایان همکاری دولت این کشور در جرایم جنگی اجرا خواهد کرد و فروش هرگونه سلاح به اسرائیل، از جمله جت‌های اف 35 را ممنوع خواهد ساخت؟»
کایر استارمر در پاسخ گفت:« اما این موضوعی جدی است و توقف فروش همه سلاح ها، یعنی اثر بر همه موارد دفاعی. »
زارا سلطانا ادامه می‌دهد که: جت‌های اف 35 چه؟ آنها که تدافعی نیستند؟
سخنان جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر هم شنیدنی است، او که به علت دفاع از حقوق فلسطینیان با برچسب یهودی ستیزی از این حزب کنار گذاشته شده، اما با رای مردم همچنان به عنوان نماینده مستقل در مجلس حضور دارد:" تراژدی مرگ ده‌ها هزار نفر در غزه، کرانه باختری و لبنان، یک سال است ادامه دارد. غزه اکنون به ویرانه مبدل شده است و قحطی، نبود آب و غذا، به سقط جنین منجر می‌شود و کودکان یتیم، در پی والدین خود می‌گردند. این کشور در ساخت بمب‌هایی که غزه را با خاک یکسان کرد، دست دارد. دیوان بین المللی دادگستری و دیوان بین الملل جرایم درباره این وضعیت، ابراز نظر کردند. آیا نخست وزیر، در سیاست فروش جنگ افزار به اسرائیل، تغییری خواهد داد؟ بمب‌هایی که از آن برای کشتن مردم غزه و همه شهروندان فلسطینی استفاده می‌شود؟ "
امیلی ثورنبری، نماینده حزب کارگر هم ترجیح داده با آمار و ارقام یادآوری کند که در منطقه چه فجایعی روی داده است او می‌گوید: یک سال پس از آغاز تنش ها، بیش از 41 هزار فلسطینی در غزه کشته شده اند، 742 فلسطینی در کرانه باختری کشته شده اند و بیش از دو هزار نفر در لبنان کشته شده اند.
براساس گزارش سازمان ملل 495 هزار نفر در غزه از گرسنگی با خطر مرگ روبروشده اند، بیش از 96 درصد از مردم غزه، با بحران کمبود مواد غذایی مواجه اند. 66 درصد از ساختمان‌های غزه ویران شده و اسراییل با سلاح‌های اهدایی دولت‌های غربی 31 بیمارستان از 36 بیمارستان غزه را نابود کرده است.
همانگونه که پیش بینی می‌شد، همه این کشتارها، ویرانی‌ها و آمار‌ها نتوانسته است تاثیری بر دولت‌های غربی حامی رژیم اسراییل بگذارد.
شماری از نمایندگان مستقل مجلس انگلیس، همچنین نمایندگان مغضوب رهبران احزاب سیاسی عمده انگلیس معتقدند ریشه بحران‌های جاری در منطقه اشغال غیر قانونی سرزمین فلسطینیان است و با پایان اشغالگری ریشه بحران‌ها و خشونت‌ها در منطقه خشک خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1228930/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باراک اوباما: آمریکا به ترامپ نیاز ندارد به هریس رای بدهید

قدرت خرید دستمزد در ژاپن کاهش یافت

عربستان با «مانچینی» هم بهتر نشد/ خشم کارشناسان از اظهارات سرمربی

اینستاگرام فدراسیون جهانی والیبال در اختیار ژاپن

عربستان با «مانچینی» هم بهتر نشد/ خشم کارشناسان از اظهارات سرمربی – رسانه7 | اخبار ورزشی

موراتا از مشکلات روحی‌اش پرده برداشت

صدای تغییر میدان مغناطیسی زمین را بشنوید

مقایسه آندرس اینیستا، کوین دی بروین و لوکا مودریچ / عکس

بیانیه مشترک سه کشور اتحادیه اروپا علیه اسرائیل: حمله به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل باید سریعاً متوقف شود / این حملات نقض جدی تعهدات اسرائیل تحت قطعنامه 1701 شورای امنیت است

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره عواقب توقف فعالیت «آنروا» در فلسطین اشغالی

افزایش بیش از 50 درصدی فروش خودروهای برقی در چین

بازجویی از کارمندان یک شرکت تایوانی در چین

طلای زینب نوروزی در روئینگ قهرمانی آسیا

چینی‌های عصبی خواستار اخراج برانکو | پاسخ خونسردانه پروفسور

دو مدال نقره دیگر برای ایران در دراگون بت قهرمانی آسیا

تیم چهارنفره بانوان ایران صاحب مدال نقره شد

بانوان ایران در دراگون‌بت قهرمانی آسیا 2 مدال نقره گرفتند

روئینگ قهرمانی آسیا/ یک طلا و 2 نقره برای ایران

برانکو در یک قدمی اخراج؟

ثبت رکورد جدید قیمت آلومینیوم در چین| آلومینیوم از طلا هم پیشی گرفت!

نقره روئینگ چهارنفره آسیا به ایران رسید

هواداران چینی خواستار برکناری برانکو ایوانکوویچ از تیم ملی خود هستند؛ پایان کار پروفسور در شرق آسیا؟

عصبانیت برانکو از مترجم چینی: چرا اینجا نیستی!

دختران روئینگ ایران در آسیا نقره‌ای شدند

تیم چهارنفره بانوان مدال نقره گرفت

104 کشور عضو سازمان ملل به همراه اتحادیه آفریقا اقدام اسرائیل علیه گوترش را محکوم کردند

شیوع گسترده آبله میمون در 15 کشور آفریقایی

واقعیت های «فروش چابهار به افغانی ها» | منافع ملی قربانی افغان هراسی و سیاسی کاری هم زمان

دفاع سیدحسن خمینی از مهاجران افغان

دولت بایدن به دنبال تنش زدایی است یا جنگ در خاورمیانه؟

نماینده مجلس: امروز آمریکا جنازه صهیونیسم را با زور تسلیحات سر پا نگه داشته است

کاخ سفید همچنان در مسیر نظامی‌گری در منطقه/ فروش میلیاردی تسلیحات به عربستان

مقاومت در نبرد طوفان الاقصی چهره واقعی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد

آمریکا خواستار خویشتنداری ایران شد

آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان و امارات موافقت کرد

انتقاد بایدن از نتانیاهو را باور نکنید

مرور الجزیره بر جنایات اسرائیل از تاسیس تا امروز/ بایدن مانند اسلاف، تل‌آویو را محکوم کند

شمار شهدای غزه به 42هزارو 175 تن رسید

کامالا هریس ایران را تهدید کرد؟ + جزئیات

الجزیره: بایدن تا دیر نشده جنایات اسرائیل را محکوم کند

آغاز رزمایش سالانه ناتو با تمرین استفاده از تسلیحات هسته‌ای

شمار شهدای غزه به 42 هزار و 175 تن رسید (21 مهر 1403)

آمریکا مجدداً خواستار خویشتنداری ایران شد

حمله مارک میلی به ترامپ: یک «فاشیست تمام‌عیار» است

راهکار خاص هریس برای جلو افتادن از ترامپ در انتخابات آمریکا

ادعای سی ان ان؛ درخواست آمریکا از ایران برای خویشتن‌داری مقابل اسرائیل

وقتی سایه درگیری‌های خاورمیانه بر انتخابات آمریکا سنگینی می‌کند

این آبمیوه‌ها سکته قلبی و مغزی می‌آوردند!

مهاجرت به آمریکا جان زن جوان را گرفت

ترامپ: مهاجران قاتل باید اعدام شوند