ایرانیان جهان

آخرين مطالب

ترامپ؛ پیشتاز رقابت در ایالت‌های چرخشی خواندنی ها

ترامپ؛ پیشتاز رقابت در ایالت‌های چرخشی
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - دنیای اقتصاد /متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
آخرین نظرسنجی کالج امرسون نشان می‌دهد ترامپ در رقابت با هریس در ایالت‌های چرخشی اندکی پیش افتاده است. او در 4ایالت با فاصله کمی از نامزد دموکرات‌ها جلو افتاده است، در دو ایالت هم دو رقیب شانه به شانه هم جلو می‌روند؛ اما هریس تنها در یک ایالت نسبت به رقیبش پیشتاز است. این نظرسنجی در عین حال نشان‌دهنده آن است که نگرانی‌های اقتصادی همچنان موضوع اصلی رای‌دهندگان در ایالت‌های چرخشی است؛ به جز آریزونا که در آن مهاجرت موضوع اصلی است.
کسانی که اخبار انتخابات آمریکا را رصد می‌کنند، می‌دانند که مسیر پیروزی نه از ایالت‌های قرمز (جمهوری‌خواه) و آبی (دموکرات)، بلکه از ایالت‌های چرخشی است. برای همین روند نظرسنجی‌ها در این ایالت‌ها با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود. به نوشته وب‌گاه موسسه کالج امرسون، نظرسنجی این موسسه و بررسی‌های هیل از ایالت‌های نوسانی کلیدی نشان می‌دهد که رقابت شدیدی بین کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق برای انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد. در آریزونا، 49درصد از ترامپ و 47 درصد از هریس حمایت می‌کنند. در جورجیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا، 49درصد از ترامپ و 48درصد از هریس حمایت می‌کنند.
در میشیگان و ویسکانسین، هر دو به یک اندازه از حمایت برخوردارند و در رقم 49درصد ایستاده‌اند. در نوادا، 48درصد از هریس و 47درصد از ترامپ حمایت می‌کنند. از آخرین دور نظرسنجی ایالت‌های چرخشی از سوی امرسون در سه هفته پیش، رقابت اندکی تغییر کرده است: هریس یک امتیاز در آریزونا و کارولینای شمالی از دست داد و یک امتیاز در جورجیا، ویسکانسین و پنسیلوانیا به‌دست آورد.حمایت از او در میشیگان و نوادا تغییر نکرده است. ترامپ در جورجیا و نوادا یک امتیاز از دست داد، در پنسیلوانیا و کارولینای شمالی یک امتیاز کسب کرد و در آریزونا یا ویسکانسین تکان نخورد. اسپنسر کیمبال، مدیر اجرایی نظرسنجی کالج امرسون گفت: «کامالا هریس در میان رای‌دهندگان آسیایی و رای‌دهندگان جوان عملکرد بهتری نسبت به رئیس‌جمهور بایدن دارد؛ اما نسبت به سال2020، بایدن حمایت بهتری نسبت به کامالا هریس در میان مستقل‌ها و رای‌دهندگان مسن داشت.» او ادامه داد: «ترامپ چند ماه است که در نظرسنجی امرسون در ویسکانسین رقم حمایتی 49درصد را حفظ کرده است و این سوال را درباره اینکه آیا او در آنجا به سقف خود رسیده یا نه ایجاد کرده است.» تنها کمتر از چهار هفته به روز رقابت باقی مانده است و نتایج نظرسنجی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
کیمبال افزود: «رای‌دهندگان تشکل کارگری یک برتری 10امتیازی به هریس در میشیگان داده‌اند (54 به 44درصد). در ویسکانسین این رقم به سود هریس بیشتر می‌شود و به اختلاف 26درصدی می‌رسد (62درصد به 36درصد). در پنسیلوانیا، تشکل کارگری پشت ترامپ هستند و اختلاف آنها 10امتیازی است. درحالی‌که 53درصد از میان این رای‌دهندگان حامی ترامپ هستند، 43درصد نیز از کامالا هریس پشتیبانی کرده‌اند.» کیمپال همچنین درخصوص میزان حمایت کارگرانی که فاقد تشکل هستند، گفت: «ترامپ در میشیگان یک برتری 2درصدی دارد و 50 به 48درصد از هریس جلوتر است. در ویسکانسین این برتری به 4درصد می‌رسد و ترامپ حمایت 52درصدی دارد و رقم به‌دست آمده برای هریس 48درصد است.» هریس اما در پنسیلوانیا در میان این رای‌دهندگان یک برتری اندکی دارد (49 به 48درصد).
شکاف جنسیتی در میان رای‌دهندگان
به‌طور کلی، رای‌دهندگان زن تمایل به حمایت از هریس دارند؛ درحالی‌که رای‌دهندگان مرد از ترامپ حمایت می‌کنند، به استثنای آریزونا؛ جایی که ترامپ در بین مردان و زنان پیشتاز است. در آریزونا برتری ترامپ نسبت به هریس در میان رای‌دهندگان مرد، 49 به 47درصد است و در میان زنان برتری ترامپ نسبت به هریس، 50 به 47درصد است. در جورجیا، 56درصد مردان به ترامپ رای خواهند داد و 42درصد نیز به هریس. اما در این ایالت زنان رای بیشتری به هریس خواهند داد: 54درصد هریس و 44درصد ترامپ. در میشیگان، مجددا برتری در میان رای‌دهندگان مرد با ترامپ است: 55درصد ترامپ و 43درصد هریس.
در میان رای‌دهندگان زن، در همین ایالت، برتری با هریس است: 52 به 45درصد. در کارولینای شمالی ارقام حمایتی مردان از ترامپ باز هم بیشتر از هریس است: 55 به 42درصد. در میان زنان در همین ایالت رویه مثل سایر ایالت‌ها بوده (به جز آریزونا) و برتری با هریس است: «52 به 45درصد.» در نوادا 52درصد گفته‌اند از ترامپ حمایت خواهند کرد. رقم به‌دست‌آمده برای هریس 43درصد است. در همین ایالت 53درصد زنان گفته‌اند از هریس حمایت خواهند کرد و تنها 43درصد از زنان گفته‌اند به ترامپ رای خواهند داد. در دو ایالت پنسیلوانیا و ویسکانسین باز هم برتری با ترامپ است. در پنسیلوانیا 56 به 42درصد در میان رای‌دهندگان مرد، برتری با ترامپ است. در ویسکانسین نیز این شاکله حفظ شده و 54درصد از مردان از ترامپ حمایت خواهند کرد. این رقم برای هریس 45درصد است.
زنان این دو ایالت نیز بر اساس الگوی به نظر تثبیت‌شده، به هریس رای بیشتری خواهند داد. در پنسیلوانیا 54درصد زنان گفته‌اند از هریس حمایت خواهند کرد و 43درصد هم گفته‌اند به ترامپ رای خواهند داد. در ویسکانسین برتری هریس به ترامپ در میان رای‌دهندگان زن 53 به 45درصد می‌رسد.
اقتصاد؛ مساله‌ای مهم
نگرانی‌های اقتصادی همچنان موضوع اصلی رای‌دهندگان در ایالت‌هایشان است، به جز آریزونا که در آن مهاجرت برای 30درصد از رای‌دهندگان، موضوع اصلی است و پس از آن اقتصاد با 24 درصد قرار دارد. در آریزونا بعد از این دو، 11درصد دغدغه خطر برای دموکراسی داشتند و 10درصد مقرون به صرفه بودن مسکن. 10درصد دیگر نیز خواسته‌ای لیبرال داشتند و به‌دنبال حق سقط جنین هستند. در جورجیا، خواسته‌ها به ترتیب برای اقتصاد، خطر برای دموکراسی، مهاجرت، مقرون به صرفه بودن مسکن و بیمه‌های سلامت به ترتیب 47، 10، 8، 8، و 7 درصد است.
در میشیگان، خواسته‌ها به ترتیب برای اقتصاد، خطر برای دموکراسی، مقرون به صرفه بودن مسکن و بیمه‌های سلامت و خدمات درمانی به ترتیب 51، 11، 8 و 7درصد است. در نوادا، اقتصاد 36درصد، مقرون به صرفه بودن مسکن 15، مهاجرت 13 و تهدید برای دموکراسی 11درصد است. در کارولینای شمالی، 44درصد اولویت اولشان اقتصاد است، بعد از آن مهاجرت، مقرون به صرفه بودن مسکن و آموزش و پرورش به ترتیب به 10، 9 و 9 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در پنسیلوانیا هم اقتصاد دغدغه اول رای‌دهندگان است: 47درصد. بعد از آن خطر برای دموکراسی با 12درصد قرار دارد و رتبه‌های بعدی با 11 و 7درصد به مهاجرت و بیمه‌های سلامت و خدمات درمانی می‌رسد. در آخرین ایالت، ویسکانسین، بدون آنکه الگوریتم موجود تفاوت زیادی داشته باشد، اقتصاد با 43درصد در صدر اولویت‌های رای‌دهندگان قرار دارد و بعد از آن، خطر برای دموکراسی، حق سقط جنین، مهاجرت و مقرون به صرفه بودن مسکن به ترتیب با 11، 9، 9 و 8 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1229578/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حریف ژاپنی نوشاد عالیمان را حذف کرد

راهکار مانچینی برای نجات عربستان از بحران – آفتاب نو | اخبار ورزشی

تغییرات اقلیمی و صنعت حمل‌ونقل دریایی

تجارت زیر سایه جنگ

عاقبت اسراییل به روایت گاردین

افغانستان محور گفتگوهای مقامات ایران و تاجیکستان

تاکید سید حسن خمینی بر خنثی کردن تبلیغات علیه افغانستانی ها

نگرانی کارزار انتخاباتی هریس از کاهش پیشتازی وی

اندیشکده آمریکایی: توانمندی هسته ای و موشکی ایران موازنه قدرت درخاورمیانه را تغییر می دهد

سیاست خارجی ناکارآمد در دولت جو بایدن

سکوت متحدان شرقی

6 نکته درباره «چهار پنجم» مرتضی آقا تهرانی: زشت و زننده است...

از معضل مسکن تا فروپاشی اقتصادی؛ حقایقی درباره مهاجرت معکوس از تهران

معادله دو مجهولی فیلترینگ و فیلترشکن

5 شرکت تسلیحاتی اسرائیل در خارج از سرزمین‌های اشغالی را بشناسید

جزئیات افزایش تعرفه‌های واردات فولاد به ترکیه/ چین در معرض سنگین‌ترین تعرفه‌ها

اگر بر کار خود تمرکز می‌کرد، رسوایی افغانستان هرگز اتفاق نمی‌افتاد

اوباما: صداقت و مسئولیت‌پذیری باید به سیاست آمریکا بازگردد؛ چیزی که ترامپ نابود کرده است

ترس استراژیست‌ها از شکست احتمالی هریس

تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به آمریکا: جلوی جنایات اسرائیل را بگیرید

تهران و واشنگتن پیام‌های یکدیگر را جدی بگیرند

ترور هدفمند خبرنگاران توسط ارتش اسرائیل

جاسوسی از حساب بانکی نخست وزیر و وزرای ایتالیا

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو هدف در ایلات

سومین مرحله از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات و جولان اشغالی در یک روز

مقاومت عراق: حمله پهپادی به هدفی حیاتی در جولان

حمله پهپادی مقاومت عراق به 2 هدف در ایلات

سومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی در یک روز

مقاومت اسلامی عراق به دو هدف در ایلات حمله کرد

آغاز پرداخت حقوق بازنشستگان + جدول واریز حقوق بازنشستگان در مهر ماه

بخش خصوصی برای حل مشکلات صنعت برق چه راهکاری دارد؟

سهامداران سهام عدالت این خبر را بخوانند

اسامی بانک های دارای ناترازی لو رفت + جزئیات

اجرای طرح تحول زمین‌شناسی دریایی گیلان در راستای کمک به توسعه پایدار این منطقه تجاری- اقتصادی/تخلیه پسماند‌ها فاجعه‌ای برای محیط زیست بندر آستارا است

واکنش کاربران عرب زبان به خلبانی قالیباف

وقوع تراژدی جدید برای پناهندگان در دریای مدیترانه

مراسمی برای خداحافظی گوندوغان،مانوئل نویر، تونی کروس و توماس مولر

سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری چین در کوهدشت

افتتاح نمایشگاه «ابرهای بی‌پایان جاده ابریشم» در موزه ملی ملک/ تلاقی هنر و فرهنگ ایران و چین

استقبال گسترده چینی ها از یوان دیجیتال

نمایشگاه «ابرهای بی‌پایان جاده ابریشم» در موزه ملک افتتاح شد/ تلاقی هنر و فرهنگ ایران و چین

قانون ساحات صنعتی افغانستان تدوین شد

صحنه‌های آخرالزمانی در پورتلندِ آمریکا

ارسال پدافند هوایی به اراضی اشغالی توسط آمریکا

انتقاد تند اوباما نسبت به ترامپ/ آمریکا به ترامپ نیاز ندارد ؛ به هریس رای بدهید

رقابت گرگ ایرانی و هرکول ها در آمریکا/ در انتظار خشن‌ترین و وحشتناک ترین ورژن چوپان!

منابع عبری: امریکا سیستم دفاع موشکی ضد بالستیک THAAD را در بحبوحه افزایش تنش‌ها با ایران به اسرائیل منتقل می‌کند / یک مقام آمریکایی: هنوز تصمیمی اتخاذ نشده

رویترز از چراغ سبز آمریکا برای تداوم جنایات تل‌آویو در لبنان خبر داد

چراغ سبز آمریکا برای جنایات تل‌آویو در لبنان

رویترز از چراغ سبز آمریکا برای ادامه جنایت اسرائیل در لبنان خبر داد