ایرانیان جهان

آخرين مطالب

قیمت درهم امارات و لیر در فاز صعود؛ دینار عراق استپ کرد/ خیز مالزی برای شگفتی‌سازی در جهان عراق

قیمت درهم امارات و لیر در فاز صعود؛ دینار عراق استپ کرد/ خیز مالزی برای شگفتی‌سازی در جهان
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش اقتصادنیوز، کشورهای جهان با پایان همه گیری کرونا کمر به تقویبت دوباره صنعت هتلداری خود بستند تا این حوزه پررونق و سودده را احیا کنند. کشور مالزی هم از این قاعده مستثنی نبود و به واسطه میزبانی از گردشگران در طول سال، استارت بازگشت به دوران اوج خود را زده و امیدوار است افزایش تعداد گردشگران و بازدید از مالزی تا سال 2026 به میزان سابق بازگردد؛ موضوعی که آیزاک موهان راج، مدیر اجرایی انجمن هتل‌های مالزی (MAH) هم به آن اشاره کرده و در سخنانی در این باره گفته است: «صنعت هتلداری هم در کوتاه‌مدت و هم در میان‌مدت خوش‌بین است، زیرا تقاضا برای اقامتگاه رشد گردشگری کشور را دنبال می‌کند.
»
به گفته این مقام مسئول، «سفر 30 روزه بدون روادید برای گردشگران چین و هند» و همچنین «بزرگداشت 50 سال روابط دیپلماتیک میان مالزی و چین»؛ دو مولفه مهمی است که می تواند بر تعداد بازدیدکنندگان از این کشور در سال پیش رو بیفزاید.
گزارش‌های رسمی منتشر شده از بازگشایی هتل‌هایی که به طور موقت در دوران همه‌گیری تعطیل شده بودند خبر می‌دهد؛ موضوعی که از افزایش تعداد متقاضیان نشات گرفته است. همچنین تعداد کمی از هتل‌های تعطیل شده با مدیریت متفاوت جان تازه‌ای پیدا کرده‌اند یا تغییر نام داده‌اند و به بهبود تدریجی صنعت هتلداری کمک می‌کنند.
با این حال، نکته جالب توجه اینجاست که با وجود افزایش تعداد گردشگران تا ماه مه 2024 به 9.48 میلیون نفر، اشغال هتل‌ها از زمان شیوع همه‌گیری بهبود چندانی نداشته است. انجمن هتل‌های مالزی تا آوریل 2023 دارای 76 عضو با موجودی 150 هتل و در مجموع بیش از 45 هزار اتاق با درصد اشغال 60 درصد بود.
بنابر اعلام مدیر انجمن هتل‌های مالزی، پس از بازگشایی مرزها با پایان همه‌گیری کرونا در آوریل 2022، تعداد گردشگران خارجی که به این کشور وارد شده‌اند،‌ افزایش 74 برابری داشته و به 10 میلیون نفر در سال 2022 رسید و سپس به طور پیوسته دو برابر شد و در سال 2023 به بیش از 20 میلیون نفر افزایش یافت. همچنین تعداد هتل ها در سال 2023، سه درصد افزایش یافت و به 5204 اتاق رسید در حالی که تعداد اتاق ها با 3.4 درصد افزایش به 333 هزار و 780 عدد رسید.
به گزارش اقتصادنیوز، گردش مالی صنعت گردشگری مالزی در سال 2023 بالغ بر 275.8 میلیارد رینگیت بود که سهم 15.1 درصدی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داد؛ سهمی که در سال گذشته 13.9 درصد بوده است. بهبود وضعیت صنعت هتلداری در مالزی این فرصت مطلوب را برای بسیاری از گردشگران فراهم کرده است تا در اولین فرصت مقدمات سفر خود را فراهم کنند. اگر شما جزو این دسته افراد هستید بهتر است قبل از هر اقدامی همراه ما در دور دنیای امروز سری به بازار ارز تهران بزنید و از آخرین قیمت ارز رسمی کشور مالزی آگاه شوید که از مهم‌ترین عناصر هر سفری است.
قیمت رینگیت مالزی 22 مهر 1403 امروز در جریان معاملات دومین روز هفته قیمت رینگیت مالزی نسبت به روز گذشته بالا رفت و به 14750 تومان رسید. هر رینگیت در پایان فعالیت امروز بازار 130 تومان افزایش قیمت داشته است.

ایرانیان جهان

قیمت ریال عمان امروز قیمت ریال عمان هم در جریان معاملات بازار ارز تهران در مقایسه با روند روز گذشته شیب صعودی را تجربه کرد و در محدوده 168 هزار تومان نوسان داد. هر ریال با افزایش ارزش 1370 تومانی، 168850 تومان قیمت گذاری و معامله شد.
نرخ امروز دینار عراق دینار عراق که این روزها کمی از محدوده رنج فاصله گرفته است و در محدوده مشخص در حال نوسان است، معاملات امروز را در حالی سپری کرد که به مانند روز گذشته ثبات قیمت داشت و در 48 تومان خرید و فروش شد.

ایرانیان جهان

قیمت درهم امارات امروز آخرین کشور عربی که در دور دنیای امروز به سراغ آن رفته ایم؛ امارات است که نرخ واحد پول رسمی این کشور هم به مانند ریال عمان پیشروی کرده است. قیمت درهم امارات 147 تومان بالا رفته است و 17252 تومان رسید.
آخرین نرخ لیر ترکیه لیر ترکیه هم امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران 20 تومان گران شد و 1840 تومان نسبت به پایان معاملات روز شنبه، قیمت خورد.
قیمت منات آذربایجان در بازار امروز همچنین قیمت منات آذربایجان مسیری جز افزایش را پیش روی خود ندید و معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که 37170 تومان خرید و فروش شد. هر منات عصر امروز 320 تومان افزایش قیمت داشت.
نرخ امروز درام ارمنستان درام ارمنستان هم در جریان فعالیت بازار ارز تهران در محدوده رنج نوسان افزایشی را به ثبت رساند و دو تومان پیشروی کرد. ارزش هر درام به 164 تومان رسید.

ایرانیان جهان

قیمت لاری گرجستان امروز امروز همچنین قیمت لاری گرجستان صعودی شد و به 23450 تومان رسید تا در مقایسه با آنچه در روز گذشته تجربه کرد؛ 210 تومان افزایش ارزش داشته باشد.
نرخ امروز بات تایلند در بازار حال نوبت آن رسیده است که به مقصد پایانی دور دنیای امروز که در شرق آسیا قرار دارد؛ سر بزنیم و به سراغ تایلند برویم. جایی که بات، واحد پول رسمی این کشور 15 تومان گران شد و 1908 تومان معامله شد.
خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعال شدن جناح افزایشی در بازار حکایت دارد؛ روندی که در پی نوسان مثبت قیمت دلار در نیمه اول معاملات شکل گرفت و بر سایر ارزهای مورد معامله هم اثرگذار شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1230855/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لیگ ملت‌های اروپا؛ برتری پرگل اتریش و برد یونان در خانه

لیگ ملتهای اروپا/ برتری اتریش و یونان در مقابل رقبا

طرز تهیه ته‌چین آلو اسفناج

ادامه حواشی حضور ترامپ در انتخابات آمریکا/ دستگیری فرد مسلح نزدیک مکان تجمع هواداران او

یک فرد مسلح در نزدیکی گردهمایی انتخاباتی ترامپ بازداشت شد

صادرات سیب بروجرد به کشورهای هند و عراق

از پیشنهاد فتح‌الله‌زاده تا شایعه جدید؛ پاسخ برانکو به استقلال فاش شد

حرکت خطرناک جوان افغانی با پرچم افغانستان در ایران

ترامپ از رایزنی تلفنی با نتانیاهو خبر داد

آیا در عراق استقبالی از امام انجام شد؟/گفته‌های ساواک درباره این رویداد

آنچه باید درباره عملیات پل نادری بدانید

فقر اقتصادی بسترساز گرایش به فرقه ها و جریان های انحرافی است

با مبلغ جایزه هادی چوپان چند تا ماشین می‌توان خرید؟

نرخ بیکاری کاهش یافت

حمایت‌گری بانک مرکزی مهمترین رکن اصلاح نظام بانکی است

طرح ژنرال‌ها؛ نقشه خطرناک اسرائیل برای شمال غزه

جزئیاتی جدید درباره حمله پهپادی مرگبار حزب‌الله؛ زخمی شدن 110 نظامی اسرائیلی

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال اتریش

جک گریلیش بدشانس: 500 یورو به آرنولد بدهکار شدم!

صربستان عضویت در بریکس را جایگزینی برای اتحادیه اروپا خواند

مربی سابق استقلال، دستیار سرمربی برزیلی، اسپانیایی شد!

برد تیم کریکت افغانستان در عمان

بازگشت زودهنگام بازیکنان کلیدی میلان و یوونتوس از تیم ملی آمریکا

رونمایی اسرائیل از سامانه دفاع ضدموشکی جدید

پاسخ مدودف در واکنش به اتهام‌زنی جدید رئیس‌جمهور آمریکا به ایران

واکنش جدید آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران

کامالا هریس انگشت بر نقطه حساس گذاشت/پرونده پزشکی که داستان شد

ترامپ تهدیدی برای روابط آلمان با آمریکاست

آلمانی‌ها ترامپ را تهدیدی برای روابط با آمریکا می‌دانند

نتانیاهو و همسرش مهمان خانه ترامپ شدند

حضور خبرساز نتانیاهو و همسرش در خانه ترامپ

جنگ جهانی سوم در راه است

رئیس مجلس آمریکا: سوابق پزشکی ترامپ به مردم آمریکا ربطی ندارد

واشنگتن ترمز جنگ‌طلبی تل‌آویو را می‌کشد؟

قانون مستشاری آمریکایی‌ها چگونه لغو شد؟

ترامپ: نتانیاهو به حرف بایدن گوش نمی‌دهد

دفاع رئیس مجلس آمریکا از ترامپ: سوابق پزشکی ترامپ به مردم آمریکا ربطی ندارد

جلسات فرمالیته هریس با مسلمانان

تغییر خطرناک استراتژی آمریکا در لبنان

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به ادامه تجاوزات اسرائیل

خواهان جنگ و تنش نیستیم، ولی برای هر وضعیتی آماده‌ایم

روایت سخنگوی وزارت امور خارجه از رایزنی‌های عراقچی در بغداد

عراقچی: باید ماشین نسل کشی و جنایات جنگی اسرائیل را متوقف کرد

روایت فؤاد حسین از دیدار با عراقچی

واکنش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تهدید آیت الله سیستانی

اسرائیل منطقه را به‌سوی درگیری خطرناک می‌برد

مزایای بریکس بدون FATF؛ عملا هیچ

سهولت صادرات و واردات کشور با مکانیزم بازار ارز توافقی/ بازگشت ارز‌های صادراتی سرعت می‌گیرد

انسجام ویژه گلستانی ها به رشد تولید استان کمک می کند

به راهکار‌های بخش‌خصوصی برای رفع مشکلات کشور اعتماد شود