ایرانیان جهان

آخرين مطالب

هشدار ایران به آمریکا در باره ماجراجویی احتمالی اسرائیل ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - سیدعباس عراقچی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس جمهور آمریکا نوشت: "هر که علم و آگاهی از «زمان و چگونگی حمله اسرائیل به ایران» داشته باشد و یا تجهیزات و پشتیبانی برای چنین حماقتی در اختیار قرار داده باشد، منطقا مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی را برعهده خواهد داشت.
"
اشاره وزیر امور خارجه ایران به اظهارات اخیر بایدن در پایان سفر خود به برلین است که در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: "از اینکه اسرائیل چگونه و چه زمانی قرار است به حملات موشکی ایران پاسخ بدهد، اطلاع دارد." بایدن توضیح بیشتری در این خصوص نداد.
هشدار عراقچی به آمریکا درباره اظهارات بایدن پس از حمله موشکی وعده صادق 2 از جانب ایران در پاسخ به جنایات بزرگی مانند ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی فقید جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران که نقض مسلم حاکمیت ملی ایران محسوب می شود، ترور «سیدحسن نصرالله» دبیرکل شهید حزب الله لبنان و سردار شهید «عباس نیلفروشان» مستشار ارشد ایران در لبنان، بارها وعده تلافی و حمله متقابل به ایران از زبان سران رژیم صهیونیستی مطرح شده است.
این رویکرد ماجراجویانه و جنگ افروزانه اسرائیل با حمایت آشکار ایالات متحده همراه شده است. در حالی که مقامات دولت بایدن و خود او بارها مدعی لزوم برقراری آتش بس در جنگ غزه و نیز توقف حملات به لبنان شده اند، اما اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا درباره آگاهی از زمان و چگونگی حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران نشان می دهد که این تهاجم نه فقط از چراغ سبز و حمایت کامل و همه جانبه سیاسی و نظامی واشنگتن برخوردار است، بلکه آمریکا با پشتیباتی از اسرائیل برای عملیات نظامی علیه غزه، لبنان و احتمالا ایران خود عامل اصلی افزایش تنش ها و درگیری ها در منطقه غرب آسیا است.
آمریکا در حالی ادعای تلاش برای وقوع جنگ در منطقه را دارد که خود اصلی ترین حامی نظامی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی است که اقدامات عامدانه ای در راستای آتش افروزی در خاورمیانه صورت می دهد، ضمن اینکه مقامات ارشد ایالات متحده آشکارا از اقدامات تروریستی اسرائیل حمایت می کنند که این خود به معنای تشویق جنایتکار به ادامه جنایاتش است.
مسلما اسرائیل در هرگونه تهاجم احتمالی به ایران از مهمات و تسلیحات آمریکایی استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه تل آویو که اکنون در هراس شدید از پاسخ متقابل و البته شدید ایران به هرگونه حمله نظامی از جانب رژیم صهیونیستی را دارد در حرکتی جدید خواهان ارسال دومین آتشبار سامانه ضد موشکی تاد از جانب آمریکا شده تا به زعم خود، با حمله موشکی ایران مقابله نماید.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته اعلام کردند که نخستین سامانه دفاع ضدموشکی تاد ساخت شرکت لاکهیدمارتین آمریکا وارد فلسطین اشغالی شده است.
وزیر دفاع: استقرار سامانه تاد در اراضی اشغالی بخشی از جنگ روانی است آمریکا در حالی که تأمین کننده تسلیحات مورد نیاز برای رژیم صهیونیستی برای حملات گسترده علیه مردم لبنان و غزه است، در موضعی ریاکارانه خواستار کاهش تنش‌ها و استقرار صلح در منطقه شده است.
واشنگتن از یک سو در موضع گیری در قبال جنگ غزه ادعای حمایت از برقراری آتش بس می کند و از سوی دیگر با تدارک تسلیحات و مهمات مورد نیاز رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان و شهادت دبیر کل و بسیاری از فرماندهان و مقامات جنبش حزب الله لبنان و اکنون «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس دم از اجرای عدالت در باره آنها را می زند.
مساله مهم در این زمینه هشدار صریح و مستقیم وزیر خارجه ایران به آمریکا در باره همراهی با اسرائیل در ماجراجویی نظامی علیه ایران و عواقب و تبعات آن برای ایالات متحده در سطح منطقه است. ایران بارها اعلام کرده که در صورت همراهی آمریکا با رژیم صهیونیستی علیه ایران، پایگاهها و تاسیسات نظامی و تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه هدف مشروعی برای حملات ایران خواهد بود.
دولت بایدن اگر بر این تصور باطل است که می تواند حامی مستقیم تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورهای محور مقاومت از جمله ایران باشد، اما متحمل پیامدهای آن شود کاملا در اشتباه است. واشنگتن باید از این مساله آگاه باشد که «هر که باد بکارد توفان درو می کند.»
ایران بارها اعلام کرده که از توانایی کافی برای حملات شدید و گسترده علیه نیروها و تاسیسات و تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه برخوردار است. این مساله ای است که حتی رسانه های آمریکایی نیز به آن اذعان کرده اند.
از جمله تارنمای «نشنال اینترست» در گزارشی نوشت: "تحولات اخیر نشان می‌دهد که ممکن است ایران توانایی داشته باشد آسیب های جدی را به ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا وارد و با این اقدام تاریخ سازی کند."
«مایا کارلین» تحلیلگر حوزه امنیت ملی در این مرکز با اشاره به توانایی های نظامی ایران معتقد است: "کارشناسان هشدار می دهند شاید حتی اگر ایران قادر نباشد یک ناو آمریکایی را به طور کامل غرق کند، اما می تواند خسارت های قابل توجهی به آن وارد کند و به همین دلیل داشتن سطح هوشیاری بالا و واکنش پرقدرت از سوی ایالات متحده ضروری است."
نویسنده دربخش دیگر گزارش با بیان اینکه ایران راه های زیادی فراتر از موشک برای حمله به کشتی های آمریکایی دارد، افزود: "پهپادها و موشک‌های کوچک تهدیدی برای کشتی‌های جنگی هستند، موشک‌های کروز دوربرد هم می‌توانند به ناو هواپیمابر بزرگ‌ آسیب وارد کنند. بنابراین، حداقل در تئوری، ایران می‌تواند یک ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا را در یک جنگ هدف قرار دهد و غرق کند."
نویسنده: سیدرضا میرطاهر
117

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1236551/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سنوار نشان داد جریان مقاومت جریان عقیدتی است

پسر عربستانی از مسی تقلید کرد/ مردان آهنی، از آمریکا تا آسیا! +عکس

طلا درمیان انتخابات آمریکا و تنش‌ها در خاورمیانه می‌درخشد

هیچ اجماعی درباره استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد وجود ندارد

ایراد کشتی گیران ایرانی از نگاه کوین جکسون

کسری بودجه فدرال آمریکا بیش از 1.8 تریلیون دلار اعلام شد

تحولات منطقه و وضعیت میدانی جبهه مقاومت در مراحل حساسی است

بازار رمزارز‌های دیجیتال در تلاطم انتخابات آمریکا

ترامپ: اسرائیل نباید در نبرد با ایران عقب بکشد

زیر کتف زدن ایرانی‌ها در کشتی تک بعدی است

هلند: اوکراین به ناتو نمی‌پیوندد

طرح کالابرگ الکترونیک متوقف شد؟

ریزش بورس در آغاز هفته؛ کاهش 24 هزار واحدی شاخص کل

حمله به مقر mbc در عراق/ دفتر شبکه سعودی در آتش سوخت

پاسخگوی جامعه ایثارگری با برپایی میز خدمت باشیم/ بنیاد استان گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال سال 1403 از همه استان‌ها جلوتر است

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت «یحیی السنوار»

تایید الحاقیه تجارت آزاد با سوریه درکمیسیون اقتصادی

شکل‌گیری تعاملات تجاری و مالی با پررنگ شدن توسعه اقتصاد دریا

8 دستورکار اقتصادی دولت/ شکاف نرخ ارز نیما و بازار کاهش می یابد

نشست مدیرکل غله بوشهر با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی

ایجاد 30 درصد از فرصت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور از سوی استان مرکزی

6 هزار و 210 میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد

آذربایجان شرقی محور توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه می‌شود

چالش‌ها و فرصت‌های گروه بریکس پس از افزایش اعضا

سی‌بی‌اس نیوز: آمریکایی‌ها به وضعیت اقتصادی کشورشان نمره منفی می‌دهند

تعامل با افغانستان محور دیدار نمایندگان چین و اتحادیه اروپا

سوارکاران قشمی با یکدیگر به رقابت پرداختند

فیلم/ رقص عرب‌ها پس از اعاده حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه

حمله به مقر حزب حاکم و دفتر نخست وزیری ژاپن

دفتر نخست وزیری ژاپن با کوکتل مولوتف مورد حمله قرار گرفت

جزایر ابوموسی تنب بزرگ و تنب کوچک، بخشی همیشگی از خاک ایران هستند

باید از تهران پیام قدرت صادر شود/ هیچ منفعتی در روابط با اروپا وجود ندارد

ابهام در کاهش وابستکی اروپا به گاز روسیه

ابهام در کاهش وابستگی اروپا به گاز روسیه

تعامل کودکانه اروپا و امارات در برابر ایران

ادعاهای نشست سران شورای اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران نادرست است

ملاحظاتی در خصوص بیانیه مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس و شرایط کشور

تولید نفت لیبی و کاهش قیمت رقبا در اروپا

آشتی چین با آیفون جدید اپل

دومین اقتصاد جهان در مسیر صعود

عوامل ایجاد چین و چروک صورت

تبعات افت عرضه نفت ایران

توافق اندونزی و قطر برای بورسیه دانشجویان افغان

انسداد مرزهای شمال شرق ایران با افغانستان در سه سال انجام خواهد شد

مشهد میزبان نخستین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان | رشد 32 درصدی صادرات استان به افغانستان در شش‌ماهه نخست 1403

حضور 150 تاجر افغانستانی در نمایشگاه بین‌المللی صادرات مشهد

طرح انسداد مرزهای ایران با افغانستان 3 ساله انجام می‌شود

هشدار لاریجانی به آمریکا: شهادت سنوار تاوان خواهد داشت

بیگانگی نفت با افزایش قیمت زیر سایه تحرکات چین

لاوروف: صرف‌نظر از نتایج انتخابات آمریکا، روسیه رقیب واشنگتن باقی می‌ماند