ایرانیان جهان

آخرين مطالب

افت فنی پای لژیونرهای ایرانی را از فوتبال اروپا برید اروپا

افت فنی پای لژیونرهای ایرانی را از فوتبال اروپا برید
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - کارشناسان فوتبال کشورمان معتقدند عوامل غیرفوتبالی و افت کیفیت فنی بازیکنان منجر به جدایی آن‌ها از تیم‌های اروپایی و حتی بدون تیم ماندن‌شان شده است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، طی سالیان اخیر همواره فوتبال کشورمان در کشورهای خارجی مخصوصاً در قاره اروپا از فوتبالیست‌های لژیونر بهره زیادی می‌برد اما دو یا سه‌سالی می‌شود که دیگر شاهد ارج‌وقرب همیشگی فوتبالیست‌های ایرانی در تیم‌های مطرح دنیای‌فوتبال نیستیم.
این ماجرا از انتقال سردار آزمون از بایرلورکوزن آلمان و آ اس رم ایتالیا به شباب‌الاهلی امارات یا پیوستن سامان قدوس از برنتفورد انگلیس به اتحادکلبا امارات کاملاً مشهود است.

ایرانیان جهان

کیفیت فوتبالیست‌های ایرانی که مدت‌هاست لژیونر هستند به‌شدت عجیب‌وغریب پیش می‌رود. علیرضا جهانبخش پس از چندسال بازی در نایمنخن و آلکمار هلند، برایتون انگلیس و فاینورد هلند به‌جایی رسیده که ماه‌هاست تیم ندارد و کریم انصاری‌فرد هم پس از دور زدن در تیم‌های یونان و تیم‌های بزرگ‌تری همچون اوساسونا اسپانیا و ناتینگهام‌فارست انگلیس همین شرایط را دارد.
سردار آزمون از بایرلورکوزن و آ اس رم طرد می‌شود و سامان قدوس را برنتفورد نمی‌خواهد. اوج درخشش مهدی قایدی و شهریار مغانلو هم در اتحادکلبای امارات است و ستاره جوان همچون اللهیار صیادمنش در لیگ بلژیک هم عملکرد جالب‌توجهی ندارد. سعید عزت‌اللهی سال‌هاست به یک بازیکن عادی در تیم‌های متوسط تبدیل شده و تنها افتخار فعلی فوتبال ایران در بین لژیونرها مهدی طارمی است.

ایرانیان جهان

ضمن اینکه همه این بازیکنان که البته اسامی کامل‌شان در گزارش نیامده چندسال قبل لژیونر شده‌اند و طی چند فصل اخیر ستاره‌ای به اروپا و تیم‌های طراز اول نرفته است. افت کیفیت بازیکنان، افزایش سن ستاره‌های گذشته و حواشی غیرفوتبالی به‌همراه تزریق نشدن جوانان به تیم‌های بزرگ باشگاهی و رده‌های ملی قطعاً در این ناکامی‌ها تأثیرگذار بوده و شاید در سال‌های آتی استعداد ذاتی ستاره‌ها چنین مشکلی را دوباره برطرف کند.
بدون تیم ماندن بازیکنان مختص ایرانی‌ها نیست! اصغر شرفی، کارشناس فوتبال درباره بدون تیم ماندن ستاره‌های ایران و تیم‌ملی فوتبال و همچنین دلایل آن به خبرنگار ایمنا می‌گوید: اتفاقی است که گاهی‌اوقات برای فوتبالیست‌ها در دنیای حرفه‌ای فوتبال پیش می‌آید و نمی‌توانیم بگوییم که مختص بازیکنان ایرانی است. اما با یک‌تفاوت و آن‌هم برخی ماجراهای تأثیرگذار درباره بازیکنان لژیونر کشورمان است که چنین شرایطی را برای آنان به‌وجود می‌آورد.

ایرانیان جهان

وی با اشاره به کیفیت پایین برخی لژیونرها می‌افزاید: باید بررسی کرد که آیا بازیکنان ایرانی که لژیونر می‌شوند لیاقت بازی در لیگ‌های خارجی را دارند یا صرفاً حضور در فوتبال ایران برای آن‌ها و سطح کیفی فوتبالی‌شان کفایت می‌کند. برخی از همین فوتبالیست‌های لژیونر به‌قدری ضعیف هستند که لیگ‌برتر فوتبال ایران هم از سرشان زیاد است و فقط اخبارشان آن‌ها را در فضای فوتبال مطرح می‌کند.
پیشکسوت فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه افت لژیونرها فاجعه‌بار است تصریح می‌کند: فوتبالیست‌های لژیونر که بدون تیم می‌شوند یا به‌شدت افت کرده و در تیم‌های سطح پائین‌تر بازی می‌کنند از لحاظ روحی و کیفیتی دچار مشکلاتی می‌شوند. هرچقدر که یک فوتبالیست نتواند نمایش خوبی از خود ارائه دهد به همان اندازه هم دیده نخواهد شد. در زمان ما این‌گونه نبود و اگر فوتبالیستی خصوصاً در دوران اوج خود به یک‌باره بدون تیم می‌ماند شب تا صبح خوابش نمی‌بُرد.
توجه فوتبال اروپا به کیفیت بازیکنان است نه اسم‌شان حسن اشجاری، کارشناس فوتبال در مورد دوری ملی‌پوشان لژیونر از روزهای اوج به خبرنگار ایمنا می‌گوید: زمانی‌که یک‌بازیکن از شرایط آرمانی‌اش فاصله می‌گیرد ممکن است در بالاترین سطح نیز بدون تیم شود و علیرضا جهانبخش نمونه بارز این مسئله است. فوتبال اروپا هم به‌علت اینکه دیگر در جذب بازیکنان به اسم‌ورسم آن‌ها نگاه نمی‌کند و براساس کیفیت بازیکنان و عملکردشان در فصل قبل فوتبالیست‌ها را به تیم خود اضافه می‌کند طبیعتاً احساس می‌کنم کیفیت بازیکنان لژیونر ایرانی پایین آمده و به‌دنبال آن عملکردشان هم تضعیف می‌شود.

ایرانیان جهان

وی افت کیفیت بازیکنان را علت بیرون ماندن‌شان از گود می‌داند و می‌افزاید: مهم‌ترین بخش قضیه کیفیت پایین بازیکنان در یک‌فصل است و زمانی‌که چنین اتفاقی برای وی می‌افتد نباید به‌دنبال پیشنهادات مالی چشم‌گیر باشد و چنین اتفاقی برای سردار آزمون و سامان قدوس که به تیم‌های اماراتی رفتند افتاده است. به‌عنوان نمونه اگر عملکرد فنی کریم انصاری‌فرد در فصل گذشته به‌عنوان مهاجم بررسی شود که چند گل و پاس‌گل به‌ثبت رسانده می‌توان درباره پیوستن وی به تیم‌های بزرگ یا کوچک به‌راحتی اظهارنظر کرد.
لژیونرها در بهترین حالت جای‌شان در پرسپولیس و استقلال است بازیکن سال‌های نه‌چندان دور تیم‌های مطرح فوتبال کشورمان با اذعان به اینکه چند عامل روی سطح عملکرد بازیکنان تأثیر می‌گذارد خاطرنشان می‌کند: کیفیت، شرایط سنی و نوع عملکرد در مقصد تیم‌ها تأثیرگذار است و طبیعتاً هرچقدر که سن یک‌بازیکن بالا می‌رود از سطح همیشگی‌اش دور می‌شود و برای چنین بازیکنی سخت است که دنبال تیم بگردد و در بهترین حالت باید به لیگ‌برتر فوتبال ایران و تیم‌های مطرح بپیوندند.

ایرانیان جهان

حسن اشجاری در ادامه تصریح می‌کند: هر بازیکنی که لژیونر می‌شود اگر شرایط خودش را کنترل کند و بتواند عملکرد خوبی از خود به‌نمایش بگذارد هرسال قرارداد و تیم‌های خوبی در انتظارش خواهد بود. مهدی طارمی نمونه‌ای از یک‌لژیونر موفق است که سال‌به‌سال به تیم‌های بزرگ‌تری رفته و موفقیت‌های تیمی و انفرادی بیشتری به‌دست می‌آورد.
مسابقات اسب‌سواری عامل جدایی آزمون از رم! وی دلیل انتقال بازیکنان ملی‌پوش از اروپا به خلیج‌فارس را مسائل غیرفوتبالی هم می‌داند و می‌گوید: شاید بخش عمده انتقال بازیکنان ملی‌پوش و لژیونرمان از تیم‌های مطرح اروپایی به تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس تصمیمات فوتبالی‌شان باشد اما برخی‌ها نیز به‌دنبال پیشرفت هستند و دوست ندارند از اروپا خارج شوند. به‌هرحال چیزی که درباره سردار آزمون می‌دانم این است که حضور در مسابقات اسب‌سواری یا همان اتفاقات غیرفوتبالی باعث جدایی وی از بایرلورکوزن و آ اس رم و رفتنش به شباب‌الاهلی امارات شد.

ایرانیان جهان

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره دعوت شدن پیاپی علیرضا جهانبخش به تیم‌ملی علی‌رغم بدون تیم بودن وی که با انتقادات فراوان همراه شده اظهار می‌کند: این‌که علیرضا جهانبخش علی‌رغم نداشتن تیم و بازی در مسابقات باشگاهی به همه اردوهای تیم‌ملی دعوت می‌شود نظر سرمربی است و باید از امیر قلعه‌نویی در این خصوص پرسید. معتقدم علیرضا جهانبخش نهایتاً بتواند در ادامه دوران فوتبالی‌اش به تیم‌های عربی برود یا به لیگ‌برتر فوتبال کشورمان برگردد. نمی‌دانم انتقاد من به‌عنوان کارشناس یا شخصیت فوتبالی درباره دعوت‌شدن وی به همه اردوهای تیم‌ملی تأثیرگذار است یا خیر اما به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال باشگاهی یا تیم‌ملی بازیکنی که تیم ندارد را بازی نمی‌دهم.
به گزارش ایمنا، انتقادات از عملکرد اخیر لژیونرهای فوتبال کشورمان زیاد است و باوجود اینکه در تیم ملی بد کار نمی‌کنند یا در لیگ‌های عربی می‌توانند همچنان ستاره باشند، انتظارات از آن‌ها توسط فوتبال‌دوستان همچنان بالاست و جایگاه فعلی این ستاره‌ها را در تیم‌های دسته‌چندم اروپایی و باشگاه‌های حوزه خلیج‌فارس نمی‌دانند. هرچند که تصمیمات عجیب لژیونرها با این انتقادات خیلی تغییر نکرده و مقصدشان نسبت به هدف اصلی دورتر می‌شود.
کد خبر 802416

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1237839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا اسرائیل یحیی‌السنوار را عمدا ترور کرد؟

سفر فردای هوکشتاین آخرین فرصت آمریکا برای دستیابی به راه حل است

نگرانی عمیق رئیس مجلس آمریکا از درز اطلاعات سری درباره ایران

3 پرده از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

شک نماینده صهیونیست درباره درز اسناد حمله به ایران؛ پای یک مقام بلندپایه در میان است

انتخابات آمریکا کی است | انتخابات زودهنگام آمریکا به چه دلیل است

درخواست ترامپ از طرفدارانش: شوهران خیکی‌تان را از روی کاناپه بلند کنید و ببرید رای بدهند

وقتی صهیونیست‌ها حتی از محل شهادت «السنوار» هم می‌ترسند

لبنان یک ماه زیر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونی

تابلوی سکه‌فروشان بزرگ خاموش شد

تمام قطعات سکه در قله‌های تاریخی قرار گرفتند؛ تحلیلی از وضعیت بازار طلا

هرگونه مسیر مواصلاتی باید تحت حاکمیت و صلاحیت کشور مورد نظر باشد/ ارمنستان می‌تواند پل ایران به بازار اوراسیا باشد

سفیر ارمنستان در تهران: هرگونه کریدور فراسرزمینی غیرقابل‌قبول است

سفیر ارمنستان در تهران: وجود هرگونه کریدور فرا سرزمینی غیر قابل قبول است/ هرگونه مسیر مواصلاتی باید تحت حاکمیت و صلاحیت کشور مورد نظر باشد/ ارمنستان آماده است تا ارتباط بین آذربایجان و نخجوان را طبق شرایطی که ایران فراهم کرده، اجرا کند

مهلت ارسال اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید می‌شود

چین کمترین رشد اقتصادی در 18 ماه گذشته را ثبت کرد

درست نیست که فیلترینگ را ادامه بدهیم و محدودیت ایجاد کنیم

چابهار شاهراه ارتباطی آسیای میانه، قفقاز و اقیانوس هند

همتی: فیلترینگ فعالیت‌های اقتصادی را محدودکرده است / حل مسئله فیلترینگ در اولویت است

انتصاب جدید دولت پزشکیان / بیوگرافی و سوابق اجرایی استاندار جدید قم

واکنش جدید عبدالناصر همتی به فیلترینگ

ارزش مبادلات تجاری آذربایجان‌غربی به 1986 میلیون دلار رسید

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور: بکارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیر مجاز جرم است

احداث دیوار در مرزهای ایران

مجسمه هادی چوپان در آمریکا

دردسرهای سنای جمهوری‌خواه برای کامالا هریس

نگرانی نزدیکان «کامالا هریس» از پیروزی در انتخابات

نبیه بری خبر داد/ تمایل واشنگتن به برقراری آتش‌بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کارشناس نظامی تحلیل کرد نکاتی درباره اطلاعات درز کردۀ آمریکا / نکته اصلی شلیک 56 موشک به ایران است / کسی نمی‌داند موشک راک چیست!

خبر مهم نبیه بری درباره برنامه آمریکا برای لبنان

پس از فرمانده

مجادله مکرون و نتانیاهو بر سر تاریخ اسرائیل

روایت افسر یهودی آمریکایی درباره استعفا از آژانس اطلاعات دفاعی به دلیل جنگ غزه

حمله هوایی صهیونیست‌ها به دیرالبلح

ضربه مهلک به اسرائیل؛ هلاکت فرمانده تیپ 401زرهی در شمال غزه

ترامپ: چین به من احترام می‌گذارد چون «شی» می‌داند که من دیوانه‌ام!

آیا ارتش اسرائیل موفق به پیشروی در خاک لبنان شده است؟

تجمع حامیان فلسطین در ایتالیا

صهیونیست‌ها، لات‌های کوچه خلوت!

پیش بینی قیمت دلار 30 مهر 1403

طلا و ترامپ پدیده بازارها

مورد عجیب فروش دندان های کشیده شده در فضای مجازی؛ هر دندان 200 هزار تومان!

پایان رأی‌گیری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق

چابهار؛ شاهراه ارتباطی آسیای میانه، قفقاز و اقیانوس هند

«کمربند دفاعی ملت‌ها و مسیر روشنایی»

فلسطین خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب شد

جزایر سه گانه ایرانی هستند؛ حتی روزنامه نگار عرب هم این را نی داند

اولین استاندار عرب در خوزستان منصوب شد: محمدرضا موالی زاده کیست؟

دکتر پزشکیان طلسم انتخاب استاندار عرب برای خوزستان را شکست

یادگاری طلایی عرب‌ها برای نادال+ عکس