ایرانیان جهان

آخرين مطالب

حمله تند کیهان به حسن روحانی درباره فیلترینگ اخبار ایران

حمله تند کیهان به حسن روحانی درباره فیلترینگ
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - روزنامه کیهان در گزارشی ضمن حمله به دولت روحانی، ادعا کرد: فیلترینگ به دلیل کوتاهی دولت روحانی به نظام تحمیل شد.
به گزارش عرشه آنلاین، روزنامه کیهان در گزارشی به دولت روحانی تاخته و آن دولت را مسئول فیلترینگ دانسته، این درحالیست که روحانی و وزیر ارتباطات سابق تلاش های زیادی برای رفع فیلترینگ انجام داده بود اما مانع تراشی ها در آن دوره زیاد بود.
موضوع فیلترینگ به خاطر کوتاهی و کج کارکردی (دولت روحانی) درباره نظام بخشی به فضای مجازی به عنوان قاعده جاری در همه کشورها، به کشور تحمیل شد اما طیف متهم خسارت‌های آن ولنگاری مجازی و فیلترینگ بعدی، قیافه طلبکاری به خود می‌گیرند.
در این گزارش آمده است: روزنامه زنجیره‌ای هم‌میهن با بررسی اظهارات اخیر عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیس‌‌جمهور تیتر زد: رفع فیلترینگ و FATF شرط بهبود اقتصاد(!)
افشای یک مانع بزرگ پیش روی دولت پزشکیان برای حذف فیلترینگ /چه کسانی باید برای رفع فیلتر اینستاگرام، تلگرام و توئیتر تصمیم بگیرند؟
وزیر سابق ارتباطات:‌ اختیار رفع فیلتر دست شورای عالی فضای مجازی است هم‌میهن می‌نویسد: «به نظر می‌رسد عزم دولتی‌ها برای حل مشکل اقتصادی کشور از راه‌های گوناگون بیشتر از پیش شده است؛ عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد از پیش بردن مسئله FATF با وفاق ملی سخن می‌گوید و علی ربیعی، از لزوم خروج از سیاهه FATF برای رسیدن به توسعه.
ربیعی گفت: هیچ کشوری با حضور در فهرست سیاه FATF توسعه پیدا نکرده است و رسانه‌ها و فعالان این عرصه با اشراف به مسائل و درنظر گرفتن ثبات جامعه، به تبیین این مسائل بپردازند، ضمن آنکه نباید در جامعه، تقابل فرهنگی میان فقر و توسعه صنعتی ایجاد کرد.
همتی نیز بر این اعتقاد است که عدم وجود FATF یک ملت را تحریم می‌کند و مشکلاتی که برای دانشجویان ایرانی در چین و امارات صورت گرفته را مثال زده است. او در نهایت گفته که حواشی اقتصاد را باید مدیریت و در عین حال باید امید به جامعه تزریق کنیم و مدیریت افکار عمومی را داشته باشیم. اما آنچه سخنان وزیر اقتصاد را در جمع مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های جمعی جالب‌تر کرده اشاره او به موضوع فیلترینگ فضای مجازی است.
همتی گفته رفع فیلترینگ یکی از اولویت‌های دولت است و باید هر چه سریع‌تر درخصوص آن تصمیم‌گیری کنیم. او حتی گفته رجیستری تلفن ‌همراه مسئله‌ای است که نمی‌تواند به این شکل ادامه یابد و باید مردم بتوانند به بهترین و جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه دسترسی داشته باشند. آنچه به نظر می‌رسد این است که دولت در حال پیدا کردن راهی است تا با کمک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکل ایران در پیوستن به FATF و حل معضل CFT و پالرمو را حل کند که دستاورد بزرگی برای دولت مسعود پزشکیان خواهد بود».
درباره این فضاسازی روزنامه زنجیره‌ای با استناد به سخنان آقایان همتی و ربیعی گفتنی است: اولا آقای همتی این روزها به جای این که درباره اقدامات ایجابی مربوط به مسئولیت خود گزارش بدهد، به جای وزیران ارتباطات و اقتصاد و امور خارجه سخن می‌گوید و یا به موضوعاتی می‌پردازد که ماهیت کاملا امنیتی پیدا کرده‌اند.
نکته مهم این است که موضوع فیلترینگ به خاطر کوتاهی و کج کارکردی دولت متبوع وی (دولت روحانی) درباره نظام بخشی به فضای مجازی به عنوان قاعده جاری در همه کشورها، به کشور تحمیل شد اما طیف متهم خسارت‌های آن ولنگاری مجازی و فیلترینگ بعدی، قیافه طلبکاری به خود می‌گیرند.
ثانیا گفتن این که فلان و بهمان مسئله سیاسی یا امنیتی شرط رشد اقتصادی است و تا آن شرایط محقق نشود نمی‌توان برای رونق اقتصاد کاری کرد، بدین معناست که گویندگان به ناروا منصب دولتی را اشغالی کرده‌اند و با بهانه تراشی می‌خواهند به ادای مسئولیت و پاسخگویی نپردازند.
ثالثا امثال آقایان همتی و ربیعی به جای آنکه در مباحث مورد اشاره کنشگر باشند، بیشتر در مقام منفعل و دنباله‌رو نسبت به فضاسازی‌های جریان سیاسی - رسانه‌ای غربگرا رفتار می‌کنند و این زیبنده هیچ مقام و مدیری در کشور نیست.
رابعا سوژه نخ نمای FATF آش دهان‌سوزی نیست بلکه در دولتی که این دو بزرگوار، رئیس بانک مرکزی، و وزیر رفاه و کار، و سخنگوی دولت بودند به اجرا گذاشته شد اما به جای آن که از تحریم‌ها بکاهد یا موجب رشد اقتصادی شود به افزایش تحریم‌ها و سقوط رشد اقتصادی انجامید. علت هم این است که برنامه هسته‌ای و برجام و FATF همگی بهانه‌های بی‌پایان آمریکا بودند و برای خود اصالت حقوقی نداشتند.
خامسا آقای ربیعی یک بار در کنار آقای روحانی ادعا کرده بود تا مشکل FATF حل نشود نمی‌توانیم واکسن کرونا وارد کنیم و با همین بهانه‌جویی (و یا بدفهمی حاصل از بازی در زمین غربگرایان) کشور را تا قربانی شدن روزانه 709 نفر در اثر کرونا پیش بردند. اما با تشکیل دولت شهید رئیسی و اهتمام و پیگیری‌های انجام شده هم بدون برجام و FATF توانستیم واکسن کرونا وارد کنیم، و هم مجددا صادرات نفتی و رشد اقتصادی را احیا کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1238059/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مجری تونسی از خجالت حُکام عرب درآمد؛ حتی جرأت تسلیت گفتن به ملت فلسطین را هم ندارید! (فیلم)

رونمایی از مدل موی جدید اندریک در تمرینات رئال مادرید / عکس

علت احضار دوباره سفیر مجارستان به وزارت خارجه ایران چه بود؟

پخش زنده بازی بارسلونا - سویا

عطاء‌الله مهاجرانی: سردارسلیمانی اگر نامزد ریاست‌جمهوری می‌شد، بی‌رقیب بود

پیروزی‌های رژیم غاصب صهیونیستی برای کسانی که پیش پای‌شان را می‌بینند شادی‌آور است

حجم معاملات ATH جدیدی را Injective تنظیم می کند و شاهد افزایش معاملات است

واکنش سیدحسن خمینی به ادعاها درباره جزایر سه گانه: کسی حق گزافه گویی درباره این موضوع را ندارد/ همنوایی روسیه و چین در این سخن غلط غیرقابل قبول تر است

سید حسن خمینی: همنوایی روسیه و چین با ادعای کشورهای حاشیه خلیج فارس غیرقابل قبول‌ است

شی: چین روابط راهبردی با رئیس جمهور جدید اندونزی را تقویت می‌کند

ایران نیروگاه بادی در مرز افغانستان می‌سازد؟

69 تلفن همراه سرقتی در مرز افغانستان !

رسانه آمریکایی: ایران توان موشکی کافی برای شکست‌دادن قدرت پدافندی ایالات متحده را دارد

نگرانی در آمریکا از درز اسناد مرتبط با ایران

آسوشیتدپرس: تحقیق آمریکا درباره «درز اسناد فوق محرمانه» از تدارک اسرائیل برای حمله به ایران

واکنش آمریکا به درز اسناد فوق محرمانه از تدارک اسرائیل برای حمله به ایران

چرا اسرائیل یحیی‌السنوار را عمدا ترور کرد؟

سفر فردای هوکشتاین آخرین فرصت آمریکا برای دستیابی به راه حل است

نگرانی عمیق رئیس مجلس آمریکا از درز اطلاعات سری درباره ایران

3 پرده از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

شک نماینده صهیونیست درباره درز اسناد حمله به ایران؛ پای یک مقام بلندپایه در میان است

انتخابات آمریکا کی است | انتخابات زودهنگام آمریکا به چه دلیل است

درخواست ترامپ از طرفدارانش: شوهران خیکی‌تان را از روی کاناپه بلند کنید و ببرید رای بدهند

وقتی صهیونیست‌ها حتی از محل شهادت «السنوار» هم می‌ترسند

لبنان یک ماه زیر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونی

تابلوی سکه‌فروشان بزرگ خاموش شد

تمام قطعات سکه در قله‌های تاریخی قرار گرفتند؛ تحلیلی از وضعیت بازار طلا

هرگونه مسیر مواصلاتی باید تحت حاکمیت و صلاحیت کشور مورد نظر باشد/ ارمنستان می‌تواند پل ایران به بازار اوراسیا باشد

سفیر ارمنستان در تهران: هرگونه کریدور فراسرزمینی غیرقابل‌قبول است

سفیر ارمنستان در تهران: وجود هرگونه کریدور فرا سرزمینی غیر قابل قبول است/ هرگونه مسیر مواصلاتی باید تحت حاکمیت و صلاحیت کشور مورد نظر باشد/ ارمنستان آماده است تا ارتباط بین آذربایجان و نخجوان را طبق شرایطی که ایران فراهم کرده، اجرا کند

مهلت ارسال اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید می‌شود

چین کمترین رشد اقتصادی در 18 ماه گذشته را ثبت کرد

درست نیست که فیلترینگ را ادامه بدهیم و محدودیت ایجاد کنیم

چابهار شاهراه ارتباطی آسیای میانه، قفقاز و اقیانوس هند

همتی: فیلترینگ فعالیت‌های اقتصادی را محدودکرده است / حل مسئله فیلترینگ در اولویت است

انتصاب جدید دولت پزشکیان / بیوگرافی و سوابق اجرایی استاندار جدید قم

واکنش جدید عبدالناصر همتی به فیلترینگ

ارزش مبادلات تجاری آذربایجان‌غربی به 1986 میلیون دلار رسید

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور: بکارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیر مجاز جرم است

احداث دیوار در مرزهای ایران

مجسمه هادی چوپان در آمریکا

دردسرهای سنای جمهوری‌خواه برای کامالا هریس

نگرانی نزدیکان «کامالا هریس» از پیروزی در انتخابات

نبیه بری خبر داد/ تمایل واشنگتن به برقراری آتش‌بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کارشناس نظامی تحلیل کرد نکاتی درباره اطلاعات درز کردۀ آمریکا / نکته اصلی شلیک 56 موشک به ایران است / کسی نمی‌داند موشک راک چیست!

خبر مهم نبیه بری درباره برنامه آمریکا برای لبنان

پس از فرمانده

مجادله مکرون و نتانیاهو بر سر تاریخ اسرائیل

روایت افسر یهودی آمریکایی درباره استعفا از آژانس اطلاعات دفاعی به دلیل جنگ غزه

حمله هوایی صهیونیست‌ها به دیرالبلح