ایرانیان جهان

آخرين مطالب

طوفان‌الاقصی چگونه معادلات رژیم صهیونی را نقش بر آب کرد؟/ اسرائیل پادگان آمریکا در منطقه ایالات متحده آمریکا

طوفان‌الاقصی چگونه معادلات رژیم صهیونی را نقش بر آب کرد؟/ اسرائیل پادگان آمریکا در منطقه
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، امشب 29 مهر ماه، مهمان گفت‌و‌گوی ویژه خبری بود و در رابطه با موضوع «جهان بعد از طوفان‌الاقصی» به اظهارنظر پرداخت.
شریعتمداری در پاسخ به این پرسش که در مجموع عملیات طوفان‌الاقصی نتیجه تصمیم درست بود، یا خطای محاسباتی گفت: عملیات طوفان‌الاقصی درست است که تلفاتی هم داشته است، به هر حال همانطور که در کلام خدا هم آمده است، همانطور که شما تلفاتی متحمل می‌شوید، دشمن شما متحمل تلفاتی می‌شود، اما شما به چیزی می‌رسید و امیدوار هستید که آنها آن امید را ندارند.
او ادامه داد: عادی‌سازی روابط که همان طرح ابراهیم است، مقدمه‌ای بود برای یک یک طرحی تحت عنوان آ‌ی مک. طرح آی مک آماده شده بود برای اجرا که نتیجه‌اش این بود که هم رژیم صهیونیستی از طرف کشور‌های عربی به رسمیت شناخته می‌شد و هم کشور‌های منطقه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی وابسته به رژیم صهیونیستی می‌شدند.
شریعتمداری درباره طرح آی مک گفت: نتانیاهو اخیرا در سازمان ملل که صحبت کرد، دو تصویر را نشان داد. یک تصویر بود از طرح آی مک؛ به این معنی که قرار بود اولاً رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شود در ثانی یک کریدور عادی، ریلی و زمینی افتتاح شود. 
شریعتمداری اظهار داشت: حضرت آقا در نماز جمعه نصر البته اسمی از نام طرح آی مک نیاوردند و درست هم نبود ولی هدف را گفتند. گفتند که طرحی که اینها تهیه کرده بودند، این بود که خط تجاری ایجاد شود، این خط تجاری از یک طرف سوخت اروپا و غرب را تأمین می‌کند و از آن طرف کالای تجاری را. مقام معظم رهبری گفتند که با این حساب موجودیت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته می‌شود یک طرف قضیه است، اصلاً سرنوشت این کشور با این منطقه هم به سرنوشت رژیم صهیونیستی گره می‌خورد.
او ابراز کرد: نتانیاهو وقتی که در سازمان ملل سخنرانی کرد، تصویری از این طرح را نشان داد که روی آن هم نوشته بود خیر و برکت. در همان طرح، تصویر ایران، عراق ، سوریه و یمن است که سیاه است. او می‌گوید اینها عامل تیرگی و وحشت در منطقه هستند.
شریعتمداری همچنین گفت: طوفان الاقصی اساساً این طرح را از بین برد. در بعضی مواقع گفته می‌شود که طوفان الاقصی طرح آبراهام، که طرح سازش بود را ملغی کرد. طرح آبراهام مقدمه‌ای بود برای طرح آی مک.
او در ادامه خاطرنشان کرد: این طرح آخرین ترفندی بود که اسرائیل به کار گرفته بود و طوفان الاقصی آن را از بین برد؛ بنابراین طوفان الاقصی یک خطر بزرگ را رفع کرده است. حضرت آقا در همان صحبت‌هایشان می‌فرمایند که هر ضربه‌ای به اسرائیل نه تنها خدمت به همه منطقه، بلکه خدمت به همه جهان است. یعنی واقعاً طرح کاملاً حساب شده و دقیقی بوده است.
شریعتمداری افزود: عملیات طوفان الاقصی مختصات خاص خودش را دارد؛ یعنی اگر طرح آی مک هم نبود انجام می‌گرفت. شما در نظر بگیرید یک ملتی تحت فشار هستند، همه افراد خانواده‌شان را از دست داده‌اند، همه آواره شده اند. شهید السنوار خودش از کسانی بود که همراه خانواده‌اش آواره شده بود. این آوارگی یک طرف و قتل و غارت و کشتار آنها هم یک طرف دیگر، اما باز هم رژیم صهیونیستی دست بردار نبود. یعنی این را باید توجه داشت که رژیم صهیونیستی از زمان جنگ تا الان هر وقت هر فرصتی که پیدا کرده است، نه تنها همسایگان خودش بلکه به همه جوامع دست‌درازی داشته است.
مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: درحقیقت طوفان الاقصی به نوعی مقابله با این حرکت بود، اما نوع حرکت، حرکتی بود که همه را حیرت زده کرد. رژیم صهیونیستی معتقد بود و تبلیغ هم می‌کرد. می‌گفتند که چهارمین یا پنجمین ارتش مجهز جهان است، شکست ناپذیر است، شکست ناپذیری‌اش در همه جا مطرح بود و کشور‌های عربی هم این را مطرح می‌کردند.
شریعتمداری همچنین یادآور شد: رژیم صهیونیستی می‌گفت که سیستم‌های اطلاعاتی ما بسیار قوی است. نتانیاهو در یک سخنرانی در شبکه 12 قبل از طوفان الاقصی، می‌گوید که حتی اگر یک برگه روزنامه در غزه بر زمین افتاده باشد، ما از طریق ماهواره‌ها و دوربین‌های ماهواره‌ها می‌توانیم متن آن را بخوانیم. یعنی بحث بر سر این بود که هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه زیرنظر ما است. ببینید همه اینها یک دفعه دود شد و به هوا رفت.
او در ادامه درباره ضربه‌ای که طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی وارد کرد گفت: کاری که در طوفان الاقصی انجام گرفت، به رژیم صهیونیستی ضربه‌ای زد که به قول حضرت آقا دیگر جبران ناپذیر است. ببینید رژیم صهیونیستی اگر یک نگاهی کنیم، تقریباً از زمانی که تشکیل شد تا نقطه انقلاب اسلامی در همه حرکاتش تقریباً پیروز بوده است. ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شما هیچ مقطعی را پیدا نمی‌کنید که رژیم صهیونیستی بتواند غلبه کند. ژنرال موشه دایان معتقد بود که مسئولین و مدیران اسرائیل باید به گونه‌ای تصویری از «یک سگ هار درنده که بی‌ملاحظه گاز می‌گیرد»، باشند.
شریعتمداری همچنین بیان کرد: کریدور آی مک بیش از اینکه تجاری باشد سیاسی است یا به همان اندازه که تجاری است، سیاسی است. اولاً راه انتقال یک بخش آن دریایی است که کوتاه است؛ یعنی از هند وارد جبل علی می‌شود، از آنجا به عربستان تا خط زمینی است تا وارد حیفا می‌شود، از آنجا به بندر می‌رود و از آنجا وارد مدیترانه می‌شود تا بندر پتروس. یک مقدار آن هم ریلی است.
او افزود: گالانت می‌گوید این خط امنی است برای عبور ما و برای عبور سلامت ما، چون باب المندب و دریای سرخ هم در خطر هستند. الان یمنی‌ها که خدا به آنها خیر کثیر عنایت کند، بندر باب المندب را به روی آنها بسته اند و آنها هیچ زمینه‌ای برای آن ندارند.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: زمانی که داعش تشکیل شد، در مناظره‌ای که ترامپ با کلینتون داشت، کلینتون در مقابل این سؤال پاسخی نداشت، البته هر دوی آنها شبیه همدیگر هستند که اسرائیل هم پشت آنها بود. داعشی‌هایی که مجروح می‌شدند بعضی‌ها را به بیمارستان‌ها حیفا و تل‌آویو می‌بردند و چند تا تصویر و فیلم است که نتانیاهو رفته بود و از آنها بازدید کرده بود، پس این جای تدبیر نیست.
او در ادامه گفت: حضرت آقا در همین خطبه‌های نماز جمعه یک جایی می‌فرمایند که مسئله این است که از ایران تا افغانستان از افغانستان تا یمن اینها همه یک امت هستند. فرض کنید اگر ما نرفته بودیم یا با داعش نجنگیده بودیم داعش در تهران می‌آمد. من نمی‌خواهم بگویم که خون آنها رنگین‌تر از خون ما نیست؛ اصلاً بحث این چیز‌ها نیست بحث بر سر این است که یک امت درگیر شده است. دقیقاً مثلاً فرض کنید مثل جنگ تحمیلی مثلاً وقتی که در خوزستان عراقی‌ها آمدند خرمشهر را تسخیر کردند خرمشهر را اشغال کردند ما می‌توانستیم بگوییم که آنجا خوزستان است دیگر خود مردم خوزستان مقابله کنند معلوم بود که انتهای قضیه این طرف است یعنی ما‌ها یک امت واحد هستیم در اینجا هم یک همچین وضعیتی است.
شریعتمداری اظهار داشت: وقتی که از نتانیاهو می‌پرسند که دشمن اصلی شما کیست می‌گوید می‌گوید می‌گوید ایران ایران ایران.
او ادامه داد: یادتان است که حضرت آقا فرمودند که ما به پیچ تاریخ نزدیک شدیم؟ «گفت سر خدا که عارف سالک ز کس نگفت در حیرتم که باده فروش از کجا شنید» واقعیتش این است که اسرائیل روی قوس نزول است.
شریعتمداری درباره حمایت ایران از محور مقاومت گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که ما داریم به آنها صدقه می‌دهیم اینجوری نیست که ما یک طرف و آنها یک طرف باشیم ما به اتفاق همه نیرو‌های مقاومت هزینه امنیت خودمان را می‌دهیم.
شریعتمداری ابراز داشت: باید این را دانست که اسرائیل پادگان آمریکا در منطقه است اسرائیل خودش هویت مستقل ندارد. نتانیاهو گفته بود که البته ما حرف آمریکا را گوش می‌کنیم ولی نظر خودمان را اعمال می‌کنیم. خودشان می‌گویند که اگر آمریکا نباشد ما یک هفته هم نمی‌توانیم دوام بیاوریم واقعاً هم همینطور است.
شریعتمداری عنوان کرد: آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که یک سندی را که می‌گویند ما این سند را داریم ارزیابی می‌کنیم هنوز نظری درباره‌اش نداریم ولی من می‌خواهم به یک نکته اشاره کنم و آن این است که یک طرح عملیات روانی در جنگ است تحت عنوان مرد دیوانه این نام را نیکسون به این طرح داده است. نیکسون در جریان جنگ ویتنام می‌گفت از من چهره‌ای بسازید که بگویید او هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد ممکن است یک دفعه انگشتش روی دکمه بمب اتم باشد ممکن است که هر لحظه فشار بدهد اگر این چهره را بسازید آن وقت می‌بینید که هوشیمی با عجله می‌آید پاریس و در صلح شرکت می‌کند. خانم نیکی هیلی نماینده ترامپ است نماینده آمریکا است در سازمان ملل در دوران ترامپ بعد از اینکه کنار گذاشته می‌شود یک مصاحبه‌ای دارد در آنجا می‌گوید که ترامپ به من می‌گفت سعی کن از من چهره یک انسان غیر قابل پیش‌بینی را ارائه بدهی به طوری که ممکن است به هر کاری دست بزند بعد بگو ببین معاهده آب و هوای پاریس را چقدر راحت به هم زد ببین چقدر راحت به خیلی از کار‌ها دست می‌زند.
او اظهار داشت: در حقیقت تئوری مرد دیوانه یک تئوری جنگی جا افتاده است. من به نظرم می‌آید که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی عمدتاً دارند از این تئوری استفاده می‌کنند از همین تئوری مرد دیوانه که عرض کردم.
شریعتمداری درباره واکنش رژیم صهیونیستی به وعده صادق 2 گفت: یکی از احتمالاتی که احتمال قوی است این است که ایجاد وحشت بکنند. یک نمونه خودشان می‌دانند که ما را آزموده‌اند دیگر یک نمونه آزمایششان همین عملیات وعده صادق 2 بود. ببینید یک تئوری برای آقای ماکس وبر است؛ تئوری رهبری کاریزما. رهبری کاریزما با رهبر الهی یک تفاوت عمده دارد.
او ابراز داشت: این چیزی است که باید دشمن بداند و نمی‌داند یا می‌داند خودش را به آن راه می‌زند کاریزما اصلاً یعنی جاذبه. رهبر کاریزما رهبری است که رهبری‌اش و پذیرشش از طرف مردم به خاطر آن جاذبه‌های شخصیش است. در مورد حضرت امام هم همین این حرف را می‌زدند؛ لذا بعد از اینکه حضرت امام رحلت کردند می‌گفتند که، چون رهبر کاریزما رفته است. بعد از این بنیانی که گذاشته از بین می‌رود، اما نه.
او در آخر عنوان کرد: رهبر کاریزما با رهبر الهی یک تفاوتی دارد. در رهبری کاریزماتیک خط جاذبه از مردم به رهبر است. رهبر که افتاد آنها هم می‌روند. در رهبری الهی خط جاذبه از مردم به رهبر هست ولی از رهبر متوقف نمی‌ماند؛ ادامه‌اش آن چیز الهی است. در جنگ احد وقتی که شایعه شد که پیغمبر خدا شهید شده یک عده‌ای پا پس کشیدند. خداوند آنها را ملامت می‌کند که پیامبر پیامبری است اگر نبود که باید به عقبه‌تان برگردید.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1238488/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نخستین خلبان سیاهپوست جهان، ترکی از دیار آفریقا

دو عملیات پهپادی مقاومت اسلامی عراق علیه اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی

دستور پزشکیان به دستگاه‌های مختلف برای بهبود وضعیت بازار سرمایه

زندگی در لبه شمشیر؛ حقایق کمتر شنیده‌شده از دنیای سامورایی‌ها (+عکس)

سال 1966؛ داماد مصر، جاسوس اسراییل (تصویر)

فرمول یک | گرندپری آمریکا؛ رستگاری در آستین برای لکلرک

گفت‌وگوی رئیس کنگره آمریکا با نتانیاهو درباره افشای اسناد محرمانه

آینده امن برای اسرائیل وجود ندارد

آیتو پس از ماموت به اروپا رسید

7 قلو زایی عجیب دختر 25 ساله +عکس

فیلم/ ورود پناهندگان لبنانی به دیالی عراق

لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه در الجزایر

طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند

داوران هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا اعلام شدند | قضاوت دیدار رئال مادرید و دورتموند بر عهده ایستوان کواکس

اجاره مِلک به اتباع غیرمجاز جرم است

تفاوت عجیب قیمت تریاک در شهرهای مختلف کشور

بیش از 270 برنامه فرهنگی در کرمانشاه به مناسبت 13 آبان برگزار می‌شود

ترور فرماندهان مقاومت؛ فاصله تاکتیکی آمریکا و اسرائیل کم شده است؟

پیامی که ایران برای آمریکا و اسرائیل ارسال کرد | 12 محور رایزنی های عراقچی در 24 دیدار دیپلماتیک

ایران حامی صلح و آماده پاسخ دردناک به حمله اسرائیل

طوفان‌الاقصی چگونه معادلات رژیم صهیونی را نقش بر آب کرد؟/ اسرائیل پادگان آمریکا در منطقه

رئیس کنگره آمریکا: با نتانیاهو درباره افشای اسناد محرمانه گفت وگو کردم

از مجسمه هادی چوپان در آمریکا رونمایی شد

مقاومت اسلامی عراق بیانیه داد/ حمله پهپادی به اهدافی در جولان اشغالی

رشد اقتصادی اروپا در مرحله بحرانی است؟

رشد اقتصادی آمریکا واقعی است؟

دستور پزشکیان برای بهبود بازار سرمایه

دستور پزشکیان به دستگاه های دولتی برای کمک به بهبود بازار سرمایه

سود میلیاردی VPN فروشان و نابود شدن میلیون‌ها کسب و کار

10 بازیکن پردرآمد فوتبال جهان را بشناسید

10 بازیکن پردرآمد فوتبال جهان را بشناسید + عگس

بمباران ضاحیه بیروت برای پنجمین بار | ساختمان اصلی خبرگزاری المنار در حومه ضاحیه هدف حمله اسراییل قرار گرفت

کاهش تولید فولاد چین در ماه گذشته

تحریم های افغانستان بزرگترین مشکل بخش خصوصی

مجازات به‌کارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیرمجاز

خبر مهم فراجا؛ به‌کارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به این افراد جرم است

هشدار قاطع یمن به آمریکا/ حملات صنعا تا زمان توقف حملات اسرائیل به غزه و لبنان ادامه خواهد داشت

ادعای جدید ترامپ درباره خاورمیانه+ فیلم

اگر آمریکا به ما حمله کند جهنم ویتنام صرفا یک پیک‌نیک خواهد بود

یمن را به جهنم آمریکا تبدیل خواهیم کرد

20 سال پیش این روزها؛ وقتی خاتمی ناگهان از «استعفا» گفت

مرحله آخر رقابت

حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی رژیم اسرائیل

حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی اسرائیل

ببینید | حمله اسرائیل به زیرساخت تاسیسات اقتصادی در لبنان

فرار مردم بیروت بعد از حملات امشب اسرائیل

دستور پزشکیان به دستگاه‌های دولتی

تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس

اسرائیل، اقتصاد بیروت را نشانه گرفت/ حملات عمدی تل‌آویو به ساختمان‌های تجاری لبنان

دستور پزشکیان به دستگاه‌های دولتی برای کمک به بهبود بازار سرمایه