ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد خاورمیانه‌

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - دیدارنیوز _ اتاق خبر: هموطنان عزیز درود، اینجا استودیو تلویزیونی دیدارنیوز و من محمدرضا حیاتی با یک مجله خبری دیگر مهمان نگاه‌های گرم و دقیق شما هستیم.
در این برنامه می‌بینید و می‌شنوید
1- اعلام شرط توقف جنگ در لبنان از سوی اسرائیل
2- هشدار ایران به اسرائیل
3- افزایش نجومی شهریه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد
4- اعلام فراجا برای اجرای لایحه حجاب
ویدیوی این مجله خبری را می‌توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
عراقچی: همه اهداف را در اسرائیل شناسایی کرده‌ایم
وزیر خارجه در مصاحبه با ان‌تی‌وی ترکیه گفت: اسرائیل بدون آمریکا نمی‌تواند به ارتکاب جنایات در غزه و لبنان دست بزند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
همه تسلیحاتی که آنجا استفاده می‌شود، از سوی آمریکا تأمین می‌شود. عراقچی گفت برای ما آمریکا متحد صهیونیست‌هاست و درصورتی‌که یک جنگ گسترده در منطقه رخ دهد، ایالات متحده به داخل آن کشیده خواهد شد و ما اصلاً این را نمی‌خواهیم.
وزیر امور خارجه اظهار داشت هر حمله‌ای علیه ایران، به معنای عبور از خط‌قرمز برای ماست. چنین حمله‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. اسرائیل پاسخ متناسب به هر حمله علیه ایران را دریافت خواهد کرد. ما به تأسیسات اقتصادی یا غیر نظامی اسراییل حمله نکردیم و فقط تأسیسات نظامی را هدف قرار دادیم. اکنون همه اهداف خود را در آنجا شناسایی کرده‌ایم و حمله مشابه به اهداف آن‌ها انجام خواهد شد.
اسراییل شروط توقف جنگ در لبنان را به کاخ سفید ارائه کرد
2 مقام آمریکایی و 2 مقام اسراییلی گفته اند: تل‌آویو طی روز‌های گذشته سندی را به ایالات متحده ارائه کرده است که شامل شرط و شروط آن برای «راه‌حل دیپلماتیک» به منظور پایان دادن به جنگ در لبنان و اجازه بازگشت غیر نظامیان آواره از 2 طرف مرز به خانه‌های خود می‌شود.
از شروط اسراییل یکی مشارکت ارتش اسراییل در «اجرای فعال» است تا مطمئن شود حزب‌الله دوباره مسلح نمی‌شود و زیرساخت‌های نظامی خود را در مناطق جنوب لبنان نزدیک به مرز بازسازی نمی‌کند و دیگر آنکه اسراییل از نیروی هوایی خود می‌خواهد که در حریم هوایی لبنان «آزادی عملیات» داشته باشد.
در این باره گفتگو می‌کنیم با رحمن قهرمانپور تحلیلگر مسایل سیاسی و بین الملل. آقای قهرمانپور به نظر شما با توجه به حمله مجدد اسراییل به لبنان در شب گذشته آیا عمل کردن به شرط و شروط‌های گفته شده می‌تواند پایان جنگ در لبنان باشد؟

ایرانیان جهان

واکنش شدید بازار مالی و سکه و دلار به احتمال جنگ
هم زمان با گزارش‌ها از تصمیم «قطعی» دولت اسرائیل برای حمله تلافی‌جویانه به ایران و مشخص‌شدن اهداف آن، نرخ دلار در بازار آزاد ایران به شصت و پنج هزار تومان رسید.
نرخ سکه امامی رکورد تاریخی تازه‌ای زد و تا 55 میلیون تومان اوج گرفت. در بازار بورس شاهد خونین شدن نماد‌ها در این بازار هستیم. طی پنج روز گذشته، بیش از 1500 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است و شاخص بورس به رقم دومیلیون و بیش از بیست هزار واحد سقوط کرد.
درخواست گروه هفت از جمهوری اسلامی
به حمایت از گروه‌های تروریستی پایان دهید. وزیران دفاع هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه هفت» اعلام کردند از جمهوری اسلامی می‌خواهیم از پشتیبانی از حماس، حزب_الله و حوثی‌ها دست بکشد. از گروه حوثی می‌خواهیم که فورا تشدید تنش‌ها را متوقف کند. باید ایفای نقش نیروی حافظ صلح بین‌المللی «یونیفل» و ارتش لبنان در تضمین ثبات و امنیت لبنان تقویت شود.
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به برخی ادعا‌ها درباره مالکیت جزایر سه‌گانه
سخنگوی شورای نگهبان در پیامی نوشت که همه باید بدانند حتی با حمایت دیگران هم نمی‌توان منافع ایران را تهدید کرد.
هادی طحان نظیف در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با هشتگ جزایر سه‌گانه، درباره برخی ادعا‌ها درباره مالکیت این جزایر نوشت: «بر اساس اصل 9 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور وظیفه‌ای مهم بر عهده دولت و ملت ایران است و ایرانیان همواره نشان داده اند که نسبت به این مهم کوتاهی نخواهند کرد. همه باید بدانند حتی با حمایت دیگران هم نمی‌توان منافع ایران را تهدید کرد.»
نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه 25 مهر در بروکسل برگزار شد؛ در انتهای بیانیه پایانی این نشست با طرح ادعا‌هایی واهی علیه تمامیت ارضی ایران، آمده بود: «ما از ایران می‌خواهیم به اشغال سه جزیره امارات عربی متحده، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد.»
آگاهی از آنچه درباره جزایر سه گانه تا به امروز گفته شده دلیل گفت و گوی ما با آقای محمد منصورنژاد تحلیلگر و کارشناس مسایل سیاسی است. چرا در شرایط کنونی این موضوع از سوی کشور‌های مختلف مطرح شده و به نظر شما واکنش ایران باید چگونه باشد؟

ایرانیان جهان

جزئیات نقشه حمله اسراییل به ایران لو رفت
یک کانال تلگرامی، اسناد محرمانه‌ای را منتشر کرده که ادعا می‌شود حاوی اطلاعات آمریکا درباره نقشه‌های حمله اسرائیل به ایران است. این اسناد شامل جزئیات آمادگی‌های نظامی اسرائیل، از جمله انتقال مهمات پیشرفته و برگزاری رزمایش‌های هوایی است.
مقامات آمریکایی به شدت نگران این نشت اطلاعاتی هستند و آن را نشانه‌ای از یک شکاف امنیتی جدی می‌دانند. پنتاگون از اظهارنظر درباره صحت این اسناد خودداری کرده است. مایک جانسون رییس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در ساعات آینده جلسه غیر علنی کنگره آمریکا درباره درز اسناد حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.
هشدار ایران به اسراییل
یک منبع نظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد در صورتی که اقدام احتمالی صهیونیست‌ها علیه ایران مواضع نظامی را هدف بگیرد، پاسخ ایران هم «قطعی» و «بالاتر از تخمین صهیونیست‌ها» خواهد بود.
این مقام نظامی ایران گفت در صورتی که اقدام احتمالی صهیونیست‌ها، مواضع هسته‌ای را هدف بگیرد، ایران ضمن پاسخ، سیاست‌های هسته‌ای را هم مد نظر قرار خواهد داد و در صورتی که اقدام احتمالی صهیونیست‌ها، تاسیسات و زیرساخت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، قطعاً ایران هیچ تعهدی نداده است که گستره و نوع و شدت اقدامات خود را در وضعیت پیشین حفظ کند.
اعلام آمادگی فراجا برای اجرای قانون حجاب
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای مطلوب قانون عفاف و حجاب مهم‌ترین مسئله‌ای بود که با فرماندهی فراجا بحث و بررسی شد با توجه به اینکه فراجا یکی از دستگاه‌هایی است که در این قانون مسئولیت‌هایی متوجه آن است درخصوص سازوکار‌های اجرایی مسئولیت‌های فراجا در قانون بحث و گفتگو شد.
همچنین سخنگوی شورای نگهبان هم گفته که لایحه «عفاف و حجاب» در این شورا تائید شده و اکنون در اختیار مجلس شورای اسلامی است. طحان نظیف در مورد قابلیت اجرایی داشتن این لایحه گفت: «حیطه ورود شورای نگهبان در جایی است که طرحی مغایرت شرعی و قانون اساسی وجود داشته باشد.» مسعود پزشکیان رییس جمهور در کارزار انتخاباتی خود از طرح «نور» پلیس برای برخورد با مخالفان آن، با عنوان «سیاهی» نام برده و خواستار برخورد با کرامت با زنان شده بود.
روند نگارش و تائید لایحه عفاف و حجاب را از حسین بیات وکیل پایه یک دادگستری می‌پرسیم. آقای بیات به نظر جنابعالی در نگارش و تائید لایحه حجاب چقدر قانون و مفاد قانونی لحاظ شده است؟

ایرانیان جهان

گالانت: از مرحله شکست حزب‌الله به مرحله نابودی آن منتقل می‌شویم
یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل گفت تعهد دادیم تا ساکنان شهرک‌های شمالی را با امنیت به منازلشان بازگردانیم و این چیزی است که در حال انجام آن هستیم. گالانت افزود: «در حال حاضر از مرحله شکست حزب‌الله به مرحله نابودی آن در حال انتقال هستیم.»
اسراییل ارسال دومین سامانه ضد موشکی تاد را از امریکا درخواست کرد
اسراییل به منظور حفاظت از خود در برابر پاسخ احتمالی ایران به حمله تلافی‌جویانه آن از ایالات متحده خواسته است تا یک مجموعه دیگر از سامانه پدافند ضد‌موشکی «تاد» را ارسال کند.
پنتاگون تائید کرد که واشنگتن یک سامانه پیشرفته دفاع هوایی همراه با سربازان آمریکایی برای راه‌اندازی آن را به اسرائیل ارسال خواهد کرد. سامانه «تاد» یک سیستم دفاعی پیشرفته‌تر از سیستم پاتریوت است که قادر است منطقه وسیع‌تری را پوشش داده، اهدافی را در فاصله 150 تا 200 کیلومتری هدف گیرد.
اعتراض دانشجویان پزشکی به افزایش شهریه رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد
دانشجویان در اعتراض به افزایش شهریه مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران تجمع کردند.
دانشجویان معترض می‌گویند «دانشگاه شهریه آن‌ها را سه برابر اعلام کرده است»، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده که این افزایش شهریه «کمی کمتر از دو برابر است.»
اعتراضات این دانشجویان از هفته گذشته به دلیل افزایش سه برابری شهریه از 30 میلیون تومان به 90 میلیون تومان آغاز شده است.
در این باره گفتگو می‌کنیم با دکتر فرشاد قوشچی، روزنامه نگار و دانشیار دانشگاه. آقای قوشچی به نظر شما این افزایش شهریه رشته‌های علوم پزشکی به چه دلیل اتفاق افتاد و چه راه حلی برای آن دارید؟

ایرانیان جهان

اعزام کماندو‌های آمریکایی به اسرائیل
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از مقام‌های مطلع آمریکایی گزارش داد که پنتاگون به طور مخفیانه نیرو‌های کماندو به اسرائیل اعزام کرده است تا به نیرو‌های اسرائیلی در تلاش برای بازگرداندن گروگان‌ها، مشاوره دهند.
این روزنامه اشاره کرده است که پس از اعزام این نیرو‌های کماندو، افسران اطلاعاتی آمریکایی نیز برای پیوستن به آن‌ها به اسرائیل رفته‌اند. نشریه «نیویورک تایمز» به انجام ماموریت‌های شناسایی توسط 6 پهپاد آمریکایی از نوع «ام-کیو-9» برای کمک به تعیین موقعیت گروگان‌ها نیز پرداخته است.
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب هیات وزیران رسید
به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان 90 درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، به تصویب هیات وزیران رسید.
حمایت کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس از حمله اسرائیل به ایران
شبکه عربی الحره، که متعلق به دولت آمریکاست، در گزارشی به نقل از یک منبع اسرایٔیلی نوشت کشور‌های عرب خلیج فارس در پیام‌هایی به اسرائیل با حمایت از حمله این کشور به جمهوری اسلامی تاکید کرده‌اند پاسخ اسرائیل باید قاطع و روشن باشد.
عوامل برنامه:
تهیه کننده و کاگردان: سهیل محمدیان
فیلمبردار: محمدحسین بابازاده
اجرا: محمدرضا حیاتی
تدوین: نیکو مجدی
سردبیر: نسرین نیکنام
مشاور: علیرضا خوشبخت
با تشکر از: رحمن قهرمانپور، حسین بیات، محمد منصورنژاد و فرشاد قوشچی کارشناسان این برنامه

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1239620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نامه ایران به شورای امنیت درباره رفتار آمریکا

اسراییل رسما به سیم آخر زد

افزایش دستمزد 2 بار در سال امکان دارد؟

تأکید وزرای خارجه ایران و ژاپن بر ادامه گفت وگوهای مشترک

نسخه چینی پاریس به «شهر ارواح» تبدیل شده است؟

نشت دو سند فوق‌ محرمانه آمریکا در تلگرام| چه کسی اسناد محرمانه آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران را افشا کرد؟

حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو

وضعیت اقتصادی ضعیف اکثر آمریکایی‌ها

آمریکا 6 شرکت چینی را به بهانه کمک به بخش نظامی ایران در فهرست سیاه صادراتی قرار داد

وعده کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین

واکنش بایدن به درز اطلاعات محرمانه درباره ایران

المیادین از حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه خبر داد

آمریکا و رژیم صهیونیستی نگران عواقب حمله به ایران هستند

ادعای ترامپ: من نیازی به تست هوش ندارم و تا 80 سالگی فاصله دارم

زلنسکی: آمریکا 800 میلیون دلار به ساخت پهپاد در اوکراین کمک می‌کند

شرطه و پاختاکور ناتوان از کسب پیروزی!

ایرلند تحریم‌ های اقتصادی مستقلی علیه اسرائیل اعمال می‌کند

حزب الله این‌گونه متجاوزان اسرائیلی را لت و پار می‌کند

وزیران خارجه ایران و ژاپن بر ادامه گفت وگوهای مشترک تاکید کردند

شلیک بالستیک به تل‌آویو/ واکنشی به درز اطلاعات محرمانه/ تقاضای عربستان از ایران

بازخوانی حماسه ومبلی در محفل قهرمان؛ ترکیب احتمالی رئال مادرید و دورتموند

در جستجوی غرور از دست رفته؛ ترکیب احتمالی آرسنال مقابل شاختار دونتسک

نگرانی چین و اروپا از پیروزی ترامپ

فسیل 110 ساله ببر تاسمانی

گزارش وزیر امور خارجه از جلسه همکاری های مشترک ایران با کشورهای عضو بریکس

ژن ابولهب در سعودی‌ها علیه ایران فعال شده

حریفان تیم‌های ایران در جام جهانی کاراته مشخص شدند

اقدام خبرساز اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران

آمریکا و اسرائیل نگران عواقب حمله به ایران هستند/ افشای اطلاعات اسرائیل عملیات حساب شده‌ای از سوی دولت بایدن بود

نفت ایران چگونه در یمن به فروش می رسد؟

بررسی چگونگی فروش نفت ایران در یمن

مرگ اسلام‌گرای حامی اسرائیل! / فتح‌الله گولن را بیش‌تر بشناسید +عکس و فیلم

رونمایی واشنگتن از قوانین جدید برای جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات آمریکایی

اعتراض برابر سفارت آمریکا در موریتانی در حمایت از غزه و جبالیا

دلار با فروکش کردن تنش‌ها به سطوح قبلی برمی‌گردد/ وفور منابع بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه، صادرات و توسعه اقتصادی کشورهاست

بورس در لبه 2 میلیون واحد

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد

ماجرای جزایر سه گانه عبرت انگیز است!

پیروزی تیم فوتبال افغانستان دربرابر فیلیپین

جزئیات دقیق تمرین نظامی اسرائیل برای حمله به ایران

ادعای تازه و جنجالی ترامپ درباره پوتین

افرادی از درون نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا برای ایران کار می‌کنند؟ (ویدئو)

فرستاده آمریکا علناً از تغییر در قطعنامه 1701 سخن می‌گوید

طنین انداز شدن شعار مرگ بر آمریکا در همایش «راه نصرالله»

آلمانی‌ها کامالا هریس را ترجیح می‌دهند

کنگـره آمریکا رقابتی‌‏تر از همیشه

سکوت میلیاردی؛ چرا منتقدان امروز زمان حذف ارز ترجیحی ساکت بودند؟

چرا ایران در دهه 40 توانست صنعتی شود؟

برای جنگ و صلح آماده‌ایم