ایرانیان جهان

آخرين مطالب

ظرفیت‌های بخش خصوصی در ارتباط با قوای سه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌گانه اخبار ایران

ظرفیت‌های بخش خصوصی در ارتباط با قوای سه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌گانه
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش می‌متالز، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران، ایجاد دیدگاه‌های واقع بینانه نسبت به چالش‌هایی که در اقتصاد وجود دارد را ضروری دانست و گفت: این نگاه با پیگیری موضوعات توسط بخش‌خصوصی محقق می‌شود. فعالان اقتصادی باید در ارتباط موثر و مستمر با دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیر، مشکلات را بیان کنند. او ادامه‌داد: در اتاق ایران مشکلات و دغدغه‌ها بیان‌شده و در چارچوب نامه نگاری‌های رسمی در اختیار روسای قوای سه گانه قرار می‌گیرد.
در این نامه نگاری‌ها تلاش کردیم ضمن تشریح آثار ناشی از تصمیمات، راهکار هم ارائه دهیم.
رئیس اتاق ایران از بر گزاری نمایشگاه‌های موثر و هدفمند در کشور‌های هدف استقبال کرد و افزود: یکی از ماموریت‌های اتاق ایران تقویت پیکره تجاری کشور است و در این راستا بر گزاری نمایشگاه و رویداد‌های اقتصادی و تجاری در کشور‌های هدف بسیار اثرگذار است، برای همین منظور حمایت‌های لازم از این اقدامات صورت می‌گیرد. حسن‌زاده در ادامه به سفر اخیر خود در راس یک هیات تجاری به ازبکستان و دیدار با مقامات این کشور اشاره و گزارشی از مجموعه ملاقات‌ها و موقعیت‌هایی که برای همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در این کشور وجود دارد، ارائه داد.
در بخش دیگری از این نشست فرج‌الله معماری، رئیس اتاق سمنان گزارشی از سفر اخیر رئیس قوه‌قضائیه به سمنان ارائه داد و گفت: خیلی مهم است که نگاه روسای قوا نسبت به بخش‌خصوصی با جایگاه واقعی آنها در سطح اقتصاد هماهنگ باشد، برای همین در معرفی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی باید با جدیت رفتار کنیم. او ادامه‌داد: در این دیدار درباره چالش‌هایی که بخش‌خصوصی در محیط کسب‌وکار با آنها روبه روست صحبت شد. استفاده از ظرفیت‌های اتاق در بر گزاری دادگاه‌های تجاری، لزوم کوچک‌شدن دولت برای بزرگ‌شدن بخش‌خصوصی و لزوم اجرای دقیق و کامل قوانین از جمله قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار از جمله مواردی بود که توسط اعضای اتاق سمنان درخواست شد. این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: در این نشست رئیس قوه‌قضائیه هم افزایی بین فعالان اقتصادی و اعضای هر سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف، پیگیری مطالبات توسط بخش‌خصوصی، افزایش سطح فعالیت اتاق‌ها و ایده پردازی از سوی فعالان اقتصادی را مورد تاکید قرارداد.
بی‌توجهی سیاست‌گذار به تولید امیر کشانی، رئیس اتاق اصفهان، در واکنش به درخواست رئیس قوه‌قضائیه مبنی‌بر بیان پیشنهاد‌های بخش‌خصوصی و درمیان گذاشتن آنها با دستگاه‌های سیاست‌گذار، خاطرنشان کرد: بخش‌خصوصی درباره تعطیلات پایانی هفته، بحران انرژی، لزوم پذیرفتن FATF و موارد دیگر نظرات خود را مطرح کرد؛ اما مورد‌توجه قرارنگرفت. یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز به طرح مساله بحران انرژی در نشستی با رئیس جمهور اشاره و تاکید کرد: طی این نشست پیشنهادی با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از کمبود برق و گاز برای بنگاه‌های اقتصادی ارائه شد؛ تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان یکی از این راهکار‌ها بود. شرایطی هم برای سرمایه‌گذاری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر درنظر گرفته‌شده که قابل‌قبول است و می‌تواند مورد‌توجه فعالان اقتصادی باشد. ناصر بیکی، رئیس اتاق اراک بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده‌تر و قدرتمندتر از توانمندی‌های بخش‌خصوصی به‌منظور معرفی بهتر بخش‌خصوصی به همه دستگاه‌ها و ارکان دولت و حاکمیت تاکید کرد.
ضرورت قانون مداری شهرام زارع، رئیس اتاق شهرکرد به ناترازی انرژی و بی‌توجهی به ماده‌25 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و جبران خسارت ناشی از قطعی برق و گاز در دوران پیک مصرف، اشاره کرد. به اعتقاد او لازم است قوه‌قضائیه اجرایی‌نشدن مواد قانونی مختلف را دنبال کند. احترام به حقوق فعالان اقتصادی باید از طرف قوه‌قضائیه پیگیری شود و این مطالبه جدی بخش‌خصوصی است. عباس کاظمی، رئیس اتاق بجنورد، در بخش دیگری از این نشست بازنگری در تعداد نمایندگان اتاق‌ها در جمع هیات‌نمایندگان اتاق ایران را درخواست کرد. او نبود وحدت‌رویه در دریافت مالیات 4 درهزار بین استان‌های مختلف را مورد انتقاد قرارداد و خواستار پیگیری این معضل از سوی اتاق ایران شد.
رحیم مرتضایی، رئیس اتاق همدان از تدوین سند توسعه استان همدان با همکاری دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این اقدام در قالب امضای تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه همدان آغاز شده و در حال پیگیری است. اولین دوره آموزشی قضات در حوزه مسائل اقتصادی نیز در اتاق همدان برگزار شد که مورد استقبال هم قرارگرفت و ادامه‌دار خواهد بود. عبدالله قبادی، رئیس اتاق یاسوج نیز گفت: نمود اندک عملکرد اتاق‌ها در سطح جامعه به‌خوبی مشهود است و این نقص باید برطرف شود. برای این مورد تقویت حضور اعضای هیات‌نمایندگان در رسانه‌ها نیاز است.
مشارکت هدفمند در نمایشگاه‌های خارجی پرهام رضایی، رئیس اتاق کرج در ادامه گزارشی از بر گزاری نمایشگاه جهانی صنایع غذایی هند و مشارکت ایران در نمایشگاه به همت اتاق کرج، ارائه داد. این نمایشگاه 29 شهریور تا اول مهر در دهلی نو، پایتخت هند برپا شد. بر اساس اظهارات او اتاق کرج با توجه به ظرفیت استان البرز در حوزه صنایع غذایی، مشارکت در این نمایشگاه را ضروری تعریف کرد. این فعال اقتصادی تاکید کرد: در چارچوب این نمایشگاه 30 قرارداد منعقد شد که بیانگر عملکرد خوب پاویون اتاق کرج در نمایشگاه صنایع غذایی هند بود. مصطفی موسوی، رئیس اتاق خرمشهر از اعزام هیات تجاری به ویتنام از 14 تا 19 آذرماه به سرپرستی رئیس اتاق ایران خبر داد و گفت: هدفمند‌کردن حمایت‌های اتاق ایران در روند بر گزاری نمایشگاه‌ها و اعزام و پذیرش هیات‌ها باید مورد‌توجه باشد. محمدصادق حمیدیان، رئیس اتاق شیراز اطلاع رسانی درباره وضعیت صدور کارت‌های بازرگانی و مقایسه عملکرد اتاق با سازمان توسعه‌تجارت و موضع گیری درباره سیستم تجاری کشور که نسبت به دولت قبل تغییر نکرده و همچنان درگیر صدور بخشنامه‌های مختلف و موانع جدید است را درخواست کرد.
دلایل ناکامی صادراتی ایران علیرضا خامه زر، رئیس اتاق بیرجند پیشی‌گرفتن واردات از صادرات طی سه سال‌متوالی را مورد‌توجه قرارداد و گفت: ناکامی در صادرات ناشی از اجرای تعهدات ارزی است. باید به کمک رایزنی با نمایندگان مجلس، دنبال حل چالش باشیم و روی حذف تعهد ارزی تاکید کنیم. تعهد ارزی یعنی چوب لای چرخ صادرات و منفی‌شدن تراز تجاری کشور. کیوان کاشفی، عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران تصریح کرد: اهمیتی که در سطح کشور برای اتاق‌ها قائل هستند، امیدوارکننده است. امروز شرایط اتاق‌ها نسبت به گذشته بهتر شده هرچند در نقطه ایده‌آل قرارنداریم. او به دغدغه‌های حاکمیت در حوزه تجارت و مسائل ارزی اشاره کرد و گفت: امروز شرایط حاکم بر کشور نسبت به گذشته بسیار متفاوت است و باید در بیان راه حل‌ها این شرایط را به‌خوبی درک کنیم.
از طرفی چالش‌های مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت را شناسایی‌کرده و پیگیر حل آنها هستیم. پیام باقری، نایب رئیس اتاق ایران از شکاف بین آنچه به‌عنوان نقطه ایده‌آل در اقتصاد مطرح است با آنچه در واقعیت می‌بینیم، سخن گفت و تاکید کرد: صادرات و واردات را باید در یک زنجیره منظور کرد و بررسی مجزای آنها درست نیست. برای همین برای اینکه بخواهیم تجارت سطح بالایی داشته باشیم باید تولید، سیستم توزیع، قوانین و مواردی از این دست را ارتقا دهیم تا امکان تجارت بهتر را داشته باشیم. او ادامه‌داد: تقویت سطح روابط اتاق با قوای سه گانه نیز بسیار مهم است. برای این منظور باید هماهنگ و با برنامه جلو برویم، پس حضور رئیس قوه‌قضائیه در اتاق سمنان یک فرصت مهم است. نایب رئیس اتاق ایران بر گزاری هدفمند نمایشگاه‌ها و مشارکت در رویداد‌هایی که می‌تواند منتج به نتیجه شود را ضروری دانست.
منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1240773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی در ایران؛ واقعیت یا سراب؟

خلاصه بازی آرسنال 1-0 شاختار دونتسک (لیگ قهرمانان اروپا - 25-2024)

تیم کوک برای نجات اپل دست به دامن دونالد ترامپ شد

خلاصه بازی رئال مادرید 5-2 دورتموند (لیگ قهرمانان اروپا - 25-2024)

خلاصه بازی استون ویلا 2-0 بولونیا (لیگ قهرمانان اروپا – 25-2024)

خلاصه بازی رئال مادرید 5-2 دورتموند (لیگ قهرمانان اروپا – 25-2024)

گل‌های بازی استون ویلا 2-0 بولونیا (لیگ قهرمانان اروپا - 25-2024)

یوونتوس و شکست مقابل یک تیم آلمانی پس از 8 سال / نکات آماری

تیاگو موتا: اشتوتگارت کاملاً سزاوار برد بود؛ مسئولیت باخت را می‌پذیرم

تصویب کمک 35 میلیون یورویی اروپا به اوکراین

خلاصه بازی پاری سن ژرمن 1-1 آیندهوون (لیگ قهرمانان اروپا - 25-2024)

خلاصه بازی پاری سن ژرمن 1-1 آیندهوون (لیگ قهرمانان اروپا – 25-2024)

خلاصه بازی یوونتوس 0-1 اشتوتگارت (لیگ قهرمانان اروپا - 25-2024)

خلاصه بازی یوونتوس 0-1 اشتوتگارت (لیگ قهرمانان اروپا – 25-2024)

خلاصه بازی آرسنال 1-0 شاختار دونتسک (لیگ قهرمانان اروپا – 25-2024)

روشن: آنقدر ذلیل نشدیم که مربی از آفریقا بیاوریم

برد و باخت در انتخابات با «کارت نفت»

خواهر رهبر کره‌شمالی: اوکراین و کره‌جنوبی «سگ‌های دست‌آموز آمریکا» هستند

واکنش فوری پنتاگون به درز اطلاعات فوق سری حمله اسرائیل به ایران

شلیک چند موشک به پایگاه غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه

پلیس به دنبال آدم‌ربایان شهروند زاهدانی

به‌زودی غرور نتانیاهو را خواهیم شکست | آن‌ها بسیاری از فرماندهان ما را کشتند تا ساکتمان کنند | باید اشک‌ها را پاک کنیم و آماده انتقام شویم

حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی اسرائیل در جولان اشغالی سوریه

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو هدف اشغالگران در غور اردن و جولان اشغالی

موج جدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان/ پهپادهای مقاومت عراق، یکی پس از دیگری به سرزمین های اشغالی میرسند + عکس و فیلم

ترس عربستان از احتمال حملات نفتی

پاری سن ژرمن 1-1 آیندهوون؛ زور PSG به PSV نرسید

استون ویلا 2-0 بولونیا؛ صدرنشین لیگ قهرمانان، به فرمان پیکی بلایندرز

لژیونر استقلالی در اروپا گلزنی کرد؛ آیا او به تیم ملی دعوت می‌شود؟

پیروزی میلان و موناکو در لیگ قهرمانان

پارلمان اروپا پرداخت وام 35 میلیارد یورویی به اوکراین را تصویب کرد

تفاوت بریکس و اتحادیه اروپا از زبان کرملین+عکس

کامبک پرگل رئال با هت‌تریک وینی/ آرسنال برد، یوونتوس باخت

انهدام سامانه پدافندی آمریکا در شرق سوریه

سامانه پدافندی آمریکا در سوریه هدف قرار گرفت

حمله مقاومت عراق به هدفی حیاتی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه

طرح پیروزی یا توهم؟

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال آرسنال

بهترین گل این هفته چمپیونزلیگ انتخاب شد! (عکس)

فیلم| خلاصه بازی رئال مادرید و دورتموند (هتریک وینیسیوس جونیور) دیشب سه شنبه 1 آبان 1403

نتیجه بازی رئال مادرید و دورتموند| کامبک دیدنی رئال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2024

مروری بر عملکرد و اهداف جنبش فتح الله گولن در ترکیه

علت حمایت آمریکا از تل‌آویو مشخص شد

حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکا در دیر الزور

پنتاگون: ما نمی‌توانیم اطلاعاتی در خصوص حمله اسرائیل به ایران ارائه دهیم

پنتاگون از اسرائیل حمایت قاطع کرد؛ تحقیقات درباره درز اطلاعات درباره حمله به ایران ادامه دارد

دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ لحظه‌شماری آغاز شد

F/A-18؛ همه چیز در مورد جنگنده ناونشین آمریکا (عکس)

جزئیات سفر مهم بلینکن به عربستان

هدف قرار گرفتن سامانه پدافندی آمریکا در سوریه