ایرانیان جهان

آخرين مطالب

هیمنه پوشالی رژیم سگ هار آمریکا در منطقه پس از طوفان‌الاقصی فرو ریخت/ وجب به وجب سرزمین‌های اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت/ نتیجه وفاق باید رفاه و آسایش مردم باشد ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - خبرگزاری آریا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی وفاق را مقدمه کار در کشور دانست و تأکید کرد: نتیجه وفاق باید رفاه، آسایش و حل مشکلات مردم باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی نیکزاد ثمرین در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، 2 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن درود به روح بلند و ملکوتی امام راحل(ره)، شهدای والامقام به ویژه سید شهیدان مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی و مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله و فرمانده خط شکن سردار نیلفروشان و مبارزان خستگی ناپذیر شهیدان هنیه و السنوار و همه شهیدان راه حقیقت، گفت: حقیقتا شرایط امروز جهان اسلام و منطقه غرب آسیا، بسیار حساس و سرنوشت ساز است.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نه تنها تمام کفر در برابر تمام اسلام صف آرایی کرده است، بلکه با یک تراژدی غم انگیز و تاسف بار روبرو هستیم، عنوان کرد: امروز همه ددمنشی ها، خباثت ها، جنایت ها و حیوان صفتی ها در قالب یک رژیم نامشروع سیاسی و یک پادگان نظامی تروریستی متجلی شده است.
وی افزود: آنچه مردم عزیز غزه در بیش از یک سال گذشته متحمل شده اند، یک جنایت تمام عیار علیه بشریت بوده که در سایه سکوت مجامع بین المللی، کمک های تسلیحاتی و مالی غرب، به ویژه حمایت سیاسی و چراغ سبز آمریکا انجام شده است اما آنچه در ورای این جنایت ها، مشخص و مبرّز شده این است که رژیم غاصب صهیونیستی پس از طوفان الاقصی در ضعیف ترین شرایط تاریخی قرار دارد و هیمنه پوشالی این سگ هار آمریکا فروریخته است.
نیکزاد ادامه داد: پس از گوشمالی های اخیر جمهوری اسلامی ایران، ادعاهای امنیتی و دفاعی آنها با چالش مواجه و این پیام به آنها مخابره شد که وجب به وجب سرزمین های اشغالی در تیررس توان موشکی و بهپادی محور مقاومت قرار دارد و امام راحل(ره) ما چه حکیمانه فرمود که اگر سپاه نبود، کشور نبود.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با بیان اینکه محور مقاومت با شهادت فرماندهانش قطعا آسیب دیده ولی همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما از این فقدان، مصیبت‌زده و عزاداریم، اما پریشان و ناامید نیستیم»، یادآور شد: بنای رفیع مقاومت به نحوی مستحکم و قوی چیده شده که برای هر فرمانده، نه تنها یک جانشین، بلکه ده ها نیروی آماده و زبده حضور دارند. حزب الله لبنان و گروه های فداکار مقاومت صرفا یک نیروی نظامی نیستند بلکه یک مکتب تربیتی، متشکل از انگیزه های الهی و انقلابی اند.
وی در ادامه با بیان اینکه ما به برادران عزیز خود در غزه و لبنان و همه عناصر دلسوز منطقه اطمینان می دهیم که جمهوری اسلامی ایران قوی تر از گذشته پشتیبان محور مقاومت است، اظهار داشت: به وعده صریح قرآنی، پیروز نهایی این تقابل، جبهه مقاومت خواهد بود و این باور جمعی ماست که اسرائیل غده سرطانی در منطقه است و این غده نابود خواهد شد.
نیکزاد در ادامه به طرح موضوعاتی در حوزه سیاست داخلی پرداخت و با بیان اینکه تغییر دولت ها و مجلس ها مبتنی بر مردمسالاری دینی و وزیدن هوایی تازه در فضای سیاسی و مدیریتی کشور است، ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی نیز پس از استقرار دولت چهاردهم، با روحیه انقلابی در مسیر تعامل سازنده با دولت جدید قرار دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: کل بدنه حاکمیت یعنی قوای مجریه و مقننه و قضائیه در عین استقلالی که حسب قانون اساسی دارند، یک پیکره واحدند و دشمنان انقلاب اسلامی، آرزوی هرگونه انشقاق و چندگانگی در بین مسئولان نظام را به گور خواهند برد.
وی تأکید کرد: مجلس، موفقیت دولت را موفقیت خودش می داند و برای تحقق این موفقیت از هیچ کوشش و همکاری فروگذار نخواهد کرد و این همکاری را در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نشان داد اما ذکر این نکته نیز ضروری است که وفاق، یک مقدمه برای برداشتن گام های بزرگ و اتخاذ تصمیم های کلان برای بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است و تا زمانی که وفاق و همدلی بین مسئولان کشور نباشد، حل مشکلات، سخت و بعضا ناممکن است ولی وفاق، مقدمه است.
نیکزاد در ادامه با بیان اینکه اکنون که چنین وفاقی بین قوای مختلف برای حل مشکلات وجود دارد، نیازمند تصمیم های بزرگ و تحولی هستیم، گفت: اگر نتیجه این وفاق، در سفره مردم، در رفاه و آسایش مردم و در حل مشکلات مردم دیده نشود، ما به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.
نایب رئیس مجلس ادامه داد: اگر روابط همه مسئولان و گروه های سیاسی در حسنه ترین شرایط قرار داشته باشد اما تصمیم های کلان برای رفع ناترازی انرژی، افزایش ارزش پول ملی، افزایش سرمایه گذاری خارجی، تسهیل شرایط کسب و کار، توسعه صنعتی، استقرار آمایش سرزمینی، ساخت مسکن، رفع دیوان‌سالاری اداری، حرکت به سمت عدالت در توزیع امکانات دولتی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض گرفته نشود، ما به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.
وی ادامه داد: اکنون لایحه بودجه 1404 اولین و بهترین فرصت در اختیار دولت و مجلس است تا مبتنی بر برنامه هفتم پنجساله توسعه و پیشرفت کشور، تصمیم های منطقی و تحول گرایانه برای کشور بگیریم.
نیکزاد در ادامه تصریح کرد: با بودجه ای که 85 درصد آن هزینه جاری باشد و بودجه عمرانی هر روز لاغرتر و نحیف تر می شود، به طوری که در سال جاری، بودجه عمرانی نسبت به 1402 هیچ رشدی نداشته است.
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل، اضافه کرد: اگر قول های مجلس و دولت در همسان سازی حقوق بازنشستگان که توسط مجلس به قانون تبدیل شده مورد توجه قرار نگیرد، اگر منابع نامتمرکز کشور برای انجام طرح های توسعه ای و ثروت آفرین برای کشور با رعایت عدالت تجمیع و سرمایه گذاری نشود، اگر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در هزار پستوی تصمیم های حاکمیتی معطل بماند، اگر خودروسازی کشور با تولید و واردات خودروهای باکیفیت و کم مصرف متحول نشود و اگر در یک جمله، پیشرفت و عدالت تبدیل به اولویت نخست کشور نشده، تصمیم های کلان مدیریتی گرفته نشود، اتفاق ویژه ای نخواهد افتاد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در این زمینه بنده و شما همکاران محترم در مجلس نیز وظایفی بر عهده داریم، یادآور شد: امروز کشور دچار خلاء قانونی در موضوعات مهم و حیاتی نبوده و این عرض بنده منافاتی با انجام وظیفه قانون گذاری در امور ضروری ندارد ولی نکته اینجاست که باید بیش از قانون گذاری به فکر نظارت بر اجرای قوانین باشیم و قوانین مصوب را که به نفع مردم است، تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنیم تا مردم، نتیجه قوانین مصوب مجلس به ویژه احکام برنامه هفتم توسعه و پیشرفت را در سفره های خود ببینند./
پایان پیام

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1241347/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نخستین دستگاه آنژیوگرافی چشم در قم به بهره‌برداری رسید

اکرم عفیف مرد سال فوتبال آسیا، مهدی طارمی هفتم!

فیلم/حمله آدم‌فضایی‌ها در ژاپن به خانم بازیگر سینما!

برنامه مسابقات تیم ملی هندبال بانوان در آسیا اعلام شد – آفتاب نو | اخبار ورزشی

آدم‌فضایی‌ها در ژاپن به هستی مهدوی حمله کردند! (ویدئو)

برنامه مسابقات تیم ملی هندبال بانوان در آسیا اعلام شد

ساعت دقیق پخش زنده بازی فوتبال بارسلونا – بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا امشب 2 آبان 1403

انتقاد شورای اروپا از گسترش نژادپرستی در ایتالیا

واکاوی یک مطالبه غیر منطقی؛ چرا باید النصر را ببریم؟

◄ تکذیب عدم اجازه فرود هواپیمای ایران ایر در ترکیه به دلیل تحریم های جدید اتحادیه اروپا

بارسلونا بردن بایرن مونیخ را بلد نیست

خبر بد برای کهکشانی‌ها؛ دو ستاره رئال مادرید، الکلاسیکو از دست دادند

6 نفر در معدن زغال سنگ در شمال چین گیر افتادند

هشدار مسئول آتی سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره اقدامات روسیه و چین

پکن: ناو هواپیمابر چینی حق تردد در آب‌های تایوان را دارد

تعلیق خدمات سفارت چین در لبنان تا اطلاع ثانوی

رئیس‌جمهور چین: باید به‌دنبال آتش‌بس در غزه و لبنان باشیم

هشدار رئیس آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با چین و روسیه

سنگ آهن نزولی شد

رئیس جمهور چین: باید به کشتار‌ها در لبنان و غزه پایان داد + فیلم

کاملاً غیرقابل پیش‌‏بینی؛ نظرسنجی‌ها درباره انتخابات آمریکا چه می‌گویند؟

تلگراف: شهرک‌نشینان خواهان پایان جنگ هستند

رقابت میلیاردرها در انتخابات آمریکا؛ دوئل گیتس با ماسک

تغییر حزب نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع ترامپ

وزیر خارجه آمریکا در ریاض عربستان

قیمت نفت کاهش یافت

آنتونی بلینکن وارد رباض شد

ترامپ: اوباما یک احمق است

آرین طباطبایی افشاگر اسناد حمله اسرائیل کیست؟

ترامپ: به نظرم اوباما واقعا یک احمق است/ او این کشور را به فنا می‌دهد

آرین طباطبایی کیست و چه ارتباطی با افشای اسناد پنتاگون دارد؟

تنش‌های انتخاباتی آمریکا بیت‌کوین را نزولی کرد

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهارشنبه 2 آبان

5 حادثه‌ای که ثابت می‌کند دوران بزن در رو گذشته است

وزارت دفاع آمریکا: تحقیقات از کارمند مظنون به افشای اسناد حمله اسرائیل به ایران صحت ندارد

اختلاف نظر مقامات آمریکا و اسرائیل بر سر «طرح ژنرال» در غزه

کدام کشورهای جهان بیشترین تولیدکننده گاز گلخانه ای هستند؟

شهرک‌نشینان خواهان پایان جنگ هستند

بریکس و صف آرایی چین، روسیه و ایران در برابر آمریکا

بریکس؛ میان‌بری به تغییر

سی‌ان‌ان: کشورهای عربی ناامید از آمریکا به ایران نزدیک می‌شوند

سردار نقدی: بیداری کشورهای اسلامی، نتیجه خون شهداست

برنامه بلینکن برای سفر به لندن و دیدار با رهبران عرب

خرید و فروش نقدهای آنلاین در آمریکا ممنوع اعلام شد

بلینکن به عربستان رفت

آیا ترامپ شانس بیشتری برای پیروزی در میهن تجارتات دارد؟

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل برای «طرح ژنرال» در غزه

جنگ تکنولوژی آمریکا و چین؛ رقابتی بی‌وقفه در عصر نوآوری

کشورهای عربی ناامید از آمریکا به ایران نزدیک می‌شوند

آمریکا به دنبال تنگ تر کردن حلقه تحریم روسیه