انتقادات از ماشین مک لارن جواب داد؛ اعمال قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از مینی DRS
آسیا و اقیانوسیه
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - طرفداری | فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی (FIA) بیانیهای منتشر کرده که تأیید میکند از گرندپری چین به بعد، قوانین سختگیرانهتری برای بررسی انحراف بال عقب خودروها اعمال خواهد شد. این تصمیم پس از گرندپری استرالیا که اولین مسابقه فصل 2025 فرمول یک بود گرفته شده است.
پس از درخواست از تیمها برای استفاده از دوربینهایی بهمنظور نظارت بر تغییر شکل خودروهایشان در جلسات تمرینی ملبورن، FIA این فیلمها را بررسی کرد و بهاین نتیجه رسید که دلایل کافی برای اعمال تستهای سختگیرانهتر بر روی بال عقب فوقانی در گرندپری بعدی در شانگهای وجود دارد.
بااینحال، در این بیانیه تأکید شده که تمامی خودروهایی که در استرالیا مسابقه دادند، قانونی شناخته شدهاند. تصاویر پخششده از باز شدن بال عقب مکلارن در مستقیمیهای گرندپری استرالیا این درحالی است که در تغییر قوانین فصل 2025 فرمول یک ذکر شده بود تیمها تا نهمین مسابقه فصل یعنی گرندپری اسپانیا در بارسلونا همچنان میتوانند از بهاصطلاح مینی DRS استفاده کنند تا زمانیکه تغییرات مشخص در قوانین فلپ بالهای عقب اعمال شود.
در بیانیهی FIA آمده که میزان اختلاف بین بال اصلی و فلپ که در گرندپری استرالیا 2 میلیمتر بود، در گرندپری چین نباید بیش از 0.5 میلیمتر باشد و این میزان در گرندپری بعدی که در سوزوکای ژاپن برگزار میشود نباید از رقم 0.25 میلیمتر تجاوز کند. میزان انحراف بال عقب مدنظر FIA که باید در گرندپری چین اعمال شود
مسئله انحراف بال عقب خودروها یا بهاصطلاح مینی DRS از گرندپری آذربایجان فصل گذشته بسیار حاشیهساز شده است. مکلارن پس از اعتراض تیمها در انتهای آن گرندپری مجبور به تغییر بال عقب خود شد، اما با توجه به آزادی عمل آنها تا گرندپری اسپانیا برای مشخص شدن قوانین در این مورد، مکلارن از این حفرهی قانونی استفادهی دوبارهای برد؛ همین مسئله موجب اعتراض تیمها و واکنش فوری FIA برای تغییر قوانین در این مورد شد. گرندپری چین این آخر هفته در تاریخ 21-23 مارس (1-3 فروردین 1404) در شانگهای برگزار خواهد شد. خلاصه گرندپری استرالیای 2025
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1378938/