تلاش چین برای کاهش تأثیر جنگ تجاری از طریق تقویت بازار داخلی
ایالات متحده آمریکا
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - وزارت بازرگانی چین قصد دارد از شرکتهای فعال در تجارت خارجی برای گسترش بازار داخلی حمایت کند تا اثرات جنگ تجاری چین و آمریکا را کاهش دهد. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط تلویزیون مرکزی چین (CCTV) ، منابع آگاه اعلام کردند که وزارت بازرگانی چین مجموعهای از اقدامات را برای کمک به شرکتهای تجاری خارجی در جهت توسعه کانالهای فروش داخلی در نظر گرفته است.
این گزارش بیان میکند که وزارت بازرگانی چین با ایجاد یک پلتفرم حمایتی، بر چهار حوزه اصلی شامل: اتصال کانالهای تجارت داخلی و خارجی، هماهنگسازی برندها، پیوند بین تولید و فروش، و استانداردسازی محصولات، تمرکز دارد.
بای مینگ، معاون موسسه تحقیقات بازار بینالمللی وزارت بازرگانی چین، در این باره اظهار داشت که توسعه بازار داخلی برای شرکتهای فعال در تجارت خارجی با چالشهایی از جمله تفاوت در قوانین بینالمللی و داخلی، کانالهای بازاریابی، سیستمهای پرداخت، و شناخت مصرفکنندگان، مواجه است. این شرکتها باید برای هماهنگی این تفاوتها کار پیچیدهای انجام دهند.
هفته گذشته، وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، در شانگهای ضمن بازدید از طرح یکپارچهسازی تجارت داخلی و خارجی، وضعیت فروش داخلی محصولات صادراتی را مورد بررسی قرار داد. وی در سفر خود همچنین از گروه بینالمللی اورینتال که یکی از بزرگترین صادرکنندگان منسوجات و پوشاک چین است، بازدید داشته است.
طبق اطلاعیه منتشرشده در وبسایت رسمی وزارت بازرگانی چین، وانگ ونتائو در این بازدید از شرکتهای فعال در تجارت خارجی خواست تا با حفظ اعتماد به نفس، نوآوری مداوم، و ارتقای کیفیت محصولات، در کنار توسعه بازارهای بینالمللی متنوع، از بازار داخلی نیز بهطور مؤثر استفاده کنند و به هماهنگی و تقویت هر دو بازار داخلی و خارجی بپردازند.
تأثیر جنگ تجاری بر صنعت منسوجات و پوشاک
منسوجات و پوشاک از جمله بخشهای کلیدی صادرات چین به آمریکا محسوب میشوند که بهشدت تحت تأثیر جنگ تجاری دو کشور قرار گرفتهاند. سال گذشته، صادرات چین به آمریکا حدود 17٪ از کل صادرات منسوجات و پوشاک چین را شامل میشد، در حالی که واردات آمریکا از چین حدود 24٪ از کل واردات این کشور را تشکیل میداد.
افزایش قیمت مواد اولیه و رقابت شدید در میان صادرکنندگان باعث شده است که حاشیه سود صادرات منسوجات و پوشاک چین کاهش یابد و اعمال تعرفه 10٪ توسط آمریکا بر کالاهای چینی، فشار بیشتری بر بقای شرکتهای این صنعت وارد کرده است.
به عنوان بخشی از تلاشها برای حمایت از شرکتهای صادرکننده در ورود به بازار داخلی، وزارت بازرگانی چین امسال مجموعهای از رویدادهای تحت عنوان "محصولات برتر تجارت خارجی در سراسر چین" را در مناطق مختلف برگزار خواهد کرد. این برنامه که در 10 استان اقتصادی برتر کشور اجرا میشود، بستری برای ایجاد ارتباط میان تولیدکنندگان و بازار داخلی فراهم میکند.
آنچه که مشخص است، چین با وجود مقابله به مثل درباره تعرفه های واردات آمریکا توانسته تا حدی به آمریکا فشار متقابل وارد کند، اما به دلیل آنکه آمریکا همچنان بزرگترین مشتری خارجی محصولات چینی است، صنایع صادراتی این کشور با چالش جدی برای مدیریت این بحران مواجه هستند. این حجم بالای مبادلات تجاری میان دوکشور سبب شده است که چین با وجود داشتن بازار مصرفی داخلی بزرگ خود، با چالش هایی همچون رکود داخلی برای خنثی کردن اثرات این جنگ تجاری مواجه باشد.
چین: آمریکا سالهاست که درگیر جنگهای تجاری علیه جهان استاقدامات متقابل چین علیه سیاستهای تعرفهای آمریکا انتهای پیام/
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1379493/