برگزاری سالانه 62 نمایشگاه تخصصی در مشهد
اخبار ایران
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد مقدس گفت: نمایشگاه بینالمللی مشهد نقطه تلاقی فرصتهای اقتصادی و توسعه صنعتی است در همین راستا سالانه 62 نمایشگاه در مشهد برگزار میشود. - اخبار استانها -
ناصر توکلیانفر در گفتوگو با خبرنگاران در خصوص پیشینه نمایشگاه بینالمللی مشهد اظهار داشت: عملیات احداث نمایشگاه بینالمللی مشهد در سال 1372 آغاز شد و در سال 1377 به بهرهبرداری رسید.
فضای نمایشگاه بیش از 55 هکتار وسعت دارد که اکنون از 15 هزار متر فضای بسته و 30 هزار متر فضای باز برای برگزاری نمایشگاههای مختلف بهرهبرداری میشود. وی افزود: هر سال حدود 62 عنوان نمایشگاهی برای عرضه توانمندیهای مختلف در نظر گرفته میشود و امسال نیز برنامههای نمایشگاهی ویژهای تدارک دیدهایم که برخی از آنها به صورت مشترک برگزار خواهند شد.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد مقدس بیان کرد: محل دائمی نمایشگاههای مشهد با رعایت استانداردهای بینالمللی ساخته شده و پس از تهران، از جایگاه ویژهای در سطح کشور برخوردار است. ازدحام جمعیت در نمایشگاهها امری طبیعی است و با توجه به تعداد بالای بازدیدکنندگان و مذاکرات اقتصادی در نمایشگاههای تخصصی، این ازدحام در واقع نقطه قوت هر نمایشگاه به شمار میرود.
وی ادامه داد: در حوزه استاندارد نمایشگاهی و تعداد غرفهها، بر اساس متراژ سالنهای نمایشگاه، تمامی ضوابط و استانداردها در مشهد رعایت شده است. البته در برخی مواقع به دلیل استقبال گسترده، با مشکلاتی نظیر ترافیک و ازدحام جمعیت مواجه میشویم. به عنوان مثال در نمایشگاه بهاره، بیشترین استقبال از سوی مردم را شاهد بودیم و بالغ بر 140 هزار نفر از آن بازدید کردند.
توکلیانفر تصریح کرد: در نمایشگاههایی که با ازدحام جمعیت روبهرو هستیم، همراهی و همکاری مردم بسیار قابل توجه بوده و به همین دلیل کمترین میزان شکایت مردمی را در این زمینه دریافت کردهایم. همچنین، به منظور مدیریت بهتر حضور بازدیدکنندگان، مدت زمان بازدید از نمایشگاه از 6 ساعت به 9 ساعت افزایش یافته است.
وی در خصوص چیدمان نمایشگاهها نیز گفت: در حوزه غرفهآرایی، استانداردهایی به شرکتکنندگان اعلام میشود و معماری غرفهها نیز توسط خود شرکتکنندگان طراحی و اجرا میگردد.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد با اشاره به قابلیتها و ظرفیتهای این نمایشگاه اظهار کرد: فعالیت اقتصادی نیازمند ارائه توانمندیها به جامعه، بهویژه گروه هدف است و نمایشگاهها بهترین بستر برای این معرفی و ارتباط موثر بهشمار میروند. امسال نیز با توجه به شعار سال، برنامههایی جهت انجام هرچه باکیفیتتر این مأموریت در دستور کار قرار دادهایم تا گام موثری در زمینهسازی تحقق سرمایهگذاری برای تولید برداریم.
وی ادامه داد: نمایشگاه بینالمللی مشهد مقدس در راستای توسعه و جهتدهی به فعالیتهای سرمایهگذاری، گامهایی جدی برداشته است. در همین راستا، نمایشگاه طلا و جواهر با رویکرد سرمایهگذاری برای تولید، در تاریخ نهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. همچنین، در اواسط اردیبهشت، نمایشگاه گل و گیاه با هدف افزایش نشاط عمومی، بهویژه در زندگیهای آپارتمانی، برگزار خواهد شد.
توکلیانفر در خصوص سایر نمایشگاههای سال جاری گفت: نمایشگاه صنایع دستی نیز همزمان با روز بزرگداشت فردوسی، از 24 تا 27 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که ظرفیت بسیار مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد افزود: نمایشگاه "مشهد اینوکس" نیز از جمله نمایشگاههای بسیار مهمی است که برای پایان اردیبهشت ماه برنامهریزی شده و در آن بانکها، شرکتهای خصوصی، بورس و فعالان اقتصادی گرد هم خواهند آمد. در این نمایشگاه، با توجه به شعار سال، اقدامات مؤثری در راستای رشد اقتصادی انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام/282/.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1407219/