هوندا GT برقی جدید از سری Ye در شانگهای رونمایی شد +تصاویر
آسیا و اقیانوسیه
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - به گزارش “پدال نیوز” هوندا با معرفی GT در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025، گام دیگری در مسیر گسترش سری Ye، برداشته که مجموعه خودروهای برقی اختصاصی بازار چین است. این مدل با ترکیب طراحی شاسیبلند و سدان کوپه، در دو نسخه توسط جوینت ونچرهای دانگفنگ هوندا (نمونهٔ آبیرنگ) و گک هوندا (نمونهٔ قرمزرنگ) تولید میشود، با طراحی جذاب و پلتفرم پیشرفته e:N Architecture W، توجهات را به خود جلب کرده اما کابین مملو از نمایشگر این خودرو، انتقادات زیادی را برانگیخته است.
هوندا GT با طول تقریبی 4,800 میلیمتر، عرض 1,900 میلیمتر، ارتفاع 1,600 میلیمتر و فاصله محوری حدود 2,800 میلیمتر، ظاهری اسپرت و مدرن دارد. طراحی بدنه با خطوط سیال و سقف شیبدار، آن را از مدلهای جهانی هوندا متمایز میکند. هر دو نسخه دانگفنگ و گک از رنگآمیزی دورنگ و لوگوی جدید هوندا (بدون قاب مستطیلی سنتی) بهره میبرند. بین این دو نسخه تفاوتهایی در سپرها، چراغهای جلو و عقب دیده میشود اما بدنه اصلی تقریباً یکسان است.

بحثبرانگیزترین ویژگی هوندا GT، کابین آن است که با 6 نمایشگر بیشازحد شلوغ به نظر میرسد. نمایشگرهای کناری روی پانل درها به دوربینهای خارجی متصل هستند و نمایشگر مقابل راننده نقش صفحه آمپر را بازی میکند اما نمایشگر سرنشین جلو که شبیه تبلتهای ارزانقیمت دهه 2010 با حاشیههای پهن است، به طرز ناشیانهای در داشبورد جاسازی شده است. نمایشگر اصلی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر عمودی کنار دستهدنده نیز به این شلوغی اضافه میکنند. هوندا برای کاهش انتقادات، چند دکمه فیزیکی بین نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و نمایشگر عمودی قرار داده و کلیدهای لمسی ثابت را در نمایشگر اصلی گنجانده است.

هوندا GT روی پلتفرم e:N Architecture W ساخته شده که از مدلهای قبلی سری Ye، یعنی P7 و S7، به عاریت گرفته شده است. این شاسیبلند در دو نسخه تکموتوره (دیفرانسیل عقب) با قدرت 268 اسب بخار و دوموتوره (چهارچرخ محرک) با قدرت 469 اسب بخار عرضه میشود. گشتاور دقیق هنوز اعلام نشده، اما انتظار میرود در محدوده 350 تا 500 نیوتن متر باشد. انرژی موردنیاز موتورها توسط باتری 89.8 کیلووات ساعتی ساخت CATL تأمین میشود که برد 650 کیلومتر برای نسخه تکموتوره و 620 کیلومتر برای نسخه چهارچرخ محرک ارائه میدهد.
هوندا GT قرار است بهزودی در چین به تولید برسد، اما جزئیات قیمت هنوز اعلام نشده است. این خودرو بهصورت اختصاصی برای بازار چین طراحی شده و احتمال عرضه جهانی آن کم است.



+
تغییر مداوم قانون ساعت رسمی؛ بیثباتی در تصمیمگیری و بیتوجهی به کارشناسی «دبلنا» بازی مبتنی بر شانس، قمار با چاشنی توهین به شعور مخاطب! طرح دریا در فقدان ساز و کار باید ها و نبایدها سریال «پایتخت»: سرگرمی ملی یا پروژه تخریب فرهنگی؟ صداوسیما؛ همراه یا مخالف پویشهای ملی؟
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1420970/