هوش مصنوعی به کمک اداره پست استرالیا آمد
استرالیا و نیوزیلند
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان-
استرالیا در این زمینه یکی از موفقترین ادارههای پست جهان را داراست، چراکه تصمیم گرفته برای کم کردن فشار کاری بر کارمندان خود و ممانعت از تردد بیمورد شهروندان در دوران کرونا، از تکنولوژیهای نوین ازجمله هوش مصنوعی و ماشینهای یادگیری کمک بگیرد. به این ترتیب زمان دقیق ارسال بستهها به مکانهای مختلف کاملاً مشخص است و بیشترین حد خطا در تخمین زمان رسیدن مرسوله به دست مصرف کننده به 15 دقیقه رسیده است که این موفقیت بسیار قابل تأمل است.
در 6ماه گذشته اداره پست استرالیا با کاهش 20درصدی تعداد نامهها مواجه شده اما ازسوی دیگر خرید آنلاین لوازم خانگی در این کشور بسیار رونق گرفته است. در این مدت سرویسهای پستی 8,1میلیون دستگاه لوازم خانگی که ازطریق آنلاین خریداری شده را به دست خریداران رساندهاند. بیشتر این لوازم از نظر حجم و وزن نیز بسیار بزرگتر از گذشته شدهاند، چراکه با ادامه دار شدن قرنطینه، بسیاری از افراد تصمیم گرفتند خانه خود را با خرید لوازم ورزشی به یک باشگاه تبدیل کنند یا برخی نیز برای تغییر دکوراسیون دفاتر کار خود کالاها و لوازم بزرگی خریداری کرده و تصمیم گرفتهاند تا پست استرالیا آن را به دستشان برساند. همه این موارد سبب شد تا پست استرالیا مدل ارسال بستهها را تغییر بدهد.
«جان کوکس» از مدیران ارشد پست استرالیا گفت: تعداد زیادی از نامه رسانها و پستچیها که با دوچرخه کار میکردند حالا دیگر از ون استفاده میکنند. این پستچیها مسیرها را بهخوبی بلد هستند و در ترافیک هم میتوانند از راههای میانبر به مقصد برسند اما فناوری هم بسیار به آنها کمک کرده است. درست از زمانی که هنگام صبح پستچی بسته را در ون خود قرار میدهد میتواند شماره موجود روی بسته پستی را اسکن کند و پس از آن مشتری میتواند با استفاده از این بارکد، حتی موقعیت محل مرسوله خود را نیز ببیند و با استفاده از این اطلاعات، زمان رسیدن بسته پستی را تخمین بزند، چراکه ما از مدلهای ماشینهای یادگیری بهره گرفتهایم و پلتفرم اسکن ما نیز بسیار موفق عمل کرده است. درواقع هوش مصنوعی به کمک ماشین یادگیری آمده و میزان خطا را به حداقل رسانده است.
اداره پست امریکا تاکنون در زمینه تکنولوژیهای نوین سرمایهگذاری مناسبی انجام داده و تعداد دفاتر پستی را نیز افزایش داده و با کمک پلتفرم اسکن ویژه خود بستهها را بموقع به دست مصرف کننده رسانده که رضایت بسیاری از این وضعیت وجود دارد. این پلتفرم درواقع یک تکنولوژی مبتنی براندروید است و اپلیکیشن همراه با آن، کار را بسیار راحت میکند. پست استرالیا همچنین تلاش بسیاری دارد تا دیتا و اطلاعات را به سیستمهای ابری گوگل منتقل کند. سیستم یادگیری گوگل هم از دیگر تکنولوژیهای مورد استفاده پست استرالیاست. این سیستم مجهز به دوربینهای 360درجه است که قابلیت ثبت سرعت را دارا هستند. این سیستم همچنین مجهز به جی پی اس است و میتواند در هر لحظه به کاربر نشان دهد که بسته پستی اش درحال عبور از کدام خیابان یا میدان است و به این ترتیب با کمترین میزان تأخیر، بسته را بهدست مشتری میرساند.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/202006/