ایرانیان جهان

آخرين مطالب

کدام روش تردد در شهرهای اروپا محبوب یا مغفول است؟ اروپا

کدام روش تردد در شهرهای اروپا محبوب یا مغفول است؟
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که از هر پنج اروپایی ساکن در شهرهای بزرگ، چهار نفر روزانه از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. پاریس با 86 درصد استفاده ساکنان شهر از وسایل نقلیه عمومی بیشترین بهره را از حمل‌ونقل عمومی دارد.
به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ترجیحات حمل‌ونقل در پایتخت‌ها و شهرهای اروپایی به طور قابل توجهی متفاوت است.
به طور متوسط، رانندگی رایج‌ترین شیوه حمل‌ونقل در 83 شهر اروپایی است و پس از آن وسایل حمل‌ونقل عمومی شهری مانند اتوبوس، تراموا یا مترو قرار دارند. طبق گزارش کمیسیون اروپا در سال 2023 در مورد کیفیت زندگی در شهرهای اروپایی، پیاده‌روی تقریباً در همه شهرها از دوچرخه‌سواری محبوب‌تر است.
در سال 2023، به طور متوسط، 48 درصد از ساکنان 83 شهر اروپایی از ماشین به عنوان وسیله حمل‌ونقل در یک روز معمولی استفاده می‌کردند. در میان پایتخت‌ها، از جمله شهرهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشورهای نامزد اتحادیه اروپا، کشورهای EFTA و بریتانیا، استفاده از خودرو از 28 درصد در استکهلم تا 68 درصد در ریکیاویک متغیر بود.

ایرانیان جهان

استفاده از خودرو در شهرهای بزرگ‌تر کاهش یافته است در شهرهایی با جمعیت زیر 250 هزار نفر، 52 درصد از ساکنان گزارش می‌دهند که در یک روز معمولی از خودرو استفاده می‌کنند، اما این رقم در شهرهای با جمعیت بین یک تا پنج میلیون نفر به 44 درصد کاهش می‌یابد.
استفاده از خودرو نیز بین شهرهای داخل یک کشور به طور قابل‌توجهی متفاوت است؛ به عنوان مثال، 31 درصد از ساکنان پاریس گزارش دادند که از ماشین برای حمل‌ونقل استفاده می‌کنند، در حالی که این میزان در لیل 50 درصد است. در بریتانیا، لندن با 41 درصد کمترین میزان استفاده از خودرو را داشت در حالی که در محله تاین ساید 60 درصد بود.
این گزارش همچنین نشان داد که پایتخت‌ها معمولاً خدمات حمل‌ونقل عمومی خوبی دارند؛ همچنین استفاده از خودرو ممکن است به دلیل ازدحام و هزینه‌های بیشتر پارکینگ جذابیت کمتری داشته باشد.

ایرانیان جهان

شهرهای بزرگ‌تر کاربران حمل‌ونقل عمومی بیشتری دارند به طور متوسط، 40 درصد از ساکنان اروپا از حمل‌ونقل عمومی شهری (اتوبوس، تراموا یا مترو) در یک روز معمولی استفاده می‌کنند و چهار درصد از قطار استفاده می‌کنند. استفاده از حمل‌ونقل عمومی شهری در بین شهرهای مورد بررسی به طور قابل توجهی متفاوت بود، از 15 درصد در نیکوزیا تا 69 درصد در پراگ. شهرهای اروپای شرقی و شمالی به طور کلی نرخ‌های بالاتری از استفاده از حمل‌ونقل عمومی را نشان می‌دهند.
پیاده‌روی سومین حالت محبوب تردد است و پاریس پیشتاز است پس از خودروها و حمل‌ونقل عمومی شهری، «پیاده‌روی» به‌طور متوسط سومین شیوه حمل‌ونقل محبوب در 83 شهر اروپایی است. در واقع، 27 درصد از ساکنان گزارش کردند که از پیاده‌روی به عنوان تردد خود در یک روز معمولی استفاده می‌کنند که از 16 درصد در آنکارا تا 41 درصد در پاریس متغیر است. در برلین و رم، این رقم تقریباً نصف پاریس است و تنها 21 درصد از ساکنان پیاده‌روی می‌کنند.
شهرهای ترکیه در رتبه‌های پایین لیست پیاده‌روی هستند. استانبول، آنکارا (هر دو با 16 درصد) و آنتالیا (18 درصد) کمترین درصد پیاده‌روی را در بین 83 شهر گزارش کردند. دیاربکر نیز با 19 درصد در رتبه ششم از پایین فهرست قرار گرفت.

ایرانیان جهان

کدام عوامل با نرخ پیاده‌روی مرتبط هستند؟ عوامل متعددی ممکن است بر نرخ پیاده‌روی تأثیر بگذارد، از جمله بهبود زیرساخت‌های عابر پیاده و برنامه‌ریزی شهری. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله جغرافیای حمل‌ونقل، که 59 مرکز شهر را در 26 کشور اروپایی تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد:
مناظر خیابانی شهرهای اروپای جنوبی و شرقی کمتر توسعه یافته‌اند شهرهای ثروتمندتر با سطح رفاه ذهنی بالاتر، قابل پیاده‌روی هستند کدام شهرها بیشترین تعداد دوچرخه‌سوار را دارند؟ از میان افراد مورد بررسی، 14 درصد از ساکنان اروپا از دوچرخه به عنوان وسیله حمل‌ونقل استفاده می‌کنند. هلند و دانمارک از نظر نرخ دوچرخه‌سواری به عنوان کشورهایی برجسته هستند.
در میان 83 شهر، تنها سه مورد دارای نسبت بسیار بالایی از دوچرخه‌سواران روزانه هستند؛ گرونینگن (46 درصد) و آمستردام (39 درصد) در هلند و کپنهاگ (35 درصد) در دانمارک. رم، بلگراد و ویلنیوس کمترین میزان استفاده از دوچرخه را دارند و 6 درصد یا کمتر از ساکنان از دوچرخه در یک روز معمولی استفاده می‌کنند.
موتورسیکلت‌ها در جنوب اروپا و شهرهای مدیترانه‌ای محبوب هستند شهرهای جنوب اروپا، مانند ناپل و مالاگا (هر دو با 13 درصد) و رم (12 درصد)، بالاترین نرخ استفاده از موتورسیکلت را دارند.
به طور مشابه، شهرهای اطراف مدیترانه، از جمله آتن و مارسی (11 درصد) و همچنین آنتالیا و نیکوزیا (10 درصد)، نیز استفاده نسبتاً بالایی دارند.
اقلیم منطقه احتمالاً نقش مهمی در این ارقام دارد. ژنو با 12 درصد استفاده از موتورسیکلت به عنوان یک استثنا است. میانگین استفاده از موتورسیکلت در 83 شهر حدود هفت درصد است.

ایرانیان جهان

حمل‌ونقل عمومی در کدام شهرهای اروپا محبوب است؟ یک نظرسنجی دیگر بر بیش از 2500 نفر از ساکنان پاریس، برلین، مادرید، استکهلم و ورشو در سال 2024 روش استفاده آن‌ها را از حمل‌ونقل عمومی مورد بررسی قرار داد.
پاریس با 86 درصد استفاده ساکنان شهر از وسایل نقلیه عمومی بیشترین بهره را از حمل‌ونقل عمومی دارد. آنها اغلب از مترو استفاده می‌کنند که یکی از متراکم‌ترین شبکه‌های زیرزمینی در جهان است. مردم محلی این پایتخت از حمل‌ونقل عمومی خود رضایت بالایی داشتند. با این حال، این نظرسنجی نشان داد که بیش از نیمی از ساکنان ورشو و مادرید از خودروهای خود استفاده می‌کنند.
یکی از عواملی که بر استفاده از خودروها تأثیر می‌گذارد می‌تواند در دسترس بودن حمل‌ونقل عمومی باشد. فقط 44 درصد از مردم ورشو کمتر از پنج دقیقه با ایستگاه حمل‌ونقل عمومی فاصله دارند.
ماری آنژ دبون، رئیس اتحادیه حمل‌ونقل عمومی و ریلی فرانسه در این رابطه به یورونیوز گفت که نتایج نظرسنجی با آنچه که در واقعیت می‌بینند مطابقت دارد.
دبون گفت: «رانندگان فرانسوی خودرو را رها می‌کنند تا از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند زیرا پیشنهاد [حمل‌ونقل] کافی در شهر وجود دارد.»

ایرانیان جهان

تغییر به گزینه‌های پایدارتر یکی از یافته‌های این نظرسنجی ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد: اتومبیل‌ها اغلب برای کوتاه‌ترین سفرها انتخاب می‌شوند. به طور متوسط در میان شهرها، 36 درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی، از ماشین برای تردد کمتر از 15 دقیقه استفاده می‌کنند. دبون گفت: «حمل‌ونقل به طور کلی 30 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشکیل می‌دهد و از این 30 درصد، حمل‌ونقل عمومی یک درصد را تشکیل می‌دهد.»
کارشناسان ادعا می‌کنند که خودروها احتمالاً در مناطق روستایی رواج خواهند داشت، اما روش‌هایی برای کاهش استفاده از آنها وجود دارد. دبون نمونه‌هایی از حمل‌ونقل برحسب تقاضا و سیستم اتوبوسرانی الکتریکی را ارائه کرد و پیشنهاد یکپارچگی انواع سیستم حمل‌ونقل عمومی را به عنوان گزینه پایدار معرفی کرد.
کد خبر 797084

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1221507/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مناظره دو دیپلمات پیشین ایران و آمریکا: خصومت 44 ساله ایران ـ آمریکا باید پایان یابد!

آمریکا: در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ایران هستیم (13 مهر 1403)

هر کسی که می‌خواهد در هرسمتی منصوب شود، باید برنامه‌های خودش را ارائه دهد

نامه بیش از 80 سازمان و گروه مدنی به بایدن: نه به جنگ با ایران که برخلاف منافع ملی آمریکاست و نتانیاهو آمریکا را به آن سوق می‌دهد

انفجار در پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه

بزرگداشت سید حسن نصرالله با حضور مقامات و اقشار مختلف عراق در بغداد برگزار شد

کسب و کارهای خُرد و چالش مالیات

برنابئو این تیم را بیدار می‌کند؟ ترکیب احتمالی رئال مادرید مقابل ویارئال

شوخی عجیب تاتنهام با ستاره خود؛ او رونالدوی تیم ماست!

بیانیه هشدارآمیز اتحادیه آلبا در واکنش به بمباران لبنان توسط اسراییل

انویدیا تنها چیزی است که بین اقتصاد جهانی و رکود ایستاده است

چین 5 فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی را ساقط کرد

شمار مبتلایان به آبله میمون در آفریقا از 34 هزار نفر گذشت

انگلیس حاکمیت بر 67 جزیره را واگذار کرد / اجاره 99 ساله پایگاه نظامی امریکا

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای مداخله تهران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

استعفاهای گسترده در سرویس مخفی آمریکا

آمریکا اسرائیل را به گسترش درگیری‌ها تشویق می‌کند

واشنگتن شریک جنایات رژیم اشغالگر است

اتحادیه آلبا تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان را محکوم کرد

جلسه مهم داماد ترامپ با بن سلمان درباره تل‌آویو

اوباما به کارزار میهن تجارتاتی هریس پیوست

سردار نقدی: حزب الله بدون هیچ حمایتی برابر استکبار ایستاده است/ روایتی از سخنان وزیر خارجه آمریکا به یکی از وزرای خارجه کشورها

عملیات وعده صادق 2 اقدامی منطقی، قانونی و مشروع بود

چراغ سبز بایدن برای تداوم جنایات و جنگ‌افروزی اسرائیل

روایتی از سخنان وزیر خارجه آمریکا به یکی از وزرای خارجه کشورها

روزهای ترسناک خاورمیانه از راه رسید/ جنگ بین ایران و اسرائیل آغاز می‌شود؟

بایدن: در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ایران هستیم

مناظره دو دیپلمات پیشین ایران و آمریکا چند ساعت قبل از حمله ایران به اسرائیل/ خصومت 44 ساله ایران ـ آمریکا باید پایان یابد

بایدن: نگران واکنش ترامپ در صورت باخت در انتخابات هستم

بایدن: اسرائیلی‌ها تاکنون درباره نحوه واکنش خود به حمله ایران تصمیمی نگرفته‌اند

حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن

انفجار مهیب در پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

«باراک اوباما» تصمیم نهایی را اعلام کرد

بایدن: اسرائیل حق دارد به حملات ایران، حزب‌الله و حوثی‌ها پاسخ دهد | اگر من جای اسرائیل بودم...

فعالیت‌های دوباره داماد ترامپ در منطقه؛ رایزنی با بن‌سلمان برای سازش با اسرائیل؟

واکنش بایدن به احتمال حمله به تأسیسات نفتی ایران توسط اسرائیل

انتقام واقعی خون سید حسن نصرالله خروج آمریکا از منطقه است

وجاهت بین‌المللی اسرائیل مخدوش شده است/ آمریکا نمی‌خواهد شرایط منطقه آرام شود

(تصاویر) هتل پاپیولس؛ اولین هتل کربن مثبت آمریکا با معماری منحصر به فرد

ابوعبیده: حمله مقاومت عراق به جولان پیام هشداری به اشغالگران بود

وضعیت درگیری‌ها میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیستی

حزب الله: لبنان به قبرستان صهیونیست‌ها تبدیل خواهد شد

شلیک 70 موشک به شمال سرزمین‌های اشغالی در 25 دقیقه

بایدن: هیچ دولتی در آمریکا بیشتر از من به اسرائیل کمک نکرده است

اظهارات جدید ابوعبیده درباره حوادث منظقه

کشته شدن 58 عضو «پ.ک.ک» در شمال عراق و سوریه

ابوعبیده موفقیت عملیات مقاومت عراق را تبریک گفت

بزرگداشت سید حسن نصرالله با حضور مقامات و اقشار مختلف عراق

امضای تفاهم‌نامه همکاری 25 بندی بین ایران و ترکیه + جزییات

علت بحران اقتصادی در جهان چیست/ در رکود اقتصادی چه باید کرد