ایرانیان جهان

آخرين مطالب

خونِ ظلم‌ستیز، بیدارکننده است/ حکم جهاد اخیر مقام معظم رهبری موجب اتحاد مضاعف در محور مقاومت است ایالات متحده آمریکا

خونِ ظلم‌ستیز، بیدارکننده است/ حکم جهاد اخیر مقام معظم رهبری موجب اتحاد مضاعف در محور مقاومت است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خورشیدی، در خطبه نخست نماز جمعه شهر بیجار که در حسینیه این شهر برگزار شد؛ پس از دعوت به تقوای الهی، به برخی از آثار مهم تقوا در ابعاد اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» خدا می‌فرماید: «اصبروا» یعنی تک‌تک‌تان صبر کنید، مقاومت و ایستادگی در برابر سختی‌ها و ناملایمات داشته باشید، در صحنه‌ی عمل به وظیفه، حضور داشته و در هیچ عرصه‌ای جزع و فزع نکنید و کار خویش را به نحو احسن به انجام برسانید.
پرهیزگار باشید.
وی تصریح کرد: جهاد در اسلام، براى حفظ دین خداست، نه کشورگشایى، استعمار، تهدید، رقابت، انتقام، حسادت و .... «فِی سَبِیلِ اللَّهِ» گرچه در جنگ بعضى شهید مى‌شوند ولى خداوند اهدافشان را به ثمر مى‌رساند و زحمات آنان هرگز تباه نمى‌شود. «قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ».
امام جمعه بیجار عنوان کرد: جنگ، میدان آزمایش الهى و کفّار، وسیله آزمایش و شهدا، پیروزمندان این آزمایشند؛ و شهادت به عنوان زیباترین ارزش‌هاى انسانىپ، یعنی نثار برترین و محبوب‌ترین سرمایه‌ى دنیوى انسان برای آرمانى که زنده ماندن و بارور شدن آن، به سود بشریت است.
شهید سیدحسن نصرالله حق مضاعفی بر گردن امت اسلام دارد
حجت‌الاسلام خورشیدی اذعان داشت: الحق و الانصاف برای «مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مُدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله (ره) تصور هر عاقبتی بجز شهادت، تصوری نادرست بود، «فیض شهادت پس از این همه مجاهدت حق مسلّم او بود» و در حقیقت سید به آرزوی دیرینه‌اش که همان دعای جدّ معظمش آقا امیرالمؤمنین علیه السلام در لیله الهریر بود، رسید: «اللَّهُمَّ فَإِذَا کَانَ مَا لَا بُدَّ مِنْهُ الْمَوْتُ فَاجْعَلْ مِیتَتِی قَتْلًا فِی‌ سَبِیلِکَ‌ بِیدِ شَرِّ[شِرَارِ] خَلْقِکَ». سید بیش از سی سال، در صدر فهرست ترور سفاکان صهیونی قرار داشت و در متن و بطن خطر و بحران زندگی‌ای جهادی داشت تا آنجا که به یکی از موثقین گفته بود: «گاهی می‌شود که در طول پنج یا شش ماه، نمی‌توانم آفتاب را ببینم.»
وی در ادامه تأکید کرد: شهید سیدحسن نصرالله حق مضاعفی بر گردن امت اسلام دارد؛ ایشان با شجاعت حیدری به نیابت امت اسلام با سرسخت‌ترین دشمن اسلام، پنجه در پنجه بود: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیهُودَ...» هرچند امروز داغ سید، برای قلب مبارک امام اسلام (عجل الله فرجه الشریف)، نایب برحقش و امت اسلامی، به مثابه روز داغ حضرت حمزه برای رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله)، داغ مالک اشتر برای امیرالمؤمنین، و داغ قمر بنی هاشم برای سیدالشهداء علیه السلام و یادآور ناله جانکاه "یَوْمٌ عَلی آلِ الرَّسُولِ عَظِیمٌ" است.
حکم جهاد اخیر مقام معظم رهبری موجب تجلی اتحاد مضاعف در محور مقاومت است
امام جمعه بیجار با اشاره به حکم جهاد اخیر مقام معظم رهبری در حمایت از مردم فلسطین و لبنان، ابراز داشت: با توجه به آیات و روایات متناظر می‌توان حکم رهبر انقلاب را در جمع واجبات عینی به‌شمار آورد، براساس تعریف فقهی، واجب عینی که در مقابل واجب کفایی است، گونه‌ای از واجبات دینی است که همه مکلفان باید آن را انجام بدهند. با این احتساب می‌توان فرمان اخیر رهبر انقلاب خطاب به همه مسلمانان برای کمک به مردم لبنان را نوعی «حکم جهاد» برای مبارزه با کافران نیز در نظر گرفت.
حجت‌الاسلام خورشیدی خاطرنشان کرد: براساس حکم رهبر انقلاب، ایران به‌عنوان کشوری مسلمان باید در کنار برادران مسلمانش، از حیثیت لبنان دفاع به‌عمل آورد و این یعنی، تجلی اتحاد مضاعف در محور مقاومت است.
وی یادآور شد: حکم رهبر انقلاب را می‌توان نوعی اعمال بازدارندگی نظامی با بسیج امکانات مسلمانان نیز به‌شمار آورد؛ براساس این حکم، ایران باید مثل همیشه در کنار سایر کشورهای مسلمان، به بسیج امکانات و ظرفیت‌های خود «ازجمله در زمینه نظامی» همت گماشته و به مبارزه با سگ هار صهیونیست اقدام کند.
آمریکا پای ثابت همه شرارت های منطقه و جهان است
امام جمعه بیجار گفت: نقش مستقیم آمریکا در ترور شهید سید‌حسن نصرالله دبیرکل فقید مقاومت لبنان واضح است، این نقش‌آفرینی در دو بعد سیاسی و عملیاتی صورت گرفته است. در بعد سیاسی، شاهد ظاهرسازی‌های هدفمند و مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا در‌خصوص لزوم انعقاد آتش‌بس 21‌روزه در لبنان بودیم؛ به‌عبارت بهتر، اصرار غرب بر آتش‌بس 21‌روزه و نفی این راهکار توسط نتانیاهو، یک نقشه از پیش تعیین‌شده با عاملیت مثلث تروریسم در جهان (آمریکا، اروپا، صهیونیسم) بوده است.
حجت‌الاسلام خورشیدی متذکر شد: در بعد عملیاتی، واشنگتن نه‌تنها حکم یک حامی، بلکه حکم شریک عملیاتی جنایات رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا را دارد. بنابراین، نیروهای اشغالگر آمریکایی در غرب آسیا نیز لازم است در فهرست انتقام گروه‌های مقاومت (در خونخواهی شهید سید‌حسن نصرالله) قرار گیرند.
وی در ادامه تشریح کرد: فراموش نکنیم که بمب‌های به‌کار رفته در جنایت ضاحیه جنوبی، جملگی ساخت آمریکا بوده و در جریان جنگ غزه در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته‌اند؛ این موارد کنار سایر کمک‌های اطلاعاتی و مستشاری آمریکا به رژیم صهیونیستی به‌خوبی نشان می‌دهد که این رژیم بدون کمک‌های نظامی و امنیتی آمریکا و اروپا و همچنین بدون پشتیبانی‌های سیاسی و بین‌المللی آن، قادر به اداره یک جنگ یک‌ساله نیست و قطعا آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شریک درجه‌اول و مستقیم جنایات رژیم‌اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی در منطقه هستند.
مراقب عملیات روانی دشمن پس از ترور سید مقاومت باشیم
امام جمعه بیجار متذکر شد: عملیات نظامی بطور کلی به زعم صاحب‌نظران و کارشناسان، دارای یک پیوست پیشینی و یک پیوست پسینی است که مکمل جنگ‌های نوین تلقی می‌شود. اینطور بیان می‌کنند که پیش از عملیات نظامی، عملیات اطلاعات و شناسایی اتفاق می‌افتد و پس از عملیات نظامی نیز یک پیوست رسانه‌ای، این جنگ را تکمیل می‌کند که البته این دو محور در پس و پیش عملیات دارای سهم‌های متفاوتی هم هستند. دقت و نفوذ و برد هر عملیاتی به تکمیل این سه محور بستگی دارد که چگونه رقم بخورد. عملیات شهادت سیدحسن نصرالله نیز به گواه برخی کارشناسان در موقعیت پیشاعملیات، از رخنه امنیتی و به زعم برخی کارشناسان از توانایی تکنولوژیکی بهره برده است. اما آنچه که مورد نظر این متن است، عملیات روانی دشمن پس از ترور سیدشهید است که تلاش دارد، به اختلال محاسباتی و شناختی در بستر افکار عمومی و بعضا نخبگان و تصمیم‌گیران می‌شود.
وی با اشاره به سالروز عملیات طوفان الاقصی؛ بیان داشت: این باید در محاسباتِ امروز ما وجود داشته باشد که ممکن است دشمن از جایی ضربه بخورد که انتظار ندارد، و اهل ایمان از جایی عایدی داشته باشند که «رزق لایُحتَسَب» باشد و انتظارش را نداشته باشید. این خیلی نکته‌ی اساسی‌ای است که همه‌ی حوادث عالم بر اساس محاسبات مادّی و دنیایی نیست؛ این هم جزو محاسبات است که گاهی اوقات خدای متعال یک راه میان‌بُری را به وجود می‌آورد، یک حرکت این‌چنینی را به وجود می‌آورد.
خونِ ظلم‌ستیز، بیدارکنندگی است
حجت الاسلام خورشیدی با بیان اینکه یکی از خاصیت‌های خونِ ظلم‌ستیز، بیدارکنندگی است؛ توضیح داد: همان‌طور که خون سیدالشهداء علیه السلام از سال 61 هجری تا الآن، و از الآن تا ظهور امام زمان عجل الله فرجه الشریف، بیدارکننده، تحرک‌بخش و انگیزه‌آفرین است؛ خون‌هایی هم که در مسیر و آرمان آن حضرت، حَلَّتْ بِفِنَاءِ الحُسَیْنِ علیه السلام می‌گردند، قرین خون آن حضرت و «ثارالله» می‌شوند و خاصیت خون سیدالشهدایی را پیدا می‌کنند. به همین جهت خون سیدحسن نصرالله ملت‌ها را بیدار می‌کند. ️همان‌طور که بعد از شهادت سید عباس موسوی، سید حسن نصرالله پرچم حزب‌الله را در دست گرفت بعد از شهادت سید حسن هم پرچم روی زمین نمی‌ماند.
امام جمعه بیجار در پایان گفت: عملیات غرور انگیز وعده صادق 2 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موشکهای ساخت فرزندان این کشور دل ملت را مسرور کرد این عملیات به خونخوانی شهید میهمان وسید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان و برای دفاع مشروع وحمایت از مظلوم انجام‌ گرفته است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1221538/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بی وای دی ، غول خودروسازی چین رکورد زد

پیوستن اوباما به کارزار انتخاباتی هریس

حمله دوباره جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

وعده صادق 2 بزرگترین حمله ایران علیه رژیم منحوس صهیونیستی بود

بایدن: اگر من جای اسرائیلی‌ها بودم، به جایگزین دیگری برای حمله به تأسیسات نفتی ایران فکر می‌کردم

فایننشنال تایمز: بدون حمایت امریکا، حمله هوایی اسرائیل به تأسیسات ایران بسیار پرخطر خواهد بود | حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران؛ عملیاتی با 3 چالش اساسی

باراک اوباما به کارزار انتخاباتی کامالا هریس پیوست

حماه دوباره جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (14 مهر 1403)

بایدن: اسراییل هنوز درباره پاسخ به ایران تصمیم نگرفته است

حمله توپخانه‌ای آمریکا به دیرالزور سوریه

فیلم/ لاریجانی: فرماندهی شرارت‌ها در منطقه دست آمریکا است

حمله توپخانه‌ای آمریکا به دو روستای سوریه

اسرائیل، پایگاه آمریکا برای ناامن‌کردن خاورمیانه است

این‌بار هم نوسانات هیجانی ارز مانند دفعات قبل مهار می‌شود

آثار سیاسی و اقتصادی خطبه دوم مقام معظم رهبری که به زبان عربی ایراد شد بسیار پردامنه خواهد بود

ایران توانایی نگران کننده برای هدف قرار دادن اسراییل دارد

اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در دست بررسی است

لاریجانی: فرماندهی شرارت‌ ها در منطقه دست آمریکا است

غافلگیری در بازار کار آمریکا/ آمار استخدام صعودی شد؛ نرخ بیکاری نزولی

آیا درگیری‌ها بین ایران و اسرائیل گسترش می‌یابد؟

وقوع انفجار در پایگاه نظامیان آمریکا در دیر الزور

قیمت نفت در فاز صعودی!

برپایی اولین تجمع ضدصهیونیستی گرجی‌ها در مقابل سفارت آمریکا

فوری؛ عقب نشینی اسرائیل در برابر ایران | ترس نتانیاهو از زبان بایدن

حمله دوباره آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

فوری | انفجار در پایگاه آمریکا در شرق سوریه

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

ابوعبیده: ادامه تجاوزها به خسارت و شکست بیشتر دشمن منجر می‌شود

واکنش سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام به حمایت مقاومت عراق از فلسطین

مناظره دو دیپلمات پیشین ایران و آمریکا: خصومت 44 ساله ایران ـ آمریکا باید پایان یابد!

آمریکا: در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ایران هستیم (13 مهر 1403)

هر کسی که می‌خواهد در هرسمتی منصوب شود، باید برنامه‌های خودش را ارائه دهد

نامه بیش از 80 سازمان و گروه مدنی به بایدن: نه به جنگ با ایران که برخلاف منافع ملی آمریکاست و نتانیاهو آمریکا را به آن سوق می‌دهد

انفجار در پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه

بزرگداشت سید حسن نصرالله با حضور مقامات و اقشار مختلف عراق در بغداد برگزار شد

کسب و کارهای خُرد و چالش مالیات

برنابئو این تیم را بیدار می‌کند؟ ترکیب احتمالی رئال مادرید مقابل ویارئال

شوخی عجیب تاتنهام با ستاره خود؛ او رونالدوی تیم ماست!

بیانیه هشدارآمیز اتحادیه آلبا در واکنش به بمباران لبنان توسط اسراییل

انویدیا تنها چیزی است که بین اقتصاد جهانی و رکود ایستاده است

چین 5 فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی را ساقط کرد

شمار مبتلایان به آبله میمون در آفریقا از 34 هزار نفر گذشت

انگلیس حاکمیت بر 67 جزیره را واگذار کرد / اجاره 99 ساله پایگاه نظامی امریکا

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای مداخله تهران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

استعفاهای گسترده در سرویس مخفی آمریکا

آمریکا اسرائیل را به گسترش درگیری‌ها تشویق می‌کند

واشنگتن شریک جنایات رژیم اشغالگر است

اتحادیه آلبا تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان را محکوم کرد

جلسه مهم داماد ترامپ با بن سلمان درباره تل‌آویو