ژاپن یا آمریکا؛ کدام وانت قابل اعتمادتر است؟
ایالات متحده آمریکا
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان -
به گزارش رسانه 7، و به نقل از پدال، موسسه جی دی پاور اعتبار نسبتاً زیادی بین مصرفکنندگان آمریکایی دارد و اگر قابلیت اطمینان خودرویی را در سطح پایین یا بالایی ارزیابی کند با احتمال زیادی گفتههای آن صحیح خواهد بود؛ اما اگر دو خودرو در یک کلاس امتیازهای مشابهی داشته باشند وضعیت چگونه خواهد بود؟ همین موضوع درباره جی ام سی سیرا 1500 مدل 2024 و شورولت سیلورادو 1500 مدل 2024 صدق میکند چراکه هر دو از 100 امتیاز ممکن 82 امتیاز را کسب کردهاند.
به دلیل اینکه هر دو وانت یاد شده از پلتفرم مشابهی استفاده میکنند بنابراین میتوان مدل ارزانتر را خرید و چند هزار دلاری در هزینهها صرفهجویی کرد.
اما جالب اینکه سه خودروی تویوتا توندرا، نیسان تایتان و رم 1500 مدل 2024 امتیازهای مشابه 81 از 100 را به دست آوردهاند. این وانتها از پلتفرمهای متفاوتی استفاده میکنند و بنابراین نمیتوان انتخاب پیش فرضی را داشت. به همین خاطر میخواهیم به مقایسه جنبههای مختلف قابلیت اطمینان وانت پیکاپ های موردبحث بپردازیم تا در نهایت گزینه بهتر را معرفی نماییم. اگرچه هر سه خودرو امتیاز یکسانی را از جی دی پاور دریافت کردهاند اما امتیاز مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان میتواند ایده بهتری از عملکرد آنها را ارائه کند. البته در کنار آن باید نیمنگاهی هم به آمار فراخوانهای هر خودرو داشته باشیم.
نام خودرو | تویوتا توندرا 2024 | رم 1500 مدل 2024 | نیسان تایتان 2024 |
امتیاز کلی جی دی پاور | 81 | 81 | 81 |
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی دی پاور | 82 | 89 | 81 |
تعداد فراخوانهای کل NHTSA | 3 | 2 | 2 |
تعداد شکایات NHTSA به ازای 1000 خودروی فروخته شده | 0.3 | 0.038 | 0.2 |
یکی از واضحترین دادهها این است که رم 1500 در سال 2023 فروش 539,477 دستگاهی داشته و البته 21 شکایت نیز در NHTSA ثبت شده است. تعداد شکایات از توندرا حدود 2 دو برابر بیشتر است اما فروش آن 125,185 دستگاه بوده است. نیسان تایتان تنها 4 شکایت داشته اما آمار فروش 19,189 دستگاهی باعث شده نسبت تعداد فروش به شکایات رقم بیشتری در مقایسه با رم باشد.
اما یکی از نگرانکنندهترین فراخوانهای تویوتا به فراخوان حرکت غیرمنتظره خودرو مربوط میشود که 280,663 دستگاه از ساختههای تویوتا و لکسوس را تحت تأثیر قرار داده و دلیلش نیز عیب نرمافزاری ECU بوده است. رم 1500 نیز جزو بیش از 1.2 میلیون خودرویی بوده که به خاطر کنترل پایداری الکترونیکی معیوب فراخوان شده است. همچنین چند ده هزار دستگاه از این وانتها به خاطر کیسههای هوای خراب فراخوان شدهاند. تایتان دو بار به دلیل مشکل کیسه هوا فراخوان شده اما تعداد مدلهای فراخوان شده بسیار کم بوده است.
جالب اینکه رم بهترین عملکرد از نظر نسبت شکایات به فروش و امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان را داشته اما فراخوانهای آن نگرانکننده بودهاند. در نظر داشته باشید که فراخوان به معنی عیب قطعی در همه خودروها نیست و شاید برخی از مدلها عیوب موردبحث را داشته باشند. اگر تایتان و توندرا نیز فروش حدود نیم میلیون دستگاهی داشتند شاید فراخوانهای بیشتری را تجربه میکردند. پس از بررسی تعداد فراخوانها، شکایات و امتیازهای جی دی پاور بهتر است نگاهی هم به هزینههای نگهداری این سه وانت پیکاپ داشته باشیم.
نام خودرو | تویوتا توندرا 2024 | رم 1500 مدل 2024 | نیسان تایتان 2024 |
هزینه نگهداری سالانه (تخمینی) | 606 دلار | 691 دلار | 555 دلار |
هزینه نگهداری 10 ساله (تخمینی) | 6923 دلار | 18469 دلار | 9116 دلار |
گرانترین قطعه تعمیری | تعویض مافلر اگزوز با هزینه 1308 تا 1321 دلار | تعویض دینام با هزینه 774 تا 1042 دلار | تعویض میل لنگ با هزینه 2184 تا 2453 دلار |
با توجه به جدول به راحتی میتوان برنده را انتخاب کرد، اینطور نیست؟ تایتان کمترین هزینه نگهداری سالانه را دارد اما توندرا بعد از گذشت 10 سال هزینه کمتری را به مالک تحمیل خواهد کرد. رم 1500 در یک سال هزینه نگهداری کمتری نسبت به رقم 936 دلاری اعلامی برای کلاس پیکاپ های فول سایز دارد اما پس از 10 سال تخمین زده شده که احتمال تعمیر اساسی آن بیشتر از توندرا و تایتان باشد.
بر اساس انتخاب مجله CarBuzz، تویوتا توندرا در سال 2024 و در کلاس وانتهای فول سایز لایت دیوتی مطمئنترین گزینه است. این خودرو تعداد شکایات و فراخوانهای کمی داشته و هزینههای نگهداری آن نیز پایین است. در بحث رتبهبندی قابلیت اطمینان مدلهای فعلی باید دانست هر سه خودرو همانند مدلهای قویتر در تستهای جادهای شرکت نکردهاند و ارقام و امتیازهای اعلامی بر اساس تخمینهایی است که از دادههای گوناگون گرفته میشود. البته نسل فعلی نیسان تایتان در سال 2016 معرفی و در سال 2020 به روز شده و ریشه رم 1500 هم به سال 2019 بازمیگردد. توندرا جدیدترین عضو گروه بوده و در سال 2021 پدیدار شده است؛ بنابراین با در نظر این موضوع که نسلهای فعلی و قبلی این خودروها بین 4 تا 8 سال در بازار حضور داشتهاند بنابراین به جرات میتوان نتیجهگیری کرد که خودروسازان اکثر مشکلات قبلی را رفع کردهاند و تعداد فراخوانهای کم نیز از این موضوع پشتیبانی میکند.
322
منبع خبر: خبر آنلاین
آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه 7 بخوانید.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1221544/