ایرانیان جهان

آخرين مطالب

استاد دانشگاه آمریکا: صهیونیسم یک نازی مدرن است ایالات متحده آمریکا

استاد دانشگاه آمریکا: صهیونیسم یک نازی مدرن است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - شکست کامل جهان در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی در غزه در یک سال گذشته، صدمه‌های جبران‌ناپذیری را به قوانین بین‌المللی وارد می‌کند که پیامد‌های وحشتناک جهانی را به همراه دارد. جهان در طول سال گذشته شاهد نقض قوانین بین‌المللی بوده که هر روز با مصونیت کامل مواجه شده‌اند. حمله‌های بی‌وقفه و مداوم رژیم صهیونیستی باعث شهادت و مجروح شدن مردم غزه با سرعتی بیشتر از هر جای دیگر در این قرن شده است.
رژیم صهیونیستی همچنان از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی استفاده کرده و مانع از رسیدن غذا به کودکان گرسنه می‌شود. خانواده‌ها درپی دستور‌های تخلیه رژیم صهیونیستی همواره از یک منطقه به منطقه دیگر آواره شده، سپس در مدارس و چادر‌ها پناه می‌گیرند؛ اما هدف بمباران قرار می‌گیرند. اکنون کل محله‌ها ویران شده‌اند و مدارس، بیمارستان‌ها و اماکن مذهبی همگی مورد حمله بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌اند. کارکنان بشردوستانه، پزشکان، معلمان و خبرنگاران در غزه بیش از هر جای دیگری به شهادت رسیده‌اند. هشدار‌های مربوط به پاکسازی قومی، نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی همچنان از سوی رژیم صهیونیستی نادیده گرفته می‌شود.
از این رو باشگاه خبرنگاران جوان برای بررسی بیشتر پیامد‌های انسانی این جنگ نابرابر مصاحبه‌ای ترتیب داده با دنیل کووالیک ، استاد دانشگاه آمریکا که مشروح آن در ذیل از نظرتان می‌گذرد.
-پس از گذشت یک سال از جنگ غزه تحلیل شما از این جنگ چیست؟
دنیل کووالیک: شمار تلفات جنگ نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه به بیش از 41000 نفر رسیده است که بیشتر آنها کودک و زن هستند. با این حال، تخمین زده می‌شود که رقم غیررسمی تلفات بسیار بیشتر باشد. اسرائیل «به سیاست‌های تنبیه دسته جمعی مشابه اس‌اس‌های نازی (شوتستافل) متوسل می‌شود تا به نابودی فیزیکی جمعیت غزه منجر شود. مردم غزه بدترین وضعیت را داشته اند به گونه ای که امی آیالون، دریاسالار سابق نیروی دریایی و رئیس سابق شین بت، آژانس امنیت داخلی اسرائیل، گفته است که «اسرائیل غزه را با 2.3 میلیون نفر به عنوان زندان روباز اداره کرده است.»
علاوه بر این، اسرائیل محاصره دائمی خود را حفظ کرده است، صرفاً به این دلیل که آمادگی احترام به اراده دموکراتیک مردم غزه را نداشت که حماس را دو بار به عنوان دولت خود انتخاب کردند. هنگامی که اسرای غزه قیام کردند، مانند حملات 7 اکتبر، اسرائیل مجازات دسته جمعی را آغاز کرد. پاسخ اسرائیل مستقیماً از کتاب بازی اس اس نازی بیرون آمده است. اس اس 23000 کودک را در اردوگاه کار اجباری ماوتهاوزن در حدود 7 سال قتل عام کرد (از پاییز 1939 تا بهار 1945) در حالی که اسرائیل منجر به قتل مستقیم یا مرگ 17000 کودک و نوزاد غزه در تنها 11 ماه شده است.
-شما رویکرد سایر دولت‌های غربی را چگونه تحلیل می‌کنید؟
دنیل کووالیک: این سیاستمداران غربی، دولت‌های غربی، نهاد‌های ایدئولوژیک مانند رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و اندیشکده‌ها - که خودشان از طریق نسل‌کشی‌های استعمارگران و غارت‌های استعماری، دزدی و برده‌داری قبل از استعمار و تجارت برده ساخته شده‌اند - هستند که مسیر‌های قانونی را شکافته و این دروغ را تبلیغ می‌کنند. این که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد
نسل‌کشی نازی‌ها یا نسل‌کشی برمه‌ای روهینگیا، نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چیزی را تولید کرده است که غرب آن را «اکوسیستم روش‌های نسل‌کشی» می‌نامد. من می‌گویم که پروژه صهیونیستی اسرائیل برای ایجاد، حفظ و گسترش دولت اکثریت (یا برتری) یهودی، چیزی را تولید کرده است که من آن را اکوسیستم روش‌های نسل کشی می‌نامم با مأموریت منحصر به فرد تخریب، با سرعت‌های متفاوت.
ایدئولوژی برتری طلبی نژادی نازی و نژادپرستی برتری طلبانه یهودی اسرائیل (صهیونیسم) اشتراکات زیادی دارند: «جمعیت‌های هدف یهودیان اروپایی و بومیان عرب فلسطینی به عنوان «فرع انسان» یا «حیوان» دیده می‌شوند. اما یک تفاوت اساسی وجود دارد و این است که اسرائیل ترکیبی بسیار خلاقانه از سیاست‌ها را با هدف خالی‌کردن سرزمین مردم اصلی عرب خود، از جمله جنگ‌های انتخابی، تخریب فیزیکی جوامع، نهاد‌های ضروری برای حفظ هر گونه زندگی، انسان‌ها و دام‌ها، ایجاد کرده است.
دن (دنیل) کوالیک متولد سال 1968 میلادی در ایالت کنتاکی آمریکا است. او یکی از اساتید و فعالین حقوق بشر در دانشکده حقوق دانشگاه پیزبرگ آمریکا هست. کوالیک اکنون در شهر پیتزبرک ایالت پنسیلوانیا زندگی می‌کند. او تحصیلات خود را در رشته حقوق بین الملل و در سال 1993 در دانشگاه کلمبیا به پایان برد. کوالیک یکی از منتقدان سیاست خارجه آمریکا است و تا کنون سخنرانی‌های فراوانی را در رابطه با حقوق بین الملل در دانشگاه‌های مختلف از جمله در کشور‌های آمریکای لاتین برگزار کرده است. کوالیک در سخنرانی و موضع گیری‌های خود بار‌ها دولت آمریکا را به نقض حقوق بشر و مداخله در امور سیاسی و نظامی دیگر کشور به ویژه کشور‌های آمریکای لاتین از جمله کلمبیا و ونزوئلا متهم کرده است.
خبرنگار و مترجم: سمیه خلیلی

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1223125/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحلیل کارشناس جهان عرب از عاقبت اسرائیل پس از تهدید و حمله به ایران + فیلم

کتاب «روزنامه دریایی» نویسنده بوشهری منتشر شد

سوپ خوردن عجیب بهاره رهنما در ژاپن

تجربه سفیر ژاپن از جراحی در ایران+فیلم

نرخ تورهای ترکیبی اروپا برای پاییز و زمستان 1403

مخالفت دادگاه عالی اروپا با توافق تجاری با مراکش

کای هاورتس به علت مصدومیت از لیست تیم ملی آلمان خط خورد

ایگن (EIGEN) کلید امنیت و نوآوری در بلاک‌چین‌های آینده

صادراتی چین به اروپا از طریق گرجستان و بندر جدید آناکلیا

انگیزه مبهم قاتل سریالی برای 67 قتل و 23 تجاوز

اهداف هند و ژاپن از کریدور رشد آسیا و آفریقا

انتصاب سفرای آلمان و انگلیس در تهران؛تکیه به تجربه افغانستان

پلن‌بی: نهنگ‌های ارز دیجیتال منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستند

باقری کنی: طوفان الاقصی طرح راهبردی آمریکا را با ناکامی جدی روبه رو کرد

گزارش نیویورک‌تایمز از دیدار پوتین و ترامپ درباره اوکراین در 2017

گزارش نیویورک‌تایمز از موضع ترامپ درباره اوکراین

اکران مردمی مستند «اسرائیلیسم» آغاز شد

سردار نقدی: جوانان برای اعزام به لبنان پاشنه در دفاتر ما کندند

باقری کنی: شرایطی که فلسطینی‌ها با طوفان‌الاقصی شکل دادند فراتر از فلسطین امتداد پیدا کرد

نتانیاهو چگونه بایدن را در ماجرای خاورمیانه فریب داد؟ / آنچه بین ایران و اسرائیل رخ می دهد می تواند نتیجه میهن تجارتات آمریکا را رقم بزند / تحولات پیش رو کارت فرار نتانیاهو از زندان است / استراتژی او برای مدیریت رؤسای جمهور آمریکا چیست؟

اختصاص طرح روی جلد مجله میان رشته‌ای انجمن شیمی آمریکا در حوزه علوم اعصاب به مقاله استاد دانشگاه شریف

کشتار دسته جمعی در لبنان و غزه با حمایت آمریکا انجام می‌شود

بایدن بر سر دوراهی؛ واشنگتن می‌تواند نتانیاهو را مهار کند؟

طعنه سنگین صادق زیباکلام به رضا پهلوی

آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه را نادیده گرفت

سوزان رایس: ترامپ مماشات کننده و تسلیم شونده است

چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها برای «حمله بزرگ»

روزنامه جوان: ایرانی که سلاح هسته‌ای ندارد، ولی «می‌تواند» داشته باشد؛ این توانستن هم «در لحظه» است و هم «در ابعاد گسترده» سبب «بازدارندگی» می‌شود

کم‌کاری یک وزیر

معنای شکست پزشکیان

خودسوزی خبرنگار حامی غزه و لبنان مقابل کاخ سفید

تصاویری از کشته شدن یک صهیونیست در ایستگاه مرکزی شهر بئر السبع

افشای طرح 9 ساله موساد برای انفجار پیجرهای حزب الله

حمایت علنی ایلان ماسک از ترامپ

تظاهرات ضد صهیونیستی در آلمان و ترکیه

جنگ‌های بی‌پایان؛ تنها راه‌حل رژیم صهیونیستی در خاورمیانه!

لحظه عملیات شهادت‌طلبانه در بئرالسبع

معاون شهری بنیاد مسکن خبر از پرداخت 150 میلیون وام مسکن به کم‌ درآمدها داد

تعرفه واردات خودرو کاهش می‌یابد؟

رئیس سازمان توسعه تجارت: رفع ممنوعیت واردات آیفون باید بررسی شود

پویش (ریشه در سنگ) در نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران محلات - نیم ور ؛ تلاش برای حفظ محیط زیست از دل صنعت

روایت اکو ایران از افزایش سایه تورم مسکن بر روی فقیرترین گروه جامعه

تعداد جلسات هفتگی حراج سکه افزایش می یابد

پول فراری مردم از بورس به کجا می رود؟

صدام می خواست گروگان های آمریکایی را از ایران آزاد کند!

بارزانی: نمی‌خواهیم منبع تهدید برای هیچ طرفی باشیم

انتخاب مسرور برای رقم زدن فصلی نو برای رشد و شکوفایی مناطق آزاد ایران

وخامت اوضاع اقتصادی ارتباط دانشگاه و صنعت را تضعیف می‌کند

رفع مشکلات تجار و بازرگانان در آستارا اولویت دستگاه های اقتصادی گیلان است

نقش ژئوتوریسم در دستیابی به رشد 13 درصدی بخش معدن