ایرانیان جهان

آخرين مطالب

7 پایگاه اصلی نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا اروپا

7 پایگاه اصلی نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا (USAFE) نقش مهمی در پشتیبانی از فرماندهی اروپا (USEUCOM) و فرماندهی آفریقا (USAFRICOM) ایفا می‌کند. ماموریت نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا که تحت فرماندهی نیروی هوایی سوم عمل می‌کند، از استقرار سریع نیروی هوایی تا ارائه آگاهی موقعیتی مداوم در سراسر این منطقه را شامل می‌شود.
به گزارش روزیاتو، به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، این فرماندهی بر هفت پایگاه عملیاتی اصلی در سراسر اروپا نظارت می‌کند و از موقعیت استراتژیک و آمادگی برای انواع عملیات نظامی اطمینان حاصل می‌نماید. در اینجا شما را با هفت پایگاه هوایی اصلی نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا آشنا خواهیم کرد.
1- پایگاه هوایی لاکنهیث (بریتانیا)

ایرانیان جهان

RAF Lakenheath بزرگترین پایگاه تحت کنترل نیرو‌های هوایی ایالات متحده در بریتانیا است و نقش مهمی در زیرساخت‌های دفاعی اروپا ایفا می‌کند. علیرغم اینکه یک پایگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا است، از سال 1948 تنها میزبان واحد‌ها و پرسنل نظامی نیروی هوایی ایالات متحده بوده است.
این پایگاه به عنوان خانه بال جنگنده 48اُم که معمولاً به عنوان “Liberty Wing” شناخته می‌شود عمل کرده و تنها اسکادران جنگنده F-15 نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا را در خود جای داده است. نقش پایگاه RAF Lakenheath برای حمایت از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و عملیات هوایی متحدانش بسیاست.
مکان: سافولک، انگلستان
محل استقرار: 48 th Fighter Wing
ماموریت‌های کلیدی: برتری هوایی، حمله زمینی، واکنش سریع، و عملیات مشترک ناتو
موقعیت استراتژیک این پایگاه به آن اجازه می‌دهد تا به سرعت به تهدیدات در اروپا و آفریقا پاسخ دهد که آن را به یکی از مهم‌ترین هاب‌ها برای نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه تبدیل می‌کند.
2- پایگاه هوایی میلدنهال (بریتانیا)

ایرانیان جهان

RAF Mildenhall که در فاصله کوتاهی از RAF Lakenheath قرار دارد، به عنوان یک مرکز حمل و نقل و سوخت‌گیری کلیدی برای عملیات ایالات متحده در اروپا عمل می‌کند. به ادعای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، این پایگاه محل استقرار بال سوخت‌گیری هوایی 100اُم است که هواپیما‌های سوخت رسان KC-135 Stratotanker را در اختیار دارد.
این پایگاه که در سال 1934 ساخته شد، تا سال 1950، قبل از تبدیل شدن به یک پایگاه مشترک نیروی هوایی بریتانیا و ایالات متحده، محل استقرار نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا بود. از سال 1959، میلدنهال به یک پایگاه اختصاصی برای نیروی هوایی آمریکا تبدیل شده است. میلدنهال همچنین واحد‌هایی از عملیات ویژه و نیرو‌های اطلاعاتی را در خود جای داده است.
مکان: سافولک، انگلستان
محل استقرار: بال 100اُم سوخت‌گیری هوایی، بال عملیات ویژه 352اُم، بال پشتیبانی رزمی 501اُم
ماموریت‌های کلیدی: سوخت گیری هوایی، عملیات ترابری، پشتیبانی از عملیات ویژه
اگرچه برنامه‌هایی برای تعطیل کردن پایگاه RAF Mildenhall وجود داشت، اما این پایگاه همچنان عملیاتی بوده و همچنان برای ماموریت‌های سوخت‌گیری استراتژیک در سراسر اروپا و آفریقا حیاتی است.
3- پایگاه هوایی رامشتاین (آلمان)

ایرانیان جهان

پایگاه هوایی رامشتاین مقر فرماندهی هوایی متحدین ناتو و USAFE-AFAFRICA است. به ادعای پایگاه هوایی رامشتاین، این پایگاه بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خارج از ایالات متحده است و نقشی اساسی در حفظ کنترل عملیاتی بر دارایی‌های هوایی ایالات متحده در اروپا ایفا می‌کند. همچنین این پایگاه امکان انجام عملیات‌های تخلیه پزشکی را داشته و به عنوان یک مرکز حیاتی لجستیکی برای عملیات ترابری هوایی عمل می‌کند.
مکان: راینلند-پالاتینات، آلمان
محل استقرار: بیش از 40 اسکادران، از جمله بال ایرلفیت 86اُم، اسکادران ایرلیفت 37اُم و و اسکادران 76اُم
ماموریت‌های کلیدی: فرماندهی و کنترل، تحرک هوایی، عملیات ناتو
پایگاه هوایی رامشتاین یکی از استراتژیک‌ترین پایگاه‌های اروپا است که بخش عمده‌ای از عملیات هوایی را برای نیروی هوایی آمریکا در اروپا انجام داده و ماموریت‌های مشترک با متحدان ناتو را هماهنگ می‌کند.
4- پایگاه هوایی اسپانگدالم (آلمان)

ایرانیان جهان

پایگاه هوایی Spangdahlem، واقع در نزدیکی رامستین، محل استقرار بال هوایی 52اُم بوده و جنگنده‌های اف-16 فایتینگ فالکون را مدیریت می‌کند. این پایگاه که بین سال‌های 1951 تا 1953ساخته شد، یک پایگاه هوایی ناتو است که متعلق به دولت فدرال آلمان بوده و نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا تنها مستأجر آن است.
این پایگاه بر روی ممانعت هوایی، سرکوب پدافند هوایی دشمن و پشتیبانی نزدیک هوایی، در تمرکز دارد. پایگاه اسپانگدالم به عنوان یک پایگاه عملیاتی حیاتی برای عملیات جنگی در اروپا و فراتر از آن عمل می‌کند.
مکان: راینلاند-پالاتینات، آلمان
محل استقرار: بال هوایی 52اُم
ماموریت‌های کلیدی: ممانعت هوایی، سرکوب پدافند هوایی دشمن، عملیات هوایی ناتو
موقعیت خاص پایگاه اسپانگدالم به نیروی هوایی ایالات متحده اجازه می‌دهد تا قدرت خود را به سرعت در سراسر اروپا به نمایش بگذارد، که بیش از پیش بر اهمیت این پایگاه می‌افزاید.
5- پایگاه هوایی آویانو (ایتالیا)

ایرانیان جهان

پایگاه هوایی آویانو، واقع در شمال شرقی ایتالیا در پای کوه‌های آلپ کارنیک جنوبی، به عنوان محل استقرار بال جنگنده 31اُم عمل می‌کند. به ادعای پایگاه هوایی آویانو، ماموریت اصلی آن انجام عملیات هوایی رزمی، عمدتاً از طریق ناوگان جنگنده‌های F-16 Fighting Falcon است.
به عنوان قدیمی‌ترین پایگاه در این فهرست، آویانو از سال 1911 محل استقرار نیروی هوایی ایتالیا بوده است. آویانو نقش مهمی در عملیات نظامی ایالات متحده در سرتاسر دریای مدیترانه، بالکان و خاورمیانه داشته است.
مکان: فریولی ونتزیا جیولیا، ایتالیا
محل استقرار: بال جنگنده 31اُم، با چندین اسکادران جنگنده و نجات
ماموریت‌های کلیدی: عملیات هوایی رزمی، دفاع از ناتو، اعزام سریع
موقعیت استراتژیک پایگاه Aviano امکان اعزام سریع نیرو‌ها به نقاط حساس در سراسر اروپا، خاورمیانه و آفریقا را فراهم ساخته و آن را به سنگ بنای حضور نظامی ایالات متحده در جنوب اروپا تبدیل می‌کند.
6- پایگاه هوایی لاخس (جزایر آزور)

ایرانیان جهان

پایگاه Lajes در جزیره ترسیرا پرتغالی، در جزایر آزور واقع شده است – یک مکان منحصر به فرد در وسط اقیانوس اطلس. این پایگاه به عنوان یک مرکز مهم سوخت‌گیری و تدارکات فراآتلانتیک برای هواپیما‌های نظامی ایالات متحده که بین ایالات متحده، اروپا و آفریقا در رفت و آمده هستند، عمل می‌کند.
این پایگاه از سال 1934 عملیاتی شده است و از ماموریت‌های ترابری هوایی و سوخت گیری استراتژیک که برای عملیات جهانی ایالات متحده ضروری هستند، پشتیبانی می‌کند. پایگاه لاخس همچنین محل استقرار نیروی هوایی پرتغال و فرماندهی منطقه هوایی آزور نیز هست.
مکان: جزیره ترسیرا، آزور، پرتغال
پادگان: گروه پایگاه هوایی 65اُم و اسکادران 502 (پرتغال)
ماموریت‌های کلیدی: سوخت‌رسانی فراآتلانتیک، پشتیبانی ترابری هوایی، عملیات لجستیکی
موقعیت ایزوله پایگاه لاخس، آن را برای ماموریت‌های سوخت گیری حیاتی می‌کند، زیرا این پایگاه کاملاً برای پر کردن شکاف بین سرزمین اصلی ایالات متحده و پایگاه‌های عملیاتی در اروپا و آفریقا نقش پل را دارد.
7- پایگاه هوایی اینجرلیک (ترکیه)

ایرانیان جهان

پایگاه هوایی اینجرلیک یک پایگاه استراتژیک حیاتی است که در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد که آن را به پایگاهی کلیدی برای عملیات در خاورمیانه تبدیل می‌کند. این پایگاه بال 39اُم پایگاه هوایی را در خود جای داده که در پایگاه هوایی اینجرلیک پشتیبانی حیاتی از عملیات ایالات متحده و ناتو را ارائه می‌دهد. همچنین این بال هوایی از ماموریت‌های سوخت گیری هوایی و عملیات‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) پشتیبانی می‌کند.
مکان: آدانا، ترکیه
پادگان: بال 39اُم پایگاه هوایی و فرماندهی پایگاه 10اُم سوخت رسان (ترکیه)
ماموریت‌های کلیدی: سوخت گیری هوایی، اطلاعاتی و نظارتی و شناسایی، پشتیبانی رزمی برای عملیات در خاورمیانه
نزدیکی اینجرلیک به مناطق درگیری در خاورمیانه، آن را به یکی از حیاتی‌ترین تاسیسات نیروی هوایی ایالات متحده برای واکنش سریع و عملیات مداوم در منطقه تبدیل کرده است.
این هفت پایگاه اصلی عملیاتی به نیروی هوایی ایالات متحده اجازه می‌دهند تا قدرت را در سراسر اروپا و آفریقا به نمایش بگذارد. این پایگاه‌ها با موقعیت‌های استراتژیک و قابلیت‌های پیشرفته خود، ستون فقرات عملیات بخش اروپا و آفریقای نیروی هوایی ایالات متحده را تشکیل داده و تضمین می‌کنند که ایالات متحده و متحدانش آماده پاسخگویی به تهدیدات جهانی هستند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1229520/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهکار مانچینی برای نجات عربستان از بحران – آفتاب نو | اخبار ورزشی

حریف ژاپنی نوشاد عالیمان را حذف کرد

تغییرات اقلیمی و صنعت حمل‌ونقل دریایی

تجارت زیر سایه جنگ

عاقبت اسراییل به روایت گاردین

افغانستان محور گفتگوهای مقامات ایران و تاجیکستان

تاکید سید حسن خمینی بر خنثی کردن تبلیغات علیه افغانستانی ها

نگرانی کارزار انتخاباتی هریس از کاهش پیشتازی وی

اندیشکده آمریکایی: توانمندی هسته ای و موشکی ایران موازنه قدرت درخاورمیانه را تغییر می دهد

سیاست خارجی ناکارآمد در دولت جو بایدن

سکوت متحدان شرقی

6 نکته درباره «چهار پنجم» مرتضی آقا تهرانی: زشت و زننده است...

از معضل مسکن تا فروپاشی اقتصادی؛ حقایقی درباره مهاجرت معکوس از تهران

معادله دو مجهولی فیلترینگ و فیلترشکن

5 شرکت تسلیحاتی اسرائیل در خارج از سرزمین‌های اشغالی را بشناسید

جزئیات افزایش تعرفه‌های واردات فولاد به ترکیه/ چین در معرض سنگین‌ترین تعرفه‌ها

اگر بر کار خود تمرکز می‌کرد، رسوایی افغانستان هرگز اتفاق نمی‌افتاد

اوباما: صداقت و مسئولیت‌پذیری باید به سیاست آمریکا بازگردد؛ چیزی که ترامپ نابود کرده است

ترس استراژیست‌ها از شکست احتمالی هریس

تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به آمریکا: جلوی جنایات اسرائیل را بگیرید

تهران و واشنگتن پیام‌های یکدیگر را جدی بگیرند

ترور هدفمند خبرنگاران توسط ارتش اسرائیل

جاسوسی از حساب بانکی نخست وزیر و وزرای ایتالیا

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو هدف در ایلات

سومین مرحله از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات و جولان اشغالی در یک روز

مقاومت عراق: حمله پهپادی به هدفی حیاتی در جولان

حمله پهپادی مقاومت عراق به 2 هدف در ایلات

سومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی در یک روز

مقاومت اسلامی عراق به دو هدف در ایلات حمله کرد

آغاز پرداخت حقوق بازنشستگان + جدول واریز حقوق بازنشستگان در مهر ماه

بخش خصوصی برای حل مشکلات صنعت برق چه راهکاری دارد؟

سهامداران سهام عدالت این خبر را بخوانند

اسامی بانک های دارای ناترازی لو رفت + جزئیات

اجرای طرح تحول زمین‌شناسی دریایی گیلان در راستای کمک به توسعه پایدار این منطقه تجاری- اقتصادی/تخلیه پسماند‌ها فاجعه‌ای برای محیط زیست بندر آستارا است

واکنش کاربران عرب زبان به خلبانی قالیباف

وقوع تراژدی جدید برای پناهندگان در دریای مدیترانه

مراسمی برای خداحافظی گوندوغان،مانوئل نویر، تونی کروس و توماس مولر

سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری چین در کوهدشت

افتتاح نمایشگاه «ابرهای بی‌پایان جاده ابریشم» در موزه ملی ملک/ تلاقی هنر و فرهنگ ایران و چین

استقبال گسترده چینی ها از یوان دیجیتال

نمایشگاه «ابرهای بی‌پایان جاده ابریشم» در موزه ملک افتتاح شد/ تلاقی هنر و فرهنگ ایران و چین

قانون ساحات صنعتی افغانستان تدوین شد

صحنه‌های آخرالزمانی در پورتلندِ آمریکا

ارسال پدافند هوایی به اراضی اشغالی توسط آمریکا

انتقاد تند اوباما نسبت به ترامپ/ آمریکا به ترامپ نیاز ندارد ؛ به هریس رای بدهید

رقابت گرگ ایرانی و هرکول ها در آمریکا/ در انتظار خشن‌ترین و وحشتناک ترین ورژن چوپان!

منابع عبری: امریکا سیستم دفاع موشکی ضد بالستیک THAAD را در بحبوحه افزایش تنش‌ها با ایران به اسرائیل منتقل می‌کند / یک مقام آمریکایی: هنوز تصمیمی اتخاذ نشده

رویترز از چراغ سبز آمریکا برای تداوم جنایات تل‌آویو در لبنان خبر داد

چراغ سبز آمریکا برای جنایات تل‌آویو در لبنان

رویترز از چراغ سبز آمریکا برای ادامه جنایت اسرائیل در لبنان خبر داد