ایرانیان جهان

آخرين مطالب

اقدام منچستر علیه فرگوسن؛ ریاضت اقتصادی با قطع کوپن ناهار! اخبار ایران

اقدام منچستر علیه فرگوسن؛ ریاضت اقتصادی با قطع کوپن ناهار!
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش همشهری‌آنلاین، قطع حقوق سر الکس فرگوسن زیر سرِ سر جیمی رتکلیف بود. میلیاردر بریتانیایی و یکی از سهامداران عمده و جدید باشگاه منچستریونایتد با وجود ریخت‌وپاش سرمربی هلندی تیم فوتبال این باشگاه یعنی اریک تن‌هاخ که برای جذب بازیکنان معمولی و ناشناخته هزینه‌های چند ده میلیونی می‌تراشد، تصمیم به صرفه‌جویی در سایر ارکان باشگاه گرفته است.
او تاد بولی نیست که پولش را به پای چلسی بریزد. رتکلیف با فرگوسن صحبت و او را قانع کرده که از حقوق 2میلیون پوند در سال خود به‌عنوان سفیر منچستریونایتد صرف‌نظر کند. البته فرگوسن که تا پایان فصل 83ساله حقوقش قطع خواهد شد، همچنان در پست مدیر غیراجرایی و عضو هیأت‌مدیره می‌ماند. شغل او چیزی شبیه پادشاه یا ملکه انگلستان است با این تفاوت که او حقوقی نخواهد گرفت.
فرگوسن 82ساله در طول 27سال حضورش در منچستریونایتد موفق به کسب 38جام ازجمله 13عنوان قهرمانی لیگ برتر و 2قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد. 5جام حذفی، 4جام اتحادیه، جام برندگان جام اروپا، سوپرجام اروپا، جام بین قاره‌ای، جام باشگاه‌های جهان و…از دیگر جام‌های او بودند.
او 5 ماه پس از اعلام بازنشستگی در سال2013، قراردادی را به‌عنوان سفیر جهانی و به ارزش 2.16میلیون پوند در سال امضا کرد. فرگی گاهی در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشت؛ ازجمله تغییر نظر کریستیانو رونالدو که با منچسترسیتی مذاکره کرده بود و بازگرداندن او به باشگاه. برخی سرمربیان هم با نظر او منصوب شدند که البته همه سرمربیان بعد از سرالکس ناموفق و ناکارآمد بودند.
گفته می‌شود رتکلیف شخصا با فرگوسن ملاقات کرده است تا به او بگوید یکی از اقدامات کاهش هزینه‌ها، پرداخت نشدن حقوق 7رقمی اوست. البته او این حق را دارد که همچنان برای تماشای بازی‌های تیم با بلیت رایگان به اولدترافورد برود!
این آخرین تلاش رتکلیف برای کاهش هزینه‌ها پس از تصمیماتی است که برای تعدیل اقتصادی گرفته. در همین راستا، جشن کریسمس باشگاه هم لغو شده است. ‌ماه گذشته فاش شد که او درنظر دارد 250کارمند باشگاه را تعدیل کند و از شر پرداخت حقوق‌شان رها شود. یکی دیگر از اقدامات او این بود که خودروهای کارکنان ارشد باشگاه را از آنها بگیرد. او حتی کوپن ناهار کارکنان را در روزهای مسابقه قطع کرد! این همه ریخت‌وپاش برای خرید بازیکن صورت می‌گیرد اما باشگاه لنگ پول ناهار چند کارمند است! حقیقت این است که با بالا رفتن قیمت بازیکنان فوتبال و افزایش حقوق آنها باشگاه‌های بزرگ هم به مشکل خورده‌اند. سیاست‌های ریاضت اقتصادی به غول‌های اروپایی هم سرایت کرده است. اینها در حالی است که قیمت بلیت‌ها بالا رفته، درآمد حق پخش زیاد شده و اسپانسرها هم بیش از گذشته پول می‌دهند.
لاپورتا در بارسلونا هم اقدامات مشابهی انجام داده. هفته گذشته خبری پخش شد مبنی بر اینکه رئیس این باشگاه اسپانیایی به ژاوی پیغام داده که او و دستیارانش باید همه گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و آیپدهایی را که برای آنالیز دریافت کرده‌اند پس بدهند! کل پول این دستگاه‌ها شاید به‌اندازه حقوق چند روز سرمربی سابق تیم نشود. لاپورتا قبلا هم صبحانه و ناهار تیم‌های پایه و سرویس رفت‌وآمد آنها را حذف کرده و به پدران و مادران بازیکنان توصیه کرده بود خودشان فرزندشان را برای تمرین و مسابقه به ورزشگاه بیاورند.
برخی باشگاه‌های بزرگ دیگر به جای این خرده‌کاری‌ها دست به اقدامات دیگری زده‌اند. به‌طور مثال، فلورنتینو پرس که ورزشگاه اختصاصی رئال‌مادرید را هم نوسازی کرده، چند سال است کمتر از گذشته برای خرید بازیکن پول خرج می‌کند. او تازگی‌ها یاد گرفته صبر کند تا قرارداد بازیکنان مورد نظرش به پایان برسد. او امباپه را با همین روش جذب کرد و قصد دارد برای تابستان آینده آلفونسو از بایرن‌مونیخ و آرنولد از لیورپول را هم بگیرد. حقوق‌ و دستمزد بازیکنان هم در این باشگاه معقول و بسیار کمتر از باشگاه‌های انگلیسی یا بارسلونا و بایرن‌مونیخ است. آنچلوتی روی هر بازیکنی دست گذاشته، رئیس باشگاه از خریدن آن سر باز زده است. فصل پیش تیم بدون مهاجم نوک ادامه داد و این فصل بدون مدافع میانی. پرس برای همین تصمیم گرفته در سپتامبر سال آینده با یا بدون حضور باشگاه‌های بزرگ اروپایی پروژه سوپرلیگ را با همکاری بارسلونا راه بیندازد. مشکلات اقتصادی در فوتبال بسیار جدی است و با شرایط فعلی فقط باشگاه‌های نفتی مثل منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن یا آنهایی که به شیر ثروت هنگفت سرمایه‌دارانی مثل تاد بولی وصل هستند، توانایی ادامه دارند و سود اصلی به یوفا و فیفا می‌رسد که در حال استثمار بازیکنان و این ورزش هستند. شاید اگر پرس این سیاست‌ها را در پیش نمی‌گرفت، هم‌اکنون دنبال قطع کردن پول چای کارمندان و ناهار بازیکنان بود.
در یک دهه اخیر، 25باشگاه بیشتر از رئال‌مادرید در زمینه خرید بازیکن هزینه کرده‌اند. با این‌حال در 10سال اخیر، تراز مالی نقل و انتقالات رئال‌مادرید منفی 241.95میلیون یورو بوده است و دلیل اصرار پرس به راه‌اندازی سوپرلیگ همین است. منچستریونایتد با تراز مالی منفی 1352.84میلیون یورو ولخرج‌ترین باشگاه یک دهه اخیر است و حالا رتکلیف می‌خواهد با حذف ناهار کارکنان یا حقوق فرگوسن این موضوع را جبران کند. پاری‌سن‌ژرمن با 1057.62، چلسی 1044.04، آرسنال 942.94و سیتی 905.53میلیون یورو در رده‌های بعدی هستند؛ الهلال یازدهم، النصر پانزدهم، الاتحاد هجدهم و الاهلی بیست‌ویکم. باشگاه‌هایی نظیر کریستال پالاس، فولام، برایتون و ولورهمپتون هم در این مدت پرهزینه‌تر از رئال بوده‌اند. رئال برای ساختن ترکیب کنونی خود 720میلیون یورو هزینه کرده و ارزش ترکیب بیش از 1360میلیون یورو است.
منبع خبر: همشـهری
آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.
عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1235562/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه حمایت‌های گسترده تسلیحاتی آلمان از اسرائیل

واکنش جو بایدن به ترور سنوار

نقطه ضعف بزرگ سامانه آمریکایی تاد در اسرائیل

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: عدم توازن در توزیع منابع موجب افزایش شکاف طبقاتی می‌شود

نقش آمریکایی‌ها در تشدید تنش‌های منطقه‌ای

DRIFE در دبی، به برنامه‌های توزیع و فروش محصولات برای استفاده عمومی فراهم می‌کند.

گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره ترور رهبر سیاسی حماس

18 فرد، شرکت و کشتی به بهانه ارتباط با انصارالله یمن از سوی آمریکا تحریم شدند

بلینکن: ایالات متحده در کنار اسرائیل می ایستد

ایران به اروپا در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس هشدار داد

راز رفتن رونالدو به النصر فاش شد | رصد روز

سفر بلینکن به خاورمیانه طی روزهای آتی

واکنش جهانی به ترور یحیی سنوار

گفتگوی وزاری خارجه قطر و آمریکا بعد از ادعای ترور السنوار

پنتاگون در پی ادعای تل آویو درباره ترور سنوار : ما مشارکت نداشتیم/ اعتراف بایدن به همکاری

افزایش قیمت بنزین از رگ گردن نزدیکتر می شود

«ابلهان» با بیانیه اتحادیه اروپا درباره جزایر ایران گول می‌خورند! +عکس

اتهام‌زنی شورای اروپا درباره ایران

کنایه ترامپ به زلنسکی/ یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌هایی است که دیده‌ام

سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه

اگر رهبر معظم انقلاب نبود ایران به کشوری همچون لیبی تبدیل می شد

ادعای اتحادیه اروپا و اعراب خلیج فارس درباره جزایر سه گانه ایران

نگاهی به میزان مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + نقشه

ترامپ:مهاجران، حیوانات خانگی را می‌خورند!

اندیشکده غربی: ایران دشمن شماره یک آمریکا نیست

تـــرمـــــز فراریان مالیاتی کشیده می‌شود

رژیم صهیونیستی وابسته به کمک‌های نظامی غرب است

تورم امسال به این شرط بیشتر از 30 درصد نمی‌شود/ دولت از افزایش درآمد‌های تورم‌زای خود به خصوص در بخش بنزین و کالا‌های اساسی بپرهیزد

بلینکن: آمریکا پس از سنوار می‌کوشد به جنگ غزه پایان دهد

هریس بالاخره مسیر خود را مشخص کرد

امام چگونه آیت‌الله حکیم را تایید کرد؟

محسن رضایی: اگر جلوی اسرائیل گرفته نشود، به ریاض ‌و عراق هم حمله می‌کند

رنگ سال 2025 چه رنگی است؟

برای تعلیق یکجانبه تجارت با «اسرائیل» منتظر اروپا نمی‌مانیم

متکی در اتحادیه بین‌المجالس: توصیه می‌کنم در سخن گفتن با ملت ایران جانب ادب را رعایت کنید و در سمت درست تاریخ بایستید

جمع بندی اخبار مهم در 26 مهر ماه 1403 | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

سردار سلامی: وعده صادق 2 یک هشدار بود

هریس در واکنش به ادعای ترور سنوار: باید به جنگ غزه پایان دهیم

واکنش کاملا هریس به ترور یحیی سنوار توسط اسرائیل

ایران و آمریکا در حال مذاکره اند؟

ادعای وزارت خارجه آمریکا؛ سنوار مخالف آتش بس بود!

باید به جنگ غزه پایان دهیم

پنتاگون در پی ادعای رژیم صهیونیستی درباره ترور سنوار : ما مشارکت نداشتیم

سرمربی جدید سامورایی‌ها

هشدار ایران به اروپا در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس

نماد ایران در نمایشگاه بین‌المللی اروپایی | بازآفرینی شکوه تخت جمشید در قلب اروپا+ویدئو

ادعای دوست رونالدو؛ او حاضر بود به سلتیک برود!

‍ «هماهنگی بزرگ علیه حاکمیت ملّی ایران» نوشته دکتر حمید احمدی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران | احتمال تکرار تجربه‌ی جنگ کانال سوئز در 1956

تایپه: چین در حال آماده‌سازی حمله به تایوان است

تحریم جدید آمریکا به بهانه ارتباط با انصارالله یمن