ایرانیان جهان

آخرين مطالب

حماس:انفعال اعراب اسرائیل را علیه فلسطینی‌ها گستاخ‌تر می‌کند ایالات متحده آمریکا

حماس:انفعال اعراب اسرائیل را علیه فلسطینی‌ها گستاخ‌تر می‌کند
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - یک رهبر حماس با اشاره به مرگ تدریجی ساکنان شمال غزه، اعلام کرد که غرب و آمریکا مسئول مستقیم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین هستند و کشورهای عربی هم با انفعال خود مقابل رژیم اشغالگر، این رژیم را برای ارتکاب جنایات بیشتر، گستاخ‌تر می‌کنند. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس، شب گذشته طی سخنانی درباره آخرین تحولات مربوط به نوار غزه و به ویژه محاصره و جنگ نسل کشی که رژیم اشغالگر در شمال این باریکه به راه انداخته است، اعلام کرد: شمال نوار غزه شاهد جنایات سیستماتیکی است که در چهارچوب اقدامات نسل کشی از جمله اعدام‌های میدانی، کشتار عامدانه غیرنظامیان، بازداشت و آوارگی اجباری تحت بمباران و قتل عام، گرسنگی، محاصره، حمله به بیمارستان‌ها، بمباران خانه‌ها و ویران کردن آنها و جلوگیری از ورود کمک‌ها و سوخت انجام می‌شود.
هدف از طرح ژنرال‌ها نابودی مردم غزه و تغییر واقعیت جغرافیایی آن است
اسامه حمدان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: برای هجدهمین روز متوالی، رژیم اشغالگر به تشدید محاصره تحمیل شده علیه شمال نوار غزه به ویژه در جبالیا و بیت لاهیا ادامه می‌دهد و هدف آن، آواره کردن ملت ما و کشتار آنها و ایجاد یک واقعیت جغرافیایی و جمعیت شناسی جدید در راستای اجرای طرح موسوم به طرح ژنرال‌هاست.
وی افزود: رژیم اشغالگر به مدت 18 روز کامل، همه درخواست‌های بین‌المللی برای ورود سوخت، غذا و دارو به شمال غزه را رد کرده و همچنان مانع از رسیدن امکانات اولیه به این منطقه می‌شود. دشمن صهیونیستی همچنین اجازه بیرون کشیدن کسانی که زیر آوارگیر کرده‌اند را هم نمی‌دهد و اجساد شهدا و مجروحان در زیر آوارها و در خیابان‌ها و جاده‌ها باقی مانده و ارتش اشغالگر اجازه رسیدن آمبولانس‌ها و تیم‌های امدادی را به آنها نمی‌دهد.
صهیونیست‌ها گذرگاه‌های شمال به جنوب غزه را تبدیل به تله مرگ برای فلسطینی‌ها کرده‌اند
این رهبر حماس تاکید کرد: این وضعیت منجر به مرگ صدها بیمار و مجروح و ایجاد شرایط غیرانسانی و بحران بی‌سابقه‌ای شده که جان هزاران نفر را تهدید می‌کند و شانس زندگی را از حدود 150 هزار شهروندی که در منازل خود باقی مانده‌اند و در معرض مرگ تدریجی هستند، می‌گیرد. گذرگاه‌هایی که از شمال تا جنوب نوار غزه امتداد می‌یابد و به ادعای صهیونیست‌ها امن است، به تله‌ای برای هدف قرار دادن مردم ما از جمله زنان و کودکان و کشتار، بازداشت و شکنجه‌های وحشیانه تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 700 نفر به شهادت رسیده‌اند، البته این آمار جدا از شهدایی است که اجساد آنها زیر آوار یا در خیابان‌ها مانده و نمی‌توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم. در سایه تداوم کشتارهای وحشیانه صهیونیست‌ها در شمال نوار غزه، احتمال افزایش آمار شهدا همچنان وجود دارد. آخرین مورد از این کشتارهای هولناک، هدف قرار دادن یک مرکز پناهگاه آنروا در اردوگاه جبالیا، هدف قرار دادن آوارگان در خیابان‌های بیت لاهیا و شهادت بیش از 12 نفر در آنجا و بمباران وحشیانه و حملات توپخانه‌ای به آوارگان است که منجر به شهادت 50 نفر از صبح سه‌شنبه تا پایان آن شد.
آمریکا و غرب مسئول مستقیم جنایات اشغالگران هستند
اسامه حمدان گفت: جنایت نسل کشی که رژیم اشغالگر در نوار غزه مقابل دیدگان همه جهانیان انجام می‌دهد، ننگی است بر پیشانی همه کسانی که در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند و اقدامی برای توقف آن انجام نمی‌دهند. سکوت مداوم دولت آمریکا و حمایت آن و برخی کشورهای غربی از رژیم اشغالگر با پول و سلاح، به معنای مشارکت مستقیم آنها در جنگ نسل کشی علیه مردم ماست.
این رهبر حماس از جامعه بین‌المللی، نهادهای جهانی به رهبری شورای امنیت، دیوان کیفری بین المللی و دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا نقش و مسئولیت خود را در توقف جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین ایفا کنند؛ زیرا تداوم این جنایات صهیونیست‌ها، اعتبار و ارزش‌هایی که این سازمان‌ها بر مبنای آن تاسیس شده‌اند را از بین می‌برد.
اسامه حمدان تاکید کرد: دولت آمریکا و برخی کشورهای غربی مسئول حمایت از جنایات مکرر و وحشیانه رژیم صهیونیستی در سراسر نوار غزه هستند و «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطین، این مسئله را تایید کرده است. دولت آمریکا به رژیم اشغالگر مهلت زمانی برای ارتکاب بدترین جنایات علیه مردم فلسطین می‌دهد؛ بدون اینکه مجازاتی در انتظار این رژیم باشد. این مسئله، مسئولیت و مشارکت مستقیم و کامل دولت آمریکا را در این جنگ وحشیانه و نسل کشی علیه ملت فلسطین بیشتر می‌کند.
روز بعد از جنگ متعلق به فلسطین است نه آمریکا و اسرائیل
رهبر مذکور حماس در ادامه به سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه و فلسطین اشغالی اشاره و تاکید کرد: ملت فلسطین حق دارند با اراده آزاد و مستقل برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند و گزینه‌های خود را انتخاب کنند. بار دیگر تاکید می‌کنیم، تنها ملت فلسطین هستند که برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند و روز بعد از جنگ صرفاً یک روز فلسطینی است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نمی‌توانند درباره آن تصمیم بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که خواسته‌های ملت ما مبنی بر توقف کامل تجاوزات دشمن صهیونیستی، عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، شکستن محاصره، بازسازی این باریکه و رسیدن به یک معامله دقیق و جدی برای تبادل اسرا برآورده نشود، استواری و پایبندی مردم فلسطین به سرزمین و مقاومت خود ادامه خواهد داشت.
حمدان در ادامه از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا مسئولیت خود را در برابر جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین بر عهده بگیرند و از توانمندی‌های امت اسلامی برای ضربه زدن به دشمن صهیونیستی و توطئه‌های آن که تنها مربوط به فلسطین نیست و کل منطقه را در بر می‌گیرد، استفاده کنند.
انفعال رژیم‌های عربی صهیونیست‌ها را علیه مردم فلسطین گستاخ‌تر می‌کند
این رهبر حماس با انتقاد از مواضع سست و منفعل برخی رژیم‌های عربی گفت که ناتوانی عربی و اسلامی در انجام اقدامی جدی برای توقف کشتار مستمر علیه مردم ما در طول یک سال گذشته، دشمن صهیونیستی را برای ادامه جنگ و تجاوزات خود گستاخ‌تر کرده است. ما از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که نشستی فوری در شورای امنیت سازمان ملل تشکیل داده و این شورا را برای صدور قطعنامه بین‌المللی، جهت توقف تجاوزات و حفاظت از مردم ما در برابر جنایات صهیونیست‌ها تحت فشار قرار دهند.
وی افزود: ما همچنین از همه ملتهای عربی و اسلامی و آزادگان در سراسر جهان می‌خواهیم تا به جنبش‌ها و تظاهرات‌های خود در حمایت از مردم فلسطین ادامه دهند و آنها را گسترده‌تر کنند. ما خواستار اعمال فشار مردمی بر دولت آمریکا و همه کشورهای حامی رژیم اشغالگر، از طریق محاصره سفارتخانه‌های آنها در سراسر جهان هستیم.
حمدان در پایان تاکید کرد: جامعه جهانی که همواره اهمیت ویژه‌ای به رویداد ادعایی هولوکاست که اصلاً آن را ندیده است، می‌دهد، امروز باید در برابر هولوکاست واقعی که در مقابل چشم همه جهانیان در نوار غزه اتفاق می‌افتد، مسئولیت خود را بر عهده بگیرد.
از حماسه‌ی سنوار تا خیانت اعرابحماس: آمریکا شریک اسرائیل است نه میانجیحماس: طرح ژنرال‌ها در غزه در راستای آوارگی ملت فلسطین است انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1241128/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نخستین دستگاه آنژیوگرافی چشم در قم به بهره‌برداری رسید

اکرم عفیف مرد سال فوتبال آسیا، مهدی طارمی هفتم!

فیلم/حمله آدم‌فضایی‌ها در ژاپن به خانم بازیگر سینما!

برنامه مسابقات تیم ملی هندبال بانوان در آسیا اعلام شد – آفتاب نو | اخبار ورزشی

آدم‌فضایی‌ها در ژاپن به هستی مهدوی حمله کردند! (ویدئو)

برنامه مسابقات تیم ملی هندبال بانوان در آسیا اعلام شد

ساعت دقیق پخش زنده بازی فوتبال بارسلونا – بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا امشب 2 آبان 1403

انتقاد شورای اروپا از گسترش نژادپرستی در ایتالیا

واکاوی یک مطالبه غیر منطقی؛ چرا باید النصر را ببریم؟

◄ تکذیب عدم اجازه فرود هواپیمای ایران ایر در ترکیه به دلیل تحریم های جدید اتحادیه اروپا

بارسلونا بردن بایرن مونیخ را بلد نیست

خبر بد برای کهکشانی‌ها؛ دو ستاره رئال مادرید، الکلاسیکو از دست دادند

6 نفر در معدن زغال سنگ در شمال چین گیر افتادند

هشدار مسئول آتی سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره اقدامات روسیه و چین

پکن: ناو هواپیمابر چینی حق تردد در آب‌های تایوان را دارد

تعلیق خدمات سفارت چین در لبنان تا اطلاع ثانوی

رئیس‌جمهور چین: باید به‌دنبال آتش‌بس در غزه و لبنان باشیم

هشدار رئیس آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با چین و روسیه

سنگ آهن نزولی شد

رئیس جمهور چین: باید به کشتار‌ها در لبنان و غزه پایان داد + فیلم

کاملاً غیرقابل پیش‌‏بینی؛ نظرسنجی‌ها درباره انتخابات آمریکا چه می‌گویند؟

تلگراف: شهرک‌نشینان خواهان پایان جنگ هستند

رقابت میلیاردرها در انتخابات آمریکا؛ دوئل گیتس با ماسک

تغییر حزب نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع ترامپ

وزیر خارجه آمریکا در ریاض عربستان

قیمت نفت کاهش یافت

آنتونی بلینکن وارد رباض شد

ترامپ: اوباما یک احمق است

آرین طباطبایی افشاگر اسناد حمله اسرائیل کیست؟

ترامپ: به نظرم اوباما واقعا یک احمق است/ او این کشور را به فنا می‌دهد

آرین طباطبایی کیست و چه ارتباطی با افشای اسناد پنتاگون دارد؟

تنش‌های انتخاباتی آمریکا بیت‌کوین را نزولی کرد

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهارشنبه 2 آبان

5 حادثه‌ای که ثابت می‌کند دوران بزن در رو گذشته است

وزارت دفاع آمریکا: تحقیقات از کارمند مظنون به افشای اسناد حمله اسرائیل به ایران صحت ندارد

اختلاف نظر مقامات آمریکا و اسرائیل بر سر «طرح ژنرال» در غزه

کدام کشورهای جهان بیشترین تولیدکننده گاز گلخانه ای هستند؟

شهرک‌نشینان خواهان پایان جنگ هستند

بریکس و صف آرایی چین، روسیه و ایران در برابر آمریکا

بریکس؛ میان‌بری به تغییر

سی‌ان‌ان: کشورهای عربی ناامید از آمریکا به ایران نزدیک می‌شوند

سردار نقدی: بیداری کشورهای اسلامی، نتیجه خون شهداست

برنامه بلینکن برای سفر به لندن و دیدار با رهبران عرب

خرید و فروش نقدهای آنلاین در آمریکا ممنوع اعلام شد

بلینکن به عربستان رفت

آیا ترامپ شانس بیشتری برای پیروزی در میهن تجارتات دارد؟

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل برای «طرح ژنرال» در غزه

جنگ تکنولوژی آمریکا و چین؛ رقابتی بی‌وقفه در عصر نوآوری

کشورهای عربی ناامید از آمریکا به ایران نزدیک می‌شوند

آمریکا به دنبال تنگ تر کردن حلقه تحریم روسیه