ایرانیان جهان

آخرين مطالب

همدست نتانیاهو اخبار ایران

همدست نتانیاهو
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه سوم آبان 1403_ را در ادامه می‌خوانید.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به‌صورت روزانه در دستور کار خود دارد.
در صفحه نخست امروز خود با تیتر «5 پیشنهاد برای تقویت نقش جهانی بریکس» نوشت: اولین حضور رسمی جمهوری اسلامی ایران در نشست سران بریکس با طرح پیشنهادهای مهم رئیس‌جمهور کشورمان در جهت تقویت نقش‌آفرینی کشورهای عضو این گروه در معادلات و تحولات بین‌المللی پیش‌رو همراه شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مسعود پزشکیان علاوه بر طرح این پیشنهادها موقعیت ویژه ایران برای قرار گرفتن در کانون همکاری‌های مشترک و ظرفیت‌های متقابل بریکس و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف را تبیین کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور روز گذشته سخنرانی خود در نشست اصلی سران بریکس در قازان روسیه را با تمرکز بر اهداف بزرگ و مهم این گروه بین‌المللی در هر سه رکن سیاسی-امنیتی، اقتصادی-مالی و فرهنگی-مردمی و نقش ویژه آن در روند معادلات سیاسی و تحولات مرتبط آینده آغاز و تصریح کرد: بریکس در بستر پارادایم چندجانبه‌گرایی، نمونه‌ای شاخص و الگویی موفق از همکاری‌های توسعه یافته در بطن جهان جنوب است که طیف کثیری از کشورها را مجذوب خود ساخته است. پزشکیان با یادآوری گام‌های مهمی که برای حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در سال‌های گذشته انجام شده است؛ برگزاری اجلاس فوق‌العاده سران بریکس با محوریت موضوع غزه و همچنین برگزاری نشست‌های دیگر در سطوح معاونین وزارتخانه‌های امور خارجه را از مصادیق همکاری در این دوره دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تحولات فلسطین و لبنان خواستار آتش‌بس فوری و دائمی، عقب‌نشینی کامل نظامیان رژیم اشغالگر از مناطق تحت اشغال و امدادرسانی فوری به مردم غزه و آوارگان لبنان است.
رئیس جمهور پزشکیان در ادامه این سخنرانی با اشاره به مواجهه جهان جنوب با نابرابری، بی‌عدالتی و مشکلات اقتصادی، ارزیابی نسل کنونی و آیندگان از میزان موفقیت بریکس را منوط به تأثیر آن در سطح توسعه‌یافتگی و تحول در رشد شاخص‌های اقتصادی دانست و در بیان نخستین پیشنهاد ایران برای تقویت بریکس در مسیر دستیابی به این اهداف، گفت: در عین عدم غفلت از دو رکن سیاسی-امنیتی و فرهنگی-مردمی، در سال آینده اولویت برنامه‌هایمان را به مسائل اقتصادی-مالی بدهیم و از همه نهادهای دولتی و خصوصی کشورهای متبوع‌مان بخواهیم که بر شتاب حرکت خود در ایجاد همکاری‌های به هم پیوسته اقتصادی و تجاری و استفاده از ظرفیت‌های داخل بریکس بیفزایند.

ایرانیان جهان

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «موشک یمن از سامانه آمریکایی عبور کرد / ‏ تحقیر «تاد» با «فلسطین 2»» نوشت: در حالی که صهیونیست‌ها و بازوهای رسانه‌ای آن تبلیغات سرسام‌آوری برای استقرار سامانه آمریکایی «تاد» در اراضی اشغالی کرده بودند، موشک بالستیک یمن با نام «فلسطین 2» مثل آب خوردن «تل‌آویو» را هدف قرار داد تا کارآمدی این سامانه در عمل آزموده شود!
درست یک روز پس اینکه آمریکا به دنبال چند هفته تبلیغات شدید و غلیظ از استقرار سامانه «تاد» در اراضی اشغالی خبر داد تا خیال صهیونیست‌ها را در برابر موشک‌های قدرتمند ایران راحت کند، یمن به یک موشک تل‌آویو را هدف قرار داد! سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز عصر روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله با موشک بالستیک مافوق صوت «فلسطین 2» انجام گرفت و پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق یافای اشغالی (تل‌آویو) را هدف قرار داد. او برای اینکه خیال آمریکا و سگ هارش را هم راحت کند، اضافه کرد این موشک ضمن عبور از سامانه‌های پدافندی آمریکایی و رژیم صهیونیستی با دقت به هدف موردنظر اصابت کرد.
این خبر در حالی منتشر شده که هیچ‌کدام از رسانه‌های صهیونیستی که پروژه تبلیغ سرسام‌آور سامانه آمریکایی «تاد» را پیش بُرده بودند، دم بر نیاوردند و نگفتند چه شد که این سامانه یک موشک انصارالله را نیز رهگیری نکرد و حالا این سامانه چگونه قرار است باران موشک‌های بالستیک و… ایران را رهگیری کند. و این‌گونه یمن توانست، آمریکا، اسرائیل، تاد، فلاخن، گنبد آهنین و… همه را با هم تحقیر کرد. بد نیست بدانید آمریکا دو روز پیش و همزمان با دریافت سامانه آمریکایی تاد، دوباره از آمریکا یک کمک فوریِ 5 میلیارد و 200 میلیون دلاری درخواست کرد.

ایرانیان جهان

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «‌جبهه شرارت از مقاومت شکست خواهد خورد» نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره 15 هزار شهید استان فارس، حوادث منطقه و ایستادگی و مجاهدت مقاومت را باعث تغییر در سرنوشت و تاریخ منطقه خواندند و با تأکید بر شکست رژیم صهیونیستی در نابود کردن مقاومت با وجود کشتار بیش از 50 هزار انسان بی‌گناه، شکست بزرگ‌تر را رسوایی فرهنگ و تمدن و سیاستمداران غرب دانستند و گفتند: در صف‌آرایی جبهه مقاومت در مقابل جبهه شرارت، پیروزی از آن مقاومت است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسائل کنونی منطقه و حوادث غزه، لبنان و کرانه باختری را تاریخ‌ساز خواندند و گفتند: اگر امثال شهید سنوار پیدا نمی‌شدند که تا لحظه آخر بجنگند یا اگر بزرگانی همچون شهید سیدحسن نصرالله نبودند که جهاد و عقل و شجاعت و فداکاری را با هم درآمیزند و به میدان بیاورند، سرنوشت منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
رهبر انقلاب برآیند کنونی حوادث منطقه را شکستی بزرگ نه فقط برای رژیم صهیونیستی بلکه برای تمدن و فرهنگ غرب دانستند و گفتند: صهیونیست‌ها فکر می‌کردند به آسانی قادر به نابودی گروه‌های مقاومت هستند، اما امروز به رغم به شهادت رساندن بیش از 50 هزار انسان بی‌دفاع و غیرنظامی و چند تن از سران برجسته مقاومت، و همچنین با وجود انبوه هزینه‌ها و حمایت‌های آمریکا و روسیاهی و نفرتی که در دنیا از آن‌ها ایجاد شد به طوری که حتی در دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایتکاران راهپیمایی شد، جبهه مقاومت و جوانان مبارز در حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت با همان عزم و قدرت در حال مبارزه هستند که این شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است. ایشان شکست بزرگ‌تر را از آن فرهنگ و تمدن غرب خواندند و گفتند: قتل عام 10 هزار کودک معصوم و بی‌گناه با بمب‌های دو تنی و انواع تسلیحات در حالی که سیاستمداران غربی حتی خم به ابروی خود نیاوردند، باعث رسوایی سیاستمداران دروغگوی غربی و مدعیان حقوق بشر شد و بی‌اعتباری تمدن غرب را به همه دنیا نشان داد که این بزرگ‌ترین شکست برای آن‌ها است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جبهه پشتیبان رژیم صهیونیستی را جبهه شرارت خواندند و افزودند: در مقابل این جبهه شرارت، جبهه مقاومت ایستاده و به توفیق الهی پیروزی از آن جبهه مقاومت است.

ایرانیان جهان

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود تیتر «همدست نتانیاهو» را برگزید و نوشت: اهرم رسانه و تبلیغات از جمله ابزارهایی بوده که رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا همواره به آن چشم داشته‌اند و از رهگذر روایت‌سازی‌های خاص در این حوزه سعی داشته‌اند منافع خود را به ضرر دیگران به پیش برند. طی تحولات یک سال اخیر نیز این موضوع به کرات و در قالب مثال‌های مختلف قابل مشاهده بوده است. با این حال، نکته مهم این است که بنگاه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی صهیونیست‌ها نیز در این معادله کشنگری قابل توجهی را برای خود تعریف کرده‌اند و ضریب‌دهی گسترده به روایت‌های دروغین علیه محور مقاومت را در برنامه داشته و دارند. به عنوان مثال، بتازگی شاهد بوده‌ایم شبکه MBC عربستان در قالب برنامه‌ای، فرماندهان بزرگ محور مقاومت نظیر سردار حاج‌قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله، عماد مغنیه، جهاد مغنیه، سمیر قنطار، فؤاد شکر، سیدبدرالدین الحوثی، ابومهدی المهندس، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار را تروریست خطاب کرده است؛ موضوعی که سبب شد اندکی پس از پخش برنامه مذکور، سیل قابل توجهی از مردم عراق به دفتر این شبکه در خاک خود یورش ببرند و هیأت رسانه و ارتباطات عراق نیز از توقف فعالیت‌های این شبکه در این کشور خبر داده است. جالب است اخیراً شبکه‌های عربستانی الحدث و العربیه نیز به دلیل رویکردهای مغرضانه خود علیه جریان مقاومت، با انتقادات جدی از سوی کارشناسان و صاحبنظران گوناگون در سطح منطقه روبه‌رو شده‌اند و کار به جایی رسیده که دولت الجزایر نیز فعالیت العربیه در خاک خود را ممنوع کرده است.
این رویکردها به قدری غیرمنطقی بوده که «جیهان نصری» خبرنگار زن تونسی شبکه الحدث در اعتراض به این قبیل رویکردهای مغرضانه این رسانه عربستانی از آن جدا شده و در پستی در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرده اینگونه وجدان آسوده‌تری دارد. البته رسانه فارسی‌زبان ایران اینترنشنال نیز که سال‌هاست از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، در بحبوحه تحولات یک سال اخیر هر اقدامی را که لازم باشد در حوزه رسانه‌ای به نفع رژیم اشغالگر قدس و در نقطه مقابل منافع محور مقاومت انجام داده است.

ایرانیان جهان

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «5 پیشنهاد در کازان» را برگزید و نوشت: مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران که عصر سه شنبه به منظور حضور در نشست سران بریکس وارد کازان، مرکز تاتارستان روسیه شد، ظهر دیروز در این اجلاسیه از پنج پیشنهاد خود برای اعضای بریکس رونمایی کرد. هم زمان مسعود پزشکیان در حاشیه نشست سران بریکس توانست با برخی از مقامات عالی کشورهای مدعو، برای ارتقای روابط دوجانبه دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. از دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند تا عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آبی احمد نخست وزیر جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی؛ البته طبق برنامه، دیدارهای پزشکیان با سران دیگر کشورها امروز در کازان ادامه خواهد یافت.
رئیس جمهور کشورمان ظهر چهارشنبه در نشست اصلی سران بریکس در کازان روسیه با تشریح ظرفیت‌های متقابل بریکس و جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و ارائه پنج پیشنهاد مهم در راستای تحقق اهداف تشکیل این نهاد بین‌المللی، تصریح کرد «پیگیری برنامه‌های بسیار متنوع درون گروهی، بدون داشتن یک دبیرخانه کوچک و چابک مشکل خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم بررسی چگونگی تشکیل این دبیرخانه در دستور کار وزارتخانه‌های امور خارجه قرار گیرد». در بخشی از سخنان مسعود پزشکیان که به تفصیل به این پنج پیشنهاد اشاره دارد، می‌خوانیم «جهان جنوب در نابرابری، بی عدالتی و مشکلات اقتصادی دست و پا می‌زند. نسل کنونی و آیندگان، میزان موفقیت بریکس را با اعداد و ارقام و سطح توسعه یافتگی و تحول در رشد شاخص‌های اقتصادی خواهند سنجید. با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر، نشست‌ها و برنامه‌های متنوعی با حضور وزیران اقتصاد و دارایی، بازرگانی، انرژی و رؤسای بانک‌های مرکزی برگزار شده است، مایلم پیشنهادهای زیر را مطرح کنم: اول، در عین غفلت نکردن از دو رکن سیاسی- امنیتی و فرهنگی-مردمی، در سال آینده اولویت برنامه‌های مان را به مسائل اقتصادی-مالی بدهیم و از همه نهادهای دولتی و خصوصی کشورهای متبوع مان بخواهیم که بر شتاب حرکت خود در ایجاد همکاری‌های به هم پیوسته اقتصادی و تجاری و استفاده از ظرفیت‌های داخل بریکس بیفزایند».

ایرانیان جهان

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سکانس آخر خط فقر» نوشت: آخرین بررسی‌های نهادهای پژوهشی نشان می‌دهد که نرخ فقر در سال 1402 به رقم 30.1 درصد جمعیت ایران رسیده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن 0.4و احد درصد بیشتر شده است. نرخ فقر در ابتدای دهه 90 در سطح 20 درصد قرار گرفت؛ اما پس از سال 1398 با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش رشد اقتصادی، نرخ فقر تا 31 درصد بالا رفت. در پنج سال اخیر نیز معجزه‌ای در کاهش نرخ فقر اتفاق نیفتاد و همچنان یک‌سوم از جمعیت ایران در فقر به سر می‌برند؛ اما برای کاهش نرخ فقر و بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردم چه باید کرد؟ مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش با بررسی آخرین تحولات اقتصاد ایران تاکید می‌کند که سیاستگذار باید از بی‌عملی و به تأخیر انداختن دوری کند و سیاست‌های اصلاحات تدریجی را برای حل بخشی از ناترازی‌های موجود در پیش گیرد. این گزارش تاکید می‌کند که برای ناترازی انرژی، ناترازی بانکی، کسری بودجه و سیاست‌های تثبیت قیمتی باید راه‌حل‌های متناسب اتخاذ کرد.

ایرانیان جهان

کد خبر 803933

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1242244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویر مهمانان متفاوت مراسم معارفه اولین استاندار عرب (تصاویر)

آخرین رنکینگ تیم‌های ملی جهان/ ایران بدون تغییر و پایین‌تر از ژاپن

چرا تلفات ارتش اسراییل در لبنان بالا رفته است؟ | ببینید

اولین گروه از اساتید دانشگاه جامع علوم انتظامی امین به دانشگاه چین اعزام شدند

قضاوت داور لرستانی در مسابقات زیر 17سال فوتبال آسیا

طرز تهیه ته‌چین به سبک مازنی‌ها

چین حمله تروریستی در ترکیه را محکوم کرد

دومین مدال ایران در رقابت‌های شیرجه قهرمانی آسیا

صحبت‌ درِ گوشی رئیس‌جمهور چین و روسیه + ویدئو

کسب دومین نشان ایران در یازدهمین دوره شیرجه قهرمانی آسیا

دومین مدال ایران در رقابت های شیرجه قهرمانی آسیا

ولادیمیر پوتین: جنگ غزه، نسل‌کشی است

افغانستان فرصتی است برای سرمایه گذاری

طالبان: برنامه‌های جدی برای مقابله با قاچاقچیان انسان داریم

طالبان: تا 26 ماه آینده می‌خواهیم 12 ورزشگاه لوکس بسازیم

بلینکن وارد دوحه شد

افشای سیاه‌‎بازی بازیگر وسط‌باز در منطقه

آمریکا بزرگ‌ترین کشتی خودران جهان را رونمایی کرد

صهیونیست‌ها به نیابت از آمریکا می‌جنگند

افشای اسناد امریکا، حمله اسرائیل به ایران را به تعویق انداخت / تل آویو نگران است که افشای اسناد باعث شود که تهران، الگوی حمله را پیش بینی کند / اسرائیل مجبور شده که یک طرح جایگزین تدوین کند

آمریکا درصدد اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در ارتباط با کره شمالی

مکرون کنفرانس پاریس باهدف کمک به لبنان را افتتاح کرد

روایت پزشکیان از علت تاخیر در انتقام گرفتن از اسرائیل بعد از ترور اسماعیل هنیه در تهران /در دیدار روسای جمهور ایران و ارمنستان چه گذشت؟

سرمقاله رسالت/ رمزگشایی از جاودانگی شهدای مقاومت

لحظاتی از آماده‌سازی پیکر مطهر مجاهد شهید، سیدهاشم صفی‌الدین برای خاکسپاری

تأکید مکرون و میقاتی بر برقراری آتش‌بس فوری در لبنان

شی: کشورهای درحال توسعه باید برای تحقق امنیت و رفاه مشترک هم‌صدا شوند

گردونه بچرخون، سفر به جزایر قناری برنده شو

کارشناس ارز: صادرکنندگان غیرنفتی ارز خود را در بازار آزاد می‌فروشند

زمان دقیق اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

حمله پهپادی مجدد مقاومت اسلامی عراق به «غور اردن»

از 41 به 50 هزار تومان / دلار نیما رکورد‌ها را یکی پس از دیگری می‌شکند!

آمار تکان دهنده از نرخ فقر 30.1 درصدی؛ از هر 3 ایرانی یک نفر نمی‌توانند نیاز‌های اساسی خود را برطرف کند

آمار تکان دهنده از نرخ فقر 30.1 درصدی؛ از هر 3 ایرانی یک نفر نمی‌تواند نیاز‌های اساسی خود را برطرف کند

مبارزه با قاچاق راهکاری مهم برای حمایت از تولید است

آمار جدید مهاجران افغان در تهران از زبان آقای استاندار /15 میلیون نفر در تهران زندگی می‌کنند

کشف انبار میلیاردی لوازم یدکی قاچاق در رشت

رکوردشکنی دلار نیما: عبور از کانال 49 هزار تومان!

شناسایی لوازم یدکی خودرو احتکار شده در جنوب تهران

پزشکیان می تواند با بریکس، تحریم ها را دور بزند؟

استقرار نظام اقتصادی مردم محور، بهترین راه مقابله با تحریم‌های بین‌المللی

اولویت نخست دولت، رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است

پوتین باید منازعه خونبار بین عرب‌ها و اسرائیل پایان یابد + ویدئو

اعلام جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی/ ایران 19 شد، ژاپن 15

جایگاه ایران در آخرین رنکنیگ فیفا تغییر نکرد/ ژاپن پانزدهم شد – رسانه7 | اخبار ورزشی

جایگاه ایران در آخرین رنکنیگ فیفا تغییر نکرد/ ژاپن پانزدهم شد

دیگو سیمئونه شکست اتلتیکو مادرید مقابل لیل را به اشتباه داوری ربط داد

وینیسیوس یا رافینیا؛ کدام‌یک بهترین بازیکن هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا می‌شود؟

شهرهای باکو و مادرید برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا جدال می‌کنند

جزئیات مالکیت ایران بر جزایر سه گانه