مردم کره جنوبی و ژاپن در سال 2024 یوتیوب را به نتفلیکس ترجیح دادند
آسیا و اقیانوسیه
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - «ددلاین» گزارش میدهد که مردم کره جنوبی حدود 210 دقیقه یا 3 ساعت و 30 دقیقه در روز را در یوتیوب میگذرانند و پس از ژاپن با 214 دقیقه در رده دوم بیشترین استفاده از این شبکه اجتماعی قرار دارند.
اخیرا گزارش شد که محتوای کرهای نتفلیکس پس از عناوین آمریکایی در رده دوم است، اما پژوهش جدید «دیجیتال-آی» نشان میدهد که مردم کره جنوبی یوتیوب را به پلتفرمهایی چون نتفلیکس و دیزنی+ ترجیح میدهند.
«ددلاین» گزارش میدهد که مردم کره جنوبی حدود 210 دقیقه یا 3 ساعت و 30 دقیقه در روز را در یوتیوب میگذرانند و پس از ژاپن با 214 دقیقه در رده دوم بیشترین استفاده از این شبکه اجتماعی قرار دارند.
مشترکین کرهای نتفلیکس 96 دقیقه در روز این پلتفرم استریم را تماشا میکنند در حالی که این شبکه سریالهای کرهای زبان پربینندهای مانند «بازی مرکب» (Squid Game) و «ملکه اشکها» (Queen of Tears) را پخش کرده است.
بر اساس یافتههای «دیجیتال-آی»، بیشترین اختلاف میان تماشای یوتیوب و نتفلیکس در ژاپن و کره دیده شده و در سایر کشورها مردم به یک میزان از این دو پلتفرم استفاده میکنند. در ایالات متحده آمریکا، مردم به صورت میانگین 117 دقیقه نتفلیکس و 97 دقیقه یوتیوب را تماشا میکنند در حالی که این آمار در بریتانیا به ترتیب به 89 و 95 دقیقه در روز میرسد. ایتالیا در این میان نقطه مقابل ژاپن و کره است و مردمش 91 دقیقه را در نتفلیکس و 54 دقیقه را در یوتیوب میگذرانند.
این پژوهش تلویحاً چالش پیش روی صنعت فیلمسازی را در عصر شبکههای اجتماعی نشان میدهد. در گزارش «دیجیتال-آی» آمده است که تماشای طولانی-مدت ویدیو در یوتیوب نسبت به سه سال قبل 53 درصد رشد داشته است.
نتفلیکس در سال 2024 با پخش زنده رقابت ورزشی «جیک پل» و «مایک تایسون» 457 هزار مشترک جدید را جذب کرد در حالی که فصل دوم «بازی مرکب» 410 هزار مشترک را به این پلتفرم آورد.
منبع: سایت سینما
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1411185/