ایرانیان جهان

آخرين مطالب

◄ سلست ایر کلیدی برای قفل پروازهای ایران و اروپا است اروپا

◄ سلست ایر کلیدی برای قفل پروازهای ایران و اروپا است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - تین نیوز |
سلست ایر با اهدافی بلند پروازانه در بازار سفرهای هوایی ایران و اروپا حضور پیدا کرده است. کاترینا کاستا مدیر بخش چارتر و لیسینگ شرکت هواپیمایی سلست ایر در این مصاحبه اهداف این شرکت در بازار پروازهای ایران و اروپا را تشریح کرده است.
سلام.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
من کاتارینا کاستا Catarina Costa هستم، مدیر بخش چارتر و لیسینگ هواپیمایی سلست ایر. از آشنایی با شما خوشوقتم و از فرصتی که به ما دادید تا شرکت را به شما و مخاطبان محتر متان معرفی کنیم سپاسگزارم. - چه چیزی الهام بخش را ه اندازی سلست ایر شد و چرا تصمیم گرفتید بر روی مسیرهای ایران و اروپا تمرکز کنید؟
همانطور که می دانید سلست ایر در واقع بخش عملیات پرواز مسیرهای شرق، بویژه ایران و ارمنستان در یک ایرلاین باسابقه و محلی اروپایی است.
ایده‌ی تأسیسCeleste Air از یک نیاز واقعی آغاز شد؛ نیاز به پروازهایی مستقیم، مقرون به صرفه، ایمن، راحت و قابل اعتماد میان ایران و اروپا. ارتباط گسترده میان مردم، دانشجویان، بازرگانان و خانواده ها، در کنار خلأیی که در بازار پروازهای مستقیم و مقرون به صرفه وجود داشت، ما را بر آن داشت تا مدلی نوآورانه ارائه دهیم که نه تنها پاسخگوی این نیاز باشد، بلکه تجربه ای جدید از سفر هوایی ایجاد کند.
- با توجه به چالش های تحریم ها و محدودیتهای بین المللی، چگونه سلست ایر توانسته است فعالیتهای خود را با ایران هماهنگ کند؟
ما با درک کامل حساسیت ها و پیچیدگی های روابط بین المللی، به صورت دقیق و شفاف در چهارچوب قوانین و مقررات بین المللی عمل می کنیم. از طریق همکاری با شرکتهای ثالث در اروپا و استفاده از ساختارهای قانونی و شفاف، امکان ارائه خدمات بدون تخلف از الزامات بین المللی را فراهم کرده ایم. این کار نیازمند بررسی ها و خلاقیت های فراوان به ویژه در بخش حقوق بین الملل بوده که خوشبختانه به خوبی و بادقت انجام شده است.
- مسیرهای پروازی سلست ایر کدام اند و اولویت با کدام مسیرهاست؟
در مرحله نخست، تمرکز ما بر مسیرهای پر تقاضا بین تهران(IKA) و مقاصد کلیدی در اروپا است. این مسیرها
شامل:
• هامبورگ(HAM) 
• بروکسل(BRU) 
• کپنهاگ(CPH) 
• لندن لوتون(LTN) 
• میلان مالپنسا(MXP) 
• مادرید(MAD) 
• و یکی از فرودگاه های پاریس، احتمالا اورلی است.
اولویت نخست ما برای شروع پروازها، مسیر تهران – هامبورگ است، به دلیل تقاضای بالا، جمعیت ایرانی فعال در منطقه، و دسترسی مناسب از طریق حمل ونقل زمینی به شهرهای بزرگ دیگر. این مسیر به عنوان پایلوت برای اجرای مدل جدید پیش فروش ظرفیت انتخاب شده است.
- دلیل طراحی این مسیرها چیست؟
ما مسیرها را نه با نگاه صرفاً تجاری، بلکه بر اساس نیاز خانواده ها، دانشجویان، مهاجران، تاجران و گردشگران واقعی انتخاب می کنیم. بعلاوه، ایجاد رفاه مسافران خارجی که به ایران پرواز می کنند هم قطعا مورد نظر ماست. با سلست ایر دیگری نیازی برای توقف چند ساعته، نگرانی جابجایی بار، هزینه کردن وقت و پول در انتظار بین دو پرواز، نگرانی بابت از دست دادن پرواز بعدی (کانکشن)، ویزای ترانزیت و شلوغی سالن های انتظار ترانزیت و کنترل مدارک و غیره کاملا از بین خواهد رفت. افراد مسن، کودکانی که به تنهایی پرواز میکنند، مادرانی که چند فرزند همراه دارند، اشخاصی که مشکل زبان دارند، از جمله مسافرانی هستند که در این توقف های اجباری استرس غیر ضرورری را پیش رو می بینند. پروازهای مستقیم سلست ایر این مشکلات را بکلی محو می کنند.
همچنین ما در برنامه داریم تا کادر پرواز مجرب و مسلط به چند زبان، بخصوص به زبان فارسی را در تیم داشته باشیم تا از نظر فرهنگی هم محیطی مناسب تر برای مسافران با ارزش سلست ایر فراهم کنیم.
- چه تعداد پرواز در هفته برنام هریزی شده است؟
در فاز ابتدایی، برنامه ریزی برای یک پرواز رفت و برگشت در هفته برای هر مسیر اصلی انجام شده است.
برای نمونه:
• تهران – هامبورگ – تهران: یک پرواز رفت و یک برگشت، در یک روز برنامه به صورت رفت وبرگشت همان روزه(same-day return)برای افزایش بهره وری هواپیما و کاهش هزینه ها طراحی شده است. با تثبیت عملکرد و تقاضا، این تعداد قابل افزایش خواهد بود.
- تایپ هواپیمای مورد استفاده چیست؟
ما به دلایل زیر از هواپیماهای ایرباس A 320استفاده می کنیم : 
• ظرفیت ایده آل برای مسیرهای میان برد (حدود 150 -180 مسافر)
• مصرف سوخت بهینه
• دسترسی مناسب به ناوگان در بازار اجاره
• تاییدیه کامل از سویEASA و استانداردهای اروپایی 
تمام پروازها با هواپیماهای دارای ثبت و بهره برداری در اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.
- چه راهبردهایی برای مقابله با نوسانات ارزی و هزینه های سوخت دارید، به ویژه با توجه به شرایط خاص اقتصادی ایران؟
ما هزینه های عملیاتی خود را به یورو تثبیت کرده ایم و سیستم پیش فروش به ما کمک می کند تا ریسک نوسانات را کاهش دهیم. رویکرد ما ترکیبی از پیش بینی پذیری مالی و مدیریت ریسک است. همچنین، شیوه‌ی جدیدی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین در تمام عملیات مالی ما بصورت پایلوت درحال آمایش است که نه تنها بصورت هوشمندانه به کاهش ریسک کمک می کند، بلکه برای اولین بار مسافران در کاهش هزینه های سفر بصورت مستقیم دخالت دارند. اجازه بدهید در این مورد بعدا بیشتر توضیح بدهم زیرا این مدل را برای اولین در دنیا، سلست ایر ابداع و عملیاتی خواهد کرد.
- پس سیستم فروش بلیط و بهره برداری شما هم با مدل سنتی تفاوت دارد؟
بله! ما از یک مدل هوشمند براساس فن آوری بلاک چین استفاده میکنیم . اجازه بدهید توضیح بیشتر در این مورد را به آینده موکول کنیم! ببینید سلست ایر تنها یک ایرلاین نیست؛ آغاز یک تجربه متفاوت در سفر، بویژه بین اروپا و ایران است. تفاوت ما برای مسافر، نه فقط در قیمت یا مسیر، بلکه در احساس، تعامل و ارزش واقعی سفر نهفته است. من قول میدهم در صحبت های آینده مان به شرح و دلیل این تفاوتها بپردازم که جنبه‌ی شعاری نداشته باشد.
- آیا برنامه ای برای گسترش پروازها به سایر شهرهای ایران مانند شیراز، مشهد یا تبریز دارید؟
بله، قطعاً. اولویت نخست ما برقراری منظم مسیرهای اروپایی–تهران است، اما با تثبیت عملیات، ارزیابی و مطالعه بازار شهرهای دیگر در دست انجام است. تقاضای سفر در شهرهای بزرگ ایران بالاست و ما به طور جدی به گسترش شبکه فکر می کنیم. ما حتی بررسی پروازهایی به دو منطقه آزاد جنوبی و مهم جزیره کیش و اروند هم در برنامه داریم. لازم است یادآوری کنم که سلست ایر به فرودگاه ایروان در ارمنستان هم پروازهای مستقیم از اروپا خواهد داشت.
- چه فرصت هایی برای همکاری با شرکتهای هواپیمایی یا گردشگری ایرانی می بینید؟
همکاری با شرکتهای گردشگری ایرانی، آژان سها، و حتی اپراتورهای داخلی برای ما اهمیت بالایی دارد. ما به دنبال هم افزایی هستیم، نه رقابت ناسالم. برنامه هایی در دست بررسی است تا بسته های مسافرتی، پرواز+هتل، و خدمات ترکیبی ارائه شود، با تمرکز بر شفافیت، کیفیت و قیمت گذاری منصفانه. درحال حاضر تمرکز ما بر روی پروازهای مستقیم با رفاه و راحتی و ایمنی هرچه بیشتر برای مسافران بین اروپا و ایران زیبا است.
- آیا برای پروازهای سلست ایر از ایران مجوزهای لازم را دریافت کرده اید؟
ما در سلست ایر کاملاً متعهد به رعایت قوانین و الزامات سازمان هواپیمایی کشوری ایران هستیم. فرآیندهای دریافت مجوزهای لازم برای هر مسیر پروازی، مطابق با مقررات ملی و بی نالمللی، با دقت پیگیری می شود.
در چارچوب مدل ما - که شامل همکاری با اپراتورهای دارای AOC معتبر اروپایی است - مجوزهای پرواز Permits Flight برای هر عملیات مشخص از طریق کانال های قانونی و با هماهنگی کامل با مراجع ذیصلاح در ایران دریافت می شود. در حال حاضر، برای مسیرهای پایلوت مانند تهران – هامبورگ، درخواستهای لازم در حال تکمیل و ثبت است. نظر به اینکه این درخواستها به تمامی براساس قوانین و مقررات بین المللی ثبت و مجوزهای صادر می شوند، و با توجه به سابقه‌ی قدرتمند و بسیار دیرینه ایران بعنوان یکی از قدیمی ترین پایگاه های هوانوردی در خاورمیانه، ساختار سیستم هواپیمایی شناخته شده با پتانسیل هایی عالی دارد که متاسفانه بدلیل تحریمها از دید سرمایه گذاران بین المللی بدورمانده، من تردیدی ندارم که هدف ما که اجرای یک مدل شفاف، ایمن، قانونمند و پایدار است با کسب اعتماد نهادهای نظارتی و در نهایت رویکرد مثبت مسافران تامین خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1413625/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لوئیس هنریکه در رادار غول‌های اروپا/ گزینه جذاب جانشین طارمی در اینتر و کومان در بایرن

آواز شاد؛ مرد چینی با بوشو بوشو تره نخوام همچین رقص مازندرانی رفت دیوار چین ترک خورد

مذاکرات فنی شد؛ رویکرد محتاطانه عراقچی چه چیز را نشان می دهد؟

وزارت امورخارجه آمریکا: در مذاکرات با ایران پیشرفت هایی حاصل شد

آمریکا دنبال کاهش تنش‌ها و یک توافق ولو حداقلی با ایران است

واکنش کیهان به مذاکرات ایران و آمریکا در رم

تظاهرات گسترده علیه ترامپ در 700 نقطه آمریکا

سناریوهای4 گانه مذاکرات ایران و آمریکا/ سناریوی خیلی دور-خیلی نزدیک، «توافق حداکثری» است/ توافق حداقلی خطر گسترش جنگ را کاهش خواهد داد اما...

نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا در رم چه بود؟

اسرائیل به دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا واکنش نشان داد

پیشرفت بسیار خوبی در گفت‌وگوها با ایران داشتیم

تحلیل عبرت آموز وزیر خاتمی از مذاکرات و مقاله جان کری

جان کری: ایران در گوشه رینگ است؛ توافق ترامپ با تهران باید گسترده‌تر از برجام باشد

روند مذاکرات از زبان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

صفحه نخست روزنامه‌ها – یکشنبه 31 فروردین

تایمز: ترامپ 2025؛ ویروس جدید و ویرانگر اقتصاد دنیا

تظاهرات گسترده علیه ترامپ در 50 ایالت آمریکا

آنچه در بخش سیاسی روزنامه‌های 31 فروردین گذشت

قیمت خودرو امروز یکشنبه 31 فروردین 1404/ واکنش خودرو به‌دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا

خبری که ایران منتظر آن بود؛ آمریکا به تهران چراغ سبز نشان داد

عراقچی: هدف اصلی مذاکرات تضمین منافع ملی کشور است

آمریکایی‌ها از مواضع قبلی خود عدول کرده اند | یک هشدار جدی

برندگان اصلی در سقوط دلار آمریکا چه کسانی هستند؟

سرمقاله خراسان/ رابطه قاچاق و افزایش قیمت دلار!

سرمقاله دنیای اقتصاد/ راه دشوار مذاکره

افراد مسلح در نیجریه 56 تن را کشتند

درگیری پلیس اسرائیل با معترضان صهیونیست

احتمال بازداشت جولانی در عراق

دولت آمریکا در آستانه توافق با تهران است/ ترامپ اقتصاددان است نه یک نظامی

نجات ساخت ایران از بن‌بست؛ فصل پروانگی تولید ملی

جزئیات ترکیب بدهی‌های دولت

روند ساخت‌وساز در قم تحت تاثیر نهضت ملی مسکن

نعمت‌زاده: قهرمان فردا شدن برایم فقط یک افتخار نبود، مسئولیت بود/ سال 1404 را پرقدرت آغاز می‌کنم

بازتاب مذاکره ایران و آمریکا در رسانه‌های دنیا

آمریکا به گفت‌وگو با ایران نیاز دارد و چاره‌ای جز آن ندارد

واکنش رژیم صهیونیستی به دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا

تفاوت نگاه ما و آمریکا به مذاکره

فلاحت‌پیشه: قرار نیست ایران و آمریکا بعد از مذاکرات دوست شوند اما../ توافق بر سر «مذاکرات فنی» یعنی دوری از تنش

اسرائیل و آمریکا قطعا به ایران حمله کرده بودند اگر...؛ گزارش اسپوتنیک | نتانیاهو افتخار می‌کرد که ایرانی‌ها را قتل عام کند

اطلاعات: اکثریت مردم از مذاکره ایران و آمریکا و توافق کردن استقبال می کنند/ نباید به تیم مذاکره کننده برچسب خیانت، وابستگی و بی غیرتی بزنیم

تداوم اخراج‌ها در پنتاگون / پولیتیکو: وزارت دفاع در حال فروپاشی است

هدف اصلی ایران برای مذاکره با آمریکا به روایت عباس عراقچی

اسرائیل و آمریکا قطعا به ایران حمله کرده بودند اگر…؛ گزارش اسپوتنیک | نتانیاهو افتخار می‌کرد که ایرانی‌ها را قتل عام کند

آمریکا: پیشرفت قابل توجهی در دور دوم مذاکرات حاصل شده است

حمله وحشیانه آمریکا به بندر نفتی یمن

خبر مهم از مذاکرات هسته‌ای

واکنش اسرائیل به دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا

سی‌ان‌ان: ترامپ دوباره ویتکاف را به مسکو می‌فرستد

حمله هوایی آمریکا به یمن

ادامه اعتراضات در ترکیه