ایرانیان جهان

آخرين مطالب

اذعان مقام اروپایی به افزایش شکاف بین اعضاء با بروکسل اروپا

اذعان مقام اروپایی به افزایش شکاف بین اعضاء با بروکسل
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - کمیسر اتریشی اتحادیه اروپا در سخنانی به چالش‌های اتحادیه اروپا در دوران طولانی مسئولیت خود پرداخته و از افزایش شکاف بین کشورهای عضو این اتحادیه با بروکسل به عنوان یک مسئله خبر داد. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "یوهانس هان"، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا که تا چند وقت دیگر این مسئولیت خود را به جانشینش واگذار می کند در مصاحبه ای با روزنامه استاندارد به چالش های این اتحادیه پرداخت.
تنها تعداد کمی از کمیسران اتحادیه اروپا بودند که سه دوره در بروکسل خدمت کردند. "یوهانس هان" به عنوان کمیسر منطقه ای در آغاز سال 2010 کار خود را آغاز کرد. در سال 2014 مسئولیت توسعه و سیاست همسایگی و سپس در سال 2019 مسئول بودجه و پرسنل در کمیسیون اروپایی شد. وی در پایان سال جاری میلادی از این نهاد مهم اروپایی خارج می شود.
وی که مدت پانزده سال کمیسر اتحادیه اروپا بود در بخشی از گفتگو با این روزنامه اتریشی گفت: مهمترین یافته من این است که ادغام اروپا در واقع همیشه از بحران ها توسعه می یابد. دومین بینشی که در این دوران مسئولیت خود به دست آوردم این است که اتحادیه اروپا برای مدت طولانی بر خود تمرکز کرده است. با این حال، هم زمان تحولات بزرگتری در جهان رخ داد که اتحادیه اروپا از آن بی‌تأثیر نماند. این تحولات با ریاست جمهوری شی جین پینگ در چین و سپس با سیاست «اول آمریکا» دونالد ترامپ آغاز شد. زنگ خطر نهایی برای درگیر شدن بیشتر از نظر ژئوپلیتیکی، جنگ روسیه علیه اوکراین بود.
افزایش شکاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بروکسل
این مقام اروپایی در ادامه گفت: سومین یافته من این است که شکاف بین کشورهای عضو و اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای افزایش یافته است. در حالی که اتحادیه اروپا، به ویژه از زمان ریاست اورزو لا فون در لاین، بیشتر و بیشتر در سطح جهانی فکر و عمل کرده است، کشورهای عضو چالش‌های عمده را از منظر صرفاً ملی می‌بینند. این بر درک شهروندان از اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد. به آنها به قدر کافی واضح گفته نشده است که چالش ها، که همه جهانی هستند، تنها با هم، یعنی در اتحادیه قابل غلبه هستند.
وی همچنین تاکید کرد: زمانی که من در آغاز سال 2010 به قدرت رسیدم، در دوران پس از بحران بانکی، مالی و اقتصادی قرار داشتیم. برخی از کشورهای عضو و بخصوص یونان، بلکه ایرلند، اسپانیا و پرتغال نیز در آستانه پرتگاه قرار گرفتند و موجودیت کل اتحادیه اروپا را تهدید کردند. تنها با تلاش مشترک می توان از ورشکستگی این کشورها جلوگیری کرد.
تاکید بر لزوم رای اکثریت در روند تصمیم گیری های اروپا
وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: متاسفانه اگر واقعاً می‌خواهیم خودمان را در سطح جهانی مطرح کنیم، باید از حالت واکنشی به حالت فعال برویم. این امر بیش از هر چیز مستلزم تغییر در تصمیم گیری، تصمیم گیری اکثریت به عنوان یک اصل و لغو حق وتو برای همه اعضاء است.
این مقام اروپایی همچنین گفت: من توسعه اتحادیه را به عنوان "رویاهای شکست خورده توصیف نمی کنم. ما شکست نمی‌خوریم، اما متأسفانه پیاده‌سازی همیشه فقط زمانی اتفاق می‌افتد که گزینه دیگری وجود نداشته باشد. ما استراتژی هایی را داریم، اما خیلی دیر اجرا می کنیم. روند تصمیم گیری در این اتحادیه پیچیده است.
مهاجرت از دشوارترین مسائل اتحادیه اروپا است
هان در ادامه گفت: مهاجرت مطمئناً یکی از دشوارترین مسائل در این اتحادیه است زیرا کشورهای عضو به طور متفاوتی تحت تأثیر قرار می گیرند. به همین دلیل هفت سال طول کشید تا پیمان مهاجرت و پناهندگی تصویب شود. اما من معتقدم که آخرین نشست شورای اروپا گام مهمی به سوی یک رویکرد یکسان برداشت. شکی نیست که ما نیاز به تشدید برخی مقررات بدون به خطر انداختن حق اساسی پناهندگی داریم. در اینجا این مسئله مطرح است که ما کنترل خود را بر افرادی که وارد اتحادیه می شوند حفظ کنیم و ما باید روابط را با کشورهای شریک و ترانزیت تشدید کنیم.
وی در ادامه به روند قدرت گیری روزافزون احزاب راست افراطی و ملی گرایی روزافزون در این اتحادیه پرداخته و گفت: این روند پیچیده ای است. به دلیل ادغام رو به رشد، اهمیت کشورهای عضو کمتر شده است. نمایندگان آنها این را احساس می کنند. آنچه ما شاهد آن بودیم رشد پوپولیسم است، هم در سمت راست و هم در چپ.
این مقام اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: پل هانری اسپاک، سیاستمدار اهل بلژیک بیش از شصت سال پیش گفت که همه کشورهای اروپایی کوچک هستند، اما برخی هنوز آن را نمی دانند. این موضوع امروزه بیشتر صادق است. در سال 2050، هیچ کشور اتحادیه اروپا این قدرت را نخواهد داشت که یکی از قوی ترین کشورها در گروه G7 باشد. ما باید درک کنیم که غلبه بر بحران های جهانی تنها با تلاش مشترک امکان پذیر است.
وی در ادامه گفت: یک مشکل این است که امید به زندگی سیاسی دولت‌ها در کشورهای عضو به دلیل توالی سریع بحران‌ها و از هم گسیختگی در حال کاهش است. این امر موافقت با پروژه های مشترک اتحادیه اروپا را به طور فزاینده ای دشوار می کند. اعتقاد من این است که حاکمیت یک کشور به بهترین وجه در اروپای مشترک محافظت می شود.
بزرگترین چالش آینده اروپا تقویت رقابت پذیری اقتصاد اروپا است
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بزرگترین چالش در چند سال آینده تقویت رقابت پذیری اقتصاد اروپا به منظور تضمین رفاه ما خواهد بود. ما نیاز به بازنگری در این راستا داریم.
وی همچنین گفت: روشن شده است که درگیری های منطقه ای ابعاد جهانی دارد. بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی نمی توانند نسبت به آنچه در اوکراین اتفاق می افتد بی تفاوت باشند. ما نمی توانیم نسبت به اتفاقاتی که در دریای چین جنوبی رخ می دهد بی تفاوت باشیم، زیرا بر زنجیره تامین تاثیر می گذارد. ما باید به اوکراینی ها کمک کنیم تا موقعیت خود را برای راه حل سیاسی تا حد امکان تقویت کنند. من فرض می کنم که راه حلی وجود خواهد داشت که حاکمیت ارضی و منافع اوکراین را تضمین کند. قانون قویترین نباید غالب باشد، بلکه باید قوت قانون حاکم باشد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1245851/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا کی برگزار می شود؟

پیام‌ یمن به غرب و اسرائیل با موشک هایپرسونیک

حمایت مردم از مقاومت فلسطین/ تجمع گسترده روبروی سفارت آمریکا در امان

حمله پهپادی به 2 پایگاه آمریکایى در مرز عراق، سوریه و اردن

رؤسای دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی، آمریکا با نخست وزیر قطر دیدار کردند

آخرین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات آمریکا/ پیشتازی ضعیف هریس از ترامپ

اسرائیل بازنده جنگ روانی شد

تداوم ناآرامی‌های غرب آسیا، خطری جدی برای هریس و شگردی تازه برای ترامپ

برتری شکننده هریس در مقابل ترامپ در جدیدترین نظرسنجی

هریس مدعی شد : تمام تلاشم را برای پایان جنگ و آزادی گروگان ها خواهم کرد

حمله شدید به دو پایگاه آمریکایى در مرز عراق، سوریه و اردن

تعیین سقف اعتباری چک همچنان چشم‌انتظار اجرا

پایداری امنیت غذایی در گرو اطلاعات بهنگام

دستگیری یک تبعه افغانستان به جرم زورگیری از بانوان در ورامین

روی پیروزی هریس شرط بندی نمی‌کنم/ مردم آمریکا «کامالا» را تداوم مشکلات دولت بایدن می‌دانند

معادله انتخاباتی آمریکا و رابطه آن با تنش اسرائیل-ایران

حمله اسرائیل به ایران و 3 سوال درباره آینده جنگ در خاورمیانه

جنگنده اف 22 رپتور در کجا ساخته می‌شود؟

موافقت پارلمان عربی برای اقامه دعوی علیه اسرائیل

عقب‌نشینی عریان اسرائیل از مواضع ادعایی خود

کشف شبکه پولشویی و فرار مالیاتی با 80 همت گردش مالی

تحمیل خسارت به تولید و تجارت

پیش‌بینی مسوولین اقتصادی کشور برای رشد اقتصادی در سال آینده

عدم تخصیص منابع کافی به مساله بهینه‌سازی مصرف انرژی/ باید برای خروج ارز و آسیب‌های اقتصادی فکری کرد

درخواست ژاپن و شرکایش از اسرائیل

ژاپن و شرکایش خواستار پایبندی اسرائیل به قوانین شدند

کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی جهان؛ تیم ایران به مقام قهرمانی رسید

اولین قهرمانی آزادکاران ایران در امیدهای جهان با 7 مدال

دربی 8 گله ایتالیا همه چیز داشت، جز برنده!/ حضور اندک طارمی

دخالت آشکار کاملا هریس در امور ایران

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تعهد به اسرائیل تفاوتی ندارند

هشدار آلمان به آمریکا

اظهارنظر سناتور روس درباره تقلب در انتخابات آمریکا

شرایط برای مذاکره با غرب مناسب نیست

امام جمعه پاکدشت: پاسخ ایران به رژیم غاصب صهیونیستی پشیمان کننده است

آلمان به آمریکا هشدار داد/ جنگ تجاری با اروپا برنده‌ای ندارد

تامین 70 درصدی هزینه‌های توحش صهیونیست‌ها از سوی آمریکا

صدای انفجار در پایگاه التنف آمریکا در سوریه

حمله و وقوع چند انفجار در پایگاه‌های آمریکا در سوریه

کابوس تازه آمریکا؛ زیردریایی‌های 348,000,000,000 دلاری

کامالا هریس خطاب به ایران : پاسخ ندهید

درخواست هریس از ایران: به اسرائیل پاسخ ندهید

محرومیت ستاره فوتبال زنان ایران به دلیل افتادن روسری؟

منطقه در چشم‌انداز ایران و شورای همکاری

سیاست داخلی ظریف

سفیدنمایی طالبان

سود پنهان فیلترینگ چقدر است که مانع از فروپاشی‌اش می‌شود؟

منطقه در حال جوشش؛ چرا خاورمیانه اوضاع کمپین هریس را بهتر نکرد؟

بلومبرگ: آیا حمله محدود اسرائیل به ایران، راهی به سوی توافق منطقه‌ای است؟

آمریکا تاوان استفاده از آسمان عراق را خواهد داد