ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تک‌نرخی شدن ارز، راهکار مقابله با فساد و رانت در اقتصاد است اخبار ایران

تک‌نرخی شدن ارز، راهکار مقابله با فساد و رانت در اقتصاد است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - حجت الاسلام و المسلمین محمد باقری بنابی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره نظام چندنرخی ارز و تأثیرات آن بر اقتصاد کشور گفت: بدون شک هرچه سریع‌تر به سمت تک‌نرخی شدن ارز حرکت کنیم، به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. وی اظهار کرد: نظام چندنرخی ارز، سال‌هاست که باعث بروز رانت و فساد در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور شده و این مسئله نه‌تنها به تولید داخلی آسیب می‌زند، بلکه زمینه برای سوءاستفاده برخی افراد و نهادها را هم فراهم می‌کند.
باقری بنابی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی در بازار ارز افزود: در حال حاضر، انواع نرخ‌های ارز، از جمله ارز ترجیحی، ارز مبادله‌ای و ارز آزاد، موجب پیچیدگی در بازار شده‌اند و حق و حقوق مردم در این میان نادیده گرفته می‌شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متأسفانه به دلیل وجود ارز ترجیحی، تنها برخی نهادها و افراد خاص از این مزایا بهره‌مند می‌شوند، در حالی که این تفاوت‌های ارزی باعث می‌شود که اکثریت مردم به حاشیه رانده شوند و نظام اقتصادی از شفافیت فاصله بگیرد.
وی با اشاره به این‌که شرایط اقتصادی کنونی کشور متاثر از تحریم‌های بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها نقش مهمی در محدودیت منابع ارزی ما داشته‌اند، اما این بدان معنا نیست که ما نباید به سمت اصلاحات اساسی و حرکت به سمت تک‌نرخی شدن ارز نرویم.
این نماینده مجلس دوازدهم توضیح داد: ما در طول سال‌های اخیر همواره تحت فشار تحریم‌ها بوده‌ایم و هیچ‌کدام از دولت‌های گذشته نیز از این فشارها در امان نبوده‌اند. اما نکته مهم این است که در دوره‌هایی که تک‌نرخی شدن ارز اجرایی شد، نتایج مثبتی در زمینه شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فساد حاصل شد.
نماینده شهرستان بناب با تاکید بر اینکه ایجاد یک سیستم ارزی سالم و بدون فساد نیازمند همکاری و هم‌افزایی تمام بخش‌های دولتی و خصوصی است، افزود: در دوره‌هایی که ارز تک‌نرخی اجرا شد، شاهد کاهش چشم‌گیر فسادهای سیستماتیک بودیم. اما در شرایط کنونی، ارز چندنرخی و تفاوت قیمت‌ها، زمینه‌ساز فساد و ایجاد امتیازاتی برای گروه‌های خاص شده است.
وی همچنین به تجربه‌هایی از دولت‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره‌هایی که سیاست تک‌نرخی شدن ارز در اولویت قرار گرفت، ما شاهد بودیم که بخش‌های مختلف اقتصاد از صنعت گرفته تا کشاورزی بهبود یافتند. ولی متأسفانه، اکنون دوباره شاهد بازگشت به سیاست‌های چندنرخی هستیم که این موضوع به نفع هیچ‌یک از بخش‌های اقتصادی کشور نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه افزود: دولت باید به‌طور جدی به سمت ارز تک‌نرخی حرکت کند و این فرآیند را با دقت و برنامه‌ریزی انجام دهد تا شوک‌های اقتصادی به حداقل برسد.باقری بنابی در ادامه گفت: وضعیت فعلی ارز به‌طور کلی به نفع واردکنندگان است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از صادرکنندگان نیز به سمت واردات متمایل شوند، چرا که سود بیشتری در این بخش وجود دارد.
باقری بنایی اظهار کرد: اگر سیاست‌های اقتصادی ما شفاف و ضدتحریم باشد، می‌توانیم اقتصاد سالم‌تری داشته باشیم که هم به نفع تولید داخلی باشد و هم مانع از سوءاستفاده‌های وارداتی شود.
در پایان، نماینده بناب ضمن تأکید بر ضرورت اصلاحات ساختاری در نظام ارزی کشور خاطرنشان کرد: با تک‌نرخی شدن ارز و اجرای سیاست‌های صحیح اقتصادی، می‌توانیم به سمت سلامت اقتصادی و کاهش فساد حرکت کنیم. این مسئله نیازمند همکاری دولت و مجلس است تا بتوانیم با اتخاذ تصمیمات درست، آینده‌ای روشن‌تر برای اقتصاد کشور رقم بزنیم.
آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 کلمات کلیدی تحریم کمیسیون اقتصادی مجلس تک نرخی شدن ارز محمد باقری بنایی ما را در پیام رسان های زیر دنبال کنید.
تلگرام اینستاگرام بله ایکس لینک کوتاه کپی شد اخبار مرتبط

ایرانیان جهان

ارز چندنرخی عامل فساد و بی‌نظمی در اقتصاد کشور است 1403/6/6 09:48:55

ایرانیان جهان

تک نرخی کردن ارز موجب افزایش تورم می شود/دولت باید سیاست جایگزینی دلار را پیگیری کند 1403/4/24 12:32:06 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر نام ایمیل متن پیام ارسال مهمترین اخبار سیاسی: تک‌نرخی شدن ارز، راهکار مقابله با فساد و رانت در اقتصاد است سیاسی: ایران تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن را شدیداً محکوم کرد اقتصادی: سالانه 2 میلیون و 600 هزارتن مرغ در کشور تولید می شود سیاسی: نقش موثر فعالین این حوزه در سلامت و امنیت غذایی، آنچنان که شایسته است دیده نمی‌شوند سیاسی: برگزاری نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور سیاسی: از کار پراکنده، موازی و غیرمتمرکز در حوزه هوش مصنوعی پرهیز کنید سیاسی: وقت آن رسیده بشنویم به جای آنکه بگوییم سیاسی: وزیر خارجه ایران نسبت به پاسخ قوی‌تر در واکنش به هر تهاجمی هشدار داد سیاسی: امروز فرماندهی انتظامی نماد پلیس مقتدر است سیاسی: منطقه باید قدردان فداکاری های کشور سوریه در مصاف با تروریسم باشد آرشیو گفتگو تک‌نرخی شدن ارز، راهکار مقابله با فساد و رانت در اقتصاد است سامانه خودنویس فرصتی برای شفافیت و کاهش واسطه‌ها در بازار املاک انتقام نهایی زمان پایان جنگ در زمین های اشغالی است اختلاف در بین رژیم صهیونیستی/ موضع آمریکا و فرانسه پس از "وعده صادق 2" تغییر کرد ملت ایران موافق صد در صدی با تقابل نظامی علیه رژیم صهیونیستی هستند آرشیو آخرین اخبار گروه تک‌نرخی شدن ارز، راهکار مقابله با فساد و رانت در اقتصاد است ایران تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن را شدیداً محکوم کرد سالانه 2 میلیون و 600 هزارتن مرغ در کشور تولید می شود نقش موثر فعالین این حوزه در سلامت و امنیت غذایی، آنچنان که شایسته است دیده نمی‌شوند برگزاری نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور از کار پراکنده، موازی و غیرمتمرکز در حوزه هوش مصنوعی پرهیز کنید وقت آن رسیده بشنویم به جای آنکه بگوییم وزیر خارجه ایران نسبت به پاسخ قوی‌تر در واکنش به هر تهاجمی هشدار داد امروز فرماندهی انتظامی نماد پلیس مقتدر است منطقه باید قدردان فداکاری های کشور سوریه در مصاف با تروریسم باشد پربازدیدترین گروه جزئیات برگزاری نمازجمعه به امامت رهبر معظم انقلاب به همراه نقشه مصلی منتشر شد وزیر کشور وارد تبریز شد بیش از 400 موشک به اسرائیل شلیک شد 90 درصد موشک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد چرا اسرائیل به دنبال حمله زمینی به لبنان است؟ پیکر مادر سردار شهید خرازی در اصفهان تشییع شد اختلاف در بین رژیم صهیونیستی/ موضع آمریکا و فرانسه پس از "وعده صادق 2" تغییر کرد مراسم بزرگداشت پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله از سوی رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد در زمان اجرای عملیات وعده صادق 2، در داخل اسرائیل چه رخ داد؟ آرمان و مکتب سید حسن نصرالله زنده است وب گردی فروش اقساطی خودرو
وکیل طلاق
سایت مزایدات و مناقصات کشور
وکیل ملکی
قیمت ترموود
بهترین وکیل در تهران
قیمت پرده پانچ
خرید اینترنتی بلیط قطار
اجاره استیج
دانلود فیلم
مزایده خودرو
سطل زباله شهری
خرید سی پی
لوازم ماشین لباسشویی

ایرانیان جهان

قیمت ارز امروز 14 مهر 1403 در بازار تهران مشخص شد ارتباط با ما | درباره ما | پیوندها | تبلیغات | rss Rss تلگرام اینستاگرام بله ایکس تمام حقوق برای خبرگزاری موج محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

ایرانیان جهان

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1222761/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موشن گرافیک | الگویی در جهان عرب...

راز پنهان ژاپنی‌ها فاش شد! کشف جدید درباره رگ و ریشه مردم ژاپن

صرافی کوین‌بیس رمزارز تتر را از فهرست تحت پشتیبانی خود حذف می‌کند

اروپا صاحب اولین خط هوایی حمل بار با پهپاد شد!

سفیر جدید انگلیس در تهران را بشناسید

سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟ + سوابق

سفیر جدید انگلیس در ایران را بشناسید

بازگشت مسی به بارسلونا؛ این‌بار به عنوان همراه!

بازگشت بارسای فلیک به نوار پیروزی؟

دعوت بارسلونا از مسی؛ این‌بار به عنوان همراه!

سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟

مخالفان جمهوری اسلامی که ژست مخالفت با جنگ می گیرند، حرفشان تسلیم در برابر دشمن است

دو سوم مردم اسراییل دچار سرخوردگی و ناامیدی هستند

مخالفان جمهوری اسلامی که ژست مخالفت با جنگ می‌گیرند، حرفشان تسلیم در برابر دشمن است

شهادت سید حسن نصرالله آغاز فروپاشی رژیم جعلی اسراییل است

دمکراسی ما قدیمی‌تر است؛ سرزمین مادری ما چین نیست

تغییر سبد صادراتی نفت ایران | عکس

آیفون 16 ساخت کدام کشور است؟

خورشید مصنوعی ژاپن گوی سبقت را از چین ربود

از سالگرد انقلاب قرقیزستان تا آغاز اشغال 20 ساله افغانستان

فوری / خودسوزی یک فرد حامی فلسطین در مقابل کاخ سفید / آتش را با چفیه خاموش کردند + عکس

خودسوزی حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید/ منطقه قرنطینه شد+فیلم

تنش در منطقه به نقطه جوش رسیده؛ تهران چه پیامی به آمریکا مخابره کرد؟

◄ تفاوت عجیب هزینه نگهداری زیرساخت راه‌ آهن هلند و آمریکا

سقوط سهم گوگل از بازار تبلیغات جستجوی آمریکا به زیر 50 درصد

نباید در فریب «تله جنگ» گرفتار شد/ایران مهم‌ترین چالش اسرائیل است

آیفون 16 ساخت کدام کشور است؟ / آمریکا و چین نیست

شکسته شدن هیمنه امریکا، درخشان ترین حماسه رزمندگان بوشهری است

«زیر پوست آمریکا» برای پخش از شبکه یک دوبله شد

فواد ایزدی: آمریکا به دنبال گسترش جنگ و حمایت از نسل‌کشی اسرائیل است

خودسوزی معترض حامی غزه و لبنان مقابل کاخ سفید (فیلم)

خودسوزی حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید| منطقه قرنطینه شد

پوگبا در عربستان یا آمریکا؟

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه 15 مهر

قارایی: اسرائیل در حقیقت یک پادگان نظامی است

ترامپ: آمریکا به سوژه خنده بدل شده است

عکس ویژه و جنجالی ترامپ در کنار ایلان ماسک

تحلیل عطوان از حمله برق آسای ایران به پایگاه‌های هوایی اسرائیل

ایزدی: نباید در فریب «تله جنگ» گرفتار شد

کل جهان به ما می‌خندد

سئول نگران چشم‌انداز حمایتی واشنگتن

بازگشت ترامپ به محل ترور نافرجامش در پنسیلوانیا

سخنرانی ترامپ در محل ترور نافرجام؛ «آمریکا سوژه خنده جهان شده است»

(ویدئو) خودسوزی یکی از حامیان غزه و لبنان مقابل کاخ سفید

افشاگری وزیر دفاع پیشین آمریکا از شکاف آشکار در روابط واشنگتن- تل‌آویو

پاسخ ایران به اتهامات آمریکا درباره دریای سرخ

شبکه منوتو اعلام کرد از تعطیلی در‌می‌آید/شوگر جدید پیدا شد؟

آمریکا مسئول کشتار دیرالبلح است

اسرائیل در حقیقت یک پادگان نظامی است

وزیر دفاع پیشین آمریکا: نتانیاهو اعتمادی به بایدن ندارد