ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سود واردات قطعات خودرو از چین آسیا و اقیانوسیه

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرگزاری آنا، آیا این سرمایه‌گذاری، ارزش زمان و هزینه‌ای که صرف می‌کنید را خواهد داشت؟ برای اینکه درک بهتری از سود واردات قطعات خودرو از چین داشته باشیم، بیایید ابتدا هزینه‌های آن را بررسی کنیم. پس از آن یک مقایسه موردی انجام می‌دهیم تا معیاری واقعی از این سود داشته باشیم و در نهایت نکات مهم در زمینه واردات از چین را به طور خلاصه یادآوری می‌کنیم.
هزینه واردات قطعات خودرو ازچین این هزینه را می‌توان به 3 بخش هزینه خرید، حمل و نقل و تعرفه‌های گمرکی تقسیم‌بندی کرد. در ادامه به بررسی اجمالی هر یک از این هزینه‌ها می‌پردازیم.
هزینه خرید قیمت خرید قطعات خودرو از چین متناسب با نوع، کیفیت و تعداد سفارش شما متغیر خواهد بود. تولیدکنندگان چینی، امکان تولید قطعات به کیفیت دلخواه شما را فراهم می‌کنند؛ بدین معنا که کیفیت قطعات را متناسب با قیمتی که پرداخت می‌کنید، تنظیم می‌کنند. همچنین خرید عمده قطعات، به دلیل تخفیفات در نظر گرفته شده توسط تأمین‌کنندگان، منجر به کاهش قیمت واحد خواهد شد. تأمین‌کنندگان به طور معمول قیمت واحد کالا را در بازه‌های عددی مختلف دسته‌بندی می‌کنند تا مشتریان بتوانند با توجه به بودجه و نیاز خود، گزینه مناسب را انتخاب نمایند.
هزینه حمل و نقل این هزینه معمولا بین 10 تا 30 درصد از کل هزینه‌های واردات را به خود اختصاص می‌دهد. هزینه حمل و نقل قطعات خودرو از چین به عواملی مانند وزن، حجم و نوع قطعه وابسته است. همچنین اگر قطعات شما الکترونیکی باشند، هزینه حمل بالاتری خواهند داشت. با این حال، مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه حمل، انتخاب روش آن است.
معمولا حمل دریایی، روشی مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای حمل قطعات خودرو از چین می‌باشد. همچنین می‌توانید با رعایت ترفندهایی مانند بسته‌بندی صحیح و تنظیم وزن بار بر اساس گروه‌های وزنی، هزینه حمل و نقل کالاهای خود را کاهش دهید. برای اطمینان از انجام یک حمل و نقل ایمن و بدون دردسر، توصیه می‌کنیم از خدمات حمل و نقل شرکت‌های حرفه‌ای و باتجربه مانند باراد استفاده کنید.
هزینه گمرکی تعرفه گمرکی قطعات خودرو، متناسب با نوع قطعه از 5 درصد (برای ایربگ) تا 22 درصد (برای شمع خودرو سواری) متغیر است. علاوه بر تعرفه گمرکی، واردات این قطعات مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز می‌شود. همچنین هزینه‌های انبارداری که باید به وزارت راه و ترابری پرداخت شود، به هزینه‌های کلی شما اضافه می‌کند. با توجه به پیچیدگی مراحل ترخیص کالا از گمرک و نیاز به ارائه مدارک متعدد، توصیه می‌کنیم این فرآیند را به متخصصان گمرکی بسپارید تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.

ایرانیان جهان

مقایسه موردی قیمت خرید از چین و قیمت فروش در ایران بیایید برای اینکه تخمین بهتری از سود واردات قطعات خودرو از چین به دست بیاوریم، قیمت خرید از چین را با قیمت فروش همان کالا در بازار ایران مقایسه کنیم. به عنوان مثال، شمع سوزنی پایه‌کوتاه پلاتینیوم برند NGK که دارای بالاترین تعرفه گمرکی است را در نظر بگیرید. این کالا را می‌توانید از طریق وب‌سایت علی‌بابا (در صورتی که بیش از 1000 عدد سفارش دهید) با قیمت 40 سنت یا همان 0.4 دلار خریداری کنید. این در حالی است که همین کالا در بازار ایران با نرخ دلار مهرماه 1403، با قیمتی بیش از 1.6 دلار به فروش می‌رسد.
این اختلاف قیمت، نشان‌دهنده پتانسیل بالای سودآوری در واردات قطعات خودرو از چین می‌باشد؛ برای مثال در همین مورد با سرمایه‌گذاری اولیه به میزان 700 دلار (400 دلار هزینه خرید، 150 دلار هزینه حمل بار و 150 دلار هزینه ترخیص کالا از گمرک)، می‌توانید کالای خود را حداقل به قیمت 1200 دلار به دست فروشندگان بازار ایران برسانید؛ بنابراین، سود واردات قطعات خودرو از چین باید چیزی در حدود 2 برابر باشد، به این معنا که به میزان سرمایه‌ای که گذاشته‌اید، سود خواهید کرد.
نکات مهم در واردات قطعات خودرو از چین قبل از واردات، لازم است که تحقیقات جامعی در بازار ایران انجام دهید تا از قیمت‌های روز بازار، نوسانات آن‌ها، رقبا و همچنین عرضه و تقاضای قطعات مورد نظر خود مطلع شوید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که می‌توانید تمامی کالاهای وارداتی خود را به فروش برسانید. در نظر داشته باشید که ارائه قیمت‌های رقابتی، می‌تواند یکی از راه‌های جذب مشتری و راه یافتن به بازار قطعات خودرو باشد.
انتخاب یک تأمین‌کننده معتبر در چین برای خرید قطعات خودرو بسیار مهم است. اگرچه خرید مستقیم از تولیدکنندگان امکان‌پذیر می‌باشد و با صرفه بیشتری همراه است، اما خرید از تأمین‌کنندگان معمولا فرآیندی راحت‌تر است. دقت کنید که فروشندگانی که در پلتفرم‌های آنلاین مثل علی‌بابا مشاهده می‌کنید، اغلب تأمین‌کننده هستند و نباید آن‌ها را با تولیدکننده اشتباه بگیرید. این وب‌سایت‌ها و بازارهای عمده‌فروشی مانند Kunshan Golden در چین، می‌توانند به شما در یافتن تأمین‌‌کننده و یا تولیدکننده مناسب کمک کنند. به یاد داشته باشید که حتما با تأمین‌کنندگان قطعات خودرو بر سر قیمت و شرایط تحویل کالا مذاکره کنید.

ایرانیان جهان

بی گدار به آب نزنید! اگر تازه واردید، حتما از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید. خرید از چین، با توجه به تنوع بسیار بالای محصولات این کشور در نوع، قیمت و کیفیت، می‌تواند گمراه‌کننده باشد. علاوه بر این، برقراری ارتباط با فروشندگان چینی که اکثر آن‌ها به زبان انگلیسی مسلط نیستند، می‌تواند شما را کلافه کند؛ خصوصا که واردات از چین به مدارک و هماهنگی‌های زیادی نیاز خواهد داشت. همچنین، حمل و نقل کالا از چین و ترخیص آن‌ها در گمرک ایران می‌تواند با استرس و نگرانی‌های زیادی همراه باشد.
با توجه به این نکات، توصیه می‌کنیم از متخصصان این زمینه مشاوره بگیرید. حتما قبل از مشاوره، سابقه کاری این کارشناسان را بررسی کنید تا از صحت اطلاعاتی که دریافت می‌کنید، اطمینان بیشتری حاصل کنید. توصیه ما از بین شرکت‌های بی‌شماری که خدمات حمل بار و ترخیص کالا در ایران را ارائه می‌دهند، مجموعه باراد هوا دریا می‌باشد که مجموعه‌ای باسابقه بوده و کارشناسان آن به شما مشاوره‌ای رایگان و دقیق ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1240554/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی موناکو 5-1 ستاره سرخ (لیگ قهرمانان اروپا – 25-2024)

خلاصه بازی موناکو 5-1 ستاره سرخ (لیگ قهرمانان اروپا - 25-2024)

میلان در خانه، کلوب بروژ را شکست داد

انتقادات تند سردار فدوی از امارات و اتحادیه اروپا/ اروپایی‌ها کار احمقانه‌ای کردند

رسمی: یک ایرانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال یوونتوس

اشلوت: در هیچ مقطعی از فصل اجازه باخت نداریم!

پارلمان اروپا با پشتوانه اموال روسیه به اوکراین وام می‌دهد

عکس | پیدا شدن تخم دایناسور در چین

بختگان و جازموریان سال گذشته هیچ آبی دریافت نکردند

پیام بایدن به پاشینیان؛ ترغیب به نهایی‌سازی توافق صلح با آذربایجان

ادعای جدید آمریکا علیه روسیه، چین و ایران

پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفت

یک مقام اطلاعاتی آمریکا: ایران، روسیه و چین با دامن زدن به مباحث اختلاف‌برانگیز تلاش می‌کنند در آستانه میهن تجارتات ریاست جمهوری بین مردم آمریکا تفرقه ایجاد کنند / آنها احتمالا بعداز رای گیری مشروعیت روند میهن تجارتات را زیر سوال ببرند؛ ممکن است حتی اقدام

هشدار کامالا هریس درباره تبعات انتخاب دونالد ترامپ

حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه

سفر مقام عالی رتبه آمریکا به عربستان

پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفت

پنتاگون: از اسرائیل برای دفاع از خود پشتیبانی می‌کنیم

یک منبع در وزارت خارجه آمریکا: بلینکن به عربستان سفر می‌کند

بلینکن به عربستان سفر می‌کند

جزئیاتی جدید از برنامه‌های اسرائیل علیه ایران فاش شد

بلیکن فردا مسافر ریاض است

چراغ سبز آمریکا برای حمله اسرائیل به ایران

بلینکن فردا مسافر ریاض است

تفاهم بی سروصدای آمریکا و اسرائیل درمورد حمله به ایران

بایدن به پاشینیان پیام داد/ استقبال واشنگتن از توافق صلح ارمنستان و آذربایجان

روایت «واشنگتن پست» از تله تل‌آویو برای پزشکیان

ادعای دوباره رژیم صهیونیستی درباره ترور سید هاشم صفی‌الدین

تانک عجیب آمریکایی در اوکراین

پیش‌بینی سازمان برنامه و بودجه در خصوص میزان تورم سال آینده

دبیرکل نُجَباء: به زودی غرور نتانیاهو درهم خواهد شکست

قیمت درهم و لیر ترکیه در کانال جدید؛ دینار عراق گران شد/ دبی الماس رو کرد

ارتقا نمایشگاه بین‌المللی مشهد با تبدیل شدن به اولین منطقه ویژه اقتصادی

حضور رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس چه رهاوردی برای ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی به همراه دارد؟

فردا؛ دیدار رئیس‌جمهور و پوتین در حاشیه اجلاس سران بریکس

پخش زنده بازی رئال مادرید و دورتموند (1 آبان 1403) + تماشای آنلاین

تصویب پرداخت وام میلیاردی به اوکراین با اموال روسیه در پارلمان اروپا

سوبوسلای: امیدوارم لایپزیش قهرمان بوندسلیگا شود؛ از عملکردم فعلی‌ام راضی نیستم

سوبوسلای: امیدوارم لایپزیش قهرمان بوندسلیگا شود؛ باید گل‌های بیشتری به ثمر برسانم

تفاوت بریکس و اتحادیه اروپا از زبان کرملین

ترکیب رئال مادرید و بروسیا دورتموند

پارلمان اروپا به وام 35 میلیارد یورویی به اوکراین با پشتوانه دارایی‌های روسیه رای داد

با تحریم اروپا قیمت بلیت‌های پرواز در برخی مسیرها 3 برابر افزایش یافته؛ قیمت بلیت ترکیه از 12 میلیون تومان به 30 تا 35 میلیون تومان رسید

بیانیه جبهه اصلاحات در واکنش به ادعای اتحادیه اروپا درباره جزایر سه‌گانه

واکنش جبهه اصلاحات به ادعای اتحادیه اروپا درباره جزایر سه‌گانه

موناکو 5-1 ستاره سرخ؛ برد پنج ستاره مقابل تیمی که فقط نامش را یدک می‌کشد

جبهه اصلاحات ایران: هرگونه ادعای حاکمیت و مالکیت درباره سه جزیره ایرانی بی‌اعتبار است

ملاقات غیر مستقیم با کلوپ؛ ترکیب احتمالی لیورپول مقابل لایپزیش