ایرانیان جهان

آخرين مطالب

لزوم پرهیز از شتاب‌زدگی و تاخیر در پاسخ‌دهی نظامی به رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا

لزوم پرهیز از شتاب‌زدگی و تاخیر در پاسخ‌دهی نظامی به رژیم صهیونیستی
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - سید رضا صدرالحسینی و کیومرث یزدان‌پناه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به کشورمان پرداختند.
صدرالحسینی در ابتدای برنامه گفت: رژیم صهیونیستی به‌دنبال ماجراجویی بوده، چون در مقابل غزه و لبنان شکست قابل توجهی خورده است. 
وی ادامه داد: زندگی در سرزمین‌های اشغالی خیلی سخت شده و مردم در حیفا روزی 16 ساعت در پناهگاه‌ها هستند.
آنها می‌خواستند فروریختن حیثیت خود در وعده صادق 2 را جبران کنند، اما در طول 24 ساعت گذشته هیچ‌یک از محافل سیاسی در رابطه با این مسئله نگفتند که اسرائیل به اهدافش رسیده و مکنزی رئیس سنتکام گفت که این یک عملیات مسخره بود. آنها حمله کردند، اما خودشان در پناهگاه بودند. 
یزدان‌پناه در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری بیان کرد: اسرائیل در سالیان اخیر خیلی خود را باد کرده بود آن هم با ترس کاذبی که با استفاده از گنبد آهنین و سلاح‌های پیشرفته ایجاد کرده بود و جوری وانمود می‌کرد که نظریه دهه 1950 موشه دایان را ایجاد کند و که تبدیل به سگ هاری شود که کسی جرات نداشته باشد به آن چپ نگاه کند.
وی ادامه داد: اگر آمریکا یک هفته حمایت خود به اسرائیل را قطع کند این هیمنه از هم می‌پاشد. آنها سالیان سال برای ایران شاخ و شانه کشیدند و ایران نمی‌خواست در دام بیفتد و فکر می‌کرد هیچ نیروی بازدارنده‌ای در ایران نیست، اما با عملیات وعده صادق برایشان مشخص شد مولفه‌هایش درباره ایران دچار اشکال است. 
این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: در صحنه میدانی جنگ در مواجهه با حزب‌الله و حماس قواعد میدانی جنگ طوری پیش رفته است که ارتش اسرائیل نمی‌تواند با یک عملیات آن محدوده کوچک را حفظ کند لذا برای بازی رو به جلو سعی می‌کند بازی را به جغرافیای دوردست برساند.
اسرائیل، موجود نامربوط در منطقه یزدان‌پناه تصریح کرد: با توجه به اینکه غرب با ایران خوب نیست رژیم صهیونیستی به‌دنبال این بود که به ایران حمله کند. اسرائیل یک موجود نامربوط در منطقه ما است و تا زمانی که هست روی آرامش را نخواهد دید. آن چیزی که در پروپاگاندای رسانه‌ای نباید غفلت کنیم این است که به خاک ما تعرض کرده است و این مغایر با منشور بین‌المللی است و ایران باید در بالاترین سطح پاسخ دهد. 
وی بیان کرد: وقتی که اسرائیل به کنسولگری ایران حمله کرد واکنش ایران باید خیلی سریع‌تر انجام می‌شد و پاسخ الان ایران باید بازدارنده‌تر از وعده صادق 2 باشد.
عملیات جدی محمدرضا غلامرضا در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: یک اصل را باید درنظر گرفت و اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها امروز اگر بتوانند به ایران و مقاومت ضربه‌ای وارد کنند امروز را به فردا نمی‌گذارند و رژیم همه قواعد را زیر پا گذاشته است. آنها که رژیم را می‌شناسند می‌دانند یا نباید عملیات انجام می‌داد یا باید هم‌وزن وعده صادق 2 انجام می‌داد لذا عملیات جدی بوده است، اما به اهدافشان نرسیدند.
وی اظهار کرد: در طوفان‌الاقصی که ارتش تا دندان مسلح اسرائیل تحقیر شد یا نباید عملیات انجام میداد یا باید هم‌وزن آن انجام می‌داد. رفتار رژیم در 14 ماه گذشته مگر قاعده‌پذیر بود که در مورد ما بگوییم در چارچوب رفتار کرده است. 
معاون سیاسی سابق وزارت کشور بیان کرد: همان‌طور که رهبری فرمودند باید با محاسبه عمل شود و معادله را به نفع آزادگان برگرداند. شب گذشته تیر دشمن به هدف نخورده است. اگر دیپلماسی ما اثرگذار بوده است رژیم صهیونیستی عملیاتی کرد که اعتبارش را برگرداند، اما نکرد لذا باید احتمال پلن B را درنظر گرفت و ما باید برای آن آمادگی داشته باشیم.
استراتژی ایران براساس استراتژی اقدام است و ما هنوز انتقام حاج قاسم، هنیه و سایر شهدا و مظلومان فلسطین و لبنان را نگرفتیم و حالا حالا با اسرائیل کار داریم و دست از سرشان برنخواهیم داشت.
ناتوانی اسرائیل در ضربه زدن به ایران صدرالحسینی در ادامه برنامه گفت: اسرائیل با امکانات آمریکا به میدان آمد و به دنبال جبران وعده صادق 2 بود. توانمندی حزب‌الله و مقاومت غزه اجازه نداد اقدامی علیه ایران انجام دهد که ضربات سنگین بخورد. توانمندی پدافندی کشور و مجموعه پدافند توانست توانمندی خود را به اثبات برساند. قطعا اسرائیل می‌خواست ضربات سنگین‌تری بزند، اما نتوانست.
وی ادامه داد: مدت‌هاست که ما از فضای خود با امکانات بومی می‌توانیم دفاع کنیم. در دفاع مقدس هواپیما‌های عراقی به ایران می‌آمدند و بمباران می‌کردند و به سلامت برمی‌گشتند و این تجربه‌ای شد تا ما در حوزه پدافندی خود را قوی کنیم. رژیم برای اینکه می‌خواست پدافند ما را آزمایش کند تا اقدمات بعدی خود را انجام دهد، اما پدافند توانست به خوبی به وظایف خود عمل کند و آنها نتوانستند اقدام بعدی خود را انجام دهند.
این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: اقدامی که پدافند هوایی انجام داد باید مدال پرافتخار دفاع از میهن را به سینه قهرمانان خود بزنیم. دشمن سعی و تلاشش این است که پدافند ما را از بین ببرد. آمریکا همیشه در راستای اهداف خود پیش می‌رود و به تعهدات بین‌المللی عمل نمی‌کنند.
ایران لیبی و سوریه نیست یزدان‌پناه در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: آمریکا بعد از وعده صادق 2 به اطمینان رسید که نمی‌تواند با ایران مطابق میل خود رفتار کند، چون ایران لیبی و سوریه نیست و در زیرساخت‌های دفاعی خود آمادگی دارد و این قدرت را به راحتی می‌تواند به رخ بکشد.
وی افزود: آمریکا درگیر کارزار انتخاباتی است و وقتی یک کشور آینده سیاسی خود را می‌خواهد تعیین کند چاشنی احتیاط را جایگزین می‌کند و می‌داند اگر پروژه‌های حیاتی ایران را هدف قرار دهد منطقه از کنترل خارج می‌شود. بخشی از اراده رژیم صهیونیستی این است که به هر شکلی ایران را مسئول بی‌ثباتی معرفی کند لذا در مقال رژیم صهیونیستی بیاد آمادگی کامل و هوشمندانه داشته باشیم.
این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید متوجه شده باشد که اعتبار و قدرت نمایشی‌اش به درد جایی می‌خورد که مردم بی‌سلاح باشند لذا اسرائیل شکست بزرگی را تجربه کرده است. 
یزدان‌پناه اظهار کرد: اسرائیل بعد از چندوقت متوجه شکست می‌شود. ما با یک انفعالی در غرب آسیا مواجه هستیم. اقدامات ایران در عمق رژیم صهیونیستی امیدواری‌هایی را در کشور‌های اسلامی ایجاد کرده که خدا کند به جان دولتمردان این کشور‌ها هم بیفتد.
وی گفت: صحنه شهادت یحیی سنوار را یک‌بار در طول تاریخ داشتیم و آن شهادت حضرت عباس (ع) بود که الان در دوره معاصر اتفاق افتاده است. قدرت تصمیم‌گیری ایران و بیانیه که ستاد کل داده می‌تواند صحنه میدانی را مدیریت کند و عملیات بعدی بسیار محکم‌تر از قبل خواهد بود تا این رژیم را سرجایش بنشاند. 
یزدان پناه اظهار کرد: نظام بین‌المللی که تحت اراده حوزه سلطه است به نفع ما عمل نمی‌کند. آمریکا و ناتو و همپیمانان منطقه‌ای و حفره‌های امنیتی در شرق کشور و فشار بر جزایر سه گانه نشان می‌دهد ایران در حوزه بازدارندگی باید به صورت برق آسا عمل کند تا دیگر نتوانند عرصه را بر ما تنگ کنند. 
سه شکست اسرائیل در مقابل ایران حسین کنعانی‌مقدم در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: نباید عملیات اسرائیل را کوچک بشمریم. سنتکام در این کار با اسرائیل هماهنگ شد و فضای خود در عراق در اختیار صهیونیست‌ها قرار داد و در خلیج فارس کار اسکورت را انجام داده است. اسرائیل حمله رسمی کرد و بیانیه داد و ما طبق اصل 51 منشور ملل متحد می‌توانیم پاسخ دهیم.
وی بیان کرد: اسرائیل در جنگ سه شکست خورد یکی جنگ روایت‌ها، دوم در جنگ نظامی نتوانست کاری انجام دهد و سوم جنگ روانی است که سعی می‌کند فضا را به نفع خود تمام کند. 
صدرالحسینی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: در عملیات تروریستی در شرق کشور یک اتاق فکری پشت آن هستند، اما هر کسی در هر حوزه‌ای به منافع ایران لطمه بزند از یک اتاق فکری که در آمریکا نشستند محال است که برخوردار نباشد و ممکن است از برخی سرویس‌های کشو‌های همسایه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه حمله اسرائیل به ایران و حادثه تروریستی در شرق کشور نمی‌تواند از هم جدا باشد، بیان کرد: مهم است که ما نه شتاب‌زده و نه پاسخ را به تاخیر بیندازیم. ما از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنیم و حق پاسخگویی برای ما محفوظ است و حق پاسخگویی در زمان و مکان مناسب برای ما وجود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1244779/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افشای نقش آمریکا در حمله به ایران؛ وعده محمدرضا عارف به صهیونیست‌ها

نمایندگی ایران در نیویورک:هم‌دستی آمریکا در حملات رژیم صهیونیستی به ایران قطعی است

پشت پرده کمک نیروی هوایی آمریکا به ارتش اسرائیل

واکنش ژاپن به تنش‌ها در خاورمیانه/ توکیو به تلاش‌های دیپلماتیک ادامه می‌دهد

افزایش قیمت الاغ!/ بازهم پای چین درمیان است!

شلاق زدن بی‌رحمانه مامور امنیتی سابق توسط طالبان

شریعتمداری: باریدن شما را دیدیم منتظر سیل ما باشید

نمایندگی ایران در نیویورک: هم‌دستی آمریکا در حملات رژیم صهیونیستی به ایران قطعی است

خدمتگزاری رسانه‌های سراسری غربی به رژیم بعثی عراق

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

برتری‌های شیائومی ردمی 14 سی نسبت به 13c چیست؟

توکیو: به شدت نگران حملات اخیر در خاورمیانه هستیم

رستاخیز در برنابئو ؛ رئال 0-4 بارسلونا | پایان حساس‌ترین نبرد هفته اروپا

واکنش سفارت ایران به بیانیه انفعالی اتحادیه اروپا در پی تجاوز اسرائیل علیه ایران

«افشای نقش آمریکا در حمله به ایران» و «وعده محمدرضا عارف به صهیونیست‌ها»

واکنش هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات به حمله اسرائیل

همدستی آمریکا در حمله رژیم صهیونیستی قطعی است

نخستین واکنش جو بایدن به حمله اسرائیل به ایران

هم‌دستی آمریکا در حملات رژیم صهیونیستی به ایران قطعی است

مقاومت اسلامی عراق حمله به جولان اشغالی سوریه را تأیید کرد

واکنش ژاپن به حمله اسرائیل: نسبت به تبادل حملات عمیقاً نگرانیم

اقتصاد ضعیف در قاره سبز

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات اسرائیل علیه ایران

سخنان مهم امام به اعضای امل چه بود؟

ارز بریکس چیست و چه تاثیری بر اقتصاد جهانی خواهد داشت؟/ در صورت ورود ارز بریکس سرمایه‌گذاران چگونه از سرمایه خود محافظت کنند؟

هم دستی آمریکا در حملات رژیم صهیونیستی به ایران قطعی است

کشف یک بسته مشکوک ساختمان رژیم صهیونیستی در آمریکا را بست

نمایندگی ایران در نیویورک: هم دستی آمریکا در حملات رژیم صهیونیستی به ایران قطعی است

قیمت دینار عراق امروز شنبه 5 آبان 1403/ بازدهی یک ماهه دینار عراق به 16 درصد رسید!

10 هزار لیتر سوخت قاچاق به مقصد نرسید

کافستول: نوشیدنی معجزه‌آسا برای لاغری

هزینه‌های نظامی و اقتصادی جنگ برای اسرائیل، سنگین و سرسام‌آور است

ریزش قیمت دلار و سکه

تجمع مردم مشهد در حمایت از نیروی پدافند هوایی ارتش+ فیلم

نماد روح مقاومت یک ملت، کُشتنی نیست/ حریف جنایات اسراییل فقط سنوارها هستند

واکنش هریس درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران

لزوم پرهیز از شتاب‌زدگی و تاخیر در پاسخ‌دهی نظامی به رژیم صهیونیستی

قفقاز جنوبی و یارکشی شرق و غرب/ هم‌صدایی آمریکا و اروپا با ارمنستان؛ آذربایجان پلن غرب را خنثی می‌کند؟

هشدار بایدن نسبت به دور دوم ریاست جمهوری ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات

شگفتی‌های نسخه دست نویس شاهنامه در موزه ملی آمریکا!

باریدن شما را دیدیم منتظر سیل ما باشید

هریس: آمریکا همیشه از اسرائیل در برابر هرگونه حمله‌ ایران دفاع می‌کند

آیا حمله محدود اسرائیل به ایران، راهی به سوی توافق منطقه‌ای است؟

دفتر نتانیاهو: اینکه امتناع ما از حملات به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران، به دلیل فشار آمریکا بوده، دروغ است

حمایت آمریکا علت سرکشی رژیم صهیونی در منطقه است

مامور سابق CIA محدودیت‌های سامانه تاد را افشا کرد

بایدن: دونالد ترامپ یک بازنده است / هیچ شخصیتی ندارد

هشدار انتخاباتی بایدن

فیلترینگ و مساله حاکمیت قانون

حضور انرژی‌زا در کمپین هریس